Šta je novo?

Privatni prevoznici

Što za 24 ne nabave bar neki midibus. Kad god sam se vozio, bila je velika gužva u minibusu. Šta, ni midibus ne može da prođe, a pre je vozio klasičan solo?
 
Nisu parkirani automobili glavni problem. Svetozara Markovića kod Mišarske je malo sužena. Midibus bi mogao, ali nemaju ovi iz direkcije/sekretarijata mozga da se sete.
 
Nama je za trenutnu situaciju, što vezano za potrebne kapacitete, što za stanje infrakturure, potrebno da imamo zglobna vozila, solo vozila, midibuseve i minibuseve.
 
I dok je bilo Ikarbusa, eto imali smo čak i naznake pravog midi autobusa, ne nečega na furgon šasijama, nego normalne konstrukcije tipične za autobus, od položaja motora, vrata, konfiguracije enterijera, gabarita karoserije itd. IK107, nažalost, nije baš bio oličenje kvalitetnog, udobnog i uopšte jednog dobrog midibusa, al opet kažem imali smo naznake nečega što je ipak ličilo na autobus. Od kombija mi je više iskreno zlo. Da je zaživeo Bredin M231 gde bi nam kraj bio. Pored boljih klasičnih autobusa, trebaju nama vala i normalni midibusi, pa i minibusi, a da nisu kombi vozila sa bunker konfiguracijom enterijera, gibnjevima pozadi i motorom od 2000cm3. Feniks radi malo bolje i šire karoserije na IVECO šasijama. Mogli bi makar i od njih da krenu za promenu. E linije i ajde za kombi okej, al imamo mi i te kako kandidata među linijama u Beogradu i za normalne midibuse.
 
Čini mi se da je taj Ikarbusov midibus, osim ukoliko nisam nešto pobrkao, radio jedno vreme na liniji 60.
 
I ja mislim da jeste. Radili su i na E linijama naravno. Kakav god da je bio IK107, ni izbliza nije skakao kao ovi Sprinteri. Idu super, mislim prevashodno na liniju E2, i ajde idem 34-rkom povremeno, al tesni su i skaču samo tako preko neravnina, a tek ležećih. Vrata uska, kao i sam prolaz sa malim stepeništem. Da idem i 501-icom ponekad. Kakva je tek ono glupost od dvoja vrata jedno do drugog. Dvokrilna i jednokrilna.
 
Upravo. Razvijalo bi se to dalje, čime bi bar imali šanse da u nekoj budućnosti imamo i vrlo solidan midi bus. Sama osnova IK107-ice u vidu RABA šasije nije baš sjajna, plus i pomalo slabašan motor, iako sa 4.5L zapremine, al i svega 150ks. Prvenac je bio sa automatskim menjačem. I oni koji su došli posle njega bi verovatno ostavili kud i kamo bolji utisak da nisu imali ručni menjač. Kad mnogo zavisi od veštine i živaca vozača, komfor vožnje najčešće nije na zadovoljavajućem nivou. Autobus je autobus, a furgon je jednostavno furgon, pa mogu ga opremiti ne znam kako. Doduše, postoje i Sprinter šasije sa zadnjim vazdušnim oslanjanjem, plus i karoserija se može napraviti da bude daleko približnija klasičnom autobusu, al to kod nas teško da će se dogoditi.
 
šta mislite jel bi mogao midibus na 613? Pošto minibus nekad zna da bude prepun, pogotovo u večernjim časovima.
 
Kad smo već kod toga gde šta može da prođe, iznenadio sam se kad je troosovinski Lion's Couch lagano skrenuo kod nekadašnjeg restorana Jery, sada Cafe Dedinje, a iz pravca Dragiše Mišovića, pa odmah dole levo kroz Lisičiji potok sve do samog Starog Košutnjaka, odnosno Kanarevog brda, kako god. Nisam znao da autobus od najmanje 14 metara lagano tuda prolazi, pa mi odmah pade na pamet da bi neka linija tom trasom dosta mogla da skrati put ka rakovičkim naseljima. E sad, koliko je to trasa baš za svakodnevno saobraćanje neke frekventne linije, veliko je pitanje.
 
Нова Акиа П45508 на линији 512
IMG_20240615_183829.jpg
 
I dok je bilo Ikarbusa, eto imali smo čak i naznake pravog midi autobusa, ne nečega na furgon šasijama, nego normalne konstrukcije tipične za autobus, od položaja motora, vrata, konfiguracije enterijera, gabarita karoserije itd. IK107, nažalost, nije baš bio oličenje kvalitetnog, udobnog i uopšte jednog dobrog midibusa, al opet kažem imali smo naznake nečega što je ipak ličilo na autobus. Od kombija mi je više iskreno zlo. Da je zaživeo Bredin M231 gde bi nam kraj bio. Pored boljih klasičnih autobusa, trebaju nama vala i normalni midibusi, pa i minibusi, a da nisu kombi vozila sa bunker konfiguracijom enterijera, gibnjevima pozadi i motorom od 2000cm3. Feniks radi malo bolje i šire karoserije na IVECO šasijama. Mogli bi makar i od njih da krenu za promenu. E linije i ajde za kombi okej, al imamo mi i te kako kandidata među linijama u Beogradu i za normalne midibuse.

Rešenje za probleme. 🙂

 
Dobro je taj model Isuzu-a poznat kod nas, samo u drugoj izvedbi. Nije to baš pravi gradski bus, iako nije loš ovako, al je prigradsko-međugradska verzija prepravljena za grad. Motor napred, šasija po konstrukcijskim rešenjima kamionska. Ono što je @Jelancha okačio je pravi midibus, gradski midibus. Ima raznih varijanti kod više proizvođača, al tako nešto bi voleo da vidim i na beogradskim ulicama umesto kombija raznih vrsta.
 
Kakav god da je bio IK107, ni izbliza nije skakao kao ovi Sprinteri. Idu super, mislim prevashodno na liniju E2, i ajde idem 34-rkom povremeno, al tesni su i skaču samo tako preko neravnina, a tek ležećih.​
Dosta zavisi od vozača na 34. Jedni voze normalno, dok drugi samo što ne olupaju putnike o unutrašnjost vozila.​
 
34 сам двапут користио и оба пута су возили као Формулу 1. Срећом па сам седео.
 
Нисам. Довољан ми је Спринтер на 501 за незабораван доживљај.
 

"Kako se navodi, reč je o linijama ka Grockoj, Zvezdari i Voždovcu sa početnim brojm 300 i 400, kao i linijama 30, 52, 53, 56, 56L, 57, 64, 66, 70, 88 i 89."

Nestalo je poteza, pa mora sada da se pređe i na gradske linije, apetitima nikad kraja. 😂😂😂
 
Kosmaj ostade i bez 30, 56L i sa ona dva polaska na 70. Bukvalno im neće ništa ostati i ako ne dobiju neke gradske linije, mogu da stave katanac na pogon.
 
Tu će doći do preraspodele linija sigurno. Neće zatvarati pogone, niti to može da se uradi tek tako. Mene više brine ko će šta držati, a u smislu raspoređivanja solo i zglobnih vozila. I 53 i 56 i 89 su sigurno za zglob. Pa i 52 neretko. 88 isto. Mnogo više me to brine, a čisto sumnjam da će GSP na kraju ostati kratak sa linijama, već je mnogo veće pitanje šta će nam uvaliti, a spram složenosti trase i kilometraže. Ako Strela uđe i preko čisto dvocifrenih linija u Grad, e to već može imati, dugoročno gledano, ozbiljne posledice.
 
Vrh