Šta je novo?

Proširenje od Slavije do Vojislava Ilića (Makenzijeva-Žička)

Неће се Невесињска ширити него ваљда Мутапова (наставак Катанићеве)

Има места у Максима, ту се ширење и планира
 
Nema logike da Nevesinjska bude 2+2. Da ona vodi direktno do raskrsnice Petrogradske i Maksima Gorkog pa i ajde. Ali ovako nema smisla, zato što je Njegoševa između Nevesinjske i Mutapove jednosmerna, tako da nema poente da 2+2 saobraćajnica vodi u jednosmernu ulicu sa jednom trakom (Njegoševa na toj deonici).

Jedino ako bi se uradilo kompletno proširenje: Nevesinjska 2+2 -> Njegoševa od Nevesinjske do Maksima Gorkog 2+2 -> Maskima Gorkog 2+2.
E u tom slučaju, da, imali bi fin 2+2 koridor sve od vrha Lekinog brda, pored Kalenića, do Makenzijeve. I onda otom potom i Makenzijevu u 2+2.
Ovako nešto. Naravno, ovo važi za one koji idu od LB ka Slaviji i ne mogu da kod Čuburskog parka skrenu iz Maksima Gorkog u Cara Nikolaja.
Koridor Lekino - Makenzijeva - Slavija.jpg

Slažem se da Maksima Gorkog treba da se proširi što pre. Žička isto. I jedno i drugo su u planu već preko 20 godina, samo nikako da se skupi volje i pameti pa da se krene napokon.
 
Poslednja izmena:
Pa onda Nevesinjska nije ni potrebna ako se Maksima Gorkog moze prosiriti na 2+2. Delovalo mi je usko.
 
Pa negde može i u planu je 2+2, a negde ne može. Evo jedne opcije kako bi sve to moglo da se sprovede:
Maksima Gorkog prosirenje.jpg

Namerno sam isekao deo mape južno od Čuburskog parka, jer ne znam kakvi su planovi, da li će ispod da bude 2+1 ili 2+2. Negde izgleda kao da se planira 2+1 a negde kao da se planira 2+1. Ono što bi se izmenilo je:
- Proširenje Maksima Gorkog između Kalenića i Čuburskog parka tako da bude dvosmerna u pravcu ka Kaleniću
- Proširenje Makenzijeve na 2+2 od Pejtona do Slavije
- Ukidanje parking mesta duž Čuburskog parka i pretvaranje tog prostora u traku za skretanje udesno u Maksima Gorkog, možda malo proširiti i trotoar s druge strane ako je moguće
- Proširenje Maksima Gorkog od Cara Nikolaja ka Lekinom brdu, gde je moguće - 2+2, gde nema mesta - 2+1

Ovime bi se ubrzala skretanja automobila iz Cara Nikolaja u Maksima Gorkog ka Lekinom brdu, a ubrzao bi se i protok u samog Maksima Gorkog na delu između Kalenića i Cara Nikolaja, gde je sada 1+1 usko grlo.

I da, linije izgledaju malo ''preterano'' ili čudno postavljeno na nekim mestima da bi bilo vidljivije, da se ne bi preklapale. Na brzinu sam uradio ovo.
 
Ali sa obzirom da Maksima G. moze da bude 2+2 u delu gde sam oznacio crvenom bojom
E al upravo taj deo je problem, jer mislim da ovde ne mogu da stanu četiri trake a da trotoari ne budu bukvalno za jednu osobu. Bojim se da će MG od Čuburskog parka do Kalenića moći da bude maksimum 2+1. Ali i to se da nadomestiti ovim izmenama koje sam nacrtao. Jer bi se time em dodala jedna traka MG na toj deonici, em bi se ubrzao protok na raskrsnici kod Čuburskog parka, em bi još posle MG prodisao od Č. parka na dole. Tako da malo po malo po malo i mislim da bi se sve dosta ubrzalo u tom reonu Kalenić - Čuburski.
 
Неће се Невесињска ширити него ваљда Мутапова (наставак Катанићеве)

Има места у Максима, ту се ширење и планира

Курсулина је у наставку Катанићеве а не Мутапова, она се не проширује. Једино је Курсулина 1+1 а све остале поменуте улице у том низу су једносмерне. Само не знам како ће и Курсулину да прошире на 2+2, било би јако тесно и нефункционално.

Ово је једноставно највећа бољка Врачара где су све парцеле тик уз улицу и то је немогуће изменити осим да се руше цели блокови као што је и постојала идеја да се руше зграде да би се продужила Рузвелтова односно направио Врачарски булевар. Јбг, неки европски градови су још у 19. веку имали мозак када су на време планирали да оставе довољан и широк простор између зграде и улице са дрворедима и тротоарима. Становници Врачара то могу само да сањају.
 
E al upravo taj deo je problem, jer mislim da ovde ne mogu da stanu četiri trake a da trotoari ne budu bukvalno za jednu osobu. Bojim se da će MG od Čuburskog parka do Kalenića moći da bude maksimum 2+1. Ali i to se da nadomestiti ovim izmenama koje sam nacrtao. Jer bi se time em dodala jedna traka MG na toj deonici, em bi se ubrzao protok na raskrsnici kod Čuburskog parka, em bi još posle MG prodisao od Č. parka na dole. Tako da malo po malo po malo i mislim da bi se sve dosta ubrzalo u tom reonu Kalenić - Čuburski.
Sada sam merio, ima 17m. cetiri trake po 3m. Ostane 2,5m za pesake sa obe strane. Deluje da je izvodljivo 2+2 kroz celu MG, skroz do autoputa. I onda posle autoputa se uliva u Peka Dapcevica. Tako je po planu, a kada ce biti, ko zna.
Screenshot_3381.png
 
Uh... znači tačno fali još metar-dva i bilo bi super. Jer taj potez, Čuburski park - Kalenić pijaca, je poput lokalnog centra tog dela grada, i tu stalno ima pešaka. Maxi, pošta, više ugostiteljskih objekata, krojač, frizer, menjačnica... Ono što nije skockano u i oko Kalenića, smestilo se tu.

Zato mislim da bi ipak bilo previše da budu četiri trake odnosno da bude po 1,5 m za trotoare. Osim ako ne izvedu fintu pa malo skrešu širinu traka na minimum minimuma. A ne bi im bio prvi put. :D Na primer, kolovoz Kolarčeve ispred nekadašnje pekare Toma, od ivičnjaka do ivičnjaka, je uži nego što bi trebalo. Znam jer sam pre mesec dana video kako u jednoj traci stoji 26 na stajalištu ispred pekare, iza njega trolejbus u drugoj traci, u suprotnoj traci stoji autobus na 31 i ispred njega 26 koji stoji na stajalištu ispred one Blue turističke agencije. Znači: 26 - 29 - 31 - 26, poređani svako u svojoj traci. I nisu mogli da se mimoiđu. Morali su oba smera da sačekaju da jedan od 26ica krene jer ne mogu da stanu sva 4 vozila istovremeno između ivičnjaka a da se ne očešu barem ogledalima.

S obzirom na promet Kolarčeve, čudi me da se to češće ne dešava, jer bih primetio do sada sigurno. Ali kada se ne dešavaju takve situacije, saobraćaj teče skroz normalno. Znači imaš trake uže nego što bi trebalo, ali u 95% vremena to ne bude problem, samo dokle god vozači JGPa znaju to. Elem, ako bi izveli te finte - a kažem, nije njima strano da ponegde uguraju dve trake ispod propisane širine 😄 - onda bi možda i Maksima Gorkog od Čuburca do Kalenića mogla da bude 2+2. S tim što bi se ove trake uz ivičnjak, za autobuse, izvele nešto šire nego ove druge dve, uz sredinu. I onda bi se uštedelo još malo širine za trotoare.

Iz ovoga ispada kao da navijam za pravljenje nepropisnih traka i ulica ali ne navijam, samo kažem da to jeste nešto što se radi na nekim mestima u Beogradu. Može svako po desnoj obali Save da nađe po par lokacija gde mogu da stanu rame uz rame dva automobila, ali ne i dva autobusa. Ali to funkcioniše jer tu JGP ne prolazi, pa se progleda kroz prste.

Mada bih ipak na kraju uradio 2+1 za MG od Čuburskog do Kalenića, jer stvarno bi bilo malo previše da čovek izlazi iz menjačnice u suterenu i ide pravo u točak autobusa ispred sebe. Ionako ja redovno kritikujem i beležim uzurpiranje prostora pešacima na trotoarima tako da ne bi bilo u redu da se ovde zadovoljim(o) sa 1,2 - 1,3 metra za pešake. Bolje da budu 3 trake, pa da pešaci dobiju oko 2,5 m na obe strane.
 
Poslednja izmena:
Могу... Али да ли би требале бити? Сигурно малтене сви овде имају лично искуство како је одвратно возити Булеваром ослобођења од Аутокоманде до Славије.
 
Sada sam nasao neke planove, ovaj deo me bas zanima.

MG ce od Kalenica od parka imati trotoare 3-3,5m, sa strane pijace, put 12m i oko 2m trotoar sa druge strane. Deluje komotno. 2+1 ce biti samo malo parce od Kaleniceve ulice do Trnske da bi ispred pijace bilo 5 metara trotoara. Vidi se i raskrsnica MG i cara Nikolaja. Okacio sam i PDF za vise detalja.

Screenshot_3382.png


Kursulina i Kataniceva ce biti spojene ovako. Kursulina 11m, ostale ulice 12m za 4 trake. Na cosku Kursuline skoro da i nece biti trotoara, ne znam zasto onu veliku crnu zgradu nisu uvukli da ne strci na cosku.
Nadam se sada kad pocnu sirenje Makenzijeve da ce ovu raskrsnicu uraditi u punom profilu iako se ne Kataniceva i Kursulina nece jos dugo raditi verovatno.
Screenshot_3381.png
 

Prilozi

  • PDR_Kalenic pijaca_Planirana namena_RJU_2022 P1000 (60.pdf
    5,7 MB · Pregleda: 263
Lux zgrada od 4,5 hiljade evra po kvadratu. A sta je sa okolinom i trosnim zgradicama.
 
Крушевачкој нема помоћи нажалост.
 
Imamo, ali kao privremeno rešenje. Odavno je predviđeno da se to širi, e sad drugi je problem što privremeno u Srbiji zna da postane trajno.

Inače ovih dana ću da okačim mapu sa svim mogućim i neophodnom proširenjima ulica na Vračaru na 2+1 ili 2+2 i tu će se videti i šta je moguće, i šta je urgentno i šta bi sve moglo da se dobije time. Čak i Kruševačka na jednoj deonici mislim da može da postane 2+1, jer na strani ka Dušanovcu novije zgrade jesu malo uvučene. Nego me iznenadilo da neko dopusti ovako isturen kontejner na vrhu brda, ovaj gore na slici kod okretnice.

Jako je štetno i jadno što je Kruševačka tu gore tako tesna, kao i Grčića Milenka do pumpe. Jer da nisu, mogla bi jednog dana da se uspostavi trolejbuska mreža od Žičke, preko Grčića Milenka, pa do okretnice u Kruševačkoj pa onda još ka jugu, do Dušanovca i zatim ka Braće Jerković. Naravno, uz određene eksproprijacije i druge troškove. Ali ovako sa novoizgrađenim kontejnerima na 4 metra od sredine postojećih kolovoza, nema šanse da se ikada obezbedi dovoljna protočnost za trolejbusku vezu Crveni krst - Braće Jerković...
 
Može i sada uz minimalne radove da se postavi kontaktna mreža duž Kruševačke. Što se tiče Braće Jerković, nisam baš optimističan po tom pitanju, jer ima tu dosta da se ruši. Daleko više nego li za Novu Kumodrašku (produžeta Perka Dapčevića).

Što se tiče Žičke, to sam samo naveo kao primer koji eto tako stoji decenijama, iako je bilo najava da će se širiti. I koristi se najnormalnije za trole, iako je gora od Kruševgačke. Ali kod nas stvari obično završavaju na planovima i najavama najava za najavu početka radova...​
 
I ja sam mislio da od Braće Jerković nema ništa ali onda je neko od članova na temi Autokomanda postavio planove i crteže parcela gde se vidi kako su parcele ostavljene tako da se jednog dana proširi Dušanovački nadvožnjak i da se on spoji sa ulicom Braće Jerković. Zato sam postao optimističniji za to.

Optimističan sam bio i za Kruševačku ali nisam bio do njenog ''vrha'' jako dugo i izostavio sam da su tamo nabili ove kontejnere i ostavili trotoar od 1 m.

A slažem se da žice mogu i sada u Kruševačku, samo kuda bi (sada) vodile? : /
 
Pa mogu za početak da se produže Ustaničkom, pa preko Autokomande i Ljutice Bogdana na postojeću mrežu kod Dragiše Mišović. U jednom trenutku sam imao i ideju da se 31 pretvori u trolu, a uvede linija 31A koja bi od centra išla trasom linije 31, pa onda Kruševačkom i Gospodara Vučića do Cvetkove pijace, eventualno do okretnice u Čingrijinoj. A može i kontaktna mreža da se razvuče duž Milutina Ivkovića, i kroz Dragana Mancea i eto veze i pomenutog dela grada sa Prokopom.​
 
@Bender Rodriguez
Mislio sam da su planirali ovo. Ali sa obzirom da Maksima G. moze da bude 2+2 u delu gde sam oznacio crvenom bojom, Nevesinjska je nepotrebna. Tako da ce se iz Trnske odmah
skretati u M. Gorkog 2+2.
Pogledajte prilog 143429
Mislim da je previše tih ''2+2'' ulica... Ne treba nam još jedna Vojislava ilića u sred čubure.. Možda treba razmišljati na temu jednosmernih ulica? Makenzijeva bi npr glatko mogla da bude jednosmerna ka gradu a Krunska suprotan smer...pa Mileševskom do Krsta a Cara Nikolaja ka centru...
Gre'ota da se unište one uske ulice jer odmah potom ima da roknu ''cepter zgrade'' sa staklenim fasadama i ode i ono malo šarma koji je tu ostao..
 
Imamo, ali kao privremeno rešenje. Odavno je predviđeno da se to širi, e sad drugi je problem što privremeno u Srbiji zna da postane trajno.

Inače ovih dana ću da okačim mapu sa svim mogućim i neophodnom proširenjima ulica na Vračaru na 2+1 ili 2+2 i tu će se videti i šta je moguće, i šta je urgentno i šta bi sve moglo da se dobije time. Čak i Kruševačka na jednoj deonici mislim da može da postane 2+1, jer na strani ka Dušanovcu novije zgrade jesu malo uvučene. Nego me iznenadilo da neko dopusti ovako isturen kontejner na vrhu brda, ovaj gore na slici kod okretnice.

Jako je štetno i jadno što je Kruševačka tu gore tako tesna, kao i Grčića Milenka do pumpe. Jer da nisu, mogla bi jednog dana da se uspostavi trolejbuska mreža od Žičke, preko Grčića Milenka, pa do okretnice u Kruševačkoj pa onda još ka jugu, do Dušanovca i zatim ka Braće Jerković. Naravno, uz određene eksproprijacije i druge troškove. Ali ovako sa novoizgrađenim kontejnerima na 4 metra od sredine postojećih kolovoza, nema šanse da se ikada obezbedi dovoljna protočnost za trolejbusku vezu Crveni krst - Braće Jerković...
Ma nema potrebe provlačiti gradski prevoz kroz sred Lekinog brda (kroz Grčića Milenka pogotovo..) jer je u Ustaničkoj već izuzetno dobro povezano sa više gradskih i prigradskih linija..
 
Da nema potrebe ne bi 25 i 26 80% vremena vozili puni. I Ustanicka i Tuzni bulevar i Cara Nikolaja se protezu sa zapada na istok. Potrebne su i veze, linije, koje ce ici i duz pravca sever-jug.
 
Vrh