Šta je novo?

Razvoj novobeogradskih blokova

Problem je sto bi onda to sve iskakalo, moralo bi da se renovira setaliste, da se ociste splavovi, i da se gentrifikuju (obnove fasade i dvoriste) svinjaci u blokovima 45-70 da bi to licilo na nesto. Inace apsolutno odlicna ideja. Bio bi lep kulturni centar na vodi, ono sto se radi u svetu skoro pa vekovima..
Izvini druže, a šta su svinjaci u blokovima 45-70?
 
Postoji i u 45om bloku, izlazio je negde u liniji sa stazom presecenom duplom lepotinjom nastalom rekonstrukcijom AC Stojanovic, tik pored stanice. Izgleda kao da su drevni graditelji blokova smislili da izadjes iz prolaza direkt na centralnu stazu koja vodi ka reci. Zatpana oba, prolaz zemljom, a staza zgradom. (staza je bila prljava, puna papirica i opusaka, narocito u tom delu blize JG; sad je mnogo bolje, nema je.)
Има и посред 70. блока исти такав затрпан. Један од њих - онај посред 44. блока - једини је временом активиран.

Пролази су направљени на позицијама планираних метро станица када је грађена улица. Метро је, наиме, требало да кроз Ј. Гагарина иде на стубовима, па би се кроз пролазе ишло ка перону за смер "налево".

Дакле, три подземна пролаза у Јурија Гагарина су , може се рећи, једини изграђени објекти у склопу оригиналног плана београдског метроа, два од њих су, као и тај план, затрпана.

Иначе је и траса Улице Јурија Гагарина накнадно модификована тако да прати ток Саве; у оригиналним плановима, уцртана је улица ка Бежанији која по дијагонали сече блокове 61-64.
 
Случајно сам на Твитеру налетео на једног лика из Секретаријата за саобраћај који ми је објаснио неке ствари везано за функционисање тог секретаријата:
Pogledajte prilog 190347Pogledajte prilog 190348Pogledajte prilog 190349Pogledajte prilog 190350Pogledajte prilog 190351
I koja je poenta postojanja ovog sekretarijata kada su mu nadležnosti u rangu izdavanja dozvole za asfaltiranje?
 
Има и посред 70. блока исти такав затрпан. Један од њих - онај посред 44. блока - једини је временом активиран.

Пролази су направљени на позицијама планираних метро станица када је грађена улица. Метро је, наиме, требало да кроз Ј. Гагарина иде на стубовима, па би се кроз пролазе ишло ка перону за смер "налево".

Дакле, три подземна пролаза у Јурија Гагарина су , може се рећи, једини изграђени објекти у склопу оригиналног плана београдског метроа, два од њих су, као и тај план, затрпана.

Иначе је и траса Улице Јурија Гагарина накнадно модификована тако да прати ток Саве; у оригиналним плановима, уцртана је улица ка Бежанији која по дијагонали сече блокове 61-64.
Да, то је тачно. Јовин је интервенисао. Био је у неверици кад је видео да су за савске блокове просто повукли праву линију која не прати закривљење обале. То би значило да би блок 70а био на обали а 45 на неких 500-600м од исте а централна пешачка оса на 800-900 метара. Имали бисмо неуједначен квалитет блокова и кеј вероватно не би могао ни да се изведе а у том троуглу уз обалу ко зна какве све депоније, дивље градње, узурпације јавног земљишта итд, као што и јесте иза последњих блокова 72 и 71.
 
I koja je poenta postojanja ovog sekretarijata kada su mu nadležnosti u rangu izdavanja dozvole za asfaltiranje?
Да постоји привид да се за радове у граду питају стручњаци, а не само дилетант у градоначелничкој фотељи.
 
Nisi ti skoro bio u bloku 45...
Bio pre 2 dana. One terase i budzevine su mi hit. Najvise mi se svidjaju ona dvorista sto su napravili od terasa u prizemlju, pa onda stazice do istih, golubarnici na spratovima i razlicite fasade. Zima i nedostatak lisca na drvecu bas pokaze sve cari blokova. O dvoristima i stanju u okviru individualnih zgrada i da ne govorim.. Mozea imamo samo razlicite standarde.
 
Prekoputa Sava centra. Da li je ovo u sklopu borbe protiv izgradnje na ovom mestu.
IMG_4693.jpeg
 

Prilozi

  • IMG_4693.jpeg
    IMG_4693.jpeg
    311,6 KB · Pregleda: 67
Bio pre 2 dana. One terase i budzevine su mi hit. Najvise mi se svidjaju ona dvorista sto su napravili od terasa u prizemlju, pa onda stazice do istih, golubarnici na spratovima i razlicite fasade. Zima i nedostatak lisca na drvecu bas pokaze sve cari blokova. O dvoristima i stanju u okviru individualnih zgrada i da ne govorim.. Mozea imamo samo razlicite standarde.

terase i prozori su ista propast u celom gradu, tako da se tu nijedan deo nešto ne ističe, a dvorišta u okviru zgrada (pretpostavljam da pričaš o potkovicama) su uzlavnom izuzetno uredna i održavana... dodatno sam kraj je praktično skoro u celosti renoviran kada je rađeno šetalište, tako da takvu štraftu trenutno nema nijedan deo grada zapravo, otud u bloku gužva po lepom vremenu kao da je centar nekog manjeg mesta u Srbiji.

Ali dobro, vidim iz par prethodnih postova tešku patologiju prema blokovima, pa ostaću na tome da mi je ovo poslenji post u ovoj prepisci.
 
Bio pre 2 dana. One terase i budzevine su mi hit. Najvise mi se svidjaju ona dvorista sto su napravili od terasa u prizemlju, pa onda stazice do istih, golubarnici na spratovima i razlicite fasade. Zima i nedostatak lisca na drvecu bas pokaze sve cari blokova. O dvoristima i stanju u okviru individualnih zgrada i da ne govorim.. Mozea imamo samo razlicite standarde.
Sa svim tim što si napisao i dalje je najhumanije mesto za život na NBG.
 
Prekoputa Sava centra. Da li je ovo u sklopu borbe protiv izgradnje na ovom mestu.
Pogledajte prilog 190381
Koliko vidim, ovo sade iz Zelenila, ali nemoj me držati 100% da je tako. Ovo je deo uz sam autoput, a sporna je parcela iza, koliko se sećam. Na sajtu N1 nađoh da je upravo ovo što si fotografisao sporno, dok sam na sajtu nevladine organizacije "Moj lepi grad" našao da se predlaže ozelenjavanje parcele iza, koja se naslanja samo na Vladimira Popovića.

03-Ortofoto-blok-19a-Prostor-ulice.jpg


blok 19a legenda.png


Evo i kako je zamišljeno da bude uređeno. 👇

10.-View-19a-small.jpg


P. S.
Da, ovo što si fotografisao je bilo na prodaju, pa povučeno, kako kaže eKapija. Sa sajta NoveEkonimoje sam skinuo fotografiju kastarske parcele 6915 koja je bila na prodaju. 👇

sava_centar_parcela_23.jpg.webp
 
Sa svim tim što si napisao i dalje je najhumanije mesto za život na NBG.
Apsolutno.

terase i prozori su ista propast u celom gradu, tako da se tu nijedan deo nešto ne ističe, a dvorišta u okviru zgrada (pretpostavljam da pričaš o potkovicama) su uzlavnom izuzetno uredna i održavana... dodatno sam kraj je praktično skoro u celosti renoviran kada je rađeno šetalište, tako da takvu štraftu trenutno nema nijedan deo grada zapravo, otud u bloku gužva po lepom vremenu kao da je centar nekog manjeg mesta u Srbiji.

Ali dobro, vidim iz par prethodnih postova tešku patologiju prema blokovima, pa ostaću na tome da mi je ovo poslenji post u ovoj prepisci.
Ma nemam patologiju, to sve treba lepo da se ocisti i bilo bi super, ja volim tu arhitekturu. Nego me nervira narativ da su blokovi super, novogradnja uzas. Budimo objektivni ni jedno ni drugo nije dobro.
 
Kakvo bre Pozoriste galerija i biblioteka. Dajte još stambenih zgrada bez ikakve saobraćajne infrastrukture da napravimo Kaluđericu al premijum.
ljudi koji kupuju stanove sa ovakvom infrastrukturom su saučesnici u uništavanju grada. osećam jednak prezir prema njima kao i prema vlastima koje ovo dozvoljavaju.
 
@randomguy
Svuda po gradu imamo i sranja i super uređene prostore i bukvalno svako može bez preterano mnogo truda da predstavi stanje onakvim kakvo njemu odgovara.

@svetlost.vostoka
Kao što napisah ranije, ne samo u ovoj temi, potencira se Beogradizacija Srbije i tako mnogi dođu u glavni grad i kupe stan bilo gde, pa nakon toga kukaju na to što im je loša infrastruktura i što, primera radi, ne može normalni bus da prođe tuda nego minibus, što mu prilaz zgradi nije adekvatno uređen i sl.​
 
ljudi koji kupuju stanove sa ovakvom infrastrukturom su saučesnici u uništavanju grada. osećam jednak prezir prema njima kao i prema vlastima koje ovo dozvoljavaju.
Biće to ok jednog dana jer svi ovi investitori će obnoviti i ulice a neke od ulica kojima je prošao će biti bulevari sa 4 trake. Sada su to gradilišta. Jedino što ko doživi pričaće 😄. Biće kao i ablok i slična naselja. Pa ko voli nek izvoli...
 


@svetlost.vostoka
Kao što napisah ranije, ne samo u ovoj temi, potencira se Beogradizacija Srbije i tako mnogi dođu u glavni grad i kupe stan bilo gde, pa nakon toga kukaju na to što im je loša infrastruktura i što, primera radi, ne može normalni bus da prođe tuda nego minibus, što mu prilaz zgradi nije adekvatno uređen i sl.​

Пре бих то назвао поселизацијом Београда, да није омражених приватних инвеститора овај град би се искључиво развијао у виду нових сеоских кућа без нормалне инфраструктуре и то је већини људи који дођу идеал како су и навикли. До сада нисам упознао дословно ниједну особу рођену у Београду која је одрасла у стану да жели да се пресели да живи у неку кућу или да би то платила (скупље него стан), готово све те куће без инфраструктуре и са сокацима купују они који дођу у Београд
 
ljudi koji kupuju stanove sa ovakvom infrastrukturom su saučesnici u uništavanju grada. osećam jednak prezir prema njima kao i prema vlastima koje ovo dozvoljavaju.
Bukvalno. Ako su oni zadovoljni što bi se investitor pa i grad trudio? Kupuju i onda dođu u blokove pored reke da šetaju pse i provode vreme. A drže predavanje kako svi mi ostali živimo u krševima.
Pa što se ne šetaš po bl 65, pusti psa da se istrči u kondominijumu.
Usput ne kažem da u bl 45 i 70 nema sranja, naravno da ima, ali primećujem da ljudi sve više obraćaju pažnju na okruženje, uređuju i trude se. Opet su mi najhumanije mesto na NBg za život (uz zgrade kod Jugoslavije i Bež Kose 1 -karingtonke i mediteranke, ko ima para i velike porodice, po meni najbolji izbor)
 
ljudi koji kupuju stanove sa ovakvom infrastrukturom su saučesnici u uništavanju grada. osećam jednak prezir prema njima kao i prema vlastima koje ovo dozvoljavaju.
saucestvujem u preziru sa vidikovca, vec osecamo efekte novih blokova stanje postaje neizdrzivo a mogu da zamislim u kakvoj rupi cemo da zavrsimo kad nas zacementiraju kompleksom rakovickih fabrika, onim iza crnjanskog na bbrdu i fmpom, a u najavi je i kosutnjak, filmski grad.
 
Vrh