Šta je novo?

Privatni prevoznici

Није да браним идеју, али што мора да се поклапа са другим државама? По мени није лоше само је требало раније кад су још поручивали приватници возила, а не овако... Очигледно се перу паре.
Pokušavam da uporedim (mada je nemoguće jer nemam sa čim da uporedim) zato što, ako to niko nikad nije radio niti trenurno radi, onda za to postoji razlog zašto se tako nešto ne praktikuje.
Ono što je naveo Miloš je donekle i okej, da se gradski prevoz razlikuje od prigradskog u kolor šemi, mislim na kraju krajeva tako isto slično kao Stokholm sada je imao i Novi Sad do pre 30-ak godina, busevi u gradu plavi a u prigradu crveni, ali zato sam posebno naglasio kada sam pitao, gde postoji a da se boja razlikuje unutar sistema gradskog prevoza.
 
Hvala 🙂

5 dana se radi u nedelji po 8 sati, 2 dana slobodno. Vise od ovoga da radim ne zelim, pogotovo ne kao pocetnik. Kod svih privatnika je 6 dana, 10+ sati. Robija. Jedino Strela nudi 6 dana po 8 sati, ali garaza je u Obrenovcu. Bitna stavka je sto si prijavljen na ceo iznos u Nis Ekspresu, sto niko ne nudi od privatnika, cak i GSP praktikuje prijavu malo vise od minimalca.

Bio je izbor izmedju GSP-a i Nis Ekspresa, odabrao sam Nis Ekspres. Malo veca plata, nema setanja po linijama, nema sihte, nema krseva buseva i trolejbusa koji bi mi uvalili kao pocetniku i obaveznu sihtu svaki dan prvih nekoliko meseci…

Videcemo, ne tece ovamo sigurno med i mleko, ali odnekud se mora krenuti.
Cujem bas im je frka , crnci im poje*******ali liniju skroz. 65% ostvarenih polazaka. 176.000 daju za 6 dana ko predje iz Gsp
 
Црнац из Ц&ЛЦ укључио апарат на 70 и прође празан.Градски превоз је на ивици пропасти са приватницима,на 56 је тотални хаос са 4-5 возила један иза другог као у сватове да су кренули.
 
Kako je krenulo za 10 godina 56 ce da drzi Barileva Pristina
Last(r)ine linije će za najviše pet, ukoliko u međuvremenu svi redom (počev od GSP) ne završe u Transdevovom ili Keolisovom gladnom stomaku.

Dok se Niš-Ekspresi ređaju prazni poput trola (u šta sam se kično danas van špica uverio, da se posle 15min pojavi prva 56 da bi je za dve stanice sustigle još tri) 581 antibiotik primetno izostaje (u 11:45 prođe pre 12:00, treći u 12:30 dođe u 12:45), dok 581E ni ne kupi putnike (između ta dva, malo posle izostalog lokala).

Zglobnim krče osovine (nikad u gori Otokar nisam ušao), novim solo klime i hlade i greju u najtoplijem delu dana, međugradskim (VDL na E) po purnjanju više ni Kamaz nije ravan (toliko o ekologiji). Gube se iz sistema BG plus svakih pola minuta, prikazuju se na jednom stajalištu od dva naredna. Ne možeš da ih uhvatiš, a tek se naježiš kad shvatiš da to uopšte nije Strela.

Da ne ispadne da branim Niš-Ekspres koji saobraća bez ikakvog reda ali tako stoje stvari u prigradu.

Inače što se Niš-Ekspresa tiče, vozni park je na mene ostavio pomešane utiske. Trenutno se ističe kao jedini prevoznik čija vozila nisu okićena ćiriličnim prefiksom (što treba uvesti kao standard, tim pre što je font i boja brojeva ista kao na GSP-ovim vozilima), dizeli mu ne muču kao GSP-ovi niti im na većini zapinju vrata (dok sam čekao prigradski cirkus pravo čudo da su samo jednom zapela treća), međutim paneli krckaju osetno više po isporuci nego u gasnim i solo dizelima. Da su Turci spojili sve tri serije bilo bi to korak bliže normalnom autonusu.

Domaći prevoznik ko prevoznik ima sve bubice kao ostali, recimo da kao odštetu za kašnjenje nudi besplatne saune ka Zelenjaku, a hladnjače ka Pevcu (posle par stanica vožnje sa svim pootvaranim lufterima izašao sam mokre majice).

Za to vreme metro ode u Makiš a vozovi u Surčin. Vi se na Petlovom i iza istog *ebite kako znate i umete još najmanje pola veka, to je jasna poruka gradskih otaca glasačima.
 
Last(r)ine linije će za najviše pet, ukoliko u međuvremenu svi redom (počev od GSP) ne završe u Transdevovom ili Keolisovom gladnom stomaku.

Dok se Niš-Ekspresi ređaju prazni poput trola (u šta sam se kično danas van špica uverio, da se posle 15min pojavi prva 56 da bi je za dve stanice sustigle još tri) 581 antibiotik primetno izostaje (u 11:45 prođe pre 12:00, treći u 12:30 dođe u 12:45), dok 581E ni ne kupi putnike (između ta dva, malo posle izostalog lokala).
Биће то Стрела 100% власништа у наредним годинама.
 
^^^Svakako prečica za međunarodnog giganta budući da Strela već jede tržište pilićara što ubrzava proces.

Kako su se nameračili da otkače sve, Gradu baš odgovara jer zna da su autobusi trole i tramvaji samo vrh ledenog brega, da su neodrživi bez uvođenja kapacitetnih šinskih sistema.

Imajući u vidu da BG voz nikad i nisu vodili (BMV ne može ništa kad zavisi od rada IŽS i SV, što je evidentno u medijima u poslednje vreme), a metro već poveravaju iskusnim Parižanima neće biti važno ko vodi autobuse kad će najveći broj putnika prevoziti neko treći.

Većini je autobus ovakav kakav je preseo. On je odavno nužno zlo. Upozoravano decenijama unazad da će sedenje skrštenih ruku uz minimalne korekcije dovesti do ovoga, ali je bukvalno svaka moguća vlast nizala samo izgovore za odlaganje neminovnog.
 
Ја стварно не знам зашто бус лоџик не направи софтвер који ће лепо исписивати правилну линију и терминус на сваком дисплеју. Ја када на пример видим 31 који иде ка центру и пише Коњарник знам да не иде ка Коњарнику, али шта ако неко није из града? Или просто није чест корисник неке линије, јел то стварно толико тешко у 21. веку?
 
Dok se Šapić svađa sam sa sobom oko boja autobhsa i pisma na autobuskoj.
Cvrčkova Rakija na 33 ima ovakav Displej

33 Pancevacki most
Kumodraz selo

Latinica i to ošišana sa pogrešnim terminusom, Ali to je C&LC njih Šapić ne dira.

da ne zaboravim banbusov E6-MirJevo
 
^^^Svakako prečica za međunarodnog giganta budući da Strela već jede tržište pilićara što ubrzava proces.

Kako su se nameračili da otkače sve, Gradu baš odgovara jer zna da su autobusi trole i tramvaji samo vrh ledenog brega, da su neodrživi bez uvođenja kapacitetnih šinskih sistema.

Imajući u vidu da BG voz nikad i nisu vodili (BMV ne može ništa kad zavisi od rada IŽS i SV, što je evidentno u medijima u poslednje vreme), a metro već poveravaju iskusnim Parižanima neće biti važno ko vodi autobuse kad će najveći broj putnika prevoziti neko treći.

Većini je autobus ovakav kakav je preseo. On je odavno nužno zlo. Upozoravano decenijama unazad da će sedenje skrštenih ruku uz minimalne korekcije dovesti do ovoga, ali je bukvalno svaka moguća vlast nizala samo izgovore za odlaganje neminovnog.
Ne znam kako, a i zašto bi ubacili međunarodnog giganta, kada imaju sigunu lovu narednih 10 godina. Plus, da je taj plan aktuelan, svojevremeno je, malo pre korone, navodno, išla delegacija Arrive u Lastu, i jedini problem je bio ogromna administacija tamo. Navodni plan je bio da Lasta to sama reši, to je bio onaj period kada su davali dobre otpremnine za one koji odu, misleći da će tako motivisati kancelarijaše da odu. Bio je to period kada je Arriva zabeležila povećani dolazak vozača iz Laste😃 kancelarijaši su ostali... Elem, navodni plan je bio da Arriva uzme Lastu, i zajedno sa GSP bude jedini prevoznik u BG. Ne zna se gde je krenulo naopako, ali vidimo da Arriva na kraju ispade skroz iz priče...

(Za one manje upućene LUV Braća Šarac -> Veolia Luv (naknadno Veolia+ Transdev)-> Arriva->MobiLitas)
 
Stvarno sramota šta pišete vi veliki građani prvog reda koji verovatno živite na drugim obodima grada.
Da si nekad probao da uđeš u taj autobus sa dvoje vrata u špicu na 601, kao što ja jesam više puta, složio bi se sa mnom. Za drugi komentar ne bih dodao ništa, jer je jeziv.
 
Da si nekad probao da uđeš u taj autobus sa dvoje vrata u špicu na 601, kao što ja jesam više puta, složio bi se sa mnom. Za drugi komentar ne bih dodao ništa, jer je jeziv.
То јесте истина, али аутобуси нису лоши имају доста седећих места. У шпицу има гужве јер се деси да се заглаве на Газели па после буде хаос.
 
Ако неко има инфо ко вози на линији 24 или ко треба да преузме ту линију ако још није?
 
Na 705 videh minibus. Jel to po ugovoru tako?
 
Ne znam kako, a i zašto bi ubacili međunarodnog giganta, kada imaju sigunu lovu narednih 10 godina. Plus, da je taj plan aktuelan, svojevremeno je, malo pre korone, navodno, išla delegacija Arrive u Lastu, i jedini problem je bio ogromna administacija tamo. Navodni plan je bio da Lasta to sama reši, to je bio onaj period kada su davali dobre otpremnine za one koji odu, misleći da će tako motivisati kancelarijaše da odu. Bio je to period kada je Arriva zabeležila povećani dolazak vozača iz Laste😃 kancelarijaši su ostali... Elem, navodni plan je bio da Arriva uzme Lastu, i zajedno sa GSP bude jedini prevoznik u BG. Ne zna se gde je krenulo naopako, ali vidimo da Arriva na kraju ispade skroz iz priče...

(Za one manje upućene LUV Braća Šarac -> Veolia Luv (naknadno Veolia+ Transdev)-> Arriva->MobiLitas)
Poput Veolije i Arriva je prerano došla na naše tržište prerano. Nikad nije imala ravnog zapadnog konkurenta što je rezultiralo samo ponovo rebrendiranim Šarcem. Bukvalno je proširila posao na naše tržište bez postaviljanja novih standarda poslovanja.

Veolija je dovezla polovne Volvoe iz Mastrihta i po tome se jeste isticala, međutim nakon uvođenja starosne granice Arriva je nabavila Turke kao na Malti budući da nije imala kako finansijskog tako ni poslovnog osnova za nove zapadne ekvivalente nasleđenih Volvoa. Nije ni postepeno povećavala obim posla da grad ne bi mogao da je pusti niz vodu čak i u slučaju odbijanja da plati restruktuiranje. Grad bi bio taj koji bi popustio.

U međuvremenu se dosta toga promenilo, postepeno slabljenje GSP, najava daljeg spuštanja starosne granice, stidljivo nabavljanje boljih vozila od strane nekih manjih i većih prevoznika. Nije više ista poslovna klima, te bi recimo dve velike firme mogle da preuzmu kompletan drumski prevoz bez većih poteškoća, čak i da obezbede deo troškova restruktuiranja težim makroekonomskim prilikama.

Deo problema našeg prevoza posledica je mentaliteta koji se lako uklapa u komunistički poredak, a jako teško integriše u slobodno tržište što je vidljivo upravo u odnosu između vlasti i Strele. Mi još patimo od de fakto negarantovanja jednakih uslova, što odvraća druge da ulože u GSP i Lastu koje Arrivi nije odgovaralo.

Sad šta je tu je, trpićemo Strelu dok možemo. Ipak smo dobili smo šta smo tražili ne razmišljajući blagovremeno o posledicama loše razvojne politike. Uostalom kao što rekoh u prethodnom postu ne bi drumski podsistem bio tako bitan da nije nosilac prevoza. Arriva, Strela, Keolis, not a big deal. Bilo bi važno da BMV postavlja specifikaciju, a RATP umesto SV pruži dostojanstvenu BG-voz uslugu i pre metroa (po cenu devolucije čvora što je trenutno London doveo do Vestminstera), pa što da ne i autobuski fider o istom trošku.
 
Zar nije svojevremeno bila nekakva anketa gde su građani pitani koju bi boju želeli na vozilima? Ako se ne varam onda su građani izabrali crvenu...

I šta sad Gangula hoće!!!

P.S. Ova boja definitivno nije za gradske autobuse! Gradski prevoz bi trebao da bude u jarkim i prepoznatljivim bojama, da ulepša grad, ne da ga učini depresivnim! Lepša je bila čak i ona komunjarska zelena 70-tih i 80-ih, stariji se sigurno sećaju...
 
Ако неко има инфо ко вози на линији 24 или ко треба да преузме ту линију ако још није?
И даље су Луи, Мобилитас и Беобус, али требало би да је гсп ускоро преузме јер није део оног новог уговора због проласка кроз Шапићеву зону 1
 
Vrh