Šta je novo?

Privatni prevoznici

Vozač je krajnja, najisturenija karika u lancu i lomi se sve na njemu, i eksterno i interno. Čak i kad je vozilo neispravno, onaj ko u firmi potpisuje ispravnost, reći če da je u tom momentu bilo ispravno. A napolju, na ulici, još gore: bahati vozači, drogirani kumovi, nadrkani sinovi, meklareni i lambo... učiniće sve da je po difoltu vozač kriv. Kriv je što je tu, što je mali, nebitan i jadan pred njima silnima.
Kad već firma ne postavlja kamere koje prate saobračaj, svaki vozač bi trebalo da je ima sebe radi. Retko ih kod nas sudovi uzimaju kao krucijalni dokaz, ali budu i te kako kirisne u dokaznom postupku, posebno ako dođe do veštačenja.
 
Ja vozim kola jace od godinu dana i nikad nikakvih problema sa vozačima autobusa nisam imao, apsolutno nikad me nisu ugrozili u saobraćaju, a bahati vozači i pešaci koji prelaze ulicu gde stignu itekako jesu. Jedino sto me nervira su vozači 309 koji ne ulaze u stajališta na Smederevskom putu, nego staju na sred puta, blokiraju i usporavaju saobracaj
 
To je kad se od slepaca poručuju vozila, a oni od još većih slepaca nabave vakum dupla stakla. Čak se i Ikarbusima nije dešavalo da im, tipa za godinu dana, propišaju tako. Bukvalno je većina Liaz-a odavno u fazonu pokretnih bunkera. Ništa, ti čekaj da se otvore vrata na stanicama, pa baci pogled gde si😁
Nije prišlo ni komunizmu. To je bre odnos rodovsko-plemenske zemljoradničke zadruge prema seoskoj kobili. Ajd da vidiš vlasnika privatnog prevoznika kako mu na besnom džipu svako malo pucaju kineske gume. Malo sutra.

Skuplja vozila iziskuju povremeno pritezanje svega što vremenom popusti uz mnogo ređu zamenu skupljih delova, međutim jeftina uslovljavaju blagovremenu proveru i neodložnu zamenu dotrajalih (mnogo češće). Drugim rečima zahtevaju strožu disciplinu.

Koliko je samo taj nemar karakterističan za ovo podneblje govori činjenica da su izvozni Ikari za Poljsku tamo decenijama izgledali sasvim pristojno.
8 električnih Otokara za Ćurdić, uskoro na ulicama.
Otokar Kent C Electric by Conecto NS, on Flickr

Otokar Kent C Electric by Conecto NS, on Flickr
Lepo, samo najteža verzija koja oslobađa više partikulata od bilo koje druge, pa još i zapaljiva. Good luck sa Ćurdićem.
95 za dvozglobni autobus :ROFLMAO:
Ne garantuje zglob obavezno veći komfor, efikasnost i ekonomičnost. Ne bi Hamburg džabe prešao na duži 4-osovinski "jednozglob" s 5 vrata (Mercedes Capacity L). Gde tehničke mogućnosti trase ne predstavljaju problem mogu se koristiti i duža konvencionalna rešenja, sama po sebi jeftinija.
Физичке препреке за аутобусе постоје и то није спорно, али мени ће остати несхватљиво како су пустили Соларис кроз Ђердапску/Грчића Миленка (пре неколико месеци су радили на 29А, поводом неких радова), Синђелићевом (тада измењена 83), раскрсницом Вождовачког кружног пута са улицом Браће Јерковић (тада измењена 18), па чак и кроз Струмичку (измењена 31 због улице отвореног срца)? Те наведене деонице су критичне и због тога су зглобови слабо слати на 25, 25П, 26, 46, 50 и 55, са тим да је на 46 и 55 радио и Ик-218Н, који је нископодан.

Да ли је то зато што су Солариси релативно стари (измене су биле током прошле године) или зато што није постојала алтернативна траса, где такав тип возила свакако може да прође без икаквих проблема?
Ima veze sa predubeđenjem da sve što nije na bazi IK-5 (praistorijski puller od 16m) ne može da se provuče na Vračaru, a nekako može u Vrčinu.

Lasta nema alternativu, ali GSP i nije nikad sluha imao za ergonomiju solo koji bi na italijanskoj bazi značajno poboljšali situaciju posebno oko Dušanovca i južno od Banjice.

Svaki solo može imati četvrta vrata al ne može svaki uske kutije ispred pogonske. Tu su Ikarbus, GSP i Grad najviše "ogrešili dušu", a posle njih neogranizovano stanovništvo oštećenih delova grada. U fazonu dobili ste šta (ni)ste tražili.
Да. Зашто би "ломили" нов аутобус?

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
Kao što su ih lomili nove u Miška Kranjca. Da ih bolje održavaju sad ne bi uvozili radnu snagu iz udaljenih delova sveta. I uz minimalnu disciplinu bi ostvarili primetne uštede.

Mislim bolje uložiti u nešto što bi uopšteno poboljšalo kvalitet prevoza, nego držati se loših navika po svaku cenu. A mislim da je bar što se zglobova tiče prolongiranju problema dopronelo gorepomenuto pasivno stanovništvo Kanarevog i okoline. Da ih je neko dosad dobro pritisnuo ne bi sedeli skrštenih ruku. Ovde izgleda samo govnjiva motka daje neke rezultate, ko muža krava pred Evropskim parlamentom.
To sa ležećim kod nas postaje krajnje bolesno. Ispada da svaka zgrada ispred svog izlaza na ulicu, pa čak i kuća traži bar jedan da se postavi. Treba ti klasa Land Rovera Defender da s vremenom ne razvališ trapove, a mučenje je i za buseve svakako. Ok, moraju se negde postaviti fizičke prepreke, al kroz Kneževac ih ima preko 20 na 3 kilometra. To je kretenizam, a ne doprinos bezbednosti saobraćaja. Kao da niko nije čuo za kamere. Kakvih sve sistema ima, a mi samo po ležećim pandurima. Poslednjih desetak godina im je, čini mi se, drastično povećan broj, jer malo malo na nekim lokacijama viđam nove. Čak i da ne vozim kola puno, smučili su mi se i kao putniku javnog prevoza.
Pa kad se pametnice nisu setile da će smanjenjem gaženja na taj način uticati na povećanje gušenja. Gaženje se može izbeći i edukacijom, a gušenje je diskutabilno i odlaženjem u pm zato što je zatrovano bukvalno sve (mikroplastika od guma može biti nošena hiljadama kilometara do mora).

Ležeći će po svemu sudeći uz veliki broj raskrsnica i semafora, čak i kružnih tokova biti glavni uzrok lokalne emisije elektrovozila, ako uzmemo u obzir da gume emituju mnogo više partikulata od savremenih motora, a kočnice potencijalno još i više. Ne treba izostaviti ni razmetanje prašine sa kolovoza, habanje istog i osipanje toksične horizontalne signalizacije (najkritičnije na pešačkim).

Muka sa elektrovozilima ne prestaje tu. Dobro je poznata emisija četki elektromotora čak i pri rekuperativnom kočenju vozova, inače vozila koja će se verujem među poslednjim naći na meti zelenih.

Mikroplastika je pored gradskih sredina sve veći problem u marinskim ekosistemima, pa EU planira da u sklopu euro 7 norme ubaci i partikulate, te da istoj podležu i drumska električna vozila svih kategorija.

Osim partikulata uzeće u obzir i life cycle efikasnost baterija, tj. gubljenje kapaciteta većim brojem ciklusa i pražnjenja.

Već se nazire legalni "push" za filtere partikulata montirane na točkove, samo ne znam šta će s klirensom, hodom vešanja i udarnim rupama. Kako stvari stoje uskoro ni Defender neće moći da se ne polupa.
 
znači dok se ulice ne srede, ni jedan autobus neće dugo poživeti na našim ulicama, osim visokopodnih... Japance i 201 od blata da pravimo...
 
Poslednja izmena:
Ne garantuje zglob obavezno veći komfor, efikasnost i ekonomičnost. Ne bi Hamburg džabe prešao na duži 4-osovinski "jednozglob" s 5 vrata (Mercedes Capacity L). Gde tehničke mogućnosti trase ne predstavljaju problem mogu se koristiti i duža konvencionalna rešenja, sama po sebi jeftinija.
Ma ja to više iz sprdnje rekao, u fazonu veći bus za veću liniju. Nije bilo ozbiljno zamišljeno. 😂
 
U C&LC stigao zglobni MAN Lion's City CNG. Radi se ovakvom autobusu.
MAN-Lions-City-G-CNG-2019-2.jpg
 
Jel stiže više njih ili

Послато са Redmi Note 9 Pro помоћу Тапатока
 
čekaj stani, ako privatnici preuzimaju potez 600, hoće li sve linije postati solo ili će biti i zglobova?
 
601, 610 i 611 će imati više zglobova nego solo
603, 604, 605, 606 komplet solo
602 minibus
 
Rekao bih da je potrebniji na 611 jer Dobanovci imaju više stanovnika od Bečmena i Petrovčića zajedno, a i zbog industrijske zone zbog koje ljudi iz grada koriste tu liniju, ali opet nije ni 604 toliko naivna linija da stave 7 solo autobusa na nju
 
Poslednja izmena:
Pa 604 ima još jednu stanicu posle Petrovčića, koja generiše ljude iz nekoliko okolnih naselja koji nisu teritorijalno Bg.
 
Svestan sam toga ali u toku špica na 611 zglob bude prepun, a kamoli solo, stalno otvaraju neke nove fabrike po autoputu i Dobanovcima i otud tolika popunjenost 611, mislim da je 604 za nijansu laganija
 
Arivin gMaz P40094 na 74 je opasnost za životnu sredinu koliko dimi.
 
U C&LC stigao zglobni MAN Lion's City CNG. Radi se ovakvom autobusu.Pogledajte prilog 171871
Ko bi rekao da se najgori busevi menjaju najboljim, sa najmanje očekivane strane.
Imaju i boljih Mazova, ali su im solo i zglobni iz prve serije kao sa ratišta.

Ako ih uzmu više, sudeći po stanju GSP možda bi to bio prvi konkretan znak početka njegovog kraja?
 
Uzimaju 12 vozila iz CLC, ali ne sve zglob nego i neki solo. A znak je sto Strela uzima nove Mercedese za potez 600
 
Vrh