Šta je novo?

Privatni prevoznici

Šta mislite jel istina to što se priča da će već od septembra ove godine da privatnici preuzmu sve poteze, a GSP da preuzme dvocifrene linije. Jel beše u septembru odlaze vozila koja su 15 godina stara, pa možda zato.

Sent from my RMX3710 using Tapatalk
Istina je, od 1.9. uzimaju privatnici poteze 100,300,400 i 700, a Gsp dobija 10 dvocifrenih linija zauzvrat. Da, u septembru odlaze vozila starija od 15 godina i samo Kosmaj gubi 43 vozila i ne bi mogli da odrzavaju ove linije koje imaju sad.
 
Prošo vanredni!😃

FB_IMG_1710317710645.jpg
 
Sinoć kasno uveče i jutros rano ujutru su se još 2 maza sa 511 pokvarila... Večeras u 18h je zakazan protest. Videćemo hoće li se nešto promeniti ili će krenuti da radikalizuju protest.

Sent from my RMX3710 using Tapatalk
 
Sad vidimo ono o čemu se ovde siskutuje godinama.
Stalno se priča da privatnici treba da uzimaju bolja vozila?
Zašto bi? Njima je u obavezi da im vozila budu u zadatoj starosnoj granici i da ispunjavaju ugovornu obavezu - da održavaju prevoz i ispoštuju polaske.
Šta sad doživljavamo? Zato što su isprepletani kao creva gde svako nekom nešto duguje, Grad ne može (neće) da prevoznika koji se u međuvremenu zbog zaklona koji ima, osilio, disciplinuje i da mu vozila poštuju ne samo red vožnje, već i dostojanstvo putnika, a time i Grada. Sve to sad prelazi u područje bezbednosti i uopšte funkcionalnosti. I ne dešava se ništa. Sad bi trebalo da Direkcija, komunalna i saobraćajna policija odrade svoje i svakodnevno prevozniku pišu prijave, kazne i isključuju vozila slanjem na vanredni tehnički, a da se, ako to ne da rezultate, pokrene postupak raskida ugovora.
Čitači smo pre koji dan šta se dešava i koliko je vlasnik zaštićen. Državu nemamo,tj njeni organi spavaju svoj mirni dugogodišnji san, uljuljkani partijskim kišobranom koji im daje nedodirljivost.
Putnicima/ građanima ostaje da protestuju, ali to neće dati nikakav rezultat. Zato to treba da zapamte i kada jednom opet izađu na izbore,kažu šta misle o tome. Nije tu kriv prevoznik toliko, koliko je kriv onaj koji mu je tu bahatost omogućio i koji ga za to pokriva. Sve to je paravan za uspešno ortačko ispumpavanje gradskih budžetslih para kroz redovnu naplatu očito neizvršene ili nekvalitetno izvršene usluge.
Linija 511 je prava za to, jer pravi solidnu kilometražu i dobar deo trase nije u gradskom stani- kreni režimu, pa shodno manje haba vozila.
 
Ja sam još 2016. govorio da to nije bila dobra ideja. I dalje stojim iza toga. Ovo s 511 je ekstreman primer, mada ima "prevoznika" koji im nisu daleko i zato ih i stavljam pod navodnike. Ponavljam, proterati 90 posto "prevoznika" i eventualno ostaviti par dobrih da uz Strelu drže taj deo privatinih linija. Inače, za ovih skoro 10 godina je moglo nešto da se uradi po pitanju GSP-a, ali umesto da se poboljša, samo se srozava dodatno.
 
Znamo da se to neće dogoditi. Ovako, pod pritiskom, mogu poveremeno da naprave predtavu za narod slanjem vozila na vtp, kao juče i opet po starom.
Zašto je GSP ovakav, zašto je sistematskim spuštan na ovaj nivo, umesto da je ojačavan, jasno je i sad se ogoljava do kraja ideja da se uvedu podobni ljudi i firme u prevoz.
Najlogičnije je bilo da su se od dela novca koji po km isplaćuje Grad privatnicima dizali krediti i kupovala nova vozila i tim parama se otplaćivala, da je bilo interesa. Ali, kako bi zaradio zaslužni član, kum, brat...?
 
Pa nova vozila su i kupovali. E sad što su vozni parkovi šarenoliki i što je jedan deo vozila polovan, bože moj... :D
 
Jesu, ali koliko se vozila moglo kupiti za ono para što se privatnicima plaća po km?
Sasvim dovoljno da se otplaćuje vozilo. I onda, malo po malo, podizati brojno stanje i po isteku svakog ugovornog perioda smanjivati broj privatnih vozila.
Tako bi moglo da se domaćinski razmišljalo. Ali to nije cilj. Znamo šta je.
 
C&LC dobija oko 600k evra mesečno na osnovu tužbe koju je dobio protiv grada i tako ih grad placa za rad na potezu 500. Sa tim novcem mogu da kupe 1 zglobni autobus na svakih mesec dana.
 
Koliko angažovanje privatnih prevoznika poskupljuje ukupnu cenu gradskog prevoza, umesto da prevoz obavlja gradska firma, kao što to sad radi delimično GSP?
Čak i sa ovakvim nerezonskim poslovanjem, GSP je sigurno jeftiniji.
 
C&LC dobija oko 600k evra mesečno na osnovu tužbe koju je dobio protiv grada i tako ih grad placa za rad na potezu 500. Sa tim novcem mogu da kupe 1 zglobni autobus na svakih mesec dana.
O tome pišem. Da je prsvde i države, neko bi robijao za to. Te pare nisu u tsmo nekoj rupi iz koje se vadi. To su pare svakog Beograđanina koji očekuje i da za njih dobije uslugu.
Sad će neko reći da se ne plaćaju karte, ali svejedno, sve to što svojom nesposobnošću ne uspeva da naplati i zbog populizma, Grad mora da nadoknadi iz budžeta, štipajući na nekim drugim mestima.
 
Strela će dobiti oko 70 miliona evra za 10 godina na potezu 600 što je i okej cena, ali je veliko pitanje ko je investirao u tu Strelu i odakle im novac za tolike Mercedese koje samo naručuju za ostale poteze, plus novac za garažu u Jakovu, a šuška se da grade još garaža na tajnim lokacijama.
 
Strela će dobiti oko 70 miliona evra za 10 godina na potezu 600 što je i okej cena, ali je veliko pitanje ko je investirao u tu Strelu i odakle im novac za tolike Mercedese koje samo naručuju za ostale poteze, plus novac za garažu u Jakovu, a šuška se da grade još garaža na tajnim lokacijama.
Gradi se garaža kod skretanja za Busije, tamo se već uveliko parkiraju busevi sa 603, 606 i 611.
 
Sad u prolazu videh da su saobracajci zaustavili i P45307 cini mi se.Dumecova 215.
 
Vrh