Šta je novo?

Privatni prevoznici

Sa polja bezbednosti je dobro rešeno, ali ljudi nisu navikli na to kod nas. Četvrta vrata se ne otvaraju spolja i onda nema onog utrčavanja u autobus, gde vozač uopšte ne vidi putnika i tu su se često dešavali incidenti.
Kao neko ko pripada "mlađoj" populaciji, u smislu tehnički "edukovanoj" u skladu sa današnjim vremenom, negadljivoj na novu tehnologiju i rešenja, ni ja a ni moje bliže okruženje istih godina nikada nisu percipirali dugme stop kao nešto što je za otvaranje vrata, već isključivo kao nešto što je dugme u slučaju nužde, tipa vrata su nekog ili nešto zaglavila, ili "majstor" je promašio stanicu/prevideo da ti otvori vrata pa umesto da mu vičeš "majstore zadnja" stisneš stop.

Slažem se za aspekat bezbednosti, ali sa strane korisničkog iskustva (a prosečan korisnik je glup i nezainteresovan) on ovo nikad neće doživeti kao dugme za otvaranje vrata već isključivo kao nužno zlo u slučaju vanredne situacije. Potrebno je dugme u autobusu odraditi intuitivnije. Možda prikladan tekst ne može da se uglavi, ali menjanje boja iz crvene u zelenu kada se autobus zaustavi i obratno svakako može da se primeni, to će već ljudi kapirati i bez ikakvih uputstava, trebaće im dve-tri vožnje, ali neće nikome slagati sve po spisku, niti će čekati da se vrata sama otvore ni ne znajući šta treba da rade.
 
Фотографије су из 2022 и 2023.

MAZ 203.069 превозника Сага Транс П41322 на линији 37
41322.jpg

MAZ 203.069 превозника Думеко П41131 на линији 26
IMG-81501.jpg

Anadolu Isuzu Citiport 12 превозника Кнежевић транс П40940 на линији 37
IMG-81541.jpg


Надам се да је овај начин жигосања прихватљив.
Svaki žig može da se skloni u fotošopu ako neko ima volje, ovo se skida za 2 sekunde.

ne valja.jpg


Probaj ovako nešto, mislim i ovo može lako da se ukloni al trebaće malo "više vremena", e sad dal je prhvatljiv ciljnoj publici koja nema nameru da krade fotke, to nek oni prosude. Logo je orjentacionog karaktera, možeš da staviš bilo šta.

valja 1.jpg

Valja 2.jpg
 
Svaki žig može da se skloni u fotošopu ako neko ima volje, ovo se skida za 2 sekunde.

Pogledajte prilog 203750

Probaj ovako nešto, mislim i ovo može lako da se ukloni al trebaće malo "više vremena", e sad dal je prhvatljiv ciljnoj publici koja nema nameru da krade fotke, to nek oni prosude. Logo je orjentacionog karaktera, možeš da staviš bilo šta.

Pogledajte prilog 203751
Pogledajte prilog 203752
Можеш ли ми послати логотип?
 
Kao neko ko pripada "mlađoj" populaciji, u smislu tehnički "edukovanoj" u skladu sa današnjim vremenom, negadljivoj na novu tehnologiju i rešenja, ni ja a ni moje bliže okruženje istih godina nikada nisu percipirali dugme stop kao nešto što je za otvaranje vrata, već isključivo kao nešto što je dugme u slučaju nužde, tipa vrata su nekog ili nešto zaglavila, ili "majstor" je promašio stanicu/prevideo da ti otvori vrata pa umesto da mu vičeš "majstore zadnja" stisneš stop.

Slažem se za aspekat bezbednosti, ali sa strane korisničkog iskustva (a prosečan korisnik je glup i nezainteresovan) on ovo nikad neće doživeti kao dugme za otvaranje vrata već isključivo kao nužno zlo u slučaju vanredne situacije. Potrebno je dugme u autobusu odraditi intuitivnije. Možda prikladan tekst ne može da se uglavi, ali menjanje boja iz crvene u zelenu kada se autobus zaustavi i obratno svakako može da se primeni, to će već ljudi kapirati i bez ikakvih uputstava, trebaće im dve-tri vožnje, ali neće nikome slagati sve po spisku, niti će čekati da se vrata sama otvore ni ne znajući šta treba da rade.
Nije to ništa komplikovano niti nebezbedno. Hoćeš da izađeš, stisneš dugme i kad stane vozilo, otvore se vrata, izađeš. Em što se tako ubrzava vozilo - jer neće vozač bespotrebno stajati sa svim otvorenim vratima, čekajući da možda neko izađe; em što tako i putnik signalizira drugim putnicima da želi da izađe, pa će se tako pripremiti i pomeriti kada treba - što posebno znači u gužvi. Dakle nema nijednog negativnog aspekta u korišćenju stop dugmeta.
 
Nije to ništa komplikovano niti nebezbedno. Hoćeš da izađeš, stisneš dugme i kad stane vozilo, otvore se vrata, izađeš. Em što se tako ubrzava vozilo - jer neće vozač bespotrebno stajati sa svim otvorenim vratima, čekajući da možda neko izađe; em što tako i putnik signalizira drugim putnicima da želi da izađe, pa će se tako pripremiti i pomeriti kada treba - što posebno znači u gužvi. Dakle nema nijednog negativnog aspekta u korišćenju stop dugmeta.
Sve te prednosti (sem ove kad je gužva) koje si ti naveo stoje, međutim gde sam ja rekao da je komplikovano, nebezbedno ili negativno?

Ono što je činjenica jeste da nikoga sa ovih prostora ne asocira na dugme za otvaranje vrata već dugme za slučaj opasnosti, mene prvog iako u podsvesti znam čemu služi, totalno je neintuitivno.

Kultura putnika u beogradskom GSP-u nije da klikće išta da bi izašli napolje, da nema to malo tramvaja sa takvom metodom mislili bi da je dugme za prinudno zaustavljanje kao ručica u vozu. Pritom, u španskom tramvaju je to rešeno krajnje intuitivno, da bi i majmun nakon dva ulaska i izlaska iz istog skapirao šta da radi. U švajcarcskim tramvajima stoji dva reda teksta sa opisom šta da uradiš da bi ti se vrata otvorila. U međuvremenu, bus prevoznici kofigurišu autobus sa dugmetom stop crvenom bojom, u kulturi gde crvena boja po difoltu označava stop, ne diraj, opasnost. I to treba nekoga da asocira na "stisni to da ti se nešto otvori da bi izašao".

Da sumiram, dugme treba približiti srpskom mozgu i srpskom putniku, napraviti ga intuitivnog za naše područje, staviti na mesto gde su vrata a ne metar ispred vrata, jer kad je krcat ako niko ne izlazi sa strana gde je dugme ovaj što je prignječen na vratima može da plače ili da arlauče da mu neko stisne dugme, što je inače baš dobro korisničko iskustvo za putnika koji se nakon 8 sati šljakanja vraća u konzervi u kojoj će pri tolikoj gužvi pre biti 45 nego 25 stepeni. Način na koji je sada predstavljeno rešenje u Strelinim autobusima, način na koji funkcioniše i pravilo koje strani vozači slepo prate bez izuzetka, jer naravno nisu upoznati sa kulturom i funkcionisanjem prosečnog srpskog putnika, za razliku od srpskog vozača, na potezima o kojima sam ja danas pričao je potpuno pogrešan, i kod naroda će samo da stvar otpor i bes, a na posletku i to da će neko dobiti batina, baš zbog tog dugmeta i vrata.

Sve je kul i super kad se uvode fensi stvarčice sa strane, koje je neki stručnjak video kako se primenjuju u nekim civilizovanim državama, pa odlučio da isto implementira i ovde, samo je zaboravio da je potrebna određena priprema za to, edukacija, prilagođavanje proizvoda/usluge domaćem potrošaču, u ovom slučaju putniku.
 
Sa vozačim iz Šrli Lanke vrlo često ni tipka "Stop" ne pomaže i to na dvocifrenim linijama.
 
Pa nismo u 19.veku.
Mora narod da se edukuje malo, znam da je dosta neukih i prostih ljudi, ali nije sve moderno lošije.

Sada bar imaju bolja vozila.
 
Strela polako i uspešno završava preuzimanje još jednog paketa linija u okviru poteza 700 od GSP-a “Beograd”. Ovo sukcesivno preuzimanje linija, po principu svaki dan po jedna linija je malo i mučna za gledati, i u bar meni, budi neki osećaj gorčine.

Putnici kako ulaze u nove Mercedese, bivaju oduševljeni. Ovacije su na sve strane, komentarišu kako su: “I oni konačno zaslužili normalne buseve”. Medjusobno komentarišu, slikaju pa šalju kako su na njihovim linijama konačno novi autobusi, ali pre svega - normalni autobusi. Sa klimom, tapaciranim sedištima, novi, udobni, čisti.

Sedim i setim se izjave Šapića kako: “Ljudima nije bitno da li ih vozi GSP ili privatnik”.

Na svo zgražavanje ljudi, što sa ovog foruma što van njega, nikada nisam komentarisao tu izjavu. Nikada, jer se u potpunosti slažem sa njom. Šapić nije lupio, nije nepromišljeno izgovorio po mnogima ovu glupost, on je tom izjavom ubo tačno u srž problema, odnosno za njega, srž posla. Našim gradjanima, pogotovo onim u okolnim mestima, konkretno Beograda, koji su u velikom broju niskog ili najnižeg socijalnog statusa, nije bitno ko će ih voziti. Njima je jedino bitno da na normalan način dodju od tačke A do tačke B. To će im omogućiti ispravan, čist i nov autobus, a to čiji je on, njih briga. Naš narod, ne mogu da kažem da nije sposoban (mada nije potpuno netačno), već je previše lenj da u bilo koji problem udje malo dublje, sve se gleda površno, obično ne obazirujući se na ostale pripadnike zajednice već samo na sebe. Sebičnost, koja je proizišla verovatno iz nekog besa ili nezadovoljstva životom u ovoj zemlji, ogleda se upravo u tome da ovde narod gleda samo i isključivo svoj interes, umesto, u nekom širem domenu, interes kolektiva, u ovom slučaju grada kao velike zajednice. Naš narod ne želi, ili opet kažem pak nije ni sposoban, da shvati da će sada, sav profit od prevoza ići u privatne džepove, umesto u budžet grada, praveći štetu upravo njima koje to ne zanima, kao krajnjim korisnicima tih usluga.

Aleksandar Šapić i njegova ekipa uradila je maestralan posao. Došavši na mesto gradonačelnika, predstavio je gradski prevoz Beograda kao haotičnu tačku grada, gradsko saobraćajno preduzeće kao firmu koja se raspada (što je donekle istina), i da se sve to mora pod hitno promeniti. Ubrzo je najavio potpunu reformu javnog prevoza i tu počinje ceo njihov projekat. Za GSP, kao nekoga ko će uzeti manje parče kolača, uzeli su vozila tako da i tu, pored svega onoga što sledi, mogu debelo da omaste brk. Gotovo sve prigradske poteze, od kojih su neke konvertovali u prigradske pod raznim izgovorima i naručenim analizama, kao i veliki broj gradskih linija, kroz nameštene tendere gde se traži nenormalan broj vozila za izvršenje posla, dodelili su direktno svojoj prevozničkoj firmi. Oteli su ogromne pare iz budžeta, kupili stotine autobusa svojoj firmi, dodelili poslove uvoznicima i svim ostalim firmama koje imaju veze sa ekspolatacijom autobusa u saobraćaj koje drže takodje burazeri iz njihovih redova, i tako namirili sebe i bratijske firme.

U medijima vlada tajac. Čak se ni u nerežeimskim medijima nije ništa specijalno pisalo o svemu ovome. Prosto je za ne poverovati da je nešto ovako krupno, a to je bukvalno sistemsko rušenje najvećeg gradskog preduzeća prošlo tako olako. Toliko nameštenih tendera, toliko muljaža, spinova…Da se u medijima čak nije ni spominjala toliko direktno Strela kao firma koja ceo ovaj posao uzima, već su je samo okarakterisali kao “privatnog prevoznika”, i ako nam je svima jasno da Strela nije samo privatnika prevoznik već jedan ogroman biznis-projekat.

Lično sam prvi, u februaru prošle godine, otkrio da je Streli već stiglo desetine novih vozila za obavljanje javnog linijskog prevoza pod novim ugovorom koji se odnosio na linije poteza 600, i slao medijima, medjutim niko se nije oglašavao.

Pokušaju protesta radnika GSP-a koji su se pretvorili ni u šta drugo nego u jedan običan fijasko, opet su dokazali nejedinstvo i najmanjeg kolektiva u ovom narodu i složan otpor nečemu što će direktno štetiti njima, i svima ostalima kao gradjanima ovog grada.

I kako sve to teče, uporedo s tim, Šapić i ekipa uspešno realizuju svoj plan.

Namirili su sve. Oni su zadovoljni ličnim profitom koji im ovaj posao donosi. Gradjani, kao krajni korisnici usluga, su zadovoljni novim vozilima, pa i novim linijama koje su otvorene. Smanjili su kapacitete GSP-a, na pojedinim linijama povećali broj vozila i polazaka i svim tim ubrali su svoje političke poene. I svi srećni. Srećni oni, srećni ovi.

I tako se opet vraćam na Šapićevu izjavu da gradjanima nije bitno ko ih vozi. I bio je upravu, i sada je to i dokazao. Čvrsto i neosporivo, jer je uspeo.

I ovo je sve što trebate da znate o Streli kao biznis-projektu. Oni jesu otimači, oni jesu mafija, oni jesu kraljevi manipulacija i spinova, ali su za ovaj narod genijalci. Genijalci koji su sada svima dokazali da mogu, bez 1% otpora da otmu sve što je ispred njih i neće se zaustaviti.

I ja im čestitam na uspešno obavljenom poslu. Sada, nema nazad. Nema onoga, “bojkotovaćemo Strelu pa se nećemo voziti njenim vozilima”. Oni su sada tu, a da ste ustali protiv njih na vreme, možda i ne bi bili.

I to je sve što treba da znate.
 
Strela polako i uspešno završava preuzimanje još jednog paketa linija u okviru poteza 700 od GSP-a “Beograd”. Ovo sukcesivno preuzimanje linija, po principu svaki dan po jedna linija je malo i mučna za gledati, i u bar meni, budi neki osećaj gorčine.

Putnici kako ulaze u nove Mercedese, bivaju oduševljeni. Ovacije su na sve strane, komentarišu kako su: “I oni konačno zaslužili normalne buseve”. Medjusobno komentarišu, slikaju pa šalju kako su na njihovim linijama konačno novi autobusi, ali pre svega - normalni autobusi. Sa klimom, tapaciranim sedištima, novi, udobni, čisti.

Sedim i setim se izjave Šapića kako: “Ljudima nije bitno da li ih vozi GSP ili privatnik”.

Na svo zgražavanje ljudi, što sa ovog foruma što van njega, nikada nisam komentarisao tu izjavu. Nikada, jer se u potpunosti slažem sa njom. Šapić nije lupio, nije nepromišljeno izgovorio po mnogima ovu glupost, on je tom izjavom ubo tačno u srž problema, odnosno za njega, srž posla. Našim gradjanima, pogotovo onim u okolnim mestima, konkretno Beograda, koji su u velikom broju niskog ili najnižeg socijalnog statusa, nije bitno ko će ih voziti. Njima je jedino bitno da na normalan način dodju od tačke A do tačke B. To će im omogućiti ispravan, čist i nov autobus, a to čiji je on, njih briga. Naš narod, ne mogu da kažem da nije sposoban (mada nije potpuno netačno), već je previše lenj da u bilo koji problem udje malo dublje, sve se gleda površno, obično ne obazirujući se na ostale pripadnike zajednice već samo na sebe. Sebičnost, koja je proizišla verovatno iz nekog besa ili nezadovoljstva životom u ovoj zemlji, ogleda se upravo u tome da ovde narod gleda samo i isključivo svoj interes, umesto, u nekom širem domenu, interes kolektiva, u ovom slučaju grada kao velike zajednice. Naš narod ne želi, ili opet kažem pak nije ni sposoban, da shvati da će sada, sav profit od prevoza ići u privatne džepove, umesto u budžet grada, praveći štetu upravo njima koje to ne zanima, kao krajnjim korisnicima tih usluga.

Aleksandar Šapić i njegova ekipa uradila je maestralan posao. Došavši na mesto gradonačelnika, predstavio je gradski prevoz Beograda kao haotičnu tačku grada, gradsko saobraćajno preduzeće kao firmu koja se raspada (što je donekle istina), i da se sve to mora pod hitno promeniti. Ubrzo je najavio potpunu reformu javnog prevoza i tu počinje ceo njihov projekat. Za GSP, kao nekoga ko će uzeti manje parče kolača, uzeli su vozila tako da i tu, pored svega onoga što sledi, mogu debelo da omaste brk. Gotovo sve prigradske poteze, od kojih su neke konvertovali u prigradske pod raznim izgovorima i naručenim analizama, kao i veliki broj gradskih linija, kroz nameštene tendere gde se traži nenormalan broj vozila za izvršenje posla, dodelili su direktno svojoj prevozničkoj firmi. Oteli su ogromne pare iz budžeta, kupili stotine autobusa svojoj firmi, dodelili poslove uvoznicima i svim ostalim firmama koje imaju veze sa ekspolatacijom autobusa u saobraćaj koje drže takodje burazeri iz njihovih redova, i tako namirili sebe i bratijske firme.

U medijima vlada tajac. Čak se ni u nerežeimskim medijima nije ništa specijalno pisalo o svemu ovome. Prosto je za ne poverovati da je nešto ovako krupno, a to je bukvalno sistemsko rušenje najvećeg gradskog preduzeća prošlo tako olako. Toliko nameštenih tendera, toliko muljaža, spinova…Da se u medijima čak nije ni spominjala toliko direktno Strela kao firma koja ceo ovaj posao uzima, već su je samo okarakterisali kao “privatnog prevoznika”, i ako nam je svima jasno da Strela nije samo privatnika prevoznik već jedan ogroman biznis-projekat.

Lično sam prvi, u februaru prošle godine, otkrio da je Streli već stiglo desetine novih vozila za obavljanje javnog linijskog prevoza pod novim ugovorom koji se odnosio na linije poteza 600, i slao medijima, medjutim niko se nije oglašavao.

Pokušaju protesta radnika GSP-a koji su se pretvorili ni u šta drugo nego u jedan običan fijasko, opet su dokazali nejedinstvo i najmanjeg kolektiva u ovom narodu i složan otpor nečemu što će direktno štetiti njima, i svima ostalima kao gradjanima ovog grada.

I kako sve to teče, uporedo s tim, Šapić i ekipa uspešno realizuju svoj plan.

Namirili su sve. Oni su zadovoljni ličnim profitom koji im ovaj posao donosi. Gradjani, kao krajni korisnici usluga, su zadovoljni novim vozilima, pa i novim linijama koje su otvorene. Smanjili su kapacitete GSP-a, na pojedinim linijama povećali broj vozila i polazaka i svim tim ubrali su svoje političke poene. I svi srećni. Srećni oni, srećni ovi.

I tako se opet vraćam na Šapićevu izjavu da gradjanima nije bitno ko ih vozi. I bio je upravu, i sada je to i dokazao. Čvrsto i neosporivo, jer je uspeo.

I ovo je sve što trebate da znate o Streli kao biznis-projektu. Oni jesu otimači, oni jesu mafija, oni jesu kraljevi manipulacija i spinova, ali su za ovaj narod genijalci. Genijalci koji su sada svima dokazali da mogu, bez 1% otpora da otmu sve što je ispred njih i neće se zaustaviti.

I ja im čestitam na uspešno obavljenom poslu. Sada, nema nazad. Nema onoga, “bojkotovaćemo Strelu pa se nećemo voziti njenim vozilima”. Oni su sada tu, a da ste ustali protiv njih na vreme, možda i ne bi bili.

I to je sve što treba da znate.
Гледаћемо ми још веће успоне те Стреле,па где је 2028.година и мандат Гангуле од 4 године има још линија да се преда и потеза ихахај.До тад има да избаце све градске приватнике,а ГСП-у ће остати трамвајске линије и круг двојке,симболично,а врло добро је познато да је тролејбуски систем на издисају ткд је тролејбуски систем готов,нема ниаквих нових трола,Гангули троле скупе.Кад узму на приграду 100% Ласте,па 100% Ластре (које већ имају 60%),имаћемо још више јефтине радне снаге у виду возача из крајева где је још бедније него код нас (читај Шри Ланка који не могу да се снађу у времену и простору), док наши због нехуманих услова морају да беже по Европи да возе где их поштено исплате.Имали смо прилику да спречимо успон Стреле на цивилизован начин,папир,оловка и заокружити,али бескичмењаци који су уцењени су "морали" заокружити успон мафијаша који ће све учинити да угасе два највећа превозника,ГСП и Ласту и то са намером раде,код Ласте на приграду све је више нереализованих полазака, док ГСП-у узимају линије и смеју им се у лице што имају Мерцедесе,а ови све бедне турске и кинеске кршине.Готово је сад, нико не може спречити још већи успон Стреле.
 
Sve te prednosti (sem ove kad je gužva) koje si ti naveo stoje, međutim gde sam ja rekao da je komplikovano, nebezbedno ili negativno?

Ono što je činjenica jeste da nikoga sa ovih prostora ne asocira na dugme za otvaranje vrata već dugme za slučaj opasnosti, mene prvog iako u podsvesti znam čemu služi, totalno je neintuitivno.

Kultura putnika u beogradskom GSP-u nije da klikće išta da bi izašli napolje, da nema to malo tramvaja sa takvom metodom mislili bi da je dugme za prinudno zaustavljanje kao ručica u vozu. Pritom, u španskom tramvaju je to rešeno krajnje intuitivno, da bi i majmun nakon dva ulaska i izlaska iz istog skapirao šta da radi. U švajcarcskim tramvajima stoji dva reda teksta sa opisom šta da uradiš da bi ti se vrata otvorila. U međuvremenu, bus prevoznici kofigurišu autobus sa dugmetom stop crvenom bojom, u kulturi gde crvena boja po difoltu označava stop, ne diraj, opasnost. I to treba nekoga da asocira na "stisni to da ti se nešto otvori da bi izašao".

Da sumiram, dugme treba približiti srpskom mozgu i srpskom putniku, napraviti ga intuitivnog za naše područje, staviti na mesto gde su vrata a ne metar ispred vrata, jer kad je krcat ako niko ne izlazi sa strana gde je dugme ovaj što je prignječen na vratima može da plače ili da arlauče da mu neko stisne dugme, što je inače baš dobro korisničko iskustvo za putnika koji se nakon 8 sati šljakanja vraća u konzervi u kojoj će pri tolikoj gužvi pre biti 45 nego 25 stepeni. Način na koji je sada predstavljeno rešenje u Strelinim autobusima, način na koji funkcioniše i pravilo koje strani vozači slepo prate bez izuzetka, jer naravno nisu upoznati sa kulturom i funkcionisanjem prosečnog srpskog putnika, za razliku od srpskog vozača, na potezima o kojima sam ja danas pričao je potpuno pogrešan, i kod naroda će samo da stvar otpor i bes, a na posletku i to da će neko dobiti batina, baš zbog tog dugmeta i vrata.

Sve je kul i super kad se uvode fensi stvarčice sa strane, koje je neki stručnjak video kako se primenjuju u nekim civilizovanim državama, pa odlučio da isto implementira i ovde, samo je zaboravio da je potrebna određena priprema za to, edukacija, prilagođavanje proizvoda/usluge domaćem potrošaču, u ovom slučaju putniku.
Ljudi su se navikli da koriste busplus kartice i da ih očitavaju jako brzo. Niti smo smotani niti glupi da ukapiramo tako jednostavan koncept kao što je stop dugme. Svaki drugi stav je samo uvreda.
 
Prva je konvertovana 706,jutros ih viđam po Zemunu, Ko je sledeći?
 
смеју им се у лице што имају Мерцедесе,а ови све бедне турске и кинеске кршине.
Ja se nadam da će makar jedna pozitivna stvar biti od Strele (ako su već sve ostalo mane) u budućnosti, a to je da konačno u BG-u voze većinom Mercedes busevi umesto Turaka.

Nadam uskoro iznenađenju i nekoj većoj nabavci Citara, solo i zglobnih od strane Strele, a što da ne i MAN-ova (iako ih do sada nisu nabavljali).
 
Hoće, evo sve trče. Imaće veći profit od nabavke vozila od jednog MAN-a. Dosadašnjom praksom inače nisu pokazali šta će kupovati i u budućnosti. Za tolike pare opet turske Cobre, pa i Conecto sigurno ne spada u krem ponude evropske autobuske industrije. Mislim bolje i Conecto nego neki Turci, al nadati se da će Strela pucati pare na ozbiljnije autobuse, mislim da je potpuno neosnovano na osnovu ovoga što smo do sam mogli da vidimo. Jedina prednost za moj pojam, u svoj ovoj ogavnoj muljaži, lopovluku i destrukciji gradske firme, jeste u tom nekom pojačanju raznih linija, jer jednostavno će imati sad i vozila i vozača, pošto uvoze radnu snagu. Linije su dobrom delom solidno redukovane zadnjih desetak, pa i više godina.
 
Man neće sigurno, jer se vidi da idu na buseve iskljucivo sa Mercedesovim motorom, izuzetak su polovni Solarisi sa Dafom.
 
Ja se nadam da će makar jedna pozitivna stvar biti od Strele (ako su već sve ostalo mane) u budućnosti, a to je da konačno u BG-u voze većinom Mercedes busevi umesto Turaka.

Nadam uskoro iznenađenju i nekoj većoj nabavci Citara, solo i zglobnih od strane Strele, a što da ne i MAN-ova (iako ih do sada nisu nabavljali).
Конекто је Турчин, само то ће да купују + Кобре због OM936LA.
 
@Toma
Da li znaš da li će biti samo solaća ili i zglobnih? Ima li šanse i MAN-ove da uzmu ili su fokusirani samo na Mečke?
 
Fokusirani su na Mercedesov motor zbog održavanja, jedino im oni Solarisi nemaju Mercedes, u planu im je bilo da oni budu samo u početku u Beogradu dok ne stignu svi zglobovi, pa da nastave ili na Ubu na prevozu radnika (zbog čega su i registrovani na Ub) ili u Kragujevcu, ali se pokazala velika potreba za njima jer zglobovi umeju često da crknu, pa su ipak ostali.
 
Vrh