Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

Па нема буквално ништа инфраструктурно, има једно пет пројеката који стоје годинама без напретка, једно пет који тапкају у месту и раде се брзином пужа, и десетак пројеката да се убаце у медије по потреби без ичег конкретног.
Београд би морао да има изградњу најмање по једног дужег булевара у свакој општини годишње, посебно у општинама где највише фале - Звездари, Вождовцу, Палилули и Врачару.
 
Pa trebao bi da nisu švorc. Odatle se vidi da su ekonomski propali, da nemaju pare za osnovne infrastrukturne projekte u gradu kako bi grad samo normalno funkcionisao, a ne bolesno sa začepljenjem krvnih sudova i nervnim rastrojstvima usled čekanja Godoa i prolaskom životnog besmisla u gužvama, nemogućnošću parkiranja, koje onda dalje uništavaju zajednicu nerealnim cenama kvadrata, disparitetima i ostalim simptomima bolesti.
 
Пара има али се бацају на глупости, углавном шминку. Нпр. сређивање трга Николе Пашића, на тзв. Линијски парк, на мењање Савског моста, на поплочавање околине Палилулске пијаце гранитом, на поплочавање паркинг места од Цара Душана до Вуковог споменика, као у Рузвелтовој, гранит на Славији, све су то бачене паре беспотребно.
 
Menjanje Savskog mosta nisu bačene pare, to je samo problem koji je postao urgencija zato što su razni slepci u prethodnih 70 godina odlagali to.

Što se tiče Pašićevog trga, mnogi ljudi su me na forumu ubeđivali da preterujem kad kažem da je zreo za rekonstrukciju (neki čak mislili da me je SNS opčinio i zaslepeo jer zaboga odakle mi ideja da je propao). Ali ko god prođe i pogleda malo bolje, može da vidi da se ceo prostor ubrzano raspada i kruni.

ALI... da ima XY drugih stvari koje se rade, na koje se bacaju pare, a koje su mogle da budu bolje upotrebljene, to svakako stoji. Samo što ja kod toga ne gledam primere samo na nivou grada, nego na nivou cele republike. Jer u Srbiji je tanka linija između gradskog i republičkog budžeta, kao što je poznato i da Predsednik i Premijer mogu da budu i v.d. gradonačelnika kada požele i kada dovoljno nagaze. Jer ovo je Srbistan, nebitne su institucije i pozicije, bitan je glavni poglavica koji ima nadležnost nad svime. Kao što je bilo i u Hercegovačkoj, sa Ložionicom, sa BnV... Budžet ovaj i nadležnost ona su samo formalnosti, uvek na kraju bude kako Poglavica i vrh Partije narede. Elem, ako gledamo protraćene pare, nikad ne treba izostaviti 600 miliona evra bačeno na fudbal. Rekonstrukcija Pašićevog trga, čak i da bude ofrlje, makar će ostaviti nešto materijalno iza sebe. Isto važi i za SSM. Dok posle plaćanja prenosa fudbala ne ostaje ama baš ništa. Osim još jednog duga koji ćemo svi da otplaćujemo 100 godina.
 
Poslednja izmena:
Савски мост није неопходан зато што није на правцу, то је буквално улица преко реке. Ситуација с њим је упропашћена оним несрећним кружним током на почетку Вилсоновог булевара.

Трг Николе Пашића захтева редовно одржавање - да се пресложи бехатон, замени оштећен, да се очисте жардињерњ од графита и поправи тераца где је окруњена. Ови стручњаци ће све да излупају па да поставе гранит, могуће и фонтану да чепркају и измене.

Слажем се да су паре на пренос тек жестоко бачене. Ја сам се водио буџетом града.
 
A koji je inače problem sa tim malim kružnim tokom pred SSM? Pitam jer kad god sam prolazio tuda nisam imao problema. Doduše jesam uvek prolazio uveče, nikad u toku radnih sati.
 
Гуши трамвајски саобраћај. Да има памети, тај мост би био само за возила јавног превоза.
 
Da ima pameti, bio bi zamenjen još pre minimum 40 godina. Taman pre nego što ga učiniše (tada) jedinim tramvajskim mostom i jedinom vezom ka depou u kome leži i održava se 80% tramvajskog voznog parka.

Treba menjati tu sklepotinu brundavu starudiju što pre. Pogotovu ako krene izgradnja tunela ka DS.
 
Poslednja izmena:
Стари мост је својом позицијом импровизација. Није на правцу попут Бранковог и Газеле, већ је попут бочне улице. На њему ништа није одговарајуће, ни капацитет, ни конструкција, ни приступне саобраћајнице. Требало је да се направи мост у продужетку булевара Зорана Ђинђића, али то је нажалост заувек изгубљена могућност изградњом БнВ.
 
Pa trebao bi da nisu švorc. Odatle se vidi da su ekonomski propali, da nemaju pare za osnovne infrastrukturne projekte u gradu kako bi grad samo normalno funkcionisao, a ne bolesno sa začepljenjem krvnih sudova i nervnim rastrojstvima usled čekanja Godoa i prolaskom životnog besmisla u gužvama, nemogućnošću parkiranja, koje onda dalje uništavaju zajednicu nerealnim cenama kvadrata, disparitetima i ostalim simptomima bolesti.
Ovo kao da sam ja napisao. Apsolutno istina sve od reci do reci. Ovo je grad u kome je zivot postao neizdrziv i nemoguc.

Para ima, naplacuje grad sve i svasta, samo one najvecim delom zavrsavaju direktno u provatni. dzepovima ili i ne dodju do grada, jer mnogo njih uzme razne rekete pre toga.

Mnogo besmislenih ‘projekata’ koje niko ne zeli i nikom me trebaju. Ali zna se za dobrobit cijih dzepova se rade. I to je stvarno jedinstveno u svetu, uvek smo po najgorem jedinstveni.

Ova sramna rekonstrukcija bulevara… da li je uopste moguce
 
Проблем је у планирању. Град зна да даје дозволе за градњу зграда п+5/6/7 широм Звездаре али га баш брига да прилагоди инфраструктуру порасту густине насељености. Погледајте само уличицу Станислава Сремчевића како је загушена саобраћајем. То је праволинијски продужетак Батутове веза са Воје Илића и они је оставе као једносмерну са једном траком. А никло је доста нових зграда ту и около. Исто их мрзи да пробију везу Милана Ракића са булеваром код Цветка што би био наставак Господара Вучића.
 
Kada bi se sva ta proširenja po Beogradu radila, ne bi mogle tolke zgrade na niču, mislim u toliko velikom broju kao sada, a samim tim je i zarada daleko manja od istih, jer bi pored toga što bi ih bilo manje, bile potrošene i pare na "bespotrebna" proširenja ulica.
 
Морали би инвеститори да откупе више плацева за једну зграду уместо да зидају на једном као сада. Најбоље решње би било да сам град откупљује плацеве, шири саобраћајнице и онда продаје на лицитацији укрупњене парцеле као што је @SRBO предлагао.
 
Eto recimo da je građeno ovde široko toliko da da svi imaju javna parking mesta besplatno kao što se radilo do 80ih, kolko bi grad oteo svojim stanovnicima manje para na zoniranju parkinga? Jer ko bi pristo na zoniranje tamo gde ima dovoljno parking mesta? Kome bi investitori prodavali garažna mesta? Znači neverovatno kolko gradske vlasti mrze svoje građane pa bi na tako banalnim stvarima da ih osiromašuju, pljačkaju ili isteruju ko ne pristane na takav bandizizam i da mu žiot postane nesnošljiv. U redu, možda u starom centru oko svakog grada je to nemoguće ali ovo je bila debela periferija i imali su odrešene ruke da to normalno odrade
 
Власт искључиво иде у сусрет инвеститорима да би се опарила. Не форсира се укрупњавање парцела и минимално се увлаче линије регулације да би се што већа површина парцеле искористила за стамбене квадрате. Погледајте неколико случајева где су инвеститори буквално срушили суседне старије куће и зграде због небезбедних ископа. И ту се гледало кроз прсте инвеститора. Град опет жели да прође што јефтиније у улагањима за инфраструктуру и ако ту добија лепе паре. Чека да инвеститори откупе све парцеле дуж саобраћајница и сруше објекте по старој линији регулације да би почели ширење улица.
 
Проблем је у планирању. Град зна да даје дозволе за градњу зграда п+5/6/7 широм Звездаре али га баш брига да прилагоди инфраструктуру порасту густине насељености. Погледајте само уличицу Станислава Сремчевића како је загушена саобраћајем. То је праволинијски продужетак Батутове веза са Воје Илића и они је оставе као једносмерну са једном траком. А никло је доста нових зграда ту и около. Исто их мрзи да пробију везу Милана Ракића са булеваром код Цветка што би био наставак Господара Вучића.
Svakako, ali ne treba zaboraviti ni širenje Žičke (produžetak V. Ilića do Krsta) i spajanje Južnog bul. sa G. Vučića. Projekti postoje već godinama, a pare su manje nego za onaj stadion.
A ovo sad sa rekonstrukcijom Bulevara, a bez ikakvog saobraćajnog poboljšanja, je megaskandal ( MEGASKANDAL ) van konkurencije čak i za naše pojmove!

Svima nam je jasno da će za sve prethodno para možda biti ako nešto pretekne od novogodišnje rasvete, linijskih parkova, behaton ploča i dozvola za splavove.
 
A ovo sad sa rekonstrukcijom Bulevara, a bez ikakvog saobraćajnog poboljšanja, je megaskandal ( MEGASKANDAL ) van konkurencije čak i za naše pojmove!
Jeste. To pokazuje, jasno kao dan, da ovaj grad, kojim neprirodno vladaju, naprednjaci doživljavaju kao plen, a njegove građane kao marvu koja treba da tegli za njih.
 
@vucko
Uhvatite Šapića za ruke i vodite ga par dana u ovaj deo BKA, po par sati dnevno u različitim periodima. Može i do Dudića, pa da vidi kakva je rekonstrukcija potrebna.
Drugačije neće se ništa promeniti, ja mislim da niko osim ljudi sa foruma ne zna šta će biti rađeno sa rekonstrukcijom, kao i šta bi trebalo da se uradi.
 
Зна се, боли њих уво. Рушења, која у случају Београда морају бити масовна и третирати се као малтене религијска обавеза, бивају избегавана управо истим стилом (напишеш р реч на папир и видиш граЦке оце како се дезинтегришу у пепео и сумпор).
 
Bulevar od Trga Marksa i Englesa (sadašnjeg Nikole Pašića) pa sve do Batutove je projektovala Mirjana Lukić 1973. godine. Ono što je zanimljivo je da je ona projektovala i stanicu Vukov spomenik, te da su na raskrsnici sa Ruzveltovom u prizemlju postojećih zgrada planirani i podzemni prolazi sa južne(Vračarske) strane Bulevara kao na Terazijama. Nastavljamo uskoro pogled kroz istoriju kako se približavamo Cvetkovoj pijaci :)
Bulevar Revolucije arhitekta Mirjana Lukic 1973.jpg

Mirjana Lukic arhitekta.jpg
 
Vrh