Šta je novo?

Projekat - Standarizovana vertikalna signalizacija.

Steva":1sohjpo0 je napisao(la):
Nenad":1sohjpo0 je napisao(la):
^^ A sta bi sa onim Vladinim clanom 10 iz Ustava ? ;)
Ajoj, kako me mrzi da tumacim ono opet :D u ustavu piše da je zakonom predvidjeno korišćenje ostalih pisama, a zakonom je predvidjeno da je i latinica ravnopravna (to vuče jedno za drugo). A i sam sam rekao, ili neka bude onda sve na ćir ili na lat, meni je svejedno :)
Onda lepo cirilica! :D

To je nas nacionalni identitet i treba da svim sredstvima braniti i cuvati! Ako je latinica prakticnija, onda cemo biti neprakticni :)

Nego, kako to po pravilu u stvari ide - u opstinama koje imaju vecinsko stanovnistvo nacionalnih manjina treba da pise na dva jezika ili??

@Steva, Milance
Kako se u Nemackoj vode Turci - kao nacionalna manjina ili? Ja nikada ne videh turske table na putevima!

Sto se tice visejezicnosti, Evropa godisnje potrosi ogroman novac upravo radi postovanja i ocuvanja identiteta svojih clanica! Zato se samo na prevode za godinu dana potrosi MILIJARDU evra! S toga, komentar da je skupo na tabli dodati jos jedan natpis na nekom drugom pismu ili jeziku je malo neozbiljan!

Drugo, natpisi sa nazivima mesta na jezicima manjina su na tablama koje oznacavaju ulazak u naseljeno mesto i eventualno na par lokalnih puteva. Na autoputevima se koriste medjunarodno poznata i priznata imena, na kome god pismu bila napisana! Znaci, na autoputu ce pisati "odvajanje za Zrenjanin" a ne za Beckerek. Na lokalnim putevima, ce pisati oba, kao i na ulazu u grad.
 
@Nenad, pa i ti sam živiš u nemačkoj?! :/ kako ne znaš, u DE Turci nisu nacionalna manjina iako ih ima 5+ miliona, jedino mesto u Evropi gde sam video dualne znakove je u severnoj italiji :)


p.s. pc mi buguje strašno ovih dana pa neću stići da odgovorim sve.
 
A meni nije jasno zasto si ti Nenade toliko protiv latinice. Mislim da smo i Steva i ja rekli da nam je svejedno i da ako se odluce za cirilicu neka onda pisu cirilicom samo neka onda sklone latinicu. Sve duplo na srpskom je po meni totalno nepotrebno! Latinica je po meni prakticnija jer zauzima manje mesta i internacionalna je i zato je ja u principu i koristim. Nisam neki fanatik sto se tice tradicije sto NE ZNACI da ne volim svoju zemlju!
 
Ajooooj људи nećemo ваљда po овом pitanju да cenimo патриотизам.

Ја сам за то да table budu i ćir. i lat.. Ја Устав тumačim да је обавезно (ukoliko se table на путевима воде као "službena upotreba") да буду на ћирилици. Mislim da kada општите са државом možete joj se obratiti na било ком писму али она вама mora na ćirilici a ако је законом одређено onda može i na drugom pismu, jezicima...
Значи пресуда u nekom sporu мора да bude objavljena na ćir. а може и на латиници, али nikako ne može samo na latinici.

A sad оно битно, baš mi se свиђају табле i boja mi je odlična.
 
@Steva
Zivim u Nemackoj, ali tek 2 godine :)

Inace, evo jednog primera sa istoka Nemacke, pri granici sa Ceskom.


@Milance
Apsolutno si me pogresno razumeo! Niti sam protiv latinice, niti sam nagovestio da neko zbog preferiranja iste moze da bude NE patriota!

Da je istorijsko pismo srpskog naroda GLAGOLJICA ili hijeroglifi, onda bih bio za to da se pise na tim pismima!

Prakticnost je u tom slucaju vazna, ali nije i najbitnija!

I ovde nisam uspeo da nadjem bolju sliku, ali evo primera iz Nemacke (jos jednog), autoput prema Liége (u Belgiji), na tabli (gore levo, iza kamiona) pise Lüttich (nemacki naziv za Liége, na zalost, na tabli se ne vidi), a u zagradi pise Liége (belgijsko, ili ti francusko ime grada)
 
Ih... suvise je fancy. Znakovi trebaju da budu jasni i pregldeni, a ovo poljsko je prosto napucano. Deluje mi kao bilbord :lol:
 
vrachar":3edjmcwt je napisao(la):
Ih... suvise je fancy. Znakovi trebaju da budu jasni i pregldeni, a ovo poljsko je prosto napucano. Deluje mi kao bilbord :lol:
ja i mislim da je to bilbord :)
 
Dobro de da zavrsimo pricu sa cirilicom i latinicom. Da mi proguramo stevine table u "Putevi Srbije" i eto nama srece! :D Jedna stvar jos... oznake-brojevi za izlaze sa autoputa (ove u krugu) kao sto ti imas na avataru Stevo - jel one nisu EU standard? Vidjao sam ih po Nemackoj i po Hrvatskoj i po Sloveniji a ima ih bogami i kod nas na nekim mestima. Ili su to neke zemlje samo preuzele od drugih?
 
Ovi poljski znakovi su bili predlog na nekom njihovom forumu.

Oh well... interesantno je videti kako drugi razmisljaju :)
 
Ako nismo uspeli trmavaj od Vrachara da proguramo na prvo mesto moramo onda Stevine znakove. nema nam druge ;) Cini mi se da je najbitnije graficko resenje i koncepcija koje je Steva predlozio sto je stvarno odlicno a izbor pisma je tehnicka stvar i ne menja mnogo situaciju.
 
@Nenad, nisam znao da si samo 2 godine u DE, dobrodošao :) Što se tih tabli tiče to je ok na lokalnim putevima, a što se na autoputevima tiče tu sam dosada vidjao 2 rešenja: ili se piše na engleskom samo (što sam ja uradio) ili se piše na domaćem jeziku i na jeziku mesta u komšiluku. evo primera kod madjara:



Milance":ymr3j81n je napisao(la):
Dobro de da zavrsimo pricu sa cirilicom i latinicom. Da mi proguramo stevine table u "Putevi Srbije" i eto nama srece! :D Jedna stvar jos... oznake-brojevi za izlaze sa autoputa (ove u krugu) kao sto ti imas na avataru Stevo - jel one nisu EU standard? Vidjao sam ih po Nemackoj i po Hrvatskoj i po Sloveniji a ima ih bogami i kod nas na nekim mestima. Ili su to neke zemlje samo preuzele od drugih?
Oznake brojevi su svuda standard kolko znam, kod nas to postoji samo u Beogradu. I kod mene su u predlogu, doduše ne u krugu nego u onom "dijamantu" pri dnu strelice izlaza :)

Što se ćirilice/latinice tiče, meni je svejedno. Neka se "složimo" na dve varijante, ili full latinica, ili full ćirilica sa tranzitnim/turističkim tablama na latinici. Ja ću sve predloge ovde stavljati na latinici ali to je samo zbog fonta, neka bude jasno da je i na ćirilici moguće :)
 
Steva":3llwz2zq je napisao(la):
@Nenad, nisam znao da si samo 2 godine u DE, dobrodošao :) Što se tih tabli tiče to je ok na lokalnim putevima, a što se na autoputevima tiče tu sam dosada vidjao 2 rešenja: ili se piše na engleskom samo (što sam ja uradio) ili se piše na domaćem jeziku i na jeziku mesta u komšiluku. evo primera kod madjara:

[url]http://i3.photobucket.com/albums/y91/ppstevan/Mix/th_PICT0639.jpg[/url]
Hvala, hvala! :)

A to resenje je, od prilike, ono sto sam ja napisao za Liége (Lüttich). Prvo pise na nemackom, a onda u zagradi na francuskom! Sorry sto nisam uspeo bolju sliku da nadjem!
 
Postoji jedna stvar koja nije najjasnija. Cemu sluze numericke oznake pored izlaza sa autoputa, kao napr. one koje je Steva stavio u svoj predlog? Jedino sto mi deluje logicno je obelezavanje broja samih izlaza, medjutim, sta se desava ako se u medjuvremenu izgradi neki novi izmedju postojecih. Trebaju li tada svi ponovo da se renumerisu???
 
vrachar":2a9e8tuj je napisao(la):
Postoji jedna stvar koja nije najjasnija. Cemu sluze numericke oznake pored izlaza sa autoputa, kao napr. one koje je Steva stavio u svoj predlog? Jedino sto mi deluje logicno je obelezavanje broja samih izlaza, medjutim, sta se desava ako se u medjuvremenu izgradi neki novi izmedju postojecih. Trebaju li tada svi ponovo da se renumerisu???
Ne, nego se doda ekstra slovo. Tako je to rešeno u DE, naime ako imaš izlaze broj 11 i 12 a u medjuvremenu se napravi onda novi, taj novi izlaz dobije oznaku 11a itd.. ;)
 
Koliko je to zaista prakticno i potrebno? Bitno je da se zna kuda tacno izlaz vodi, a sa dodavanjem ovih novih oznaka nekako se komplikuje vec zamrsena signalizacja...
 
vrachar":gwlpcvmg je napisao(la):
Koliko je to zaista prakticno i potrebno? Bitno je da se zna kuda tacno izlaz vodi, a sa dodavanjem ovih novih oznaka nekako se komplikuje vec zamrsena signalizacja...
bolje to nego da se menja signalizacija na celom autoputu zar ne? Uostalom nije kompolikovano zapamtiti 25a ili 14b ... ;)
 
Sustina mog pitanja je zasto dodatno numerisati table ako su izlazi vec propisno obelezeni? To ti je kao da stavljas 2 broja na autobus... Mozda gresim, no meni se to cini suvisnim.
 
vrachar":reege03w je napisao(la):
Sustina mog pitanja je zasto dodatno numerisati table ako su izlazi vec propisno obelezeni? To ti je kao da stavljas 2 broja na autobus... Mozda gresim, no meni se to cini suvisnim.
Brojevi postoje za lakšu orijentaciju kada su u pitanju duža putovanja. Veruj mi da ima mnogo ljudi koji se orijentišu samo prema brojevima tipa idi 50 km A3 do izlaza broj 16 a onda nastavi B43 levo do izlaza 10 pa 15ak km dalje si na cilju. Ovo je posebno praktično u gradovima gde često isti deo grada ima više izlaza pa brojevi samo još više pomažu u razlikovanju izlaza. Nisu Švabe glupi pa čisto iz zaje*******ancije da stave brojeve izlaza :)
Ovo je praksa i u mnogim drugim zemljama, ja mislim da bi to kod nas posebno pomoglo na regionalnim putevima za one manje upućene.
 
U Americi svaki izlaz sa autoputa ima broj, a izlazi su numerisani po milji na kojoj se nalaze, tako da recimo na 63. milji autoputa I-78 kroz Pensilvaniju izlaz je br. 63. Tako se vrlo lako racuna razdaljina izmedju mesta (izlaza), a i prati predjena razdaljina. Ovo postavljanje brojeva na izlaze nije svetski trend, vec postoji vec godinama u svim razvijenim zemljama (ne samo na Zapadu, vec i Japan, Koreja, Kina, Katar, UAE, itd.... Takodje isto pomaze pri turizmu, jer stranci ne moraju da pamte "Mrzenica" ili tako neku rogobatiju, nego lepo - "English-speaking restaurant at exit 196 on A1-Belgrade-Nis" - (Mrzenica je inace super mestasce!)
 
vrachar":3ph9rkk7 je napisao(la):
Koliko je to zaista prakticno i potrebno? Bitno je da se zna kuda tacno izlaz vodi, a sa dodavanjem ovih novih oznaka nekako se komplikuje vec zamrsena signalizacja...
To je jako prakticno i jako potrebno. Naime zamisli da vozis u nekoj zemlji gde ne poznajes jezik, nazive mesta, nista zivo i tako treba da nadjes neko mesto gde si se uputio. Umesto da uzimas casove npr. persijskog pre puta :D citas brojeve sa tabli i vodis se ka njima. Brojevi su jedina stvar koja je jedinstvena na ovoj nasoj planeti i to je dovoljan razlog da se koriste za obelezavanje izlaza sa autoputa bila to Srbija, Nemacka, Spanija, Kina ili Ujedninjeni arapski emirati... :)
 
Jedno zapazanje. Primetio sam da ove table stoje svuda osim na ulazu u Srbiju. Moglo bi i to da potpadne pod BBov projekat standardizacije ;)

ulaz_tabla.jpg
 
^^Malko sam zbunjen ovim znakom. Jesi ga ti sam projektovao ili si preuzeo od nekuda? Obaveza upaljenih svetala jos uvek ne postoji u Srbiji od 00-24 koliko ja znam a i ne znam tacno sta znaci taj precrtani fon.
 
Прецртан телефон значи да је забрањено телефонирање за воланом. ;)
Што се тиче светала, вероватно ћемо и ми морати ускоро да усвојимо то правило...
А ово за брзине је, претпостављам само лепа жеља ;)
 
Steva":shticn8x je napisao(la):
@Nenad, ona "niška" tabla koju si postavio, bi po ovom sistemu bila ovakva:

http://i3.photobucket.com/albums/y91/ppstevan/Modeli/009.jpg
Super je dizajn! Narocito mi se svidja ova ideja sa dijamantom u kojem stoji soljica za kafu itsl.
Medjutim, da ne bi mozda trebalo da udu malo pregledniji, npr. da Beograd i veci gradovi budu napisani vecim fontom i da "metraza" do skretanja takodje bude malo krupnija. Ovako mi se cini kao da bi neko morao da stane pored znaka da bi sve procitao? Ili mi se samo cini...
 
Vrh