Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

Слике 27. децембар 2016.
Данашња фоторепортажа радова на изградњи зидова за заштиту од буке – букобрана, који се изводе на делу аутопута А1 (Е75) код КБЦ „Бежанијска коса“.

Постављени су скоро сви стубови-носачи зидова за заштиту од буке, осим још на самом надвожњаку на делу траке у правцу аеродрома и Шида. Укупно треба да буде 182. стуба-носача зидова букобрана на целој планираној деоници дужине од 656 метара на овом делу аутопута. Такође завршава се и бетонирање парапета (цокли) висине 50 цм на које ће се ослањати панели букобрана, а који ће се налазити између постављених стубова. Размак између стубова-носача на земљаном делу је 4 метра, а размак на самом подвожњаку је 2 метра.

Земљани насип са обе стране будућег букобрана је урађен до пред надвожњак тј. на неких 10-так метара, а тако је предвиђено пројектом. Земљаног насипа до самог надвожњака неће бити, као и на делу од надвожњака па до краја докле ће бити букобрани.
Pogledajte prilog 29Pogledajte prilog 28Pogledajte prilog 27Pogledajte prilog 26Pogledajte prilog 25Pogledajte prilog 24Pogledajte prilog 23
Букобрани који ће се овде поставити биће браон боје у две нијансе и окер боје, а шаре ће бити таласасте. Једино панели букобрана на самом делу надвожњака траке према аеродрому и Шиду, ће бити од акрилног стакла (задњи цртеж).
Pogledajte prilog 22Pogledajte prilog 21Pogledajte prilog 20Pogledajte prilog 19Pogledajte prilog 18
Причвршћење панела букобрана са стубовима-носачима на самом надвожњаку, а ти панели ће бити од акрилног стакла, ће бити са кајлама (шналама) и они су произведени наменски за учвршћење (фиксирање) за овај пројекат, а на цртежу се то види. За све ово је био заинтересован @Профа_цхб (и не само он).
Pogledajte prilog 17
Заштитна бетонска безбедносна ограда на траци аутопута према аеродрому и Шиду је завршена, а оплате још стоје и оне ће бити скинуте сад до петка. На делу ове ограде је урађена и бетонска ивица парабета на које ће се поставити стубови-носачи и панели букобрана од акрилног стакла. То се сад на сликама и не види баш најбоље јер је све још под оплатама.
Pogledajte prilog 16Pogledajte prilog 15Pogledajte prilog 14Pogledajte prilog 13Pogledajte prilog 12Pogledajte prilog 11Pogledajte prilog 10
На траци аутопута према граду је постављена заштитна метална ограда окер боје (иста као на мосту Газела) у целој дужини на бетонски зид ограде. Такође је у овом делу је завршено и чишћење и премазивање заштитним премазима бетонске ново изграђене ограде и чеоне стране корита те траке аутопута.
На овом делу где је надвожњак, сад је урађен и помоћни земљани пут целом дужином надвожњака, а такође су очистили и одводни канал који је ту био, али је ето био затрпан свиме и свачим.
Pogledajte prilog 9Pogledajte prilog 8Pogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6
Испод надвожњака је завршена санација тј. чишћење, премазивање и заштита корита обе траке аутопута. Ту је остало још да се заврши скидање старих ограда са унутрашње стране трака аутопута, постављање нових и онда чишћење, поправљење оштећених тј. окрњених делова бетонске ограде (види се на прве четири слике), премазивање и заштита тих чеоних бетонских страна ограда аутопута.
Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
Вредни радници подизвођача „Каменолом“ од 30. децембра 2016. па до 09. јануара 2017. ће бити на одмору због предстојећих празника, а онда следи постављање самих панела букобрана целом дужином.

Такође од средине фебруара 2017. године почињу радови (побијањем шипова) на изградњи зидова за заштиту од буке – букобрана код Хитне помоћи.
:sesir:
 
Jedno brzinsko pitanje da ne kopam sad po arhivi... sta ce biti sa ovim nadvoznjakom, hoce li ispod proci neka saobracajnica u okviru ovih radova ili ce postati leglo neke prostitucije ili narkomanije? :)

Hvala na odg, i izvinite ako se ponavlja pitanje...
 
Да, понавља се питање по ко зна који пут, али нема проблема @Далматинац. Да ти одговорим у кратко и да те усмерим на једну моју поруку на овој истој подтеми, а пре једно четири странице.

У оквиру ових радова не ради се саобраћајница која ће ићи испод аутопута, значи овај пројекат је само за градњу ткз. букобрана. Код овог подвожњака по ПДР-у и урбанистичком решењу, јесте планирана мања петља са саобраћајницом, нешто слично као код Хитне помоћи или као код Икарбуса. Та саобраћајница са мањом петљом, би требало да се ради када се буде градио други објекат Икеје где је сада зграда магацина РК Београд тј. бивши тц Рода. То би требало да буде за неких 4-5-6 година.

Спојиле би се Норвешка улица на Бежанијској коси са улицом Јозе Шћурле у земунском насељу "Змај колонија", код садашње окретнице градских аутобуса 76 и 77.

Ево ти веза (линк) са исте ове подтеме, где сам поставио и мањи цртеж/објашњење на ортофото снимку:
viewtopic.php?f=17&t=45&start=925#p411865
 
Meni se lično ovaj trend u poslednjih par godina farbanja betona u razne nijanse ne dopada jer se nekako oduzima njegova vizuelna čvrstina i monumentalnost a peskiranjem se može vratiti izgled betonu iz perioda kada je izliven i da izgleda kao nov.

Jedno pitanje, da li je ovaj način pravljenja bukobrana koji smo videli u prethodnih par strana jedini? Nešto mi izgleda da ima jako puno zemljanih radova i jako puno livenja betona a bukobrani su mi se do sada činili kao neki montažni element.
 
Ja bih onako laički rekao da mora ovako, najviše zbog vetra jer se bukobrani tada pretvaraju u veliko jedro i mora nešto da ih drži.
 
Evo danas je primer zasto treba da se prosiri autoput od autokomande do tosinog bunara. Nikakvi novi pravci nece zameniti uska grla,jer jednostavno ljudi tim pravcima moraju proci. Kneza Milosa-Mostar,Slavija-Autokomanda,zeleni Venac-Brankov Most. Ne postoje alternative u prevcima tih poteza,a ni drugih nenavedenih.
 
Знам да ми је шара на букобранима, који ће се поставити на овом делу аутопута код КБЦ Бежанијска коса, позната однекуда и ето пронађох слику коју сам снимио из кола још у априлу 2007.године у Аустрији на аутопуту А1, негде између Беча и аустријско/немачке границе.

Ево овако ће изгледати букобрани на делу аутопута код КБЦ Бежанијска коса (означени стрелицама)


А ово је цртеж дела букобрана са истом шаром који сам горе већ поставио.
Pogledajte prilog 1
 
Kako će samo biti monotona vožnja duž tih kilometarskih bukobrana. Putnici iz kola neće videti ništa od okoline. Buka će biti smanjena za možda oko 10%. Pa i da su potrebni, zar nema toliko prečih stvari?
 
Mene samo brine da ti bukobrani ne postanu platno za razne huliganske grupe, i mesto
za lepljenje plakata.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426078#p426078:7zpqrv7e je napisao(la):
dedinje » Yesterday, 21:55[/url]":7zpqrv7e]Kako će samo biti monotona vožnja duž tih kilometarskih bukobrana. Putnici iz kola neće videti ništa od okoline. Buka će biti smanjena za možda oko 10%. Pa i da su potrebni, zar nema toliko prečih stvari?

Pa nije sigurno samo 10%.

Uvek ima prečih stvari, ja se samo nadam da je ovo početak postavljanja bukobrana i duž celog autoputa kroz Beograd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426096#p426096:35av1ezs je napisao(la):
kkorisnikk » Пон Јан 02, 2017 11:49 pm[/url]":35av1ezs]Mene samo brine da ti bukobrani ne postanu platno za razne huliganske grupe, i mesto
za lepljenje plakata.

To je врло могуће, и сада се у те сврхе користе букобрани код петље Радничка као и све бетонске конструкције на петљама код Арене.
 
ovo mi je super da postavljaju bukobrane, mada s obzirom da ih tek uvodimo, mislim da bi trebalo da ih unificiramo a ne svuda da budu razliciti kao u Hrvatskoj :D razlog je da bude niza nabavna cena i isti model da bude, da bi bilo lakse i za odrzavanje
 
У свакој земљи где има букобрана на аутопутевима и брзим путевима, они су различити, а то зависи ко је где на којој деоници аутопута добио посао (читај, ко је понудио нижу цену). Постоји доста произвођача букобрана у Европи и свако од њих се по нечему разликује.
 
Hvala za fotografije i dodatna pojašnjenja! Uknjižen + :)

Možda se prvobitno nisam bio lepo izrazio. Mene konkretno zanima vezivanje tog nosača na crtežu sa samim mostom. Moraće da izliju još betona, i povežu novu armaturu sa starom (i prethodno obiju malo starog betona) :?:
 
Хтео бих само да напоменем, везано за "незавршену" Петљу Змај: да је урађена права "детелина" без сервисних саобраћајница, дошло би до укрштеног престројавања, или преплета, како то називају моје колеге друмци. Већ их имамо превише дуж целог аутопута, а колико опадамо, најбоље доказује (старо) новопројектован преплет на петљи Петлово брдо, као нова црна тачка.

Када се неком приликом возите са возачем који после 20 година вожње не може да направи праву процену саобраћајне ситуације, какву сте ви умели направити већ после пар хиљада пређених километара, схватате да систем не треба пројектовати само за највештије возаче, и возила са најбољим безбедносним показатељима.

Шире гледано, готово цео аутопут кроз Београд би требао бити опасан сервисним саобраћајницама.
 
U tom slučaju, najbolje rešenje za petlju "Zmaj" bila bi izgradnja dve poludirektne rampe na stubovima za nedostajuće pravce, ili makar jedne za najkritičniji pravac od aerodroma ka mostu Zemun-Borča.
 
To mora pod hitno. Ono kako je reseno iskljucenje iz pravca aerodroma ka ,,Pupinu,, mislim da nema nigde u svetu.
 
Ono je samo bilo najjeftinije rešenje u datom trenutku, a u isto vreme i najbezbednije. Očigledno je puna detelina, u slučaju nepostojanja paralelnog servisnog puta za amortizovanje preplitanja, daleko opasnija od ovakve poludeteline.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428322#p428322:t3trwu2f je napisao(la):
Karlo del Ponte » Pon Jan 16, 2017 12:09 pm[/url]":t3trwu2f]Већ их имамо превише дуж целог аутопута, а колико опадамо, најбоље доказује (старо) новопројектован преплет на петљи Петлово брдо, као нова црна тачка.

Da, zaista je neverovatno da su budući najvažniji autoput u zemlji (bg obilaznicu) projektovali bez paralelnih saobraćajnica u petlji na Petlovom Brdu. Moguće je da će se ta petlja proširivati kad budu odmakli radovi na drugom poluprofilu tamo, ali znajući naše, nešto mi se ipak čini da tako nešto nije nikad ni bilo u planovima, te da je cela ta petlja projektovana i izvedena onako ad-hoc.
Nadam se da grešim.
 
Evo gledam šta je "preplet" u slučaju petlje "detelina" i vidim da je problem, ali sigurno ne toliko kao pomenuto isljučenje od aerdoroma ka Pupinu.

Taj "preplet" imamo i između Arene i Omladinskih brigada u dužini od oko 400m, a u slučaju pune deteline on bi bio oko 200m.
 
Preplet je opasniji što je kraći. U svakom slučaju nije dobar za obilaznicu (jer sav saobraćaj sa koridora 10 tuda prolazi), ali nije problematičan toliko za gradsku magistralu (tj. ap kroz Beograd). Naravno, sve ovo u perspektivi, jer obilaznica još uvek nije završena. 200 metara je nedovoljno za rang buduće petlje Petlovo Brdo, koja bi idealno trebalo da izgleda ovako kao na slici. Obrati pažnju da nigde nema direktnog preplitanja na glavnom pravcu jer se skretanje vrši na 1000 metara (!) paralelne servisne saobraćajnice.

Što se petlje Zmaj tiče, tu bi puna detelina trebalo da se uradi u sklopu sa izgradnjom servisnih saobraćajnica paralelnih AP-u, nikako bez, jer se radi o vrlo prometnom pravcu. To verovatno i jeste razlog zašto su svojevremeno izgradili 1/2 deteline tamo, da bi izbegli izgradnju servisnih puteva, plus što tada nije bilo toliko saobraćaja na datoj petlji.
A najelegantnije rešenje danas bila bi izgradnja poludirektnih rampi (a ne indirektnih kao u slučaju pune deteline) za nedostajuća dva smera (aerodrom-pupin i nbg-Bežanija) jer ne bi iziskivala velike promene geometrije postojeće petlje (za razliku od proširivanja u punu detelinu).

P.S. Primer poludirektne rampe na detelini.

P.P.S. Upravo videh da Petlovo Brdo, u oba pravca ima predviđen prostor za izgradnju puteva-kolektora -- sve je po PS-u.
 
Upravo postavljaju bukobrane :)

c6e08681afb7561f19769d9c2a6dec20.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Слике 20. јануар 2017.
Данашња фоторепортажа радова на изградњи зидова за заштиту од буке – букобрана, који се изводе на делу аутопута А1 (Е75) код КБЦ „Бежанијска коса“.

Почело је постављење букобрана и прве плоче-панели су већ постављени. До сада је постављено 40 комада панела, или како их на грађевини зову „поља“, а сваки панел је дужине 4 метра, што значи да је постављено до сада укупно 160 метара дужине букобрана.

Скоро сваки дан се довозе шлеперима елементи букобрана који стижу из Аустрије, од тамошњег произвоћача. У једном шлеперу може да стане 5 комада панела (поља) букобрана, што је 20 метара. По неки пут доћу по три шлепера који се одмах, након царињења у терминалу код Кванташке пијаце, истоварају на лицу места на грађевини. Камион стане у зауставну траку и дизалицом се истоварају елементи букобрана и наравно одмах постављају између стубова носача и на бетонске парапете. Дневно за 8 часова рада се може урадити 60 метара, ако дођу три шлепера.

Пошто у једном панелу (пољу) букобрана може да има неколико елемената тј. различитих облика шара (дезена) и рељефа, они се слажу по једном панелу, према предвиђеном плану и пројекту тј. шеми.
Pogledajte prilog 32Pogledajte prilog 31Pogledajte prilog 30Pogledajte prilog 29Pogledajte prilog 28Pogledajte prilog 27Pogledajte prilog 26Pogledajte prilog 25Pogledajte prilog 24
Мало детаља: сам панел (поље) букобрана је дебљине 25 цм и израђени су од пресованог обојеног дрвета (буковина) и бетона. Састоје се из три слоја, два су од дрвета и то спољњи и леђни део, а између њих је бетон и то је изолација. Спољњи део панела букобрана, који је оријентисан тј. који „гледа“ према аутопуту је дебљи у односу на други спољњи тј. леђни део који је оријентисан на Студенстску улицу.
Спољњи део букобрана према аутопуту, биће са разним шарама и детаљима и тај део је различитог рељефног облика. Рељефног је облика ради што боље оптималне заштите од буке тј. упијања и одбијања буке.
Верујте ми, стајао сам и испред и иза самих букобрана, и док сам био иза, бука се стварно јако слабо чула. Ко жели може да дође и провери, али смо нека рачуна на велику количину блата на самом земљаном насипу. :D
Pogledajte prilog 23Pogledajte prilog 22Pogledajte prilog 21Pogledajte prilog 20Pogledajte prilog 19Pogledajte prilog 18
Два детаља леђног дела букобрана, налегање панела елемента букобрана на бетонски парапет и водоравни спој два елемента букобрана.
Pogledajte prilog 17Pogledajte prilog 16
Веза између постојећег бетона и новог бетона за букобране је извршена задржавањем дела постојеће арматуре и уградњом додатних челичних анкера. Пре бетонирања су уграђени ти анкери у носаче стубова (кратки елементи, тако кажу да се стручно зове).

То не може да се види на сликама, али зато ево пар слика детаља где ће се поставити елементи букобрана на бетонске парапете на земљаном насипу тј, веза бетонског парапета и стуба носача елемената букобрана, а и на делу где је надвожњак.
На делу где је веза бетонског парапета и челичног стуба носача елемената букобрана, прво се постави у висини парапета (50 цм) гумена заптивка између ова два дела и после се залије цементом.
Pogledajte prilog 15Pogledajte prilog 14Pogledajte prilog 13Pogledajte prilog 12
Постављени су сви носећи челични стубови букобрана и пре и после подвожњака, значи на целој дужини од 656 метара. Изливени су и сви бетонски парапети, а неки су још под оплатама и оне ће се скинути за пар дана. Такође код надвожњака у делу траке аутопута према аеродрому и Шиду је урађен бетонски заштитни зид и још је остало да се на њему постави она заштитна наранџаста метална ограда.
Pogledajte prilog 11Pogledajte prilog 10Pogledajte prilog 9Pogledajte prilog 8Pogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6
Пред сам надвожњак, неких 15-так метара се раде челичне арматуре за бетонске парапетне зидове-носаче букобрана. Оне се у овом делу постављају директно на земљу, а не на земљани насип. Кад се они ураде, онда ће се насути земља и обликовати земљани насип.
Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2
На делу букобрана од његовог почетка до надвожњака биће постављена и двоја врата, а за случај неке хитности или несреће, да се у та два дела може изаћи са тог дела аутопута. Прва врата ће бити постављена код КБЦ Бежанијска коса, а друга ће бити код окретнице аутобуса 76 и 77.
Pogledajte prilog 1
Треба још да се ураде и две бетонске заштитне ограде на средњим разделним појасевима на надвожњаку. Када се буду радиле те ограде, зауставиће се претицајне траке аутопута, а зауставне ослободити за саобраћај. Прво ће се радити бетонска унутрашња ограда на траци према граду, јер је ту већ ослобођена зауставна трака.
Кад ће тачно да се ради, још се не зна, јер се чека решење од Секретаријата за саобраћај да се затвори прво та претицајна трака и направе девијације. Решење се чека јер како кажу из Секретаријата, чека се да се још време мало побољша, а ради временских услова који утичу на нармалан ток саобраћаја.

План завршетка свих радова на овом делу аутопута је у првој половини фебруара. У другој половини фебруара почињу земљани радови и побијање шипова за букобране на делу аутопута код Хитне помоћи.
:sesir:
 
Vrh