Šta je novo?

Autokomanda

Ja sam i inače razmišljao za par svojih predloga da uradim baš tako - samo odštampam, stavim u poveću kovertu i pošaljem na adrese. Zavod za Urbanizam, Direkcija za javni prevoz, Sekretarijat za saobraćaj, gde god... i nema veze šta urade s time (što se mojih predloga tiče), sve i da ih prisvoje i objave u novinama kao svojih umova delo, nema veze, ako će to dovesti do realizacije, neka ga.

Kao što su mi letos dve nedelje posle iznošenja predloga-mape za nove biciklističke pravce maznuli ideje i inkorporirali u neki svoj novi sklepani plan za gradnju novih bici staza. Ali nema veze, bitnije mi je da se te staze izgrade nego da piše ko je autor.
Deluje mi da oni ovo nikada nece ni pogledati, a tek da usvoje kao predlog je nemoguce. Ipak je ovo prilicno utopijsko resenje koje je i jako skupo.

Ono sto i jeste problem trenutne petlje je sto se sve desava na tom malom delu izmedju autoputa, fransa i JB. To moze da funkcionise sa malo saobracaja, ali za veci ipak treba nesto veca petlja bez raskrsnica.

Jedan problem mog resenja je sto se mora uzeti deo placa od soping centra, ali barem nije jos nista izgradjeno, i ne znam zasto se to ne uzme jos dok nema nicega, posle ce biti kasno.
Ali i sam koncept moje petlje moze da se skupi tako da ne zauzima Deltin plac mnogo, sve bi ostalo isto, samo bi petlja bila elipsasta umesto pravilnog kruga.


Mada cak i da se razresi petlja i da ona ne stvara zagusenja, ostaje deo od autokomande do arene koji nema dovoljan kapacitet.
Ali ovakva petlja bi svakako smanjila guzvu od arene i Mostara ka Juznom B.
 
@shadestudio
Sa takvim razmišljanjem smo došli do toga da imamo plan metroa sa dubokim ukopom, na gotovo svim deonicama, koji uz to zaobilazi maltene sve bitne pravce i tokove putnika.
 
Deluje mi da oni ovo nikada nece ni pogledati, a tek da usvoje kao predlog je nemoguce. Ipak je ovo prilicno utopijsko resenje koje je i jako skupo.
Mislim da će svakako pogledati. Imamo na forumu nekoliko primera kako bi nečije ideje i predlozi sa foruma na kraju završavali realizovani, ili makar predstavljeni u novinama.

Zexland-ov predlog za fontanu-kaskadu i zelenilo ispod Brankovog mosta (kod stepenica) je prvi put iznesen ovde pre par godina. Onda je neko to video, preneo ovima u Gradu i posle par meseci je sprovedeno u delo. Istina, sklepano i ne tako kvalitetno kao što je Zex uradio, ali definitivno po uzoru na to.

Karlo del Ponte je isto izlagao mnoštvo predloga za saobraćaj i javni prevoz. Ne mogu da nađem prave ključne reči za pretragu ali ima ih, sećam se.

Zatim taj moj primer sa mapama za nove biciklističke pravce i dve nedelje kasnije osvanja vest i prikaz mape novih bici pravaca. Nedavno sam na temi Komunalna policija napisao kako se primećuje da Šapić u novijim govorima i intervjuima pominje kako je u Americi praksa da se prazni placevi daju privatnicima da naplaćuju parkiranje, dok se ne srede papiri i materijali za gradnju novih objekata. A ja pisao o tome i to baš u tom maniru i sa tim primerima Amerike, ovde na forumu, još 2017.

Ima još primera, setiću se sigurno. Bilo je par puta da se neki predlozi i apeli sa podofuma Javni prevoz isto manifestuju u konkretne akcije odnosno poboljšanja. Nije uopšte retkost da se nečiji predlozi i ideje sa foruma na kraju pretoče u stvarnost tako što neko iz Gradske uprave prošeta ovde, ili pošalje svoje botove (Vesić je imao svog dokazanog bota ovde - član Vračarac odnosno Posejdon, i to je svima poznato, sam Vračarac je par puta indirektno priznao da je kod Vesića), pročitaju i sumiraju najbitnije stavke i najkorisnije predloge i onda to sprovedu u javnosti kao svojih ruku i umova delo. Realno, i ja da sam neki glavonja u Gradskoj upravi, pa Beobuild bi mi bio jedan od glavnih sredstava informisanja i edukacije. :) Jer ovde dolaze ljudi koji zaista, i znaju materiju, i kreativni su, i žele dobro svom gradu. A takvi vrede više nego 200 nezainteresovanih Komunalaca npr.

Isto tako, akciju protesta i bunta protiv ukidanja trolejbuske linije 28, a sa njom i drugih, su pokrenuli i isterali upravo neki ljudi ovde sa foruma. Vucko i NoLimit, ako se sećam.

Sve u svemu, prate ljudi iz Grada dosta ovaj forum, mislim ''dosta'' u odnosu na ono koliko (ne)prate druge medije i vidove oglašavanja. Naravno, to ne znači da će sve biti usvojeno niti izgrađeno, ali ja mislim da ih ima nemali broj koji će da pogleda i otvori razne primljene predloge, ako ne iz lepih namera i odgovornosti, onda bar da vide šta je to neko tamo napravio i kako je sve iscrtao, kako je zamislio i kako projektovao. Svakako, ovo na Autokomandi jeste jako skupo i komplikovano za naše uslove (pogotovu sada u ovim krizama) ali garantujem ti da bi se itekako našlo zainteresovanih ljudi koji bi to pogledali. A mislim da bi pre ili kasnije dospelo i u novine ili na neke blogove.

Izvinjavam se zbog podužeg teksta ali želim da pokažem da Beobuild zaista može da bude jak i bitan faktor i glasilo, i da ima nemali broj odličnih ideja odavde koje su vremenom postale stvarnost. I svakako ih ima još više koje nisu postale (još) ali ih je neko tamo pogledao, jer ih ima jako pametnih i korisnih, i interesantnih.
 
Poslednja izmena:
Pre par nedelja sam poceo da razmisljam kako bi mogla da se resi autokomanda posto vidim da niko do sada nije resio i konacno sam resio.
Posle dosta usavrsavanja petlje dosao sam do ovog resenja.
Naravno resenje podrazumeva potpuni redizajn petlje.
Model ima nesavrsenosti i nisam detaljisao sa grafikom jer bi mi trebalo mesec dana.

Koncept je kruzno kretanje preko pampi.
Preplitanja nema, sve veze su direktne.
Stvaranje kolone ne blokira druge pravce.

Postoje samo dva semafora (koji su cak nepotrebni pri slabijem saobracaju) koji naizmenicno pustaju saobracaj iz
1. pravca Ustanicke i Juznog bulevara.
2. pravca Slavije i Trosarine.

Naradzansta stajalista su za medjugradski prevoz, postoji mesta za pet autobusa.
Sproveo sam dodatni pravac biciklisticke staze.
Postoji i pesacka pasarela za prelaz ka buducem soping centru ili sta vec bude izgradjeno.
Na kruznom toku sam napravio nadvoznjak kako bi se smanjilo opterecenje kruznog toka i napravila direktna veza Trosarina-Slavija i ostali pravci. Ovaj nadvoznjak je cak i nepotreban.

Ovo je bio pocetak.
Pogledajte prilog 147378Pogledajte prilog 147379

Ovo je finalna verzija.

Pogledajte prilog 147381
Pogledajte prilog 147383
Pogledajte prilog 147384
Pogledajte prilog 147385
Pogledajte prilog 147386

ово је супер. свака част
 
Da se prati rad ovde, prati se. Nekoliko mojih predloga, što pisanih ovde, što slatih nadležnima, je realizovano.

01. Predlog za novu liniju koja bi išla iz bloka 44 i ide trasom kojom ide do Vinogradske, pa dalje Vinogradskom do skretanja za Aerodrom, i onda natrag trasom linija 600 do kružnog toka, pa Vojvođanskom natrag do okretnice 44 je pretočen u trasu linije 602
02. U izmenjenom obliku je realizovan moj predlog za naselje Ključ kod okretnice u Surčinu, koji sam radio u saradnji sa nekim ljudima iz samog naselja
03. Sadašnja trasa linije 34, pa uspostavljanje strajališta Rudo za linije 34, 36 i 38L u smeru ka Prokopu, pa pojačanje linije 34
04. Produženje radnog vremena linije 36 (i ujutru i uveče)
05. Predlog za stajališta linije 38L u zoni Plavog mosta
06. Neki od predloga su završili u Novoj mreži linija
07. Da se plemenitije i dekorativnije vrste drveća od ruja posade kod Pristaništa
08. Da se Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića na delu od Dr Milutina Ivkovića do Ljutice Bogdana proširi na tri trake, sa dve u smeru ka Banjici
09. Predlog za izmenu trase linije 79 u Mirijevu
10. Da se linije 27E i 35 produže do bloka 20
11. Da se linija E5 preusmeri na blok 70
12. Iskorišena moja ideja za liniju kroz ulicu Ruža u Jajincima i njeno povezivanje sa Banjicom

Ovo je ono što mogu trenutno da se setim da je lično moje usvojeno. Takođe sam nadležnima dostavio moj predlog proširenja tramvajske mreže, sa sve mapom, a što sam kačio i ovde, plus reorganizacija jedne ili dve postojeće / predložene linije BG: voza uz dve nove linije koje bi povezivale postojećom prugom donji deo Grocke, plus liniju koja bi išla prugom preko Leštana i Vinče, nakon štop se realizuje... Dostavljao sam i predloge za promene naziva pojedinih stajališta. Još neke stvari sam slao nadležnima, ali ne mogu da ih se setim trenutno. Dakle, nemojte se obazirati na to koliko je neki realizovan predlog mali / veliki u finansijskom smislu, nego šaljite svoje bitnije radove, jer nikada se ne zna kada će i šta da ode u etar među širu javnost ili da se realizuje. I nebitno da lki je to nešto za opšte dobro ili je lokalnog tipa. Ovo pišem generalno, kako bih vas ohrabrio i pokazao da nije baš da je sve crno, kako se nekima čini.​
 
@shadestudio

2-jpg.147381


Kako je rešeno isključenje za liniju 18 u smeru ka Medakoviću? To je jedino što nisam uspeo da protzuzmačim na planu.
Da li je tramvaj preko kružnog toka u nivou? Ne razazaznaje se najbolje na planu.

P.S.
Koji program si koristio?
 
Ovde sam nacrtao kako ide linija 18. Postoji put koji ide po zemlji ispod petlje, nacrtao sam ga isprekidanom zelenom linijom.
Zuta linija je iz pravca Medakovica.( pogresno sam obelezio da izlazi i VS umesto iz Tabanovacke)
Plavom linijom sam oznacio naizmenicni semafor, cisto da pojasnim da nema preplitanja u toj zoni.
Tramvaj ide u nivou kruznog toka. Mislim da ne moze biti denivelisan zato sto na tom mestu postoji i okretnica koja se korristi u slucaju skracenja linija, tako da bi i cela okretnica i krakovi morali biti iznd zemlje.
Zato sam tok premostio nadvoznjakom iz pravca trosarine da ga rasteretim barem da se ovi iz pravca trosarine ne uplicu u kruzni tok. moze isti nadvoznjak da dobije i smer Slavija-Trosarina. Kruzni tok bi postao potpuno protocan.

Koristio sam auto cad, 3ds max, vray, photoshop.
Screenshot_2.png
 
@shadestudio

Odlična vizuelizacija prednosti zamene postojeće raskrpetlje novim objektom! Dodavanjem jednog nivoa na dva mesta postiže se daleko bolji protok saobraćaja, izbegavanje konfliktnih tačaka i semafora na malim udaljenostima, ometanje izazvano autobuskim stajalištima, kao i bolja raspoređenost istih, sve to na istoj površini saobraćajnog čvorišta.

Moguće je izvršiti i potpunu denivelizaciju Bulevara oslobođenja iznad kružnog toka izgradnjom dvosmernog nadvožnjaka, denivelaciju jednosmernog ukrštanja u nivou kod mola (ka Ustaničkoj, Južnom bulevaru i uključenju), kao i denivelaciju veze Južnog bulevara sa autoputem izgradnjom podvožnjaka ispod raskrsnice sa Ustaničkom, i to sa kliznom trakom iz Ustaničke ka uključenju. Na taj način bi izbegli ukrštanje tokova na 100m iza semafora.

Naravno da bi snimanjem saobraćaja na prilazima bilo moguće dimenzionisati rampe, odnosno kvantifikovati broj traka radi predviđanja rezerve u slučaju porasta obima saobraćaja rastom standarda, povećanjem stepena motorizacije i izgradnjom novih sadržaja u zoni čvorišta. Imajući u vidu jedinstvenu višedecenijsku priliku ispravljanja grešaka, od velike je važnosti da se svako rekonstruisano čvorište na trasi autoputa izvede na najbolji mogući, a ekonomski pristupačan način.
 
20230314_131809.jpg


20230314_132103.jpg


Trenutno stanje, praktično potpuni zastoj, 10tak autobusa čeka uključenje u kružni tok... pogotovo je zakrčeen bul. Oslobođenja u smeru ka gradu... Svi trube, opšta nervoza, saobraćajac pozira... Znam da je standardno, ali eto ako neko sad kreće da zna...

P.S po ko zna koji put kako je lepo biti pešak... Idem od Banjice do centra i uživam... Samo nek trube...
 
Danas se desila neka inverzija na Autokomandi. U vreme špica prohodna, a pre špica zakrčena. Vozio se sa 36 pa imam uvid u stanje.
 
Dok sam malopre pisao na threadu o obilaznici ovo mi padne na pamet.

Da se na autokomandu da prioritet pravcu Slavija Banjica a da se sve ostalo podigne na kružni tok iznad.

To bi donelo mnogo bolje pražnjenje tog dela i sigurno bi smanjilo gužvu u celom gradu.
Screenshot_20230605_195450_Maps.jpg
 
Војводе Степе је мало уска за рампе.
 
Ima dovoljno mesta ako se i malo sruši sa strane.

Još ako bi ukinuli ono idiotsko levo skretanje 18tice...
 
Тешко би рушили тамо ишта, нове више зграде су чак натрћили мало пре ретардираног скретања у Триша Калциферовића.
За почетак би ваљало проширити Табановачку и увести двосмерни саобраћај у њој, и туда протерати 18, а Трише да промени смер.
 
y Триша Калциферовића
u Triše Kaclerovića

За почетак би ваљало проширити Табановачку и увести двосмерни саобраћај у њој, и туда протерати 18, а Трише да промени смер.
I 18 i 39.
Taman i da se ukine onaj besmisleni semafor kočničar na skretanju u Triše Kaclerovića, koji više odmaže nego što pomaže. Ali i da se onda postavi znak da je iz Triše Kaclerovića moguće samo desno skretanje u Vojvode Stepe ka Autokomandi, čime bi se izbegle gužve prilikom levog skretanja u Vojvode Stepe i u Jove Ilića. Naravno, umesto semafora postaviti kameru koja bi snimala ove što skreću iz Triše Kaclerovića. Od kako su kod mene na raskrsnici Topčiderskog venca, Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića i Dragana Mancea, postavi kamere, nema opšte više zaletanja iz pravca Mostara.​
 
Хвала на исправци, нисам дуго ишао ту, а пре сам био често, чекање на семафору да се скрене је баш фрустрирајуће. Наравно, ништа лево скретање, ништа семафор након проширења Табановачке.
 

Saobraćaj ne radi.
Javni prevoz ne radi.
Kanalizacija i odvodi ne rade.
Čak i telekom mreže jedva rade.
Grad puca po šavovima u svakom aspektu ali nema veze, bitno je samo da se gradi i da se tovari!
:bubanj:
 
Vrh