Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

Ovo mora da se blokira i da se traži prava rekonstrukcija - a ne šminkanje.

Slušao Šapića pre neki dan u BG Hronici, pita ga voditeljka da li su neki veliki projekti "nastradali" usled besplatnih udžbenika i vrtića - kaže on da nije. Pa vidim baš da nije. Uporno priča o racionalizaciji, odjednom se ima para - ali za ovaj vitalan projekat nema. Govnar smrdljivi.
 
Realno ovo bi bili sigurni poeni za opoziciju da napravi protest. Ili aktivisti, svejedno.

Prvo svi koji imaju dodira sa tim delom, nebitno da l žive kod Aviva, Rudoa, ili kod toplane na Mirijevu su besni kakva je ulica. Drugo imaju jedno 5-6 spomen ploča poginulima po tom delu bulevara na koje ne može niko da kaže POLITIČKI POENI, ne brate, ginu ljudi, nema trotoar, gužve su i slično. Dalje ljudima su zarobljene imovine, ne smeju da zidaju jer je grad predvideo da ruši i postojeće, a ne mogu ni da renoviraju jer mogu kad god da dođu da im kažu ajmo selite se. A ideja je da šminkaju mrtvaca sa 15 miliona, pa da se čeka 15 godina ili da pogine još 15 ljudi, pa da se baca ovih uloženih 15, i da još 120 miliona koliko će da porastu troškovi ako se čeka rekonstrukcija još 15 godina.
 
Реално ако ће расплет судбине Булевара бити да се подређује аутомобилима и претвара у аутопут онда не треба ни да га реконструишу, боље да остане овако док не будемо имали озбиљне стручњаке а не планере из 1950их година којима је решење за гужву ширење улица

Највећа гужва у Булевару је управо тамо где и има 4 траке, после пијаце где су сад 2 траке малтене да никад и нема гужве а свакако не у обиму у којој је тамо где су 4 тобоже решиле проблем. Реконструкција Булевара мора да подразумева првенствено постављање трамваја на средину целом дужином како не би западао у аутомобилску гужву, отварање по једне жуте траке са обе стране (како ни аутобуси не би упадали у аутомобилску гужву), проширење тротоара, дуплирање броја трамваја који иду у шпицу и увођење бар једне линије ЈГП-а која би ишла целом дужином од Трга бар до Устаничке уместо да се сада мења по 2,3 превоза за путовање дуж једне улице.

BeSlGJJ.jpeg
 
Реконструкција Булевара мора да подразумева првенствено постављање трамваја на средину целом дужином како не би западао у аутомобилску гужву, отварање по једне жуте траке са обе стране (како ни аутобуси не би упадали у аутомобилску гужву).
Ili prosto napraviti centralnu traku za gradski prevoz kao što je urađeno u Vojvode Stepe i kako se planira Zrenjaninski put, s tim da tramvajska/žuta traka ne sme da bude deo trake skretanja za levo i dobro iskoordinisati semaforima tako da prvo prolazi ono što ide pravo (tramvaji, autobusi), pa tek onda ako se skreće nalevo kad ta vozila prođu.
 
Dosta je izdvojen tramvajski kolosek, ne treba onda i žuta traka, pogotovu ne jedna od dve po smeru.

Neka se sjaše više sa tim antiautomobilskim šitom - na muškom forumu. Žene će vas naučiti pameti, to je uteha.
 


Pa kako da ga prošire kad novogradnja samo što nije na šine izašla
Pisao je stf, proširenje je planirano u desnu stranu, gledano od Ustaničke ka Cvetku.
 
Dosta je izdvojen tramvajski kolosek, ne treba onda i žuta traka, pogotovu ne jedna od dve po smeru.

Neka se sjaše više sa tim antiautomobilskim šitom - na muškom forumu. Žene će vas naučiti pameti, to je uteha.
Ама баш треба, аутомобили нек се потрпају у једну траку ако већ хоће да праве гужву

Такође, не видим зашто би ово био "мушки" форум, ово је форум за дискутовање о архитектури и урбанизму Београда, свако је добродошао. При чему се аутомобилизација Београда хронолошки поклопила управо са женском еманципацијом и генерално југословенским покушајем редефинисања друштва на "модеран" начин.

А проста је чињеница да гужве не би било да се сви возе јавним превозом али би гужва била још гора да се сви возе колима, што ће рећи да се гужва може решити само дестимулисањем вожње аутомобила а стимулисањем вожње другим начинима превоза.

Прво и обавезно да се трамвај издвоји из редовног коловоза, да се убаци по жута трака за аутобусе и таксије, поруше уџерице ради ширења тротоара, спроведе бициклистичка стаза (склоне се паркинг места из Булевара где сметају за то), засаде платани до Устаничке, ставе жардињере и стубићи да не могу аутомобили да се пењу на тротоар, након довољно широког простора за пешаке пусти градња зграда са локалима у приземљу и кафићима за шетаче а аутомобилима по једна трака у оба смера. При чему одговорно тврдим да би Булевар боље функционисао да има само једну траку за кола генерално јер је највећи део колапса у шпицу последица дивљања, исецања, трпања из траке у траку, заобилажења (итд.) уместо да се само возе кола нормално правом линијом
 
Dosta je izdvojen tramvajski kolosek, ne treba onda i žuta traka, pogotovu ne jedna od dve po smeru.

Neka se sjaše više sa tim antiautomobilskim šitom - na muškom forumu. Žene će vas naučiti pameti, to je uteha.
Što se mene tiče, kada bi u nekom ŠBB KBB bilo moguće, velika većina ulica u gradovima bi bile 2+2 ili više. Čak i one ulice koje prolaze kroz naselja, i gde je protok 5 automobila na 1 sat, imale bi kolovoz širine 2+2, pa nebitno da li kola prolazila tu stalno ili tek ponekad. Kao što je npr pre 50 godina bila situacija sa Bulevarom Vojvode Putnika. Ili sa mnogobrojnim blokovima na NBG tokom izgradnje. Eto, ja da se pitam, i da sam svemoguć, i najmanja ulica sa de jure jednom trakom po smeru, bi de facto imala prostora za 2 trake po smeru odnosno bila bi kao ovaj gore BVP. I više nikada ne bismo brinuli brigu šta se dešava ako npr rade šaht nasred ugla Molerove i Krunske, a automobil, ili kamion Čistoće, ili vatrogasci, ili ko god... nema gde da prođe jer je cela širina kolovoza zauzeta. Imali bismo kolovoza za svaku moguću situaciju i potrebu. 👌

Problem je samo što je to neodrživo. Nemoguće. Neizvodljivo. I to se vidi iz dana u dan kako se ovaj grad bolesno puni ljudima i automobilima, a njegove saobraćajnice - i samim tim njegova privreda - se sve više guše i sve više vremena provode šlajfujući u mestu. A stavovi i izjave u smislu ''saobraćajne gužve su uobičajena propratna pojava grada koji raste'' - koje sam čuo nebrojeno puta ovde - su za mene kao kada bi neko rekao ''gojaznost / sklonost ka alkoholu / sklonost ka cigarama / duvanje trave je uobičajena propratna pojava odraslog čoveka koji radi, ima obaveze, stresove i nepredvidive okolnosti u životu. Jbg, taki' ti život''. Da, slažem se, svakako su uobičajena pojava. Ali to ne znači da su i normalna i zdrava pojava. Isto to važi i za saobraćaj. Nije ovo Menhetn ili Tokio pa da se tešimo ''a dobro de, ima nas 10 miliona, naravno da mora ponekad da bude gužva''. Ovo je Beograd. Još uvek nas nema ni 2 miliona a u roku od 10 godina stanje saobraćaja se srozalo neverovatnim tempom. Zašto? Pa zato što su skoro svi pokupovali kola, ne razmišljajući uopšte ni upola dovoljno o tome šta sve ta odluka donosi. Kažem to jer iz prve ruke znam takve ljude, koji kod posedovanja automobila vide samo one lepe stvari, recimo kada im prijatelj preveze stolicu, a ne vide sve one loše. I onda sutra (odnosno pre Korone i ostalih sranya) skupiše par stotina evra i kupiše sebi auto. I tako 700.000 puta. I, šta je rezultat? Pa, ovo:
Pritom, to je bilo st(r)anje 23. novembra. Ne pred Novu godinu, ne pred Svetog Nikolu, ne pred početak škole... nego neki glupi nasumični dan kada je toliko Srbendi selo u kola i izašlo na ulice da je ceo grad prosto kolabirao na dva sata. Stao. Zamrz'o se. I on i njegova ekonomija, o kojoj se takođe često priča na ovom forumu. A sada za praznike je još gore. I ono što je sada situacija samo za praznike, za 6 meseci će biti situacija uobičajenog dana. A tada će praznične gužve i zastoji biti (još) 2X gori i duži.

Elem, reći ''to je očekivano'' ili ''to je normalno'' je kao kada bi neko rekao ''ah pa dobro, jedem puno slatkog i sad mi glukoza 10, to je normalno''. Pa ne. Nije normalno, prosto nije.

Da stvar bude... konfuznija, bizarnija, ne znam kako to da nazovem a da ne zvuči napadno ili svađalački... imamo situaciju da neki ljudi oni delove grada koji su pravljeni tako da budu milina za automobil - preziru i ističu kao zlo od koga treba bežati. A one delove grada, i one modele njegovog razvoja, koji su prosto nespojivi sa konceptom masovne upotrebe automobila, njih veličaju i priželjkuju u što većem broju. Da, govorim o tome da vam s jedne strane smeta stil gradnje i urbanizma nalik Novom Beogradu jer vas sve u njemu podseća na komunizam (verovatno su i otvoreni blokovi Airport Cityja ili Bloka 26 produkti komunizma)... A s druge strane ste fascinirani i željni toga da Beograd dobije što je moguće više kanjona od ulica po uzoru na Mediteran. Mahom sa profilom 1+1 a često i manje od toga, pošto je to prosek desne obale Save, i sa zgradama što više u visinu, a da opet budu što bliža jedna drugoj. A kada ja ili neki drugi ludak bez dlake na jeziku napišemo da je takav stil gradnje i urbanizma debilizam i ništa drugo do kopija izvikanih precenjenih Mediteranskih favela, dobijamo lekcije kako smo neuki i glupi jer ne kapiramo da je to ''šmek Mediterana''.

Ok, neka je to ''šmek Mediterana'' i neka sam ja glup i neobrazovan. Iako sam bio tamo, video i s jedne strane se divio, al sa druge (urbanističke) strane se grozio, te mislim da znam o čemu pričam. Ali dobro, evo neka bude da ne znam. Prihvatam to, jer polazim od onoga da znam koliko ne znam neke stvari. I sve je to ok.
Samo... j'š mi sve ako neko misli da u ovakav profil ulice i grada smesti 700.000 automobila (800.000 dogodine ovim tempom) i da to svakodnevno funkcioniše:
IMG-20211231-152926.jpg


Samim tim, dolazimo do raskršća gde mora da se donese jasna, konkretna i dugoročna odluka na nivou celog društva. Da li hoćemo da:
1) pravimo kanjone i ''lice u lice'' stil naselja i stanova koji će imati minimalni broj automobila, ili ćemo da
2) pravimo grad i naselja sa širokim ulicama i otvorenim profilima i blokovima, koji mogu da izdrže masovnu upotrebu automobila.

Kombinacija i jednog i drugog je prosto nemoguća. Održiva je taman koliko i spajanje baze i kiseline.
 
Poslednja izmena:
Такође, не видим зашто би ово био "мушки" форум, ово је форум за дискутовање о архитектури и урбанизму Београда, свако је добродошао. При чему се аутомобилизација Београда хронолошки поклопила управо са женском еманципацијом и генерално југословенским покушајем редефинисања друштва на "модеран" начин.
Zato što je to realnost: imali smo dva ozbiljna ženska člana, i one su se izgubile; jasno je da su žene praktičnije i da im nije najjasnije ovo dečačko bavljenje 'velikim' temama. Prve će da budu protiv ako od 6 traka 2 budu za automobile, a mi ćemo ovde da se bavimo tvojim sofizmom čiji je rezultat da je idealan profil ulice 1+1; zato su žene super.

A ovde, sve sami muškarci, a narativ: automobili - aaaaaaaaaaa!; fudbal - ukinutiiiiiii!; kafana - neeeeeeeeeeee!

Koja je, bre, to ekipa?

EDIT: Evo ga sad i Bender napisa post od pola milje, šatro ne konta da u svakom gradu postoje i Bulevar i sokak. Što bi rekli u Beču, štrase i gase. E svašta.
 
Pa ja lepo napisah da još nisam savladao ni lekciju Mediteranske favele, tako da razumljivo je očekivati da ne znam i ne razumem ništa.

Samo, opet ostaje nagradno pitanje, i večita zagonetka:
Kako spojiti ovo:
IMG-20211231-152926.jpg

Sa ovim:
23-11-jpg.149492


P.S.
Što se fudbala tiče, i moj i stav mnogih drugih koji ga ne pratimo je: slobodno neka ga gleda ko god hoće, pa čak i neka živi za njega... Ako neko misli da je gol koji da Vidić isto što i njegov lični uspeh u žvotu... ili da je on svojim navijanjem doprineo da Vidić da taj gol (ono, pozitivan Či, lepe želje, zajedno smo jači i tako to...) to je baš lepo. I to je njegovo pravo, da misli i radi šta hoće po tom pitanju. Samo, neka ne očekuje od društva da svi složno podržimo bacanje 600 miliona evra na nešto od čega niko neće imati nikakve trajne koristi. I isto tako, neka očekuje ozbiljne reakcije i posledice kada uradi tako nešto, ili podržava one koji urade tako nešto. Tako da nije problem što fudbal postoji, problem je u tome da ovo postaje nacija patoloških kockara, psihijatrijskih slučajeva i kolektiva koji svoje živote projektuju na nešto što nema nikakvog konkretnog dodira sa njihovim životima. Klinac koji stavi na sebe VR vizir i živi u imaginarnom svetu ili Metaverzumu nije ništa strašniji i teži slučaj od lika koji živi za fudbal, pravi nauku od toga i živi ubeđen da mu je Vidić ili ko god brat, jer toliko puno vremena ''provode zajedno'' i ''toliko toga su prošli''. A u realnosti ovom drugom vrište klikeri za ovog prvog samo tako. Ali ne, ljudi ubeđeni da je to smisao života, i ne daju da ih realnost remeti u tome. Neće da izađu iz svog mehura pa to ti je.

To se vidi i na drugim poljima, svakog dana. Recimo, za nedelju dana, režim će da nam uvali 4 velika masna poskupljenja i harača otpozadi na mala vrata. I retko ko se na to uopšte i obazire. Jok. Oni koji ne drve o fudbalu, drve o Rankovićima, hrvatima i međunarodnoj pravdi. I Kosovu, razume se.
 
Poslednja izmena:
Pa to kako povezati te dve slike gore - saobraćajni čvor i usku ulicu - za to možeš da odeš u bilo koji grad, recimo da kreneš sa severozapada, Glazgov, Dablin, pa na sever, npr. Stokholm, pa kroz sve velike gradove zapadne, centralne i istočne Evrope, do Atine i Stambola na jugu, i svuda ćeš naći ta dva slučaja. Ne znam šta je tu novo, ili sporno. I kako drukčije.

E sad, da bulevar nadomak centra izgleda ko naš, e to ima samo u Beogradu. To već, dakle, nema niko. I ljude to zanima, da ne bude tako.
 
Poslednja izmena:
Pa to kako povezati te dve slike gore - saobraćajni čvor i usku ulicu - za to možeš da odeš u bilo koji grad, recimo da kreneš sa severozapada, Glazgov, Dablin, pa na sever, npr. Stokholm, pa kroz sve velike gradove zapadne, centralne i istočne Evrope, do Atine i Stambola, i svuda ćeš naći ta dva slučaja.
Aha. Samo što ovi severnije i zapadnije idu na to da smanje broj automobila u gradovima, dok ovi južnije i istočnije i dalje idu ''sivonja'' metodama. Zato je Atina bila štrokava nabrekla favela još krajem 2000ih, a tek danas je još tri puta gora. A Istanbul je, po pitanju saobraćaja i urbanizma, mini-Kairo. Pošto niko nikoga ne j' 5% i svako radi kako mu se ćefne. I zato imaju haotičan grad i saobraćaj koji redovno pucaju i nehumani su za život u svakom smislu.
 
Beograđani malo voze u odnosu na evropski prosek, i ta priča je već ekstremno isprazna i ne vodi nikud. Kao što napisah, svojim zdravim konzervativizmom, žene će zaustaviti tu agendu:)
 
Zato što je to realnost: imali smo dva ozbiljna ženska člana, i one su se izgubile; jasno je da su žene praktičnije i da im nije najjasnije ovo dečačko bavljenje 'velikim' temama. Prve će da budu protiv ako od 6 traka 2 budu za automobile, a mi ćemo ovde da se bavimo tvojim sofizmom čiji je rezultat da je idealan profil ulice 1+1; zato su žene super.

A ovde, sve sami muškarci, a narativ: automobili - aaaaaaaaaaa!; fudbal - ukinutiiiiiii!; kafana - neeeeeeeeeeee!

Koja je, bre, to ekipa?

EDIT: Evo ga sad i Bender napisa post od pola milje, šatro ne konta da u svakom gradu postoje i Bulevar i sokak. Što bi rekli u Beču, štrase i gase. E svašta.

Све сам видео али одбрану аутомобилизације Београда аргументом "жене то не интересује" још нисам
 
Nije bitno da li ''malo voze'' (šta god to značilo i ko god bio izvor te izjave) već kako međusobno utiču jedni na druge. Prosto, kada je manjak prostora a višak aktera i problema, i najmanji pomeraj pravi problem i pometnju. I to se vidi širom Beograda. Jer nisu disfunkcionalni samo Autokomanda i Mostar, nego i brojne druge ulice. Žička, Cara Nikolaja, Tiršova, Kruševačka... sve to stoji i puca svakog dana u nekoliko navrata. Ceo grad je u problemu.

A za to vreme ovde imamo navijanja da se po gradu pravi što je moguće više ulica baš takvog tipa. A opet, da bude i što više automobila. Pa bojim se da ne ide. To je jasno svakome ko prođe kroz grad u toku jutarnjeg ili popodnevnog špica. I to normalnim danom. Praznici, petkovi, vanredni događaji... su tek priča za sebe.

I opet kažem - to se odražava i na ekonomiju i na kvalitet života. Hteli neki to da priznaju ili ne.

P.S.
Da ne pričam o tome da mnogi Srbi ovde prosto nisu za volan. Ili bar nisu spremni i obučeni da budu vozači, bez dobrane dodatne obuke. Koja se nikad neće desiti, naravno, samo kažem da masa ljudi ovde ima vozačku dozvolu i vozika se automobilom svakog dana a kada bi im dali zagonetke i pitalice iz predškolskog uzrasta, 2/3 ne bi umeli da ih reše i samo bi urlali i polegali na sirenu jer je to sve što znaju od saobraćaja i života u gradu odnosno kolektivu. Jer to se vidi svakog dana na svakoj trećoj raskrsnici - ljudi kojima je dat volan, a prosto nisu sposobni za logičke operacije. I opet, takva nacija i kolektiv prepuni mongoloida i/ili neobučenih ljudi, sa ovakvim stanjem i okolnostima, to prosto nije održivo. Vodi u kolaps.
 
Poslednja izmena:
Drzavna pederastija deluje previse ucenjeno. Bili su i ovi pre njih isto ucenjeni,al su barem bili pod okvirima necega. Ovi sad mogu da rade sta oce. Realno mi smo se borili za slobodu. Evo ,sad nema "stručnjaka" nigde. Sve sto je bilo ostalo je za anale. Buducnost nam je u duploj penetraciji.
 
Vrh