Upravo u Cobri BB Linee na 37-ici. Prvi put da vidim da je spolja ispala guma ispod lepljenog prozora, koji se logično i sam pritom odvojio od karoserije, možda oko jednog centimetra po sredini. Novije Cobre iz ovih poslednjih serija sa crvenim stolicama. Nema tu više od tek osnovnog baznog kvaliteta, sveukupno gledano. Veće anomalije samo na autobusima Isuzu-a i Otokara nisam video. Definitivno jedina dva turska brenda da stvarno nešto vrede, plus možda i Karsan kog nema kod nas. Dobro, i Temsa za turističke autobuse.
Pre neki dan se vozio Kobrom i Isuzuom, juče samo Isuzuom i mogu potvrditi sve zamerke drugih. Kobra je vrlo brzo nazadovala po pitanju kvaliteta ali zadržala je sve strukturalne mane.
Enterijer je manje-više ostao neoptimalno rešen u drugoj polovini vozila, niska vrata i polirane šipke nisu izostale, ukjučujući i poprečne u sredini vozila. Zadnja vrata mogu da priklješte nekog na 5cm od stepenika ka zadnjim sedištima. Prolaz do motora nema mnogo više od pola metra, sve krči, lupa, konstrukcija se trese.
Ono epitom turskog feel-a.
Stariji Isuzu se ne tresu toliko, krckaju u manje-više istoj meri ali ne svugde i mnogo tiše zbog čega me prijatno iznenade kad god se pojave. Šteta što ih tako malo ima, a zglobnih ni najmanje.
Nažalost upravo je Isuzu primer ignorisanja zapadnih očekivanja od strane turskih proizvođača. To se da uočoiti po svetlucavom cvetnom dezenu plafona u kombinaciji sa podužnim panelima neusklađenim sa ostalim odlivcima (stubovi, kutije na točkovima, tzv. "engine tower" su od bolje plastike karakteristične za vozila zapadnih proizvođača) što odaje utisak
nametnutog orijentalnig uticaja.
Iako nudi uopšteno znatno povoljniji raspored, kvalitet i dizajn ni na Zapadu se po specifikaciji ne razlikuje primetno od naših, osim po normalnoj poziciji spoljnih displeja.
Dodavši brojnu konkurenciju iz matične zemlje jasno je da je takvom neredu značajno doprineo Grad izostankom specifikacija koje se ne bi ticale samo broja i pozicije vrata i sedišta, donjeg stroja, pogonskog sklopa i dodatne opreme. Baš kod visokofragmentovanog voznog parka neophodno je obezbediti viši stepen "cross-platform" unifikacije.