To je kad se od slepaca poručuju vozila, a oni od još većih slepaca nabave vakum dupla stakla. Čak se i Ikarbusima nije dešavalo da im, tipa za godinu dana, propišaju tako. Bukvalno je većina Liaz-a odavno u fazonu pokretnih bunkera. Ništa, ti čekaj da se otvore vrata na stanicama, pa baci pogled gde si
Nije prišlo ni komunizmu. To je bre odnos rodovsko-plemenske zemljoradničke zadruge prema seoskoj kobili. Ajd da vidiš vlasnika privatnog prevoznika kako mu na besnom džipu svako malo pucaju kineske gume. Malo sutra.
Skuplja vozila iziskuju povremeno pritezanje svega što vremenom popusti uz mnogo ređu zamenu skupljih delova, međutim jeftina uslovljavaju blagovremenu proveru i neodložnu zamenu dotrajalih (mnogo češće). Drugim rečima
zahtevaju strožu disciplinu.
Koliko je samo taj nemar karakterističan za ovo podneblje govori činjenica da su izvozni Ikari za Poljsku tamo decenijama izgledali sasvim pristojno.
8 električnih Otokara za Ćurdić, uskoro na ulicama.
Otokar Kent C Electric by
Conecto NS, on Flickr
Otokar Kent C Electric by
Conecto NS, on Flickr
Lepo, samo najteža verzija koja oslobađa više partikulata od bilo koje druge, pa još i zapaljiva. Good luck sa Ćurdićem.
95 za dvozglobni autobus
Ne garantuje zglob obavezno veći komfor, efikasnost i ekonomičnost. Ne bi Hamburg džabe prešao na duži 4-osovinski "jednozglob" s 5 vrata (Mercedes Capacity L). Gde tehničke mogućnosti trase ne predstavljaju problem mogu se koristiti i duža konvencionalna rešenja, sama po sebi jeftinija.
Физичке препреке за аутобусе постоје и то није спорно, али мени ће остати несхватљиво како су пустили Соларис кроз Ђердапску/Грчића Миленка (пре неколико месеци су радили на 29А, поводом неких радова), Синђелићевом (тада измењена 83), раскрсницом Вождовачког кружног пута са улицом Браће Јерковић (тада измењена 18), па чак и кроз Струмичку (измењена 31 због улице отвореног срца)? Те наведене деонице су критичне и због тога су зглобови слабо слати на 25, 25П, 26, 46, 50 и 55, са тим да је на 46 и 55 радио и Ик-218Н, који је нископодан.
Да ли је то зато што су Солариси релативно стари (измене су биле током прошле године) или зато што није постојала алтернативна траса, где такав тип возила свакако може да прође без икаквих проблема?
Ima veze sa predubeđenjem da sve što nije na bazi IK-5 (praistorijski puller od 16m) ne može da se provuče na Vračaru, a nekako može u Vrčinu.
Lasta nema alternativu, ali GSP i nije nikad sluha imao za ergonomiju solo koji bi na italijanskoj bazi značajno poboljšali situaciju posebno oko Dušanovca i južno od Banjice.
Svaki solo može imati četvrta vrata al ne može svaki
uske kutije ispred pogonske. Tu su Ikarbus, GSP i Grad najviše "ogrešili dušu", a posle njih neogranizovano stanovništvo oštećenih delova grada. U fazonu dobili ste šta (ni)ste tražili.
Да. Зашто би "ломили" нов аутобус?
Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
Kao što su ih lomili nove u Miška Kranjca. Da ih bolje održavaju sad ne bi uvozili radnu snagu iz udaljenih delova sveta. I uz minimalnu disciplinu bi ostvarili primetne uštede.
Mislim bolje uložiti u nešto što bi uopšteno poboljšalo kvalitet prevoza, nego držati se loših navika po svaku cenu. A mislim da je bar što se zglobova tiče prolongiranju problema dopronelo gorepomenuto pasivno stanovništvo Kanarevog i okoline. Da ih je neko dosad dobro pritisnuo ne bi sedeli skrštenih ruku. Ovde izgleda samo govnjiva motka daje neke rezultate, ko muža krava pred Evropskim parlamentom.
To sa ležećim kod nas postaje krajnje bolesno. Ispada da svaka zgrada ispred svog izlaza na ulicu, pa čak i kuća traži bar jedan da se postavi. Treba ti klasa Land Rovera Defender da s vremenom ne razvališ trapove, a mučenje je i za buseve svakako. Ok, moraju se negde postaviti fizičke prepreke, al kroz Kneževac ih ima preko 20 na 3 kilometra. To je kretenizam, a ne doprinos bezbednosti saobraćaja. Kao da niko nije čuo za kamere. Kakvih sve sistema ima, a mi samo po ležećim pandurima. Poslednjih desetak godina im je, čini mi se, drastično povećan broj, jer malo malo na nekim lokacijama viđam nove. Čak i da ne vozim kola puno, smučili su mi se i kao putniku javnog prevoza.
Pa kad se pametnice nisu setile da će smanjenjem gaženja na taj način uticati na povećanje gušenja. Gaženje se može izbeći i edukacijom, a gušenje je diskutabilno i odlaženjem u pm zato što je zatrovano bukvalno sve (mikroplastika od guma može biti nošena hiljadama kilometara do mora).
Ležeći će po svemu sudeći uz veliki broj raskrsnica i semafora, čak i kružnih tokova biti glavni uzrok lokalne emisije elektrovozila, ako uzmemo u obzir da
gume emituju mnogo više partikulata od savremenih motora, a kočnice potencijalno još i više. Ne treba izostaviti ni razmetanje prašine sa kolovoza, habanje istog i osipanje toksične horizontalne signalizacije (najkritičnije na pešačkim).
Muka sa elektrovozilima ne prestaje tu. Dobro je poznata emisija četki elektromotora čak i pri rekuperativnom kočenju vozova, inače vozila koja će se verujem među poslednjim naći na meti zelenih.
Mikroplastika je pored gradskih sredina sve veći problem u marinskim ekosistemima, pa
EU planira da u sklopu euro 7 norme ubaci i partikulate, te da istoj podležu i drumska električna vozila svih kategorija.
Osim partikulata uzeće u obzir i life cycle efikasnost baterija, tj. gubljenje kapaciteta većim brojem ciklusa i pražnjenja.
Već se nazire legalni "push" za
filtere partikulata montirane na točkove, samo ne znam šta će s klirensom, hodom vešanja i udarnim rupama. Kako stvari stoje uskoro ni Defender neće moći da se ne polupa.