Ako bi eksproprijacija koštala 70-80 miliona evra, a imamo budžet 15-20 miliona evra, to ne znači da sa 15-20 miliona ne možemo da uradimo dobar i koristan projekat. Kada se planira transportna mreža, razmatra se to što je, što bi rekao Jovin, "Saobraćaj sistem spojenih sudova". U toj ulici već imamo 1+1 za kola i 1+1 za javni prevoz, što je minimum za glavnu ulicu. Od drugih glavnih ulica vezuju se 1+1 Ljube Vučkovića, 1+1 Mite Ružića, 2+2 Ustanička i 1+1 Smederevski put. Glavni tranzizitni pravac je usmeren na Smederevski put, gde se 2+2 za opšti drumski saobraćaj iz Ustaničke i 1+1 za javni prevoz sa 1+1 za opšti drumski transport slivaju u 1+1 za opšti drumski transport. Postoji i određeni plan spajanja Zvezdare 2 i Cvetka 2+2, kojem se Zaštitimo Zvezdarsku šumu protivilo. Ja nisam, ali smatram da to treba da bude 1+1 za javni prevoz i 1+1 za opšti drumski transport, sa nešto više traka na raskrsnicama. Isto smatram i za Mite Ružića i Gospodara Vučića, i formiranje balansirane minimalne transportne mreže. Na kraju krajeva, sam Bulevar kralja Aleksandra nema veći kapacitet. Kako? Zašto? Pa ima 2+2? Šta mu vredi kada ima samo 2 trake na raskrsnici kod Vuka. Odnosno, ako dobro ne rešimo raskrsnice, širenje celom dužinom od Cvetka do Ustaničke ni neće imati efekat. Sada nam je tu čak i tramvajska baštica slabo efikasna. Smederevski put je nešto drugo, i eksproprijacija i veće širenje ima veći efekat.
Cvetkova pijaca: To je zdravo i logično mesto za objedinjeni autobusko-tramvajsko-trolejbuski terminus, presedačko čvorište, a to je nemoguće bez ozbiljnije eksproprijacije. Tu bi taj tramvajski podvožnjak više smetao nego pomogao. Projekat svakako može da se radi u nekoliko faza, ali i da se napravi nekakva JPP investicija tipa trgovinsko-poslovni prostor iznad terminusa. U okviru istog takođe pomoćni terminus tramvaja usklađeno sa prelomom tokova putnika na tom mestu, ali i zbog upravljivosti sistema. Tramvaj na samoj raskrsnici mora proći između traka u pravac preko same raskrsnice. Istočnije raskrsnica, a zatim se traka u smeru ka Ustaničkoj sužava i prelazi na levu stranu ulice, i do kraja tramvaj ostaje na levoj strani. Takav terminus bi bio jako važan, i za prvu fazu radova, zato što bi omogućio da se tramvajski saobraćaj odvija sa samo vikend prekidima između Cvetka i Vuka, a i zbog izmenjenih autobuskih linija u toku radova. Kada se radovi završe, u perspektivi bi tu imali 2-3 prolazne tramvajske linije i jednu sa terminusom tu, autobuse 46 i 79 u prolazu, trolejbus tipa "Krug 40", okretanje 55, 77, 307, 309, 104 tipa, kao i autobus u vrućoj rezervi.
Mite Ružića: Tramvaj smo već smestili na idealno mesto da mu se ne preseca sa levim skretanjima, i da se pušta u pravac fazu signalnog plana. Ako želimo da sačuvamo jednosmerni Katerine Milovuk ulaz u zonu privatne gradnje, onda mora da ima po 3 trake na prilazu raskrsnici u Bulevaru, po jedna za pravac, levo i desno skretanje. Iz Mite Ružića nam takođe trebaju takođe 3 trake, za opšti drumski saobraćaj na desno, za javni prevoz na desno, i za pravac i levo. Tako 46 i 79 mogu da se direktno uključe u tramvajsku bašticu. U Mite Ružića ka Mirijevu već tu treba da bude u zoni raskrsnice jedna traka za opšti kolski saobraćaj i jedna žuta, da se pri daljem širenju Mite Ružića ne bi dirala više ta raskrsnica.
Ustanička: Ako smo tramvaj postavili sa desne strane i postavili ga u pravac, tada nam treba eksproprijacija i širenje sa leve strane. Tako dobijamo još 2 minuta ubrzanja sa eliminisanjem drugog problematičnog semafora (prvi je kod Cvetka). Na svim prilazima trokrakoj raskrsnici trebaju po dve trake za pravac i skretanje, odnosno za levo i desno skretanje, dok javni prevoz ima par traka sa leve strane Bulevara. To znači 8 traka na samom početku Smederevskog puta, a ne 5 kao sada.
Mislim da ni u ovom slučaju eksproprijacija ne bi bila jeftina, reda cene 15, ali ne 80 miliona evra. Ali ako se ne uradi makar i to od 15 miliona evra, nismo rešili ništa, čak ni javni prevoz. Odnosno imamo projekat širokog bulevara od 100 miliona evra, imamo projekat rešavanja raskrsnica i javnog prevoza za tipa 33 miliona evra, i kapitalnog remonta bez saobraćajnih unapređenja za 18 miliona evra.
Odnosno, u ovom slučaju sugerišem da se potroši 3 puta manje nego za široki bulevar Cvetko-Ustanička, a da se sačuvaju sredstva za druge projekte, na primer od Ustaničke do Nis pumpe u Malom mokrom lugu za 2+2 opšti drumski saobraćaj, 1+1 javni saobraćaj.