Šta je novo?

Razvoj novobeogradskih blokova

Pa i nisu nam baš svi investitori iz - Beograda.

Apsurda gde se i šta se gradi, imamo na sve strane, ne samo ovde: Novi Minel sa prozorima koji gledaju u brdo, Airport Garden kojeg od Airport City-ja razdvaja uska uličica, svi već navedeni primeri gradnje ljudima uz prozor, "jer greota da se ne iskoristi plac"...

A ako nekome smetaju protesti stanara u njihovm kraju - pa šta vam ja tu mogu.
Neko brani svoj kraj i svoj kvalitet života od koruptivnih radnji, a neko brani neki svoj princip radi principa, ili samo radi diskutovanja.

Ako hoćete divlji zapad, ako vam je to prirodno stanje - ok, nema problema, ali i na divljem zapadu su se ljudi samoorganizovali i branili od jačeg.

Možda i imam vremena, ali stvarno nemam volje da se nastavljam.
Hipoteticki grad koji ima potraznju za stambenim prostorom normalno da izuskuje gradnju na svakom pedlju slobodne parcele - npr nama najpoznatiji NY, samo se tamo odavno krenulo u visinu jer nema gde vise, i naravno mnogi drugi. Mi smo jos uvek na nivou neiskoriscenih njiva. Cim se stanovi kupuju znaci da ljudima odgovara da gledaju u drvo ili u Petra u Airport sitiju. Isto tako vazi i za Peticu, i za ovo cudo sto se sprema.

A ovo se apsolutno slazem sa @Пантограф, ceo sredisnji blok je bio namenjen kao komercijalni prostor u vreme kada je sve okolo bio pesak i pustinja, pa eto sad kad se sve okolo izgradilo to je zelena povrsina, sto je ok. Samo jugo-megalomani nisu uzeli u obzir da socijalisticka gradnja nesto za nista nije odrziva, pa su ostavili skoro svaki projekat nedovrs i onda dolazi menadzer restorana posle 50 godina da zida.

Da mi sad neko da stan za dzabe u ovom bloku bolelo bi me uvo sta gradi lik. I onako se ceo nbg raspada u vecini slucajeva (i ja zivim na nbg vecinu zivota) i ne lici ni na sta, tako da ova zgrada koja bi koliko toliko zavrsila jedan red i nije toliko lose.
 
Не бих ни ја имао воље да о овоме пискарам, него, промениће се власт овде, и шта ћемо онда? Са погрешним знањем (бранимо "Централ парк" који то није и сл.) има опет да дођу неке далебу већ на средњи рок. Нема ту леба.

А видиш, ми смо од урбанизма толико оперисани, и толико смо глуп град овде изградили током деценија, да нам је практично једину срећну околност коју данас имамо донео баш "дивљи запад": непланирани Централни бизнис дистрикт уз железничку пругу и железничку и аутобуску станицу. Све што смо планирали, то пишљива боба не вреди, то је једна катастрофа од града.

А највећи "екоцид-урбицид", тј. укидање планираних зелених површина јесте се десио на Новом Београду, али осамдесетих: уместо планиране новобеоградске "Булоњске шуме" на Бежанијској коси, никло је огромно стамбено насеље. Зато нам је сада за степен до два виша температура на НБ. Такође, имамо и план пошумљавања - не спроводимо га него сечемо красан дрворед - и нико се не буни. Али "хоћу паркинг"!
 
1000018991.jpg
1000018992.jpg
1000018990.jpg
1000018995.jpg
1000018984.jpg
1000018996.jpg
1000018993.jpg
1000018988.jpg
1000018989.jpg
1000018986.jpg
1000018987.jpg
 
Отприлике је сваки започети блок остао недовршен за комерцијалне и јавне објекте, а после је то слободно тржиште 90их и 2000их стилски и наменски силовало. Проблем Савских блокова је што су мање атрактивни за пословне садржаје и ако би највише смисла имало да дуж Јурија Гагарина имамо такве садржаје.
 
A cekaj je l mozes da mi objasnis koja je razlika blokiranja pogleda kada su gradjenje kaskade jedna do druge kao ramovi kosnica - isto tako i ostalim blokovima? Koja je razlika izmedju toga i ako dogradis nesto sa druge strane koje na isti nacin "blokira pogled" I to manjeg broja stanova jer su uglavnom ortogonalni izmedju sebe i trotoara JG?
Edit: Kako je plavo ok, a crveno nije?
Pogledajte prilog 190204
Нисам рекао ни да је плаво океј ни да је црвено океј, рекао сам да је градња плакара у подножју степеница (као и природног амфитеатра) урбанистички и естетски суманута.

При чему да, тим блоковима не мањка људи, Само два савска блока (70 и 45) заједно имају више становника (~27к) него цела Калуђерица (~26к) а камоли сви савски + бежанијски блокови заједно. Тако да је апсолутно смисленије да ако се ишта гради на тим ивицама блокова то буде различит садржај који би обогатио те чувене "спаваонице", оне су већ скућиле и превише људи.

Утолико пре што на дословно 300 метара од краја тих спаваоница крећу неизграђене њиве

1708528697649.png
 
...

А највећи "екоцид-урбицид", тј. укидање планираних зелених површина јесте се десио на Новом Београду, али осамдесетих: уместо планиране новобеоградске "Булоњске шуме" на Бежанијској коси, никло је огромно стамбено насеље. Зато нам је сада за степен до два виша температура на НБ. Такође, имамо и план пошумљавања - не спроводимо га него сечемо красан дрворед - и нико се не буни. Али "хоћу паркинг"!

Ne kapiram čemu ovo doprinosi. Pominješ imaginarnu odbranu parkinga skoro u svakom postu. Divlji parking i oronule zgrade su rešivi problemi, utovar još jedne zgrade preko blokovskih staza i zelene povrsine, u nedovoljnu infrastrukturu, na ilegalnu parcelu, nije rešiv problem jednom kad se desi.

Trebalo bi protestvovati i zbog drvoreda, ako budeš organizovao protest, zovi, tu sam.
I zbog sirenja JG na cetiri trake, sto rece kolega slucajni. Zovite ako organizujete, dolazim.

Inače mi nije jasan ovaj princip pogrešnog/promašenog naselja (par ljudi vrti to ovde godinama), koje se popravlja transformacijom iz otvorenog bloka u kanjon bulevar, ali ok, neko to vidi kao resenje/poboljsanje i o tome vredi raspravljati.

Ono sto ne mogu da skapiram je silovanje tipa "divljaci parkiraju gde stignu", "nista ovo ne valja, daj da zagradimo", "gospoda iz bloka, ko ih j***, ne ciste svoje dvoriste(?!?)". Pa je*******ote, tako mozes za 95% grada.
Da probam: raspali donji dorcol, to sve treba srusiti, lici na ciganmalu u skoplju. Mirijevo, nema spasa, zgaziti, preorati izgraditi novo. Pancevacki most ne odrzavamo, rusi. Umesto pristupnica bice lepe zgrade.
 
Moj stav je da u Beogradu gde može da se umetne, treba da se postavi park i što više drveća. Ko želi da zaklanja sive zgrade može to i sa platanima da reši.

Neka grad slobodno počne već jednom da se širi.

I ko misli da grad ima dovoljno ili previše parkova nek nas uporedi sa Bečom.
 
Jel to renoviranje stajalista na tram pruži blok 70
Ili krpljenje neko
 
Radjena su betonska pred dolazak svajcaraca ili po dolasku istih jer nisu mogli da otvaraju vrata na visokim stajlistima predviđenim za katice
Mene zanima zašto su instalirali table sa dolascima tramvaja dva meseca pre renoviranja, a znali su da će da se renovira. Pa sad vraćaj i instaliraj ponovo. I to mi plaćamo.
Takođe, neko je merio trajanje semafora za pešake na sredini bloka 70, stiskao ne stiskao crveno traje 60 sekundi. Tramvaj koji se približava možeš samo tužno da ispratiš pogledom. Zar nije racionalno da se tu napravi podhodnik sa izlascima na stajališta za tramvajske baštice? Saobraćaj će se samo pogoršavati
 
Podhodnici na raskrsnici kod Delta Sitija, A Bloka, Piramide, plus jedan negde na sredini bloka 45 (ne mora kod pijace ima na sredini) bi ubrzali ulični saobraćaj bar za trećinu.
Ako su nesposobni da naprave podzemne prolaze da li zaista neko misli da su sposobni da naprave ne metro nego jednu stanicu?
 
U potpunosti se slažem za automobilizaciju. Povraća mi se od pogleda na zgrade okružene stotinama automobila. Uvesti da jedan jmbg sa važećom voz dozvolom sme da ima jedan auto, i to je to.
Drugo rešenje ne vidim, možemo na NBg da napravimo 1500 podzemnih garaža i parking mesta, džabe. Ili ćemo poboljsati javni i stimulisati alternativni prevoz ili će se problem nagomilavati dok nas na kraju sve zajedno ne zatrpa. Pothodnik kao rešenje pešaka koji pretrčavaju na crveno pokušavajući da stignu na tramvajsku stanicu i neretko ginu.
 
Poslednja izmena:
Podhodnik ispod JG postoji mislim bas u 70 tom bloku i nikad nije otvoren jel glavonje misle da za istim nema potrebe

Postoji i u 45om bloku, izlazio je negde u liniji sa stazom presecenom duplom lepotinjom nastalom rekonstrukcijom AC Stojanovic, tik pored stanice. Izgleda kao da su drevni graditelji blokova smislili da izadjes iz prolaza direkt na centralnu stazu koja vodi ka reci. Zatpana oba, prolaz zemljom, a staza zgradom. (staza je bila prljava, puna papirica i opusaka, narocito u tom delu blize JG; sad je mnogo bolje, nema je.)
Screenshot 2024-02-21 at 10.16.33 PM.png
Screenshot 2024-02-21 at 10.17.47 PM.png
 
A što ne pasarela kao ekstra jeftino i brzo rešenje? Ne bi bila jedina na NBG.
Moze sa tim da na sredini mora dva stepeništa da bi narod mogao na stajališta tramvaja. Čak bi i nad velikim raskrsnicama (JG i Oml.Br npr) moglo i nešto atraktivno da se napravi sa više silazaka.
 
Btw. Jesam li nešto pobrkao ili je Šapić beše najavljivao kružne tokove na raskrsnicama duž Jurija Gagarina?
 
Vrh