Strela polako i uspešno završava preuzimanje još jednog paketa linija u okviru poteza 700 od GSP-a “Beograd”. Ovo sukcesivno preuzimanje linija, po principu svaki dan po jedna linija je malo i mučna za gledati, i u bar meni, budi neki osećaj gorčine.
Putnici kako ulaze u nove Mercedese, bivaju oduševljeni. Ovacije su na sve strane, komentarišu kako su: “I oni konačno zaslužili normalne buseve”. Medjusobno komentarišu, slikaju pa šalju kako su na njihovim linijama konačno novi autobusi, ali pre svega - normalni autobusi. Sa klimom, tapaciranim sedištima, novi, udobni, čisti.
Sedim i setim se izjave Šapića kako: “Ljudima nije bitno da li ih vozi GSP ili privatnik”.
Na svo zgražavanje ljudi, što sa ovog foruma što van njega, nikada nisam komentarisao tu izjavu. Nikada, jer se u potpunosti slažem sa njom. Šapić nije lupio, nije nepromišljeno izgovorio po mnogima ovu glupost, on je tom izjavom ubo tačno u srž problema, odnosno za njega, srž posla. Našim gradjanima, pogotovo onim u okolnim mestima, konkretno Beograda, koji su u velikom broju niskog ili najnižeg socijalnog statusa, nije bitno ko će ih voziti. Njima je jedino bitno da na normalan način dodju od tačke A do tačke B. To će im omogućiti ispravan, čist i nov autobus, a to čiji je on, njih briga. Naš narod, ne mogu da kažem da nije sposoban (mada nije potpuno netačno), već je previše lenj da u bilo koji problem udje malo dublje, sve se gleda površno, obično ne obazirujući se na ostale pripadnike zajednice već samo na sebe. Sebičnost, koja je proizišla verovatno iz nekog besa ili nezadovoljstva životom u ovoj zemlji, ogleda se upravo u tome da ovde narod gleda samo i isključivo svoj interes, umesto, u nekom širem domenu, interes kolektiva, u ovom slučaju grada kao velike zajednice. Naš narod ne želi, ili opet kažem pak nije ni sposoban, da shvati da će sada, sav profit od prevoza ići u privatne džepove, umesto u budžet grada, praveći štetu upravo njima koje to ne zanima, kao krajnjim korisnicima tih usluga.
Aleksandar Šapić i njegova ekipa uradila je maestralan posao. Došavši na mesto gradonačelnika, predstavio je gradski prevoz Beograda kao haotičnu tačku grada, gradsko saobraćajno preduzeće kao firmu koja se raspada (što je donekle istina), i da se sve to mora pod hitno promeniti. Ubrzo je najavio potpunu reformu javnog prevoza i tu počinje ceo njihov projekat. Za GSP, kao nekoga ko će uzeti manje parče kolača, uzeli su vozila tako da i tu, pored svega onoga što sledi, mogu debelo da omaste brk. Gotovo sve prigradske poteze, od kojih su neke konvertovali u prigradske pod raznim izgovorima i naručenim analizama, kao i veliki broj gradskih linija, kroz nameštene tendere gde se traži nenormalan broj vozila za izvršenje posla, dodelili su direktno svojoj prevozničkoj firmi. Oteli su ogromne pare iz budžeta, kupili stotine autobusa svojoj firmi, dodelili poslove uvoznicima i svim ostalim firmama koje imaju veze sa ekspolatacijom autobusa u saobraćaj koje drže takodje burazeri iz njihovih redova, i tako namirili sebe i bratijske firme.
U medijima vlada tajac. Čak se ni u nerežeimskim medijima nije ništa specijalno pisalo o svemu ovome. Prosto je za ne poverovati da je nešto ovako krupno, a to je bukvalno sistemsko rušenje najvećeg gradskog preduzeća prošlo tako olako. Toliko nameštenih tendera, toliko muljaža, spinova…Da se u medijima čak nije ni spominjala toliko direktno Strela kao firma koja ceo ovaj posao uzima, već su je samo okarakterisali kao “privatnog prevoznika”, i ako nam je svima jasno da Strela nije samo privatnika prevoznik već jedan ogroman biznis-projekat.
Lično sam prvi, u februaru prošle godine, otkrio da je Streli već stiglo desetine novih vozila za obavljanje javnog linijskog prevoza pod novim ugovorom koji se odnosio na linije poteza 600, i slao medijima, medjutim niko se nije oglašavao.
Pokušaju protesta radnika GSP-a koji su se pretvorili ni u šta drugo nego u jedan običan fijasko, opet su dokazali nejedinstvo i najmanjeg kolektiva u ovom narodu i složan otpor nečemu što će direktno štetiti njima, i svima ostalima kao gradjanima ovog grada.
I kako sve to teče, uporedo s tim, Šapić i ekipa uspešno realizuju svoj plan.
Namirili su sve. Oni su zadovoljni ličnim profitom koji im ovaj posao donosi. Gradjani, kao krajni korisnici usluga, su zadovoljni novim vozilima, pa i novim linijama koje su otvorene. Smanjili su kapacitete GSP-a, na pojedinim linijama povećali broj vozila i polazaka i svim tim ubrali su svoje političke poene. I svi srećni. Srećni oni, srećni ovi.
I tako se opet vraćam na Šapićevu izjavu da gradjanima nije bitno ko ih vozi. I bio je upravu, i sada je to i dokazao. Čvrsto i neosporivo, jer je uspeo.
I ovo je sve što trebate da znate o Streli kao biznis-projektu. Oni jesu otimači, oni jesu mafija, oni jesu kraljevi manipulacija i spinova, ali su za ovaj narod genijalci. Genijalci koji su sada svima dokazali da mogu, bez 1% otpora da otmu sve što je ispred njih i neće se zaustaviti.
I ja im čestitam na uspešno obavljenom poslu. Sada, nema nazad. Nema onoga, “bojkotovaćemo Strelu pa se nećemo voziti njenim vozilima”. Oni su sada tu, a da ste ustali protiv njih na vreme, možda i ne bi bili.
I to je sve što treba da znate.