Pojavio se nacrt Statuta grada Beograda, moze se preuzeti na sajtu Grada:
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1325874
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1325874
извор БлицAutor: L.B. | Foto:v. lalić | 20.09.2008. - 09:11
Izložba fotografija „Srbija - Dunavski sliv“ Dragoljuba Zamurovića otvorena je sinoć na savskom šetalištu na Kalemegdanu.
Postavka obuhvata 45 fotografija Dunava i njegovih pritoka, koje su, uglavnom, snimljene iz balona.
- Volim Dunav, jer sam pored njega odrastao. On je naše prirodno blago i kopča sa Evropom, on nas čini delom Evrope. Moja želja je bila da ljudima pokažem lepotu Dunava, i da ih podsetim da ga moramo čuvati od zagađenja - kaže Dragoljub Zamurović, autor izložbe.
Izložba „Srbija - Dunavski sliv“ prati istoimenu fotomongrafiju koja prikazuje Dunav, njegove pritoke i slivove, prirodne i veštačke kanale i jezera, ribnjake i šume, staništa retkih biljnih i životinjskih vrsta. Nakon Beograda autor će izložbu predstaviti u gradovima širom Evrope.
- Dunav prolazi kroz Srbiju već blizu 1000 godina, ali Dragoljub Zamurović, kao veliki umetnik, pokazao nam je novo lice te istorije. On ne slika čist pejzaž, već i živa bića i tako daje novu dimenziju veličanstvu prirodnih pojava - rekao je Raša Popov, koji je pisao i uvodne tekstove u monografiji.
Ispod svake fotografije ispisano je i kratko obrazloženje na srpskom, engleskom, nemačkom, francuskom i ruskom jeziku, na kojima će biti izdana i monogafija.
Izložba će biti postavljena do 15. oktobra, a posetioci mogu da je pogledaju u bilo koje doba jer je osvetljena i noću.
извор НовостиM. JANKOVIĆ , 22.09.2008 20:03:54 Ocena: 5.00 (Glasova: 1) Komentara: 0
SKUPŠTINA grada usvojila je plan generalne regulacije mreže vatrogasnih stanica, čime je obezbeđen prostor za izgradnju 22 nove stanice. Novi Beograd, gde do sada nije bilo vatrogasnih jedinica, dobiće dve stanice. U ovoj opštini su prestonički vatrogasci lane imali ubedljivo najviše intervencija - 390, a od toga čak 275 požara. Izgradnjom novih stanica, vreme stizanja vatrogasaca na intervenciju biće duplo skraćeno, sa devet na četiri do pet minuta.
LOKACIJE
U PLANU je pet lokacija na Čukarici, četiri na Paliluli, tri na Voždovcu, po dve u Novom Beogradu, Zemunu i na Zvezdari, i po jedna u Savskom vencu, Starom gradu, Grockoj i Surčinu. Veći broj stanica omogućiće da vatrogasci budu bliže mestu intervencije, brže stignu i ugase požar u početnoj fazi.
Mile Jovičić, komandant vatrogasno-spasilačke brigade "Beograd", kaže da je prosečno vreme dolaska u 2006. bilo 7,9 minuta, ali se lane povećalo na devet, zbog gužvi u saobraćaju.
- Izgradnjom novih stanica dobili bismo dosta u brzini - objašnjava Jovičić. - Ako se, na primer, automobil zapali, a mi stignemo za deset minuta, izgoreće motor. Ukoliko je stanica blizu, vatrogasci dolaze za par minuta, a za to vreme izgore samo kablovi. Početak gradnje zavisi od finansijskih sredstava i računamo pre svega na Grad, ali i državu. Planom generalne regulacije je predviđen razvoj situacije i širenje prestonice u narednih 15 godina, ali plan je, naravno, izmenjiv.
MANJAK LjUDI
BEOGRADSKA brigada ima 16 jedinica, a Novi Beograd je jedina opština koja nema stanicu. Zato je ovde gradnja prioritet i trebalo bi da započne 2009, a da se završi do "Univerzijade", ili do kraja sledeće godine. Ipak, nove stanice neće rešiti sve probleme prestoničkih vatrogasaca. Ono što muči službu je - nedostatak ljudstva.
- Brigada ima 658 vatrogasaca, a evropski standard je da na svakih 1.000 stanovnika postoji po jedan vatrogasac - nastavlja komandant. - To znači da bi trebalo da imamo bar 2.000 ljudi. Mladići hoće u vatrogasce, ali država treba da obezbedi sredstva da se oni zaposle. Ovaj problem rešavamo tako što ljude maksimalno angažujemo, pa rade i kada im je slobodan dan. U službu je u poslednje vreme dosta uloženo, prošle godine smo dobili devet novih vozila i jedno specijalno vozilo sa hidrauličnom platformom za rad na visinama. Trebalo bi, ipak, i dalje raditi na materijalno-tehničkom opremanju, sa akcentom na opremi za spasavanje. Važno je da parlament usvoji Zakon o vanrednim situacijama, koji će tačno definisati prava i obaveze. Takođe, važeći Zakon o zaštiti od požara je iz 1984, neki propisi su zastareli i treba ga promeniti.
INTERVENCIJE
JUL 2007. bio je mesec kada su vatrogasci imali pune ruke posla. Za 31 vreli dan intervenisali su čak 1.108 puta, a ugasili su 978 požara. Samo u jednom danu gorelo je na više od sto mesta, te je angažovano kompletno ljudstvo i sva vozila. Ove godine, kaže Jovičić, smo imali sreće, pa su kišni dani usledili posle tropskih vrućina. U julu je bilo 678 intervencija, a od toga 559 požara.
-Građani su postali oprezniji, dosta je učinila i naša propaganda i preventivni rad - priča naš sagovornik. - U proseku imamo oko 5.000 intervencija godišnje. Osim požara, intervenišemo i u crpljenju vode, u saobraćaju, kada iscure opasne materije. Najviše ljudi spasimo, ali, nažalost, i nastrada prilikom tehničkih intervencija u saobraćaju. Naš posao je da izvlačimo povređene i poginule iz smrskanih vozila. Lane smo spasili 95 ljudi, a nedavno je jedna devojka u Vrčinu spasena iz bunara dubokog 34 metra. Od početka 2008, 94 osobe su povređene, a 52 poginule, računajući sve intervencije. Među njima je bilo i 12 lakše povređenih vatrogasaca. U požarima je povređeno 28, a poginulo 13 ljudi.
BROJKE
4.292 POŽARA BILO PROŠLE GODINE
2.198 INTERVENCIJA NA GRAĐEVINSKIM OBJEKTIMA U 2007.
3.216 POŽARA 2008. DO 17. SEPTEMBRA
TRAGIKOMIČNO
NISU sve situacije sa kojima se vatrogasci susreću tragične. Neke su pomalo i - smešne. Tako je nedavno čovek kuvao ručak i zaspao. Nastao je požar, ali vatra nije probudila "spavalicu". Komšije su primetile dim i alarmirale vatrogasce.
- Ušli smo u stan i probudili čoveka - kaže Jovičić. - Imao je sreću da je prozor bio otvoren, jer je mogao da se uguši. Skoro nam je dojavljeno da gori stan na šestom spratu u Novom Beogradu. Ispostavilo se da je vlasnik pravio roštilj na terasi.
Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" prošle nedelje najavilo je kupovinu 30 novih tramvaja, u okviru nastavka modernizacije gradskog šinskog sistema. Novi vršilac dužnosti direktora Radoslav Nikolić rekao je da, prema procenama ovog preduzeća, remont jednog tramvaja košta oko 800.000 evra, a novo vozilo između 1,2 i 1,6 miliona evra.
Međutim, na internet portalu "Beobild" (www.beobuild.net) pojavila se analiza cena tramvaja, koja je u potpunosti suprotna u odnosu na onu koju je objavio GSP.
- Nažalost, prema našim istraživanjima, na evropskom tržištu nije moguće kupiti nov i kvalitetan tramvaj po ceni koju su najavili predstavnici GSP-a. Kako bi se ispunili standardi u kvalitetu prevoza, GSP mora da nabavi niskopodne tramvaje, koje mogu da koriste i osobe sa invaliditetom, stariji sugrađani i trudnice - kaže se u analizi "Beobilda".
Da bi se ispunili evropski standardi, moraju se kupiti daleko skuplji tramvaji, navodi se dalje u analizi.
- "Alstom" tramvaje tipa "citadis", moguće je konfigurisati po dužini, a koštaju između 2,75 i 3,2 miliona evra. "Končarov" TMK 2.200 košta 2,4 miliona evra, "Bombardierov" "fleksiti autluk" košta između 2,5 i 3,25 miliona evra. Šinsko vozilo "škoda" prodaje se po ceni između 2,5 i tri miliona evra, a "Simensov" "kombino" između 2,75 - 3,5 miliona evra - navodi se na sajtu.
Portal "Beobild" zaključuje da su procene GSP-a pogrešne, jer trenutno jednostavno nije moguće kupiti kvalitetan tramvaj za samo 1,6 miliona evra. U kupovini gradskih šinskih vozila, Beograd ne bi smeo da štedi, posebno ako se uzme u obzir činjenica da su ta vozila predviđena da uz kvalitetno održavanje traju i po 50 godina.
Hehehe...bas sam se lepo nasmejao...:lol:Михаило":3pwoc8hu je napisao(la):^^^Kad li će samo naši novinari da nauče da imena sajtova ne počinju sa njnjnj i da se ne kaže traNvaj
Izvor: 24sataNajk ženska trka 4. oktobra na Adi Ciganliji
beta |||| - 24.09.2008. - 14:53
- "Najk ženska trka" sa 3.500 učesnica održaće se u subotu, 4. oktobra, na Adi Ciganliji, najavili su danas organizatori.
TRKA Trka će se održati 10. put na kružnoj stazi dugoj 7.700 metara oko Savskog jezera, a start i cilj biće kod "Okruglog kupatila".
Direktor Beogradskog maratona Dejan Nikolić istakao je da se svuda u svetu održavaju ženske trke.
"Najlepši događaj u gradu okupiće 3.500 pripadnica lepšeg pola. Sličnih događaja ima svuda u svetu, a u Beogradu će se održati 10. put. Trka je poziv na druženje, da žene učeštvuju u nečemu u čemu obično nemaju priliku", rekao je Nikolić na konferenciji za novinare.
Prema njegovim rečima, 7. septembra su održane ženske trke u Parizu, u kojoj je bilo 13.000 učesnica, i Londonu, gde je bio sličan odziv.
"Trka u Beogradu trebalo bi da 'izađe' sa Ade Ciganlije da bi moglo da učestvuje više žena. Staza na kojoj se sada trči je limitirana i ne može da stane više od 3.500 takmičara", rekao je Nikolić.
U ovogodišnjoj trci učestvovaće i oko 100 žena sa invaliditetom. One će nastupiti sa porukom "I mi želimo da se bavimo sportom", čime žele da upute apel javnosti kako bi se uklonile fizičke i psihičke barijere koje onemogućuju licima sa invaliditetom da se bave sportsko-rekreativnim aktivnostima.
Prijavljivanje će trajati od 25. septembra do 3. oktobra u prodavnici "Nikewomen" u Knez Mihajlovoj 9.
"Žensku trku" podržavaju ministarstvo omladine i sporta, ministarstvo zdravlja, ministarstvo rada i socijalne politike, Olimpijski komitet Srbije, "Univerzijada 2009", a već treću godinu partner je Dobrotvorni fond "Katarina Rebrača".
Prošle godine u ovoj trci pobedila je najbolja atletičarka Srbije Olivera Jevtić, a organizatori navode da će ona trčati i 4. oktobra.
Nagradni fond "Najk ženske trke" je 2.700 evra, a pobenici će pripasti 1.000, drugoplasiranoj 700, trećeplasiranoj 500, četvrtoplasiranoj 300, a petoplasiranoj 200 evra.
извор БеоинфоПоводом данашњег колапса на градским улицама градоначелник Београда Драган Ђилас апеловао је на све оне који протестују или планирају протесте да у будуће не блокирају раскршће улица Кнеза Милоша и Немањине, јер су оне срце саобраћаја у Београду.
– Блокада раскрснице испред зграде Владе Србије паралише саобраћај у читавом граду стварајући проблеме не само грађанима, већ и хитној помоћи, ватрогасцима и полицији. Некоректно је да због неколико стотина протестаната испашта готово два милиона Београђана. Данас су резервисти изазвали протест због угрожавања својих права, али су истовремено и угрожавали права наших суграђана. Имајући разумевања за свачије проблеме наглашавам да ћу, као неко ко пре свега брине о интересу својих суграђана, уколико се данашње сцене буду поновиле бити приморан да тражим од надлежних државних органа да у складу са законом спрече таква окупљања – изјавио је градоначеник Драган Ђилас.
Izvor: BlicČuveni švedski proizvođač nameštaja "Ikea" pregovara sa Srbijom o investiciji od 1,1 milijarde evra za fabriku u našoj zemlji, rekao je premijer Mirko Cvetković u intervjuu za Rojters.
Premijer Srbije je rekao da očekuje da zvaničnici "Ikee" u narednih nekoliko dana dođu na razgovore o detaljima o planiranoj investiciji, ali Rojters večeras nije mogao da dobije komentar od Šveđana.
U intervjuu za novinsku agenciju Cvetković je rekao da srpska ekonomija beleži rast od blizu sedam odsto u 2008. godini, što je više nego što je bio zvanični cilj vlade - 6 odsto. Takođe, Cvetković je rekao da očekuje da godišnja inflacija bude nešto iznad osam odsto, što je manje od projekcije analitičara u Rojtersovoj anketi ovog meseca, koja iznosi 9,5 odsto.
Основана као трећа гимназија у Србији, после оних у Сремским Карловцима и Новом Саду, пола века након отварања Велике школе у Београду. – Израђена је монографија „Споменица Земунске гимназије 1858–2008” у којој су, уз историјски осврт на вековну традицију и списак ђака, сабрани ауторски текстови некадашњих ученика ове школе
Од Реалне...
Земунска гимназија, једна од најстаријих образовних установа у Србији, симбол престонице и културни споменик, ове јесени прославља век и по постојања и рада. Јубилеј ће од сутра до краја месеца бити обележен изложбом ликовних радова и фотографија, спортским сусретима и музичким вечерима, а централна манифестација заказана је за 13. октобар у позоришту „Мадленијанум”.
Поводом 150. годишњице израђена је монографија „Споменица Земунске гимназије 1858–2008” у којој су, уз историјски осврт на вековну традицију и списак ђака, сабрани ауторски текстови некадашњих ученика ове школе.
– Наслови „Храм знања”, Давида Албахарија, „Стара дама”, Весне Либек, и „Земунска гимназија један од случајева у животу”, Душана Иванића, нашли су место у овој књизи, а она ће бити уручена свима који су помогли њено стварање – каже Славица Јанковић, уредница монографије.
Ова школа основана је као трећа гимназија у Србији, после оних у Сремским Карловцима и Новом Саду, пола века након отварања Велике школе у Београду. У време када је Земун припадао Аустроугарској монархији, далеке 1858. године отворена је дворазредна Реална школа у згради из 1786. године. Ученици су били деца занатлија, трговаца и чиновника, а званични језик школе био је немачки. Развој ове куће знања почео је деценију касније – од Мале реалке, како се звала, до осамдесетих година 19. века преко Велике реалке из које је прерасла у Реалну гимназију. Први испит зрелости после осмог разреда одржан је школске 1900/1901. године, а занимљиво је „упутство о присуству женскиња к полагању испита зрелости” из тог времена.
...до Земунске гимназије
На почетку прошлог века школа је већ била у новом здању од седам учионица и 11 кабинета, које је подигнуто 1879. године, на ободу Земунског парка, где и данас чини део школске зграде.
Овом школом су осим небројених ученика протутњале и војске оба светска рата, после чега је Реална стала у ред београдских као Земунска гимназија у којој су отворена два смера: друштвено-језички и природно-математички. Њу сада похађа око 1.400 ученика којима предаје око 80 професора. Најстарији професор, стогодишњи Милан Бесарабић, доајен српске скулптуре који и данас живи у Новом Београду, предавао је ликовну културу у овој гимназији од 1951. до 1957. и био професор касније познатим карикатуристима међу којима је и Предраг Кораксић Коракс.
– Један од Бесарабићевих ученика често је причао како је право чудо што из Земунске гимназије није изашао већи број ликовних уметника, јер је професор највеће таленте водио у школско поткровље, импровизовани атеље, где су радили „вечерњи акт”. Гледати голо женско тело тих раних педесетих година 20. века за гимназијалце је било готово незамисливо. То што су сви постали карикатуристи а не сликари последица је чињенице да су више гледали модел него усавршавали сликарство – пише Бранко Најхолд у „Споменици Земунске гимназије”.
Готово од оснивања до данас ова установа је обележје града, баш у њој су отворени први биоскоп и аероклуб, а од 1911. године оснивањем „Ђачке читаонице” израсла је у културни центар Земуна. Годину дана после оснивања читаонице ученици су држали предавања о младим песницима, као што је у то доба био Милан Ракић, онда је на том месту основан просветни клуб „Бранко Радичевић”, па библиотека са читаоницом и фондом од 27.000 књига у којој се деценијама одржава књижевно-реторичка трибина, која је угостила око сто еминентних писаца, професора универзитета, књижевних критичара. Они су у посебној повесници коју ова установа чува уписали своје утиске.
–Част ми је да у ову повесницу Земунске гимназије упишем своје име – забележио је Матија Бећковић, познати песник, док је реченицу – „После једне лепе, узбудљиве вечери у овој старој, мудрој кући” – потписао Душко Ковачевић, драмски писац.
Велика имена у клупи
Велики српски сликар Сава Шумановић, редитељ Горан Паскаљевић, писац Давид Албахари, карикатуриста Предраг Кораксић, математичари Војислав Авакумовић, Јован Карамата, глумице Бранка Петрић, Рахела Ферари, музичар и композитор Момчило Бајагић, политичар Александар Вучић, академик Егон Фекете и Атанасије Пуљо, један од оснивача Стоматолошке службе у Србији, само су неки од познатих ђака Земунске гимназије.
Izvor: BlicTreći grad na levoj obali Dunava":od647uxf je napisao(la):Anketa sajta “Beobuild” o mogućnosti širenja prestonice
Treći grad na levoj obali Dunava
Autor: S. P. - L. G. - B. G. | 12.10.2008. - 00:02
U Beograd se svake godine, beleže statistike, doseli novih 50.000 stanovnika. Svima vidljive posledice su sve manji broj lokacija za stanovanje i poslovanje, što je u stručnoj javnosti pokrenulo ideju da se uz „stari“ i Novi Beograd, prestonica proširi i na levu obalu Dunava i izgradi takozvani treći Beograd. Priča o stvaranju trećeg Beograda stara je oko dve godine, a ideju su dali studenti arhitekture.
Podršku proširenju Beograda na treću obalu Dunava dalo je i 61 odsto posetilaca sajta „Beobuild“, koji je sproveo anketu na temu u kom pravcu treba da se širi glavni grad. Za 2.000 posetilaca ovog sajta proširenje grada na levu obalu Dunava bilo je strateški i dugoročno gledano, najbolji izbor, dok su ostale potencijalne lokacije dobile drastično manji broj glasova. To ne treba da čudi jer se proteklih godina i u stručnim krugovima puno govori o ovoj temi.
Nastavak teksta ▼
Širenje Beograda na treću obalu Dunava svojevremeno je predlagao i gradski arhitekta Đorđe Bobić. Velika prednost je i to što je treći Beograd veliki kao polovina Novog Beograda. Zato Urbanistički zavod radi studiju, spremaju se izmene Generalnog plana, a donesena je i jasna strateška odluka da se grad u budućnosti širi na levu obalu Dunava. Za to je, pre svega, neophodno da se izgradi most između Zemuna i Borče. Generalnim urbanističkim planom razvoja Beograda do 2012. godine predviđeno je da u užem gradskom jezgru, preko Dunava, budu izgrađena još dva mosta, odnosno osim mosta Zemun–Borča i jedan preko Ade Huje. „Blic nedelje“ saznaje u Direkciji za gradsko građevinsko zemljište, da bi prema Generalnom planu, trebalo da se izgradi takozvana severna tangenta. To je zapravo magistralna saobraćajnica koja je deo saobraćajnog prstena oko Beograda. Severna tangenta je put koji spaja gornji Zemun, preko budućeg mosta silazi na levu obalu Dunava, ukršta se sa Zrenjaninskim putem i ide sve do Pančevačkog puta.
Ipak, i dalje ne postoji inicijativa i želja investitora da se presele u ovaj deo grada. Gledano na „duge staze“, za Beograd je ovo najbolje rešenje za proširenje. Na taj način grad bi bio fizički zaokružen, a građevine i budući stanovi i poslovni prostori bi se nalazili na samo nekoliko kilometara od centra grada. Izgradnja i adaptacija „trećeg Beograda“ je veoma skup posao u kome se barata ciframa koje dostižu na stotine miliona evra. Zapravo najskuplje je nasipanje i utvrđenje obale, ali i razvijanje, takoreći, nepostojeće infrastrukture i, pre svega, kanalizacije.
Iako se trenutno najviše gradi na Novom Beogradu i Zemunu, prema anketi „Beobuilda“, ove dve lokacije su osvojile samo 18 odsto glasova Beograđana. Zbog dobro urađene infrastrukture i rešenih vlasničkih pitanja, ove lokacije su trenutno najinteresantnije za gradnju. Ipak, Univerzitetsko selo praktično je poslednja velika lokacija na Novom Beogradu koju je Direkcija mogla da ponudi investitorima. Postoji još jedan nedostatak, a to je ugrožavanje prvobitnog koncepta života u ovom delu grada. Tada bi najviše stradale javne i zelene površine, kojih na ovom delu teritorije ima najviše. S druge strane, iako zemunski deo uz autoput doživljava pravi privredni bum, loš transport sprečava izgradnju stambenog prostora.
Na trećem mestu, prema anketi „Beobuilda“, našao se prostor duž Ibarske magistrale i to sa 15,8 odsto osvojenih glasova. Ekspanzija ka ovom delu Beograda može da se očekuje završetkom obilaznice, koja će ujedno biti i sledeći razvojni korak na južnom obodu Beograda. Na ovaj način će se inicirati izgradnja proizvodnih kapaciteta, većeg broja objekata uslužnog karaktera i pratećih sadržaji duž autoputa. Jedna od prednosti širenja Beograda duž Ibarske magistrale je dobra pozicija i blizina glavnim putnim pravcima. Međutim, mana ovog pravca je loš i spor gradski saobraćajni prevoz kao i ostala slaba infrastruktura koja spušta cenu zemljišta.
Najmanje glasova za Smederevski put
Najmanje glasova, svega pet odsto, dobio je deo Beograda ka Smederevskom putu u pravcu Vinče i Grocke. Trenutno ovaj deo grada nema dovoljne i potrebne infrastrukturne preduslove da bi nosio titulu centra razvoja Beograda u budućnosti.
Perspektiva Beograda
Prema rečima Danila Bašića, predsednika Opštine Palilula, izgradnja mosta preko Ade Huje i mosta od Borče do Zemuna otvoriće potpuno novu perspektivu za celu levu obalu Dunava.
– Ovaj prostor, koji zauzima površinu od oko 30.000 hektara, kroz nekoliko godina postaće potpuno novi deo Beograda. Na ovom mestu ima sasvim dovoljno mesta za kolektivnu izgradnju, ali je neophodna urbanizacija područja. Kada urbanistički planovi budu omogućili veću izgrađenost, leva strana Dunava biće mesto u koje će se ulagati u narednih 10, 15 godina. Ovo je jedini deo Beograda koji ima potencijal za dalji razvoj – kaže Bašić.