Šta je novo?

Privatni prevoznici

Pa samim tim što su nabavili nova vozila, i to od solidnog OTOKAR-a, popravlja utisak u startu. Ja slabo koristim 35, a 79 skoro nikada, pa ne znam kakav je sad, al mu pamtim katastrofalno stanje MAZ-eva, dok sam još radio na Karaburmi. Imao je i više požara na svojim vozilima. Jednom stečena loša reputacija, ne popravlja se baš lako, al ako ide na bolje, neka mu je sa srećom i sa ovom kupovinom. Sve što doprinosi kvalitetnijem prevozu, svakako treba pozdraviti i pohvaliti.
 
Ћурдића истерати из градског превоза колико год се "побољшао".

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Nema potrebe da se baterije dopunjuju tokom rada i postavljaju punjači na okretnicama jer ovi Otokari imaju jake Webasto baterije koje lagano mogu da drže ceo dan, dovoljno je samo da se postave punjači u garaži koji će ih puniti u toku noći
Onda treba postaviti pitanje zašto smo mi uzeli, kao grad, ekobuse sa sitnom autonomijom i posebno kreirali linije za njih kad su mogli da voze na postojećim sa većom autonomijom :D
 
Pitanje ti jeste na mestu, al svaka dodatna godina razvoja za elektro vozila može da čini veliki razliku. E-busevi sa većom autonomijom, mislim na ove baterijske, realno su tek od skoro u ponudi, tj. ne više od dve tri godine. No, prvo i osnovno, privatnici kupuju šta im je volja, dok za GSP Grad odlučuje o nabavci vozila, i to se odvija isključivo preko tendera, naravno. E-busevi sa super kondenzatorima imaju svojih prednosti, i ne čine se baš promašajem, s tim što su kineske proizvodnje, pa i ova zadnja serija zna da zveči fino. Doduše, i prva je relativno zdrava. Solidno se ukupno drže posle koliko već, jedno sedam osam godina. Nije da nisu rastrešeni, al nije ni da se raspadaju kao BKM trolejbusi, na primer. Dizel Higeri su nesumnjivo lošiji. Zašto je to tako, neke moje pretpostavke sam već ranije pisao. Higer, jednostavno, ima daleko veći proboj na evropsko tržište putem električnih autobusa, pa otuda verovatno i sveukupno bolji kvalitet, uz i dalje kilavu završnu obradu praćenu bučnim trapovima, pogotovu prednjim.
 
Ако ове аутобусе са батеријама пусте на 35 или 79, то ће бити прави корак у смањењу издувних гасова, за разлику од ГСПових линија еко1 и еко2.
 
Pa samim tim što su nabavili nova vozila, i to od solidnog OTOKAR-a, popravlja utisak u startu. Ja slabo koristim 35, a 79 skoro nikada, pa ne znam kakav je sad, al mu pamtim katastrofalno stanje MAZ-eva, dok sam još radio na Karaburmi. Imao je i više požara na svojim vozilima. Jednom stečena loša reputacija, ne popravlja se baš lako, al ako ide na bolje, neka mu je sa srećom i sa ovom kupovinom. Sve što doprinosi kvalitetnijem prevozu, svakako treba pozdraviti i pohvaliti.
Ja često koristim 79 i mogu da potvrdim da je dosta bolja linija otkad su nabavili ove nove autobuse, a u MAZ-eve mi je gadno da uđem koliko su odvratni i štrokavi. Tako da pozdravljam ovu nabavku elektrobuseva i jedva čekam da ih vidim na 79.
 
Ako budu uopšte angažovani na toj liniji, s obzirom da ne postoji punjač za njih u Mirijevu, a upitno je koliko je i da li je kompatabilan onaj na SRC "25. maj" sa nabavljenim autobusima.​
 
Ne opremaju se ni svi e-busevi sistemima za dopunu na terminusima ili stajalištima. Velike su tu varijacije, i sve zavisi od potrebe kupaca. Mogu biti opremljeni baterijama velikog kapaciteta, kao u slučaju ovog Otokara, ili relativno malom baterijom u slučaju Solarisa u Novom Sadu. Mada, vidim da ni kapacitet Otokara nije nešto manji, čak šta više, broj putnika može ići i do 108, a to verovatno pre zavisi od lokalnih propisa. Otokar na kraju krajeva, verovatno i nema tako širok izbor opreme kao jedan Mercedes, na primer. Za uzvrat se sigurno nudi i po dosta pristupačnijim cenama.
 
Kao što je Kesha napisao, autobusi nisu opremljeni na isti način kao naši Higeri i novosadski Solarisi, odnosno nemaju pantografe. Samim tim, ne mogu se ni puniti kao oni. Ovi Otokari su opremljeni utikačem, kao na električnim automobilima, a trebalo bi da Ćurdić u svojoj garaži instalira brze punjače, koji po specifilacijama proizvođača mogu da napune autobus za 4 sata.
 
Onda treba postaviti pitanje zašto smo mi uzeli, kao grad, ekobuse sa sitnom autonomijom i posebno kreirali linije za njih kad su mogli da voze na postojećim sa većom autonomijom :D
Zato što to njih ne zanima. Njima je bitno da su busevi zeleni, da na njima svuda piše da su električni i obavezno da se linija zove EKO. To ljudi moraju da vide, to se zove samo-promocija, i to svaki političar radi. Samo što se u ovom slučaju javlja čista nezaintersovanost, da kada se već stvarno uzimaju takva vozila, sa njima nešto pametno i uradi. Ovako, bez jasne perspektive o upotrebi takvom alternativnog pogona u budućnosti, možemo samo otvarati bezbroj EKO linija koje ne doprinose ničemu što oni šatro promovišu.
 
Актуелни уговор са поделом линијама код приватника може да се продужи за још 10 година. Са тим да 37, 46, 48, 50, 59 и 79 да буду зглобни аутобуси, а 35, 55, 71, 74 и 78 пола зглоб, пола соло.
 
50 nikad neće biti zglob zbog onog nezgodnog skretanja, ali bi mogli malo da razmisle o autobusima od 15m na tako nekim linijama gde ne može zglob, jedna od tih je i 309
 
Za sve to je potrebno da pre svega neko od običnog građanstva, ko je upoznat sa stanjem na terenu, sačini spisak (predlog) sa preraspodelom linija i sa time na kojoj liniji bi trebalo da radi zglob, a na kojoj da rade solo autobusi, midibusi, duži solaći, a gde minibusi. Pa možda se i prihvati nešto od toga od strane DJP.​
 
Solo troosovinac od 15 metara, nije baš zgodan za mnoge beogradske linije. Manevarske sposobnosti takvog tipa vozila, neretko su i lošije nego kod zglobnih autobusa. Međutim, jeftiniji su, manje troše goriva naravno, racionalniji su izbor za linije koje nemaju dovoljno putnika za zglob, al opet, nisu za linije sa tesnim skretanjima, plus još ako ima nezgodnih visinskih razlika na raskrsnicama. Tu baš i mislim na liniju 50. Al što reče Protektor, ima dosta linija zrelih za zglob. Problem je koliko je para Grad voljan da izdvoji. Zglob svakako moraju više plaćati po pređenom kilometru.
 
Актуелни уговор са поделом линијама код приватника може да се продужи за још 10 година. Са тим да 37, 46, 48, 50, 59 и 79 да буду зглобни аутобуси, а 35, 55, 71, 74 и 78 пола зглоб, пола соло.
71 nije za zgloba uopšte, redovan sam korisnik te linije i mogu reći da je daleko od toga da je zglob potreban, inače koristim je od prve do poslednje stanice
 
71 nije za zgloba uopšte, redovan sam korisnik te linije i mogu reći da je daleko od toga da je zglob potreban, inače koristim je od prve do poslednje stanice
I ja je koristim. Bude nekad gužve da je krcat autobus, ali to je na svim linijama u tom periodu, tipa oko 17h. Sad tokom letnjeg reda vožnje je skoro uvek prazan.

Ono što je problem sa 71 je što pojedini ne poštuju red vožnje, pa idu dva zaredom i onda je onaj treći bez razloga opterećeniji. Verovatno nisu sva vozila u sistemu pa to koriste, mada i dok je bus plus bio, neki su bežali jer ih sigurno niko nije kontrolisao.

Sledeći problem je vozni park. Da nije one jedne Kobre i poslednjeg Maza koji se nekim čudom drži, bio bi potpuni horor. Ona tri Maza i Akije su za otpad. Ne znam kako oni izdržavaju na 26, ako uopšte više i rade tamo.
 
Problem su vozači koji kreću kad im se kreće, nekad u Bulevaru Umetnosti prođe 3 71 u roku od 2 minuta. Posebno treba obratiti pažnju na vozača P42714 iz prve smene, već godinama vozi kao manijak, sa stanice punom brzinom kreće da bi pretekao 45 i 601, cimne vrata kad stane i ako stane na stanicu i ti ako ne uđeš u roku od 2 sekunde nećeš ni ući, prolazi na crveno jer ga mrzi da čeka zeleno, naglo koči i pravi baš mnogo prekršaja. LDM generalno ima najgore vozače u gradu zajedno sa Strelom, tamo retko ima normalnih...
 
Актуелни уговор са поделом линијама код приватника може да се продужи за још 10 година. Са тим да 37, 46, 48, 50, 59 и 79 да буду зглобни аутобуси, а 35, 55, 71, 74 и 78 пола зглоб, пола соло.
otkud privatnicima toliki zglobovi?
 
@Lazar B.
Linije Grad nudi na tenderu uz određene uslove. Ako se traži zglob za neku liniju, privatnici će ih svakako nabaviti, al to mora i sam Grad više da košta. Ovde su upravo pare večiti problem, a vrhuška stalno voli da se hvali zavidnim stanjem gradske kase. Prihodi nisu dovoljni decenijama unazad, pa ako prevoz i ne treba da bude profitabilan, opet prihodi od prodaje karata bi trebalo da mogu da pokriju nekih 60 do 70% troškova. Zato se od starta sa politikom tolikog sniženja cena ne slažem, al ajde to je i druga tema. Čist populizam će teško podići kvalitet usluge. Naravno, to apsolutno ne znači da bi prevoz bio mnogo bolji sve i da je naplata preko 90% po starim cenama, al bar ne bi mogli da se pravdaju i traže izgovore. No, za privatnike se ne brinem. Njima se plaća redovno, i očigledno lagano opstaju uz redovnu obnovu voznog parka, al to koliko se teško odvajaju sredstva za javni prevoz, po nabavci vozila za GSP se apsolutno najbolje vidi. Još mesecima unazad guraju neku politiku štednje, pa su najpodnobniji direktori oni što najmanje kukaju i traže. Ja verujem da gomila tendera puca i usled skromne ponude novca. Pisah i ranije da je to najveći problem kod nabavke skupih delova za tramvaje, pogotovu "Špance". Malo je firmi koje bi trebalo, tj. bilo poželjno, da se jave na raspisan tender, al nisu voljne za dodeljivanje posla uz skroman obrt novca. Mnogi gradovi i u okruženju prave takve ugovore da vozila održava isključivo ovlašćeni distributer na period od desetak godina najčešće. To logično znači osetno veću nabavnu cenu u startu, al punih deset godina na prevozniku je samo provera na pregledima uz zamenu pneumatika. Ovde se previše očekuje od vrlo komplikovanog sistema po kojem funkcionišu komunalne firme, a još kad se stalno natežu oko para, uvek pod izgovorom slabe naplate, eto u većini stanje koje imamo danas, i mislim to traje već dugi niz godina. Pride, nisu ni kontrole prevoznika, očigledno, naročito rigorozne, a i to je jasno u interesu Grada. Ako privatnike budu mnogo više zatezali i kažnjavali za javašluk i lošije stanje vozila, moraće u isto vreme mnogo više da se pozabave GSP-om. A sve to traži naravno pare. Kadrovi su posebna priča, a i tu novac igra i te kako značajnu ulogu.
 
Strelina prinova, Solaris Urbino 15 III, 2018. godište, registrovan u januaru 2019., polovan, ovih dana ofarban u crvenu, pre nedelju dana stigao u garažu
received_815661686766700.jpeg
 
Vrh