Šta je novo?

Proširenje od Slavije do Vojislava Ilića (Makenzijeva-Žička)

Da nema potrebe ne bi 25 i 26 80% vremena vozili puni. I Ustanicka i Tuzni bulevar i Cara Nikolaja se protezu sa zapada na istok. Potrebne su i veze, linije, koje ce ici i duz pravca sever-jug.
Pa povećati frekventnost istih..ništa ne bi značilo uvođenje trole kroz G.Milenka jer taj sigurno ne bi šetao do druge stanice... Možda bi samo trebalo ''spustiti'' Maksima gorkog nizbrdo do Ustaničke umesto da mota po Strumičkoj i Todora Dukina...ionako su počeli da prave neke prevelike stambene komplekse tu poviše Opštine Voždovac...
 
Maksima Gorkog je nekada i išla skoro do Ustaničke pa su je vremenom pregradili kog ugla sa Todora Dukina, pretpostavljam zbog OŠ "Dositej Obradović" (Sada se taj krak zove Vojislava Nanovića). U svakom slučaju mislim da je Sole u pravu, ulica je u tom delu toliko uska da bi morala da padne ozbiljna eksproprijacija i solidno rušenje.
 
Sa onakvim Južnim "bulevarom" koji je nakon Maksima Gorkog postao šugava ulica bez trotoara, sa improvizovanim parkingom i klasičnim turbo neo balkanskim urbanizmom.

trajno uništen grad.

Inače ta ulica bi trebalo da ide sa 2+2 trake skroz do Cvetkove pijace
Ali da ima dovoljno širine da postoji pismeni drvored, parking duž ulice i normalnim trotoarom.
To se naravno neće desiti jer sad već nema mesta
 
Tu je veći problem što su ulazi u zgrade sa strane ka Cvetku, svaki vodi svoju politiku. Mislim na deo od Maksima Gorkog, da ne bude zabune, tako da je jedino rešenje proširenje Žičke i spuštanje troli duž Grčića Milenka, kako je predlagao @Bender Rodriguez .
 
Mnogo će još vode proteći Dunavom i Savom, dok se ovde nešto ne uradi. Jer ovo što je danas hitno (BPP, Obilaznica i NBGD-Surčin) se još uvek gradi i dorađuje. I rokovi se probijaju... Živi bili, pa videli.
 
Град баш брига да уулаже у реалне проблеме грађана. Улажу се паре у булеваре по БнВ да би инвеститори зарадили, а ви Врачарци уживајте у колонама по сокацима.
 
Maksima Gorkog je nekada i išla skoro do Ustaničke pa su je vremenom pregradili kog ugla sa Todora Dukina, pretpostavljam zbog OŠ "Dositej Obradović" (Sada se taj krak zove Vojislava Nanovića). U svakom slučaju mislim da je Sole u pravu, ulica je u tom delu toliko uska da bi morala da padne ozbiljna eksproprijacija i solidno rušenje.
Pa sta ima veze, tolike su zgrade porusili-ovde je u pitanju bukvalno ni desetak privatnih kuća (sa leve strane kada se ide nizbrdo ka Ustaničkoj)..mnogo bolje rešenje nego terati trole kroz G.Milenka pored Šumice-a i tamo bi bilo potrebno mnogo više rušenja obzirom da su u pitanju višespratnice...
Škola koja je u blizini je bila Maksim Gorki ranije...sad čitam pa sam se zbunio-jeste, prebačen je Dositej pre nekoliko godina...
Ipak je ova varijanta zgodnija-obzirom da se rešava "slepo crevo" kod opštine Voždovac a i taj deo Dušanovca je nekako centar tog dela grada pa bi i bilo razumljivo da se i linije gradskog prevoza tu ukrštaju. 25/26 ionako prave haos celom Kruševačkom sve do pošte dole...
 
Sa onakvim Južnim "bulevarom" koji je nakon Maksima Gorkog postao šugava ulica bez trotoara, sa improvizovanim parkingom i klasičnim turbo neo balkanskim urbanizmom.

trajno uništen grad.

Inače ta ulica bi trebalo da ide sa 2+2 trake skroz do Cvetkove pijace
Ali da ima dovoljno širine da postoji pismeni drvored, parking duž ulice i normalnim trotoarom.
To se naravno neće desiti jer sad već nema mesta
...a za opis Južnog Bulevara od M.Gorkog do pumpe u G.Milenka se apsolutno slažem...ko je dozvolio onim zgradama da betoniraju parkinge i prave onolike visinske razlike i betonske zapreke..?!? Cenim da je to samo dok se ne proširi i taj deo ulice-treba da se uključi u G.Vučića posle one velike nove zgrade kod Bačvanske...odatle kao idu "2+2" trake do Cvetka posle...
Svejedno, za nepredviđanje drvoreda (kao što je propušteno u npr. Ruzveltovoj-posle onolike rekonstrukcije) bih ozbiljno kažnjavao..! Neverovatno mi je da neko kome je to posao ne prođe i ne vidi...
 
Sa onakvim Južnim "bulevarom" koji je nakon Maksima Gorkog postao šugava ulica bez trotoara, sa improvizovanim parkingom i klasičnim turbo neo balkanskim urbanizmom.

trajno uništen grad.

Inače ta ulica bi trebalo da ide sa 2+2 trake skroz do Cvetkove pijace
Ali da ima dovoljno širine da postoji pismeni drvored, parking duž ulice i normalnim trotoarom.
To se naravno neće desiti jer sad već nema mesta

Tako je i trebalo da bude. Međutim isprečio se Obilićev stadion i dozidavanja uz njega.

Pa i rekonstrukcija Južnog kad je rađena (zaboravio sam tačnu godinu) projekat je napravljen do Grčića Milenka, a trebalo je da se u prvoj fazi (koja kod nas uglavnom bude i poslednja) uradi 2+2 do Bojanske (uz prosecanje Bojanske do Žičke). Nije se desilo, zaboravio sam razloge i opravdanja, i ostade ovako do M. Gorkog.
 
Ajmo korak po korak.

Prvo, Maksima Gorkog na potezu od Todora Dukina do Ustaničke nikada neće moći ni da se poveže (sa Ustaničkom) a kamoli da se širi. Iz više razloga.
1) Na ''dnu'' Maksima Gorkog nalazi se kompleks zgrada iz SFRJ koji je izgrađen i uređen tako da je trotoar pored njega sproveden u jednom takoreći kanalu koji je visinski niži i od Ustaničke i od Maksima Gorkog, i tačno na tom mestu se podiže stepenicama u visinu trotoara ostatka Ustaničke. Tu niti ima mesta da se spaja kolovoz Ustaničke sa Maksima Gorkog, niti bi bilo izvodljivo jer bi sa spajanjem kolovoza te dve ulice nestao prostor i mogućnost da se pešaci popnu iz tog kanala na sledeću deonicu trotoara u Ustaničkoj.
Maksima Gorkog Ustanicka.jpg
2) Previše je strmo. 25 i 26, kada se penju ili silaze na putu ka i od vrha brda, oni jedan deo visinske razlike savladaju u Kruševačkoj, a drugi deo savlađuju kroz Todora Dukina i Strumičku. Ako bi išli kroz Maksima Gorkog celom dužinom, svu razliku u visini morali bi da savladaju za kraće rastojanje, odnosno bio bi veći nagib.
3) Maksima Gorkog ispod Todora Dukina je već izgrađena i popunjena skupocevnim kompleksom Merin hill i osnovnom školom na jednoj strani, i nekolicinom novih zgrada, višespratnica na drugoj strani. Pride, MG na deonici između Dukina i Tetovske je još popunjenija, sa čak 3 nove višespratnice. Nema scenarija u kome bi grad sve to rušio. Pogotovu ne zarad krčenja ulice do podnožja, zarad nemogućeg uključenja u Ustaničku, jedne vrlo strme i za autobuse nezgodne deonice.
4) Ne vidim kakve veze i potrebe ima da se 25 i 26 proteraju kroz Maksima Gorkog do Ustaničke, kada bi posle ponovo nastavili svoje kretanje ka Dušanovačkoj pošti i patetičnom Dušanovačkom nadvožnjaku. I kao što bi JGP koristio MG da direktno dođe do Ustaničke, tako bi ga brže bolje iskoristili i automobili. I ono što imamo u Kruševačkoj, samo bi se preselilo na ovo mesto gore sa slike.

Elem, proširenje i izbijanje Maksima Gorkog na Ustaničku se prosto nikada neće desiti. O tome se moglo, i trebalo, razmišljati u vreme SFRJ, kada se taj deo grada gradio i kada su razne mudrice odlučile da pola Lekinog brda odseku od pristupa Ustaničkoj i Južnom bulevaru, zatim isti taj Južni Bulevar da ostave tako nedovršenim i tesnim, Kruševačku da ostave u stanju kao iz 19. veka, grad da preseku na pola autoputem kroz njega a da ne izgrade dovoljno prelaska preko istog (nije problem taj autoput u dolini, problem je što nema dovoljno prelaza), i da posade veliki stambeni kompleks tu na dnu Maksima Gorkog tako da ne samo da zatvori MG za buduća spajanja, nego i da smesti pešake u betonski kanal i naprave trotoar koji se sastoji od - stepenica!

Tako da od spajanja Maksima Gorkog sa Ustaničkom nema ništa, to se više nikada neće desiti.
 
Što se tiče trolejbusa kroz Kruševačku, @M.I.K.I. je citirao moj post o tome iz avgusta prošle godine. To je bilo pisano u vreme dok smo mi na forumu još gajili nade da će trolejbuski podsistem ostati u upotrebi i u budućnosti, pa smo razmatrali njegova dalja širenja. Međutim, više meseci odsustva bilo kakvih vesti i planova o širenju i nabavki trolejbusa u Beogradu, kao i vest da je Kineska fabrika elektroautobusa kupila domaću fabriku Ikarbus, su 99% potvrdili da će Beograd u narednim godinama odustati od trolejbusa kao prevoznog sredstva i preorijentisati se na elektroautobuse.

Ja sam lično protiv toga, jer kao što sam pisao na podforumu o javnom prevozu, smatram da Grad Beograd, Direkcija za javni prevoz i GSP jednostavno nisu sposobni i dorasli tome da nakon više godina sveopšte krize sa postojećim tehnologijama, naglo skaču ''iz kreveta'' i bacaju se na eksploataciju i održavanje elektroautobusa. Ali ovde se odavno ne pitaju razum i činjenice, nego politika i interesi. Samim tim, neke ideje i razmatranja i dalje stoje i još uvek imaju smisla i relevantnosti (recimo ono sa prošle strane vezano za regulaciju ulica oko Čuburskog parka) ali neke bi morale da se dorade.

Ono što je svakako neosporivo je da je istočni deo grada saobraćajno uništen i osakaćen. Ali ne samo u skorije doba pod naprdnjačkim režimom, nego i pre toga. Onda kada su nicala satelitska naselja tada izdvojena od Beograda (Mirijevo, Jerković, Medaković) a do njih su ostavljeni da vode sokaci iz 19. veka. Onda kada se cela zapadna strana Lekinog brda odsecala od pristupa Ustaničkoj i Južnom Bulevaru. Onda kada su ostavljene razne Žičke, Maksima Gorkog, Cara Nikolaja, Kruševačke... u svojim izvornim st(r)anjima umesto da se tada prošire i spoje sa širokim novoizgrađenim saobraćajnicama dalje (Vojislava Ilića, Ustanička). Onda kad je neko sproveo 30 km autoputa kroz grad a od Autokomande do Bubanj potoka ostavio svega 2,5 prelaza i uključenja na i sa njega. Onda kad je neko odlučio da pravi stambeni kompleks i novi centar kraja tako što će pešake da gurne u betonski kanal ispod kolovoza ulice sa stepenicama na njegovom kraju.

Jednostavno, ovo je jedan grad nalik sedimentskoj planini sačinjenoj od g'''na, sa mnoštvom slojeva slepila i kretenizma, koji se talože jedan na drugi, i tako već preko 100 godina. Kreteni na vlasti se smenjuju, problemi se talože, rešenja se odlažu, a posledice toga svake decenije se dupliraju. Motka je odavno, ne u'''na jednom, nego zabetonirana braonkastom masom više puta, kroz više decenija. I neke stvari se više nikada ne mogu promeniti i vratiti na staro. Maksima Gorkog od Tetovske do Ustaničke je jedan takav primer. Ono što pak može, i treba da se uradi, jeste da se proširi i spase ono gde još ima mesta. A to je npr proširenje Maksima Gorkog od Tetovske pa nadalje ka severu. I jednog dana - proširenje Kruševačke iz 19. veka na profil 2+2. Pa makar do hotela Abba (gde 25 i 26 napuštaju Kruševačku), kada već ne može dalje, jer su neke korumpirane slepčine nekad dale nekoj drugoj slepčini da tu posadi zgradurinu na 30 cm od kolovoza, kao i drugim slepcima koji su isto uradili odatle pa sve do Gospodara Vučića, i time doživotno osakatili Kruševačku.
 
jer su neke korumpirane slepčine nekad dale nekoj drugoj slepčini da tu posadi zgradurinu na 30 cm od kolovoza, kao i drugim slepcima koji su isto uradili odatle pa sve do Gospodara Vučića, i time doživotno osakatili Kruševačku.

To je posebna priča koja je trajno osakatila Lekino brdo-negde su zgrade ''slobodno stojeće'' (tako se valjda kaže?) a negde kolika parcela tolika i osnova zgrade pa zalazi i iznad trotoara... Zanima me KO daje dozvole za one zgrade koje BUKVALNO izlaze na trotoar i čiji balkoni vire do ulice..?!?
Npr. gornji deo brda (Rada Neimara i okolne) su sve u zgradama od po 9 etaža! Svaki ulaz ima bukvalno po pedeset stanova pa vi vidite koliko je to automobila na ulici...ni pešaka ne može da se prođe!
Mogao je to da bude jedan lep kraj...može i dalje ali samo ako se strogo povede računa o novim ulicama, drvoredima, zgradama koje dok se ne izgrade-pokose sva stabla u blizini (baš za takve slučajeve sam do nedavno ''rešavao''..koristio sam svoje slobodno vreme i lične kontakte kako bih ponovo ''ozeleneo'' ulicu koju su usrali gradeći zgrade poslednjih 10-15 godina..)
Negde može da se sredi stanje ali negde leka nema..evo primer kako je frajer potkresao i ambijentalno uklopio banderu i svi zadovoljni! Čudi me kako se niko iz EPS-a nije žalio ili pobunio na bilo koji način...ko je kupio stan kome se terasa naslanja na banderu?!?
Neke stvari ne da nisu samo za kažnjavanje nego su za zatvaranje!
 

Prilozi

  • Lekino brdo, Veselina Masleše.jpg
    Lekino brdo, Veselina Masleše.jpg
    84,7 KB · Pregleda: 274
Poslednja izmena:
Ambijent sa slike neodoljivo liči na Tursku. Sve prenatrpano, predograđeno što je posledica korupcije na svim nivoima. U najkraćim crtama fensi favela.

Ja bi bre zatvarao i ove što govore da ne sme da se sruši, već da se legalizuje.
 
Пошто се тема пребацила на Лекино брдо и спуштање бусева 25 и 26 до Душановца - Видска улица, паралелна између Крушевачке и Грчића Миленка иначе има доста више простора у ширину него Крушевачка и Грчића Миленка. Буквално је оаза у овом крају фавела.
 
Пошто се тема пребацила на Лекино брдо и спуштање бусева 25 и 26 до Душановца - Видска улица, паралелна између Крушевачке и Грчића Миленка иначе има доста више простора у ширину него Крушевачка и Грчића Миленка. Буквално је оаза у овом крају фавела.
Da, ali u svom gornjem delu izbija na Kolašinsku i Hram preobraženja gospodnjeg, a dole ispod Ustaničke je slepa. Dakle, ćorsokak i gore i dole.
 
Nema sumnje da je i ovaj put prioritet dat Novom Beogradu. Da sam se ja pitao pazio bi prvo gde gradim poslovne objekte (Novi Beograd je vapio prvenstveno za društvenim i komercijalnim sadržajem) kako bi izbegao zagušenje dela grada sa najpovoljnijom mrežom lokalnih saobraćajnica, a svakako bi dao prioritet deonici Ada-Zrenjaninski put (Pančevac bi zamenio novim pored, nakon čega bi postojeći iskoristio za proširenje šinskih kapaciteta). Da je taj deo UMP-a bio dovoljnog planiranog profila koji bi mogao da podmiri i buduće potrebe na posmatranom pravcu (denivelisan, minimum 4+4+zaustavne) mogao bi da primi i razbacane poslovne komplekse.

Ovako su takoreći premestili kancelarijski prostor iz starog centra u novi centar, usput ponovo zagušivši mostove i to u suprotnom smeru. Arhitekti-urbanisti=umetnici želeći idiličnu atmosferu Knez Mihajlove pretvorili širi centar u Bajrampašu.
 
Niko joj nije kriv što nije predviđena za tramvajski koridor sa sve potrebnom širinom ulice i razdelnim ostrvom, a gde nije potrebna eksproprijacija, pa da može da se širi po ceni materijala i radne snage, kao što je to slučaj sa Višnjičkom. :D
 
Vrh