Šta je novo?

Privatni prevoznici

Od 2010 do 2014/15, slagaću tačno za godinu, u 706 i 73 jedan jedini put nisam seo u autobus a da nije bio žuta kobra 706 ili beli liaz 73. Kao na primer i 84 sa Galenike.
Nema to veze. Radili su i GSP autobusi. Nikad do 2016. nijedna linija nije bila skroz privatna, osim možda 49, ne mogu tačno da se setim. Uglavnom, na 73, 84 i 706 je bio Zemun plus privatnici.
 
(za 75 pričam)
Bilo bi to lepo sa te strane gledišta, ali opet ti isti zglobovi bi crkavali po ceo dan kao sad na svim linijama, tako da je diskutabilno koliko bi to bilo bolje, ali svakako bi bile manje gužve u autobusima.
Ja se recimo ne bih žalio da Zemun dođe na 71 pa čak i sa Higerima. A ne bih se žalio ni da bar prvi polazak bude zglobni M, jer ima dobrih primeraka. Bolje i to nego raspali Mazovi i Akije i LDM održavanje i nepoštovanje reda vožnje. Bilo bi još bolje kad bi se vratla u NBG pa da budu BMC, ali ajde. Za 83 bi već bilo pogoršanje posle Solarisa.
 
Može da se izvuče 150 hiljada što uopšte nije loše, još voziš na lakšim linijama sa novim vozilima. Strela je dobra priča za nekog ko je mladji, da radi tu neko vreme i stiče iskustvo, a onda da pali na zapad. Svakako dugorocno raditi po 6 dana nikako. Ovim će vozači gsp-a sada raditi iskljucivo 5 dana, ali će osetiti realnu platu i kad vide 80 hiljada, a u Streli se uzima 150 hiljada, mnogi će tamo pohrliti.

Samo bu**** alava na novac će otići u Strelu.

Nemaš topli obrok, nemaš bonuse, penziono ništa, zdravstveno ništa, staž ništa, realna plata vođena zvanično ništa, beneficiran ništa, sat ti je isti vikendom, smena 10 sati, odmori mogu misliti, ništa nije plaćeno.

Neki Srednjoškolac u Omladisnkoj zadruzi ima bolje uslove od vozača autobusa kod privatnika, jer mu makar cela dnevnica ide na račun bez moljakanja i na vreme.
Radnik u Engleskoj fabrici u 19. Veku imao veća radnička prava od ovih kod privatnika, ja bih se zabrinuo.
 
Zemun je zlato za ovo sad na 71, doslovno se nijedan polazak u danu ne izvrši na vreme, neki se namerno vuku, neki redovno kreću i po 7 minuta ranije i onda voze ko manijaci, a vozila su kupus, pogotovo onaj P42706 koji ima čak četiri vrste sedišta i to su sva pocepana i oronula. Jedva čekam da se na 71 promeni prevoznik, nakon dugoročne torture došlo je i vreme za to.
 
Samo bu**** alava na novac će otići u Strelu.

Nemaš topli obrok, nemaš bonuse, penziono ništa, zdravstveno ništa, staž ništa, realna plata vođena zvanično ništa, beneficiran ništa, sat ti je isti vikendom, smena 10 sati, odmori mogu misliti, ništa nije plaćeno.

Neki Srednjoškolac u Omladisnkoj zadruzi ima bolje uslove od vozača autobusa kod privatnika, jer mu makar cela dnevnica ide na račun bez moljakanja i na vreme.
Radnik u Engleskoj fabrici u 19. Veku imao veća radnička prava od ovih kod privatnika, ja bih se zabrinuo.
Al taj srednjoškolac tamo radi za dnevnicu od 2000, dok u Streli možeš da ideš na oko 6000. Po svim stvarima je Strela ista kao ostali privatnici, osim što voziš nov autobus i ne razmišljaš da li ce ti točak otpasti i ubiti nekog kao Banetova kanta. Bonusi svakako ne postoje ni u drzavnoj firmi, šef napiše stimulaciju, oni gore ne prihvate i tako je kod mene u firmi iz meseca u mesec i za dve godine rada sam dobio dva puta po 5% i jednom 10% što je bedna cifra.
 
Nije sve u novcu, to sam i ja mislio, dok nisam shvatio kako me šefovi i gazde iskorišćavaju kao mazge.
Hoću pobratime uslove, da se sve vodi zvanično i bude plaćeno, a plata neka bude solidna, ne vrh, ali solidna.

Uvek sam gledao uslove, da ja mogu ako se razbolim ili ako imam obavezu na faksu da uzmem slobodan dan, a ne da mi viče na slušalicu, odmah sam terao takve u pm.
Od prvog dana od kako sam u Bg radim, i svašta sam video do sada.
 
Nema to veze. Radili su i GSP autobusi. Nikad do 2016. nijedna linija nije bila skroz privatna, osim možda 49, ne mogu tačno da se setim. Uglavnom, na 73, 84 i 706 je bio Zemun plus privatnici.
49 je bila privatna i minibus sve dok nije produžena do Banjice. Tada je postala autobuska.
81 i 81L su bile skroz privatne
 
Nije sve u novcu, to sam i ja mislio, dok nisam shvatio kako me šefovi i gazde iskorišćavaju kao mazge.
Hoću pobratime uslove, da se sve vodi zvanično i bude plaćeno, a plata neka bude solidna, ne vrh, ali solidna.

Uvek sam gledao uslove, da ja mogu ako se razbolim ili ako imam obavezu na faksu da uzmem slobodan dan, a ne da mi viče na slušalicu, odmah sam terao takve u pm.
Od prvog dana od kako sam u Bg radim, i svašta sam video do sada.
Ево пример у Кенткарту си морао долазити,ако не дођеш дан одрађујеш тај дан онда када би по плану требао бити слободан, односно субота/недеља.Такође имао си фиксно радно време,што значи морао си у одређено време долазити и завршавати смену.
 
Jedno su klinci sa instagrama, a drugo je kad neko istrazi malo šta se dešava i priča o potencijalnim mogucnostima, ništa tu nije 100% osim poteza 100 i 700 gde je Strela mesecima ranije kupila vozila. Za zglobove vezano za gsp je jasno kao dan da dobija Bmc zbog rokova isporuke i svega ostalog, dok za solo Bmc i Akia ne ispunjavaju uslove, Higer, Man i Solaris ispunjavaju i tu je odmah Higer favorit jer oni prave identična vozila danas, kao što su pravili za nas 2019, a dimenzije vozila sa tog tendera i ovog danas su bukvalno prepisane. Ali opet ni to nije 100%, jer se ne može iskljuciti da Bmc neće izbaciti neku novu veriziju koja će se uklopiti za tender, al svakako da sačekamo još 2 nedelje da se tender završi i sve će biti jasno.
Ne govorim ja ovde specifično o tenderima za nova vozila za koje smo svi upoznati kako funkcionišu i kome se nameštaju. Te info su poznate mesecima unapred i do sada nisu bile podložne promenama od pojave prvih informacija. Zato i kažem u zadnja dva meseca najviše ima dezinformacija, jer se od tada širi nekontrolisan broj različitih informacija od kojih mnoge potiču iz samog GSP-a pri čemu se za sve tvrdi da su 100% sigurne. Govorim najviše o preraspodeli linija i ostalim budalaštinama vezanim za iste. Koliko si verzija za potez 300 čuo do sada? Ja sam čuo prvu koja se bazirala na Akiama u Kosmaju što je značilo ostanak u GSP-u, pa onda drugu po kojoj potez preuzimaju privatnici oko Mobi Litasa, pa treću po kojoj preuzimaju Strela i Lasta i onda se u četvrtoj verziji opet vraćamo na privatnike pri čemu imamo saznanja da više Mobi Litasa neće ni biti u gradskom prevozu (tvrdnja koju su dali medijima).
Za liniju 511 se trač o zglobnim Akiama proširio tako što se znalo da će uzeti Akie, a kako bi na toj liniji morala da rade samo zglobna vozila, tako su svi ti koji imaju te pouzdane izvore tvrdili da su nam na putu zglobne Akie za koje niko nije mogao da nađe nijedan primerak kako one izgledaju, ali su zato uredno tvrdili da su na granici i da samo što nisu stigle u garažu. Na kraju se ispostavilo da jesu u pitanju Akie, ali one grozote koje smo navikli da viđamo, a ne nekakve zglobne. To su te poluinformacije o kojima govorim.
Za potez 100 i 700 smo znali da ih preuzima Strela i tu prevoznik nije bio sporan. Ono što nismo znali je da će tu biti uključene i neke dvocifrene linije, pa se prvo pojavljuje tvrdnja o jednim linijama, a ubrzo o drugim. Pa sad ispada da ni jedne ni druge ne preuzima Strela, nego ironično GSP ostaje ili ih preuzima od Mobi Litasa. Opet je svako širio šta je načuo, a sindikati GSP-a na svakih 15 dana nešto različito potvrđuju.
Takve informacije se šire tako što neko ko je blizak vlastima prenese nešto po pogonu ili sindikatima, to ode dalje do vozača i ostalog osoblja koje prenosi kolegama i klincima sa instagrama, pa se to tako dalje širi, a u međuvremenu su svi oni nešto propustili ili dodali na osnovu pretpostavke i tako se dolazi do dezinformacija ili poluistine. Takođe, vlast je veoma sklona promenama nekih odluka preko noći, pa tako po medijima možemo pročitati da se reklame vraćaju na vozila GSP-a.
Moja poruka je da sačekate i da sami vidite šta će, kako i kome biti podeljeno. Ja lično neću verovati nikome dok pojedine odluke i promene ne budu zaista zvanične.
 
to za reklame je donekle oživljavanje gsp, ali u isto vreme vrv će strela dobijati sve masne ugovore, što znači još veću količinu novca za pohlepne alave mafijaše...
utonuli smo u korupciju skoro celom svojom dužinom.
 
Не би ме чудило да се неколико месеци након преузимања потеза 700 Стреле уведу неке нове линије типа стара 701 или нека нова 710.​
U dokumentaciji se može videti da je ucrtano da linija 703 saobraća od izlaza iu Ugrinovaca.
Занима ме такође да ли ће када Стрела преузме потез 100 109 ићи до Ченте и 110 до Опова?​
Čenta i Opovo imaju sklopljen ugovor o posebnom linijskom prevozu sa GSP - om. Čenta ima klauzulu u ugovoru da mora da bude zglobno vozilo. Negde sam to pročitao nekom prilikom (za Čentu), a gde tačno, ne bih mogao da se setim.​
 
Čenta ima klauzulu u ugovoru da mora da bude zglobno vozilo. Negde sam to pročitao nekom prilikom (za Čentu), a gde tačno, ne bih mogao da se setim.​
IMG_20240612_073503.jpg
 
Nije navedena Čenta jer je to izvan Beograda, tako i sad piše na sajtu sekretarijata sa ide do Puta za Dunavac, a zapravo do Čente ide.
 
Može da se izvuče 150 hiljada što uopšte nije loše, još voziš na lakšim linijama sa novim vozilima. Strela je dobra priča za nekog ko je mladji, da radi tu neko vreme i stiče iskustvo, a onda da pali na zapad. Svakako dugorocno raditi po 6 dana nikako. Ovim će vozači gsp-a sada raditi iskljucivo 5 dana, ali će osetiti realnu platu i kad vide 80 hiljada, a u Streli se uzima 150 hiljada, mnogi će tamo pohrliti.
Neće vozači u GSP-u raditi za 80000 sigurno. Sad imaju skoro 1000 evra u proseku. Kad se saberu radni sati, sve što čini sam radni odnos, plata vozača GSP-a će apsolutno biti veća nego u Streli. Ljudi ne gledaju često i realan rad, broj angažovanih sati prema konačnoj neto zaradi. Čuvene velike plate inženjera raznih struka u odnosu na neke državne i komunalne firme. Primer, plata građevinskog inženjera u kineskoj firmi CCCC oko 1500 evra, dok u Vodovodu, tipa hidraši zarađuju oko 1000 sa ne mnogo staža. Kad se gleda koliko te angažuje jedna, a koliko druga firma, radni sat je najčešće bolje plaćen u državnoj firmi. Ajde sad i ozbiljnije firme stvarno plaćaju doprinose na pun bruto, al privatni prevoznici u Beogradu verovatno i ne, a to spada u tešku krađu i zaposlenih i države. Nije samo tu sad postojanje beneficiranog radnog staža u GSP-u, već i dosta veći godišnji odmor, plaćena odsustva po svim mogućim osnovama koja svi skoro intenzivno koriste, plaćeni su po satnici i za rezervu, i ako ostanu u kvaru, pa i pola sata ako teraju bus na pranje. Što kaže @Jelancha nije baš sve u parama. A i u GSP-u se plata pomera barem jednom godišnje, obično ne mnogo al pomera se.
 
Neće vozači u GSP-u raditi za 80000 sigurno. Sad imaju skoro 1000 evra u proseku. Kad se saberu radni sati, sve što čini sam radni odnos, plata vozača GSP-a će apsolutno biti veća nego u Streli. Ljudi ne gledaju često i realan rad, broj angažovanih sati prema konačnoj neto zaradi. Čuvene velike plate inženjera raznih struka u odnosu na neke državne i komunalne firme. Primer, plata građevinskog inženjera u kineskoj firmi CCCC oko 1500 evra, dok u Vodovodu, tipa hidraši zarađuju oko 1000 sa ne mnogo staža. Kad se gleda koliko te angažuje jedna, a koliko druga firma, radni sat je najčešće bolje plaćen u državnoj firmi. Ajde sad i ozbiljnije firme stvarno plaćaju doprinose na pun bruto, al privatni prevoznici u Beogradu verovatno i ne, a to spada u tešku krađu i zaposlenih i države. Nije samo tu sad postojanje beneficiranog radnog staža u GSP-u, već i dosta veći godišnji odmor, plaćena odsustva po svim mogućim osnovama koja svi skoro intenzivno koriste, plaćeni su po satnici i za rezervu, i ako ostanu u kvaru, pa i pola sata ako teraju bus na pranje. Što kaže @Jelancha nije baš sve u parama. A i u GSP-u se plata pomera barem jednom godišnje, obično ne mnogo al pomera se.
Videćeš kolika će plata biti kad svi budu radili maksimalno 5 dana, neće biti 1000 evra nikako, to nema teorije. U Streli barem voziš tehnicki ispravna vozila, dok u gsp-u voziš neispravne kante, naročito u Zemunu gde ne smeš da isključiš vozilo.
 
Јесте али возиш 10 сати 6 дана у недељи што се може врло лако претворити у 13 дана рада без престанка, пријава на минималац или мало више од тога, кад ти треба слободан дан да завршиш нешто нећеш имати и слично. И на крају те сустигне за 10 година.
 
Ne mora 10, postoje smene i od 7 sati, a neki imaju i dva dana slobodno koji traže.
 
Причам уопштено како је код приватника јер и ја нажалост радим код једног. Али брже ће им страдати здравље. И то ако затражиш, можда и не добијеш. Да могу приватници не би ни тај 1 слободан дан давали.
 
To jeste, znam vozača koji je zatražio dva slobodna dana i dali su mu, ali ako zafale vozači subotom on mora da radi tada.
 
Причам уопштено како је код приватника јер и ја нажалост радим код једног. Али брже ће им страдати здравље. И то ако затражиш, можда и не добијеш. Да могу приватници не би ни тај 1 слободан дан давали.
Istina je to, ne sporim ja ali kažem da je tu okej raditi samo kraći period. Mog rođaka je gazda Bamirona pitao “Šta će ti slobodan dan”, nakon čega je on otkaz, iako ga je gazda molio da ne da otkaz i evo ga sad radi u Zemunu.
 
Vrh