Šta je novo?

Privatni prevoznici

Da je sreće GSP da uzima MAN ili Solaris, a privatnici Mečke, pa da ne bude više turskih i SSSR buseva na ulicama.
Ovo bukvalno gledam kao na najidealniju moguću priču. Okej je čak i da bude turaka u manjem broju i da se fokus prebaci sa BMC na Otokare i Isuzue (Isuzu mi definitivno najlepše izgleda, a pri tome mislio sam da je Isuzu južnokoreanac, sećam se nekad davno bili su neki Isuzu džipovi i ne sećam se da su se ti džipovi reklamirali ka turski, već kao korejsko vozilo), ali da gro priče čine Solarisi i MAN-ovi.

Mada bi ja privatnicima dozvoljavao i Skanije, Irisbuse, Ivekoe... u nekom manjem broju, ali da fokus ostane na Mečkama.
 
Nema tu "da je sreće", već "da nema korupcije"... BMC i ostale kante su ništa više nego čista korupcija i ugrađivanje vlasti u te nabavke. Ti koruptivni poslovi vezani za javni prevoz su razrađeni sa Turcima i zato se jedino odande i nabavljaju sva nova vozila. Čak su i Streline Mečke iz Turske. Već su ih svi poznati evropski proizvođači provalili, čak je i otvoreno rečeno da pojedine uslove mogu ispuniti samo proizvođači koji su unapred znali određene stvari. Ako se ovako nastavi, ubuduće će svi tenderi biti nenamešteni, ali ne zato što će biti po pravilima, već zato što će se na iste javljati samo oni kojima su i namenjeni. Solaris, MAN i Mercedes neće ni pokušavati.
Ako u budućnosti budemo imali neku koliko-toliko normalnu vlast, tad možemo da pričamo o MAN-u, Solarisu i Mečki. Do tada, BMC i ostale olupine će biti jedino za šta ćemo znati.
 
Već su ih svi poznati evropski proizvođači provalili, čak je i otvoreno rečeno da pojedine uslove mogu ispuniti samo proizvođači koji su unapred znali određene stvari. Ako se ovako nastavi, ubuduće će svi tenderi biti nenamešteni, ali ne zato što će biti po pravilima, već zato što će se na iste javljati samo oni kojima su i namenjeni. Solaris, MAN i Mercedes neće ni pokušavati.
A cekaj zar MAN i Solaris ne uvoze domaci uvoznici? I zbog cega se MAN kamioni voze u gradskim komunalnim sluzbama (gradska cistoca)? Da li se za gradsku cistocu ne namesta tender pa se zato kupuju MAN-ovi? (sumnjam da ne postoje turske alternative za kamione)
 
Nijedna 703 i 706 se ne vidi na aplikaciji i tablama od kada je Strela krenula.
 
@dejanbg88
To što se od kamiona kupuje za Komunalne firme, kap je u moru spram nabavke za GSP. Na kraju krajeva, kamione ne pravi svako, kao autobuse. Ovde je i više nego očigledna nameštaljka, samo što baš za BMC ne znam tačno, al verovatno je njihov uvoznik neka velika glava. Bitno je i s kim možeš da praviš tu vrstu dila, a sa Turcima možda imamo i dil zbog Kentkarta. Iako nisam pobornik teorija zavere, ovde mi se čini da se GSP želi i dodatno sahraniti lošijim vozilima, jer BMC se nikako nije proslavio do sad. Nije baš tolika kanta, al realno je Ikarbus imao mnogo dosta boljih serija. Privatnik u milosti ove vlasti kupuje Mercedese, pa makar i Turke u obliku Conecta, pa posle narod jao pa vidi koliko su ovi bolji, a za GSP daj šta bilo samo da što manje valja. Isuzu je japanski, a ne južnokorejski brend, pa i od njih da su uzeli da im čovek i ne zameri toliko. Takođe, ne sme fokus biti samo na gasnom pogonu, jer on traži i infrastrukturu, a i ta vrsta goriva nije idealna za sve terene, pogotovu za veće uspone. Na kraju još i Boznakaya tramvaji. To je tek rizik za tako komplikovani sistem, kao što je tramvajski. Apsolutno ništa godinama unazad nisu uradili, a da je bilo u interesu GSP-a. Svako sa imalo zdravog razuma pomislio bi da se namerno sahranjuje najveća gradska firma.
 
@dejanbg88
Iako nisam pobornik teorija zavere, ovde mi se čini da se GSP želi i dodatno sahraniti lošijim vozilima, jer BMC se nikako nije proslavio do sad.
A na koliko vremena GSP organizuje tendere za nabavku vozila?

Nekako mi se čini da su ljudi u fazonu "za vjek vjekova", ali ako se tenderi organiziju često, možda nije loše da neko ko je insajder sa foruma, porazgovara sa menadžerima ili sa kim drugim već, pa da dodatno da neku sugestiju, jer evo ista vlast je i u Novom Sadu, a oni imaju uz BMC i Solarise, i Irisbuse i Konekte... ne bi se čudio da sutra NS uzme i Citare i Manove.

Ko je insajder na forumu možda bi svoj uticaj mogao da usmeri na tu stranu. Pa da uz BMC-ove (koji će pre ili kasnije morati da se rashoduju) da se u paraleli uzima i nešto drugo.

Za početak treba istražiti ko je uvoznik Solarisa i MAN-a za Srbiju i videti da li u tom grmlju leži zec. Možda je uvoznik Solarisa i Mana neko ko je blizak opoziciji pa mu se zato sabotira učestvovanje u tenderima.
 
Po pričama 30 komada u avgustu + 4 zglobna Citara, ali videćemo da li će to zaista biti.
 
Meni nije jasno zašto je uopšte ista numeracija kao na prigradskom ugovoru, ovo znači da mogu da ubace i intoura na potez 700, jer doslovno šetaju vozila iz jednog u drugi ugovor bez ikakvog menjanja direkcijskog broja. Kod ostalih privatnika postoji red, zna se koja vozika idu u grad, a koja na potez 500.
 
Pa ja znam mali milion firmi koje su opozicione ustrojene, u kojima su vlasnici direktni donatori opozicionim strankama pa funkcionišu bez problema, uostalom radim u jednoj.

SDT Group sigurno nije neka velika opozicija, a eto dobija i tendere u okviru GSP-a za manja vozila (kombiji).
Jednostavno peru pare preko GSP-a i cilj im je da ga jednog dana ugase barem u autobuskom saobraćaju, nema druge teorije.
 
@dejanbg88
Opet moraš da razumeš da GSP ništa apsolutno ne radi na svoju ruku. Da se GSP sam pita, sigurno se tender za Bozenkaya-u ne bi nameštao. Isto ti je i sa autobusima. Sa Higerom i imaju nekakvu saradnju, iako su ovi dizel Higeri kilavi, al bar imaju sa kim da funkcionišu. Sa e-Higierima su već i zadovoljni. Sa BMC-om bukvalno lude, al ne pita ih niko ništa. Grad je tu i tata i mama. Šta kaže gradonačelnik to će voziti u Beogradu. Ni tenderi se ne pišu tako glupo i nevešto bezveze. Sve se unapred pripremi, definiše, pa lepo postupi po nalogu. Nije džaba VD još uvek VD, pa i tako čoveka drže vezanog. Zna se koliko se dugo može biti vršilac dužnosti. No, narod ovo ne interesuje, pa i tebe očigledno, pošto imaš dosta banalna pitanja, a mnogo se puta pisalo na ovu temu.
 
Prva je konvertovana 706,jutros ih viđam po Zemunu, Ko je sledeći?
711 od pocetka ove nedelje.✅

Toliko je poboljsan prevoz,da su sa dva zglobna presli na dva solo...jer ja ne videh nijedan zglobni?!

711 je vec isao na 50 minuta i to bio sasvim solidno popunjen u spicu,ujutro ka gradu i poslepodne nazad ka Ugrinovcima...Sta ce biti sad tokom leta ako su uveli dva solo busa?

Neko je ovde napisao par postova iznad,da ljudima prakticno nije bitno ko ih prevozi,ako su busevi cisti...a ja sam ranije pisao nesto slicno,jer mahom koristim prigradske linije...Moje stanoviste je bilo da ljudima nisu bitni ni novi busevi,ni ako malo kasni,ni ako su vece guzve...sve im je ok dok ne placaju prevoz.Sada bih dodao da ovo jeste nazadovanje,ako ti na liniji koja je imala dva zglobna vozila,uvedes dva solo busa...pa makar bili i malo stariji busevi,za mene je najbitnije da imas dovoljno prostora dok se vozis...

Iz stanovista kao nekog ko je zestoko protiv ove vlasti,ne podrzavam nista sto oni rade...Ovo je sad lep izgovor da eto te linije dobijaju nova vozila,ali to su ugovori na 10 godina...pa da li iko misli da ce jedan privatnik menjati vozila na sv 5 godina...Javno privatna partnerstva su uvek losa,i uvek dugorocno na stetu javnih sluzbi...Ka tome vode iskljucivo lopovluk i korupcija i "brzo resenje goruceg problema"...Na duze staze,problemi se nagomilavaju,a privatnu firmu je tesko kontrolisati...jedini benefit imaju korumpirani politicari i te privatne firme...Videli smo oba primera u slucaju Kentkart...pokusaj podmicivanja,a posle 10 godina sama usluga nije donela veliki boljitak,jer sve ovo prepustanje privatnicima jeste i dokaz tome...GSP i dalje nastavlja da propada.
 
Toliko je poboljsan prevoz,da su sa dva zglobna presli na dva solo...jer ja ne videh nijedan zglobni?!

711 je vec isao na 50 minuta i to bio sasvim solidno popunjen u spicu,ujutro ka gradu i poslepodne nazad ka Ugrinovcima...Sta ce biti sad tokom leta ako su uveli dva solo busa?
711 umesto dva zglobna ima 4 solo sada i interval je 25 minuta, čak je i bolji kapacitet ako uzmemo da solo može da preveze 100 putnika, a zglob 150, tako da ne verujem da će na toj liniji zaista biti problema.

Ono što me zaista plaši jeste linija 73, koja od 12 zglobova i 1 solo spada na 10 zglobova i 5 solo, tu će verovatno biti najviše problema, ali videćemo.
 
711 umesto dva zglobna ima 4 solo sada i interval je 25 minuta, čak je i bolji kapacitet ako uzmemo da solo može da preveze 100 putnika, a zglob 150, tako da ne verujem da će na toj liniji zaista biti problema.

Ono što me zaista plaši jeste linija 73, koja od 12 zglobova i 1 solo spada na 10 zglobova i 5 solo, tu će verovatno biti najviše problema, ali videćemo.
OK...Ja u prolazu videh samo solo buseve.Izvinjavam se.

Nadam se da ce biti bolje nego do sad,iako do sad nisam imao posebne primedbe na 711,osim malo duzeg intervala...meni licno je najbitnije da je zglob u pitanju.Smatram da je to odlicno za linije koje saobracaju autoputem...imas uvek dovoljno mesta,itd.Klima nije radila,ali mi ne smeta da izdrzim 10-15 min.
 
čak je i bolji kapacitet ako uzmemo da solo može da preveze 100 putnika, a zglob 150, tako da ne verujem da će na toj liniji zaista biti problema.
Odmah da se ogradim, ne koristim linije poteza 700, pa ne znam kakva je popunjenost na toj liniji, ali znam kakva je situacija bila sa 43 kad su je prebacili na solo i kao povećali takt.

Tu je najveći problem u špicu, jednostavno nema tog takta, osim da idu uzastopno, koji može da zadovolji potrebe putnika. 100 će uvek biti manje od 150, i tih 50 koji ne uđu, zauzmu mesto u sledećem, pa onda u njega neki ne uđu i tako u krug.

Da je smanjenje takta rešenje, niko živ ne bi kupovao zglobna vozila.
 
Ovde je za razliku od 43 duplo smanjen interval.
 
Odmah da se ogradim, ne koristim linije poteza 700, pa ne znam kakva je popunjenost na toj liniji, ali znam kakva je situacija bila sa 43 kad su je prebacili na solo i kao povećali takt.

Tu je najveći problem u špicu, jednostavno nema tog takta, osim da idu uzastopno, koji može da zadovolji potrebe putnika. 100 će uvek biti manje od 150, i tih 50 koji ne uđu, zauzmu mesto u sledećem, pa onda u njega neki ne uđu i tako u krug.

Da je smanjenje takta rešenje, niko živ ne bi kupovao zglobna vozila.
To je sve tačno i ja isto mislim. Ali verujem da je ipak 43 opterećenija linija nego 711.

@carlazar
Verujem da će i 73 da bude ok s takvom raspodelom, ako se budu poštovali polasci. Dugo je iz nekog razloga 295 radio na 1/73, plus oni Liazi, pa je nekako funkcionisalo. Plus bi po logici stvari i na 706 trebalo da se poboljša situacija. Nego, zna li se koje još linije idu GSP-u na sledećem tenderu i raspodela po garažama?
 
MAZ 203.069 Престоничког саобраћајног предузећа П45701 на линији 521
IMG-01751.jpg
 
Odmah da se ogradim, ne koristim linije poteza 700, pa ne znam kakva je popunjenost na toj liniji, ali znam kakva je situacija bila sa 43 kad su je prebacili na solo i kao povećali takt.

Tu je najveći problem u špicu, jednostavno nema tog takta, osim da idu uzastopno, koji može da zadovolji potrebe putnika. 100 će uvek biti manje od 150, i tih 50 koji ne uđu, zauzmu mesto u sledećem, pa onda u njega neki ne uđu i tako u krug.

Da je smanjenje takta rešenje, niko živ ne bi kupovao zglobna vozila.
S tim da 43 ni tad nije bila ful solo linija. Bila su dva redovna Solarisa, plus još dva zgloba, najčešće Japanac i Ik-201, tako da je bilo oko četiri zgloba i osam solo vozila.
Po meni, privatnici treba da imaju striktno zglobne linije kao što će biti sa 56 i 88, a ostalo ne treba ograničavati na isključivo solo ili zglob.
711 je solidno popunjena linija, te mislim da je kombinacija solo+zglob idealna za nju i sa 4 vozila. Isto važi i za na primer 105.
 
Poslednja izmena:
Vrh