Као што сам и обећао, слике 01. фебруар 2017.
Данашња фоторепортажа радова на изградњи зидова за заштиту од буке – букобрана који се изводе на делу аутопута А1 (Е75) код КБЦ „Бежанијска коса“.
Постављају се последњи метри букобрана на овом делу аутопута. Тренутно се постављају букобрани на надвожњаку, а ту се постављају, као што сам раније напоменуо, провидни букобрани произведени од акрилног стакла. Све укупно јако лепо делује иако се још ради, а само постављање букобрана ће трајати до краја недеље.
„Унутрашња“ страна букобрана, тј. гледано са аутопута:
Pogledajte prilog 33Pogledajte prilog 32Pogledajte prilog 31Pogledajte prilog 30
„Спољња“ страна букобрана, гледано од стране Студентске улице, се сад у овом делу бука возила јако слабо чује, а почело је и уређење земљаног појаса између букобрана и металне ограде ове улице. Ту ће се насути хумус, а у марту посејати трава. И врата за случај нужног излаза-евакуације људи са аутопута, а који су били у возилима, су стигла и она ће се поставити ускоро. На другој слици се види место где ће бити постављена та врата (близу главног улаза у КЦБ), а друга ће бити код окретнице аутобуса 76 и 77. На задње две слике су та врата.
Pogledajte prilog 29Pogledajte prilog 28Pogledajte prilog 27Pogledajte prilog 26Pogledajte prilog 25Pogledajte prilog 24
Код надвожњака је тренутно највећи обим радова и уиграна екипа подизвођача „Каменолом“-а лепо ради. Ту је и г-дин Змаго Петрич, вођа продаје ових букобрана и један од власник предузећа „Петрич“ доо из Словеније, Ајдовшчине, а ово предузеће је исто један од подизвођача радова предузећа ЦГП из Нове Горице као носиоца овог посла заједно са „Србијааутопут“ доо. И он помаже око постављања ових стаклених букобрана.
По вертикали се постављају стаклени елементи од акрилног стакла један на други, између носача букобрана, и то три стаклена елемента са алуминијумским оквирима. Први који се поставља је највећи по површини и он се поставља на ткз. парапете (носаче) које су у овом делу (на надвожњаку) урађени од бојеног алуминијума. Претходно се постави гумена заптивна трака између елемената букобрана и носача букобрана.
Pogledajte prilog 23Pogledajte prilog 22Pogledajte prilog 21Pogledajte prilog 20Pogledajte prilog 19Pogledajte prilog 18Pogledajte prilog 17Pogledajte prilog 16Pogledajte prilog 15Pogledajte prilog 14Pogledajte prilog 13Pogledajte prilog 12Pogledajte prilog 11
Ови парапети, носачи букобрана имају на себи рупице са „унутрашње“ стране (значи до аутопута), а кроз те рупице се упија бука која да тако кажем, „силази“ са самих букобрана до њихових носача тј. парапета. У самим носачим тј. у њиховој унутрашњости је постављена камена водоотпорна вуна и она у ствари упија ту буку. У једном кубику има 100 кг ове вуне. Код ових алуминијумских парапета (носача) је јако важна пропустљивост и упијање буке и постоје три апсорбције нивоа, нижи, средњи и високи. Ови парабети су највишег нивоа и могу да апсорбују буку од 15 децибела. Са леђне стране парапета наравно нема рупица, површина је исцела.
Како ми је г-дин Петрич рекао, бетонско-дрвени букобрани се производе у кооперацији са аустријском породичном фирмом Лajер (
http://www.leier.at) и заштићени су под именом Дурисол (Durisol). Овде има нешто од података, али не толико пуно
http://www.leier.at/?Produkte___Durisol___Laermschutz
http://www.leier.at/userfiles/2016/duri ... z_2016.pdf
http://www.petric.si/sites/default/file ... ograja.pdf
Pogledajte prilog 10Pogledajte prilog 9Pogledajte prilog 8
И након надвожњака, у правцу аеродрома, су постављени у већем делу букобрани до краја тј. докле су и предвиђени пројектом. Остало је још пар елемената, али с обзиром да су сад стигли ови стаклени букобран, дат је приоритет њиховог постављања.
Pogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3
Иначе на ове бетонске парапете на које се постављају елементи букобрана тј. доњи елемент, прво се постави заптивна гумена трака која „ради“ тј. која се шири или скупља у зависности од временских услова. Ова трака може се скупљати и ширити од 3 до 12 мм.
Pogledajte prilog 2
Боја букобрана се сад утапа у околину, али кад све озелени и буде лепше време, и те као ће се они истицати.
Са надвожњака на петљи „Бежанијска коса“, сад се букобрани једва и примете, што због времена што због слика, а ове две слике сам снимио мобилним !
Pogledajte prilog 1
Још треба да се ураде две бетонске заштитне ограде на средњим разделним појасевима на самом надвожњаку и да се постави метална наранџаста ограда на бетонском зиду надвожњака.
Као што сам већ раније рекао, али да поновим, у другој половини фебруара крећу радови на изградњи букобрана тј. почињу земљани радови и побијање шипова за букобране на делу аутопута код Хитне помоћи.
Ти радови морају да се заврше до краја маја месеца.