Šta je novo?

Prijave gradskim službama

Meni je neverovatno da oni tebi govore ko je nadlezan da im ti pises! Sta tebe briga ko je nadlezan... Ti si prijavio nelegalno stanje, a oni su sluge gradjana i treba da ih resavaju unutar sistema i da te obaveste o rezultatima... Zreli smo kao ljudi za jednu ozbiljnu promenu svesti! Toliko! da ne bih krenuo da psujem od besa...
 
Feanor":s47vnkwg je napisao(la):
Meni je neverovatno da oni tebi govore ko je nadlezan da im ti pises! Sta tebe briga ko je nadlezan... Ti si prijavio nelegalno stanje, a oni su sluge gradjana i treba da ih resavaju unutar sistema i da te obaveste o rezultatima... Zreli smo kao ljudi za jednu ozbiljnu promenu svesti! Toliko! da ne bih krenuo da psujem od besa...

Na kraju piše da su prosledili svim nadležnima...

Tako su i meni radili kad sam prijavljivao probleme. Najbolje kad te posle nekoliko meseci zove neko od tih nadležnih (kome je prosleđeno) da proveri da li si zaista ti prijavio neki problem i pita te sve ono što si već napisao u prijavi...
 
Ma jasno je to meni... Ali, zamislite da ste na mestu neke lokalne vlasti? Pa jel biste ovako postupali?! Jel biste koristiloi krajnje rokove i totalno izbegavali odgovornost? To je cist bezobrazluk!

Vlast treba da je u SLUZBI gradjana... Pogotovo lokalna...
 
Реших ја да пријавим непрописно паркирање. Конкретно, на зеленим површинама. Паркинг сервис никада није дошао. Кажу, они излазе само на захтев комуналне инспекције или саобраћајне полиције. Не будем ја лењ, већ позовем комуналну инспекцију, а они кажу да нису надлежни. Позовем ја онда саобрајаћајну полицију, а они кажу да Паркинг сервис мора да изађе на мој захтев. И тако, нико никада није однео ниједно непрописно паркирано возило.

Решим ја онда да упутим захтев да поставе стубиће, како би се на тај начин спречило паркирање на зеленој површини. Упутим пријаву комуналној инспекцији, и никада не добијем одговор. Пошаљем мејл Беокому, никада не добијем одговор. Закуцам на друга врата. Пошаљем пријаву Секретаријату за саобраћај, а они ми одговоре да је за постављање стубића надлежно ЈКП Зеленило Београд. Обратим се њима, и добијем одговор да у овој години није у плану постављање стубића на тој локацији. Кажу, да ће проследити мој захтев, па евентуално следеће године, ако буде било пара, поставе те стубиће.

Да ли постоји још нека инстутуција којој бих могао да се обратим? Некоме ко би заиста нешто конкретно предузео? Или је све узалудно...?
 
@mekbejn,feanor,astrodule, i ja smatram da se u prvom odgovoru pokusava obezbediti nesmetan pristup nelegalnim objektima, i da se do iznalazenja nacina kako da se to pravno sprovede u delo ne planira nista drugo, te da se oni nude da naprave resenje za postojeci problem, (znaci oni su ti koji imaju resenje za takve situacije) ali tek nakon sto im se GO Novi Beograd obrati.
Iz tog odgovora nisam ni siguran da li neko njima mora da se obraca ili oni to i sami mogu(moraju) bez obracanje opstine da predloze. U odgovoru prvo spominju da Zakon o bezbednosti saobracaja, na opstinskim putevima i ulicama u naseljima vrsi organ jedinice lokalne samouprave nadlezan za poslove sobracaja, ODNOSNO Sekretarijat za saobracaj. Oni su ako shvatam zaduzeni za tehnicko regulisanje saobracaja, valjda u to spada njihov predlog na koji nacin ce se nasip obezbediti. On se moze obezbediti sa jednim katancem, ali se moze obezbediti i sa betonskim blokovima, rampama...
Za prethodnih 10+ godina, katanac na rampi i saobracajni znak kojim se zabranjuje kretanje motornim vozilima po nasipu se pokazao kao neadekvatan, te se svaki dan tim nasipom krecu stotine automobila, kombija, teskih kamiona.
Oni uporno pokusavaju da preskoce taj deo, koji je uzrok problema, a posledice svi vidimo.
Vec deset godina nisu uputli dopis Sekretarijatu za saobracaj da im predloze novo resenje kom bi problem bio resen.
Oba organa su nadlezna za istu stvar, ali Sekretarijat za sobracaj nemoze da predlozi novo resenje iako sam im ja kao gradjanin prijavio problem, nego prijavu problema moraju da dobiju od GO Novi Beograd ? Da li pravilno tumacim to ?
Ukoliko je to tako, poslacu im zahtev za izmenom regulisanja saobracaja na tom putu obzirom da se ovaj pokazao kao neefikasan. Moguce da ce oni pokusati da zastite svoj stari predlog zastite,(da bi se i dalje bahatim pjedincima omogucilo vozenej kola , teskih kamiopna po nasipu) ali cu im onda svaki dan prijavljivati isti problem, da sam uocio vise desitina vozila i teskih kamiona na nasipu, odnosno dobce samo od mene preko 10 prijava. Tada nece mooci da mi odgovore da je njihovo resenje dobro. Nadam se da necu morati toliko da se smaram, te da ce do izmene postojeceg resenja doci bez desetine novih prijave, sto bi samo predstavljalo dodatno gubljenje vremena.


Onda sledi od istog organa odgovor, u nastavku gde se sada spominje Statut grada, gde se spominje da izgradnju , odrzavanje, upravljanje i koriscenje (nasipa za odbranu) vrsi Gradska opstina preko svojih organa, jer je tako Statutom grada odredjeno.

Iz tog zakljucujem da organi GO Novi Beograd jesu odgovorni zasto je stanje nasipa takvo kakvo jeste. Jedino sto ne znam koji su tacno to organi jer se ne navode.

Po meni bi trebalo insistirati da primenjuju zakon, onakav kakav je, te im naloziti da primene zakon, a ukoliko zele nek sami onda definisu neke svoje nacine kretanja po nasipu koji bi omogucili vlasnicima nelegalnih vikendica da se tu vozikaju, ali dok taj zakon ne donesu i postane vazeci, nek primenjuju zakon kakav je sada. Na tome cu insistirati.

U tom prvom odgovoru se navodi da se putem preko nasipa pristupa velikom broju objekata na vodi i pored vode, te se to navodi kao glavni razlog za razmatranje definisanja pristupa zainteresovanih, kao da su oni legalni korisnici necega a ne lopovi koji treba da zavrse u zatvoru. To bi bilo isto kao kada bi prijavio pljacku banke, a iz policije poslali konvoj koji ce da obezbedi nesmetano kretanje lopovima.

Drugi odgovor je od pomocnice predsednika GO Novi Beograd, u kome se prvo navodi da je moja predstavka prosledjena predsedniku GO Novi Beopgrad. Dobro je da je predsednik obavesten, i da to imam napismeno.

U njenom odgovoru na moje brojne prijave, odgovara ko je nadezan za svaki od problema, ali neke probleme koje sam prijavio u odgovru ne spominje.

Koliko vidim jedino se komunlani inspektor za sada nasao nadleznim da ukloni sut pored nasipa, te je vec preduzeo mere iz svoje nadlzenosti , dok svi ostali to nisu uradili, barem za sada. Ne navodi se kako je komunalni inspektor resio taj probem, da li je samo nalozio uklanjanje suta o nasem trosku ili je uradio i nesto vise. Da li je utvrdio ko baca sut, kaznio prekrsioca ili barem naveo na koga se sumnja da tamo odlaze sut. Jasno je da sut, beton koji se tamo odlaze , odlazu upravo vlasnici neleganih objekata, pa me interesuje da li je on negde naveo da sumnja na njih.

Posle toga onda navodi razlicite sluzbe koje su odgovorne za razlicite probleme koje sam prijavio, da bi na kraju saopstila da je svim navedenim organima i institucijama u skladu za zakonskim ovlascenjima prosledjena moja predstavka. Sta sada to znaci ? Kojim od navedenih organa je prosedila dopis a kojima nije ? Da li je prosledila nekome prijavu za kradju struje, vode, ili mozda za to nema zakonska ovlascenja pa ih nije ni prosledila.

Najbitnije ili jedna od bitnijih stvari koje sam primetio u ovom odgovoru od GO Novi Beograda je ignorisanje prvog problema koji sam prijavio. Nigde se ne spominje ko je odgovoran sto se svaki dan po nasipu krecu stotine automobila, teskih kamiona, nikakav odgovor za rampe, znakove koji su iscupani, te neefikasnost tog resenja koje je na snazi od 2003 godine, kako je navedeno u dopisu Sekretarijata za sobracaj.
Takodje nista nije odgovorila na moju prijavu ostecenja nasipa u duzini preko 100 metara,. te njegovo ulegnuce na mnogim mestima, od kojih su pojedina sada vec skoro citav metar. Sve to nije spomenula, iako sam naveo da nasip prestavlja zastitu za desetine ako ne i stotine hiljada ljudi.

Kako i ja smatram da oni zele da nekako legalizuju ovu otimacinu, mislim da bi prvo trebalo utvrditi ko tamo ima i kakve dozvole, jer ona navodi na moju prijavu da je veci deo nasipa ogradjen tablama privatno vlasnistvo da je to normalno jer oni imaju neke dozvole. Ja zelim tacno da znam ko ima a ko nema dozvolu, kakve su te dozvole i sta omogucavaju. To je bitno, i to je jedan od narednih koraka koje planira da preduzmem.

Za sada ovoliko, moram jos malo d razmislim kako je najpametnije postaviti pitanja da ne bi cekao glupe odgovore mesecima, te da se usresredim na sustinu. Svaka pomoc dobrodosla.
 
Malopre stigla 2 nova odgovora, prvi od Sladjane, verovatno one sto recituje o Djincicu...

Поштовани

Поводом представке коју сте упутили кабинету градоначелника града Београда од 29. јула 2013. године, која се односи на више комуналних и грађевинских проблема на локацији окретнице у блоку 45 и на насип на потезу све до Остружничког моста у Новом Београду, а која је прослеђена председнику Градске општине Нови Београд, обавештавамо о следећем:

Одсек за комуналне послове Одељења за грађевинске и комуналне послове и инвестиционо пројектовање Управе градске општине Нови Београд, у чијој је надлежности доношење одобрења за сечу стабала на територији Градске општине Нови Београд, поводом навода из Ваше представке, које се односе на сечу стабала тополе, извршило је проверу и установило да овај одсек није издао одобрење за сечу наведених стабала. Дн

To je sve, nema dalje, mail se zavrsava padom u provaliju. Odgovorio sam joj da mi je poslala samo odraz ali ne i kompletan skok, a da ja zelim da vidim i doskok. Ocekujem odgovor od Sladje.

Drugi odgovor od Nacelnika Komunalne policije Novi Beograd.

Република Србија
Град Београд
Градска управа града Београда
Комунална полиција
XXXIII - 01 број: 07-255/2013
05.08.2013. године
КС

Београд
Макензијева број 31

Поводом Ваше пријаве која нам је дана 1.8.2013. године прослеђена из Кабинета градоначелника Београда, а која се односи на више различитих комуналних проблема код трамвајске окретнице у блоку 45, ГО Нови Београд, обавештвамо Вас да су послови комуналне полиције

1) непосредно одржавање комуналног и другог законом уређеног реда од значаја за комуналну делатност, на месту одржавања реда, спречавањем нарушавања, односно успостављањем нарушеног комуналног реда, а нарочито:

- спречавање ометања у вршењу комуналних делатности и заштита комуналних објеката од прљања, оштећивања и уништавања;

- заштита површина јавних намена од бесправног заузећа и оштећивања (остављањем возила, ствари и других предмета, запрека за возила, постављањем привремених монтажних објеката и слично);

- сузбијање нелегалне продаје и вршења других делатности на површинама јавне намене и другим јавним местима;

- спречавање радњи којима се нарушава опште уређење града (прљање и оштећивање фасада и других спољних делова зграда и других објеката, као и споменика и скулптуралних дела; исписивање графита; лепљење плаката и постављање средстава за оглашавање на јавним и другим површинама; прљање и оштећивање градског мобилијара; остављање грађевинског шута и другог отпада на површинама јавне намене; изливање отпадних вода и друге нечистоће на површине јавне намене, као и вршење других радњи којима се нарушава уредност и чистоћа града), као и контрола извршавања прописаних обавеза у погледу одржавања објеката и простора у чистом и уредном стању;

- контрола уклањања снега и леда;

- откривање и, у границама овлашћења, спречавање бесправне изградње објеката и контрола спољног обезбеђивања и обележавања градилишта одговарајућом таблом;

- контрола одржавања комуналне зоохигијене и начина држања и извођења кућних љубимаца;

- обезбеђивање поштовања кућног реда у стамбеним зградама;

- одржавање реда на воденом простору (заштита вода, коришћење места за постављање пловних објеката и др.) и обалама река;

- обезбеђивање услова за несметано спровођење мера за заштиту од пожара (слободан приступ објекту, противпожарном путу и степеницама и др.);

- обезбеђивање поштовања радног времена угоститељских и других објеката чијим се радом може угрозити мир и спокојство грађана;

- контрола употребе симбола и имена града.

2) остваривање надзора у јавном градском, приградском и другом локалном саобраћају, у складу са законом и прописима града, који се односи нарочито на:

- јавни линијски и ванлинијски превоз путника (несметано одвијање линијског превоза путника, пријем и искрцавање путника у јавном линијском и ванлинијском превозу путника на стајалиштима која су за то одређена и др.),

- ауто-такси превоз (откривање нелегалног такси превоза, коришћење такси стајалишта у складу са прописом и хоризонталном и вертикалном сигнализацијом, спречавање паркирања такси возила ван такси стајалишта, уредност и чистоћа такси возила и др.);

- јавни ванлинијски превоз робе и превоз за сопствене потребе;

- речни линијски превоз;

- паркирање (спречавање паркирања на местима на којима се омета коришћење пута и одвијање саобраћаја, контрола коришћења паркиралишта у складу са прописом и сигнализацијом, паркирања на резервисаним паркинг местима и сл.);

3) заштита животне средине, а нарочито у области: заштите од буке, заштите ваздуха од загађивања, заштите природе и заштићених подручја која проглашава надлежни орган града, контроле над скупљањем, транспортом, складиштењем, третманом и одлагањем комуналног, инертног и неопасног отпада и др.

4) заштита општинских и некатегорисаних путева, улица и државних путева из надлежности града и припадајућих путних објеката од непрописног заузећа и оштећивања, односно сваког чињења којим се оштећује или би се могао оштетити пут или ометати одвијање саобраћаја на путу, као и заштита бициклистичких и пешачких стаза, саобраћајница у насељу, саобраћајних ознака и сигнализације;

5) заштита културних добара и других јавних објеката од значаја за град и градску општину;

6) вршење контроле над применом закона и других прописа и општих аката у областима из тач. 1) до 5) као и других послова из надлежности града и градске општине;

7) подршка спровођењу прописа којима се обезбеђује несметано одвијање живота у граду, очување градских добара и извршавање других задатака из надлежности града.


Такође Вас овом приликом обавештавамо да патрола комуналне полиције може применити мере на које је прописима овлашћена само у случају када учиниоца прекршаја затекне на лицу места, те с тим у вези вашу пријаву смо у делу који се односи на нарушавање комуналног реда, а спада у горе наведене надлежности Комуналне полиције, проследили Грађевинској инспекцији ГО Нови Београд, Булевар Михајла Пупина 167 и Секретаријату за комуналне и стамбене послове, Управи за воде, Краљице Марије 1/XIII, а Ваша пријава је преко Кабинета градоначелника већ прослеђена председнику ГО Нови Београд, Секретаријату за инспекцијске послове и Секретаријату за саобраћај.




С поштовањем
НАЧЕЛНИК

Небојша Томић

Drugi odgovor jos nisam procitao, vidim da je naporan, trebace mi vremena.
 
Secam se da sam pre mogao lako preko google maps da vidim satelitski snimak neke lokacije nekoliko godina unazad. Tako bi se moglo jasno videti koje drvece je iseceno, a na njegovom mestu sazidane vikendice ili postavljen privatni travnjak. Tada bi se mozda moglo zahtevati hitno sadjenje novog drveca na tom mestu. Da li neko zna kako sada da dodjem do datelitskih snimaka od pre nekoliko godina, nisam uspeo to da uradim prosli put kada sam pokusao.

Mislim da je bitno kod ovog problema na nasipu sto pre ukljuciti policiju i saobracajnu policiju.
Policiju radi kradje struje, i prilikom asistencije gradjevinskoj inspekciji, a sobracajnu zarad nebezbedne voznje koja se odvija svakodnevno po nasipu, gde pojedina vozila idu brzinama preko 100 na sat, dok se po istom nasipu setaju deca, pesaci, biciklisti i navesti ih da ce biti odgovni ukoliko neko strada jer su obavesteni o preblemu koji je tamo prisutan godinama.

Mislim da je najbitnije da se ustanovi kakve sve to dozvole oni imaju, ko im je izdao te dozvole, da li su one vazece te sta te dozvole omogucavaju. Smatram da je to bitno jer vecina drugih rgana se sada odnosi prema tim objektima kao da su legalni ili u nekom postupku legalizacije. Kada im se prilikom postavljanja zahteva da nesto urade iz njihove nadleznosti navede da objekti ne poseduju dozvole , da su nelegalni, itd.. nece tako lako moci da se prave neobavesteni.
 
Sada sam prosledio novi mail kabinetu gradonacelnika, a pokusavan da dodjem do maila nekog bitnog iz Saobracajne policije, da i njemu prosledim isti mail, ili cu ipak morati da im nosim na noge. Mozda da pokusam odmah nacelniku da se obratim, jer sam poslednji put izgubio mnogo vremena i zivaca boreci se sa komandirom, a problem resio tek nakon razgovora sa nacelnikom.

Postovani,
Zeleo bih da Vas zamolim da nesto preduzmete povodom problema voznje automobile, kamiona na
delu Savskog nasipa u delu od tramvajske okretnice u Bloku 45 pa do Ostruznickog mosta.
Svaki dan se na tom delu odvija saobracaj I stotine automobile tuda jurca , cesto brzinama I preko 100km na sat. Autombili se krecu nasipom tokom celog dana, I to kada se na njemu nalaze stotine setaca. Na nasipu je strogo zabranjeno svako kretanje svim neovlascenim vozilima, ali to niko ne kontrolise. Saobracajni znaci su ukradeni, rampe razvaljene.
Na tom delu se svaki dan setaju deca, mnogi od njih su osnovci. Voze se bicikli, rolsule, setaju se deca u kolicima. Mnogi penzioneri takodje koriste taj nasip za setnju, kao I osobe osobe sa specijalnim potrebama, slabovidi npr.
Molim vas da nesto preduzmete pre nego neko strada, pitanje je dana kada ce se to dogoditi, a smatram I Vas odgovornima za takvo stanje.
Molim Vas da mi sta odgovorite sta ste preduzeli povodom ove moje predstavke.
 
Sada napisao novi mail Sladji sa NBGD,

Postovani,

da li ste nesto preduzeli i sta ste preduzli nakon sto je drvece poseceno? Da li ste nekome prijavili problem, policiji ? Da li je neko kaznjen, da li je zasadjeno nova drvece.
Topole koje su posecene imaju ulogu zastite nasipa od poplava i njihovom secom se ugrozava stabilnost nasipa, kao i zivoti stotine hiljada sugradjana.
Da li ste svesni opasnosti koju prouzrokuje seca drveca u tom delu nasipa ?

Molim Vas da mi odgovorite sta ste do sada preduzeli povodom nelegalne sece drveca u delu nasipa(ukoliko ste ista preduzeli), kao i sta ste preduzeli povodom ove moje prijave, osim sto je ste je prosledili predsedniku GO Novi Beograd.

Cekam odgovor ...
 
@svet pitanje je da li oni bas nisu nizasta nadlezni i da li nemaju mogucnosti da nesto vise urade. Ne poznajemo dovoljno dobro zakon, a oni naravno ne zele da se bave time, ukoliko ih ti jakim argumentima ne ubedis u suprotno.
I sam sam uvek imao problema sa paukom, uzas zivi. A samo postavljanje stubica na svim mestima u gradu gde bi neko zelo nelegalno da se parkira je nemoguce, jer takvih mesta ima beskonacno. Samo kaznjavanje resava problem.
Da li je neko duzan da po prijavi izadje, ili je to njegova slobodna procena, ne znam, a voleo bih da znam.

Da bi postavili stubic, moraju da imaju pare, a pare nemaju sto uvek i napisu. Tako su i meni odgovorili kada sam zahtevao da se na cosku ulice postavi stubic, ali sam naveo da zbog toga sto se tu ne nalazi stubic vatrogasci nemogu da prodju ukoliko se neko tu parkira, te da se to vec dogodila, i da tada nastaje haos koji moze da potraje a za to vreme nekome izgori kuca.
Iako su mi odgovorili da nema para, itd... uskoro je stubic postavljen.
 
Malopre sam pokusao da saznam koje dozvole je JKP Beograd vode izdavalo, kako navodeiz pstine Novi Beograd.
Niko nije mogao da mi nista kaze, i svi su me upucivali na Dusana Dutinu, i sluzbe naplate, dali su mi njegov mobilni 069/8145756, ali se na njega niko ne javlja. Valjda je on nacelnik ili ...
Pokusacu malo kasnije ili sutra da od njega dobijem informacije, kkakve oni to dozvole izdaju, kao i koliko su tih dozvola izdali za taj deo nasipa.
 
Stari clanak, ista imena, odlicno.

NIZVODNO OD OSTRUŽNIČKOG MOSTA „NIKLE“ DESETINE KUĆA NA DRŽAVNOJ ZEMLJI
Divlja gradnja pritisla levu obalu Save

Petar Blečić | 08. 06. 2008. -

Nizvodno od Ostružničkog mosta, divlja gradnja uzurpirala je gotovo čitavu obalu, a nadležni već godinama na to ne obraćaju pažnju. Situacija je kulminirala poslednjih meseci, kada je na levoj obali, na državnom zemljištu pod upravom Javnog vodoprivrednog preduzeća „Srbija vode“, bespravno podignuto više od 50 kuća.
kuce_v.jpg

Većina investitora ne plaća zakup zemljišta, a mnogi su prekršili propise i time što su u priobalju, gde je dozvoljeno postavljanje isključivo privremenih objekata (šatora, brvnara), izgradili kuće od čvrstog materijala (cigli ili blokova). Nadležni kažu da su nemoćni da spreče uzurpaciju i uništavanje obale.
Iako na ona levoj obali Save, na potezu od Ostružničkog mosta do novobeogradskih blokova, naknada za godišnji zakup 150 kvadrata obale iznosi svega par hiljada dinara, većina investitora nikada nije platila ni prebijene pare. To im, ipak, nije bilo prepreka da, uz prećutni blagoslov nadležnih institucija, izgrade velelepne kuće od oko stotinu kvadrata, vredne više desetina hiljada evra.
- Oko 95 odsto objekata koji su sagrađeni na levoj obali Save, nizvodno od Ostružničkog mosta ka blokovima, „divlji“ su, jer svega pet odsto investitora plaća zakup zemljišta. Pre nego što su počeli da grade nijedan od investitora nije tražio niti dobio rešenje da objekat ispunjava urbanističke uslove koje propisuju „Srbija vode“. Posebna priča je što ti uslovi nisu ni definisani, jer smo čekali da Grad napravi urbanistički plan za tu zonu, ali on nikada nije donet - kaže Dušan Dutina, šef Odeljenja naknada pri JP „Srbija vode“, koje je zaduženo za brigu o priobalju.
Jedan od investitora, koji je insistirao na anonimnosti, rekao nam je da je cela obala, od Ostružničkog mosta do blokova, u dužini od oko osam kilometara, u potpunosti zauzeta. Nešto mesta ostalo je uzvodno od mosta. Naš sagovornik je, inače, pre četiri godine već prodao jednu kuću na ovoj lokaciji. Za kamenu kuću od oko stotinu kvadrata tada je dobio dvadesetak hiljada evra.
- Sada bih za nju dobio bar dva, a možda i tri puta više, posebno otkako je kod Ostružničkog mosta postavljena stanica „vodenog taksija“. Ne poznajem komšije, ali znam da su to ljudi koji sebi mogu da priušte da izgube par desetina hiljada evra, što će se desiti ako nadležni odluče da postupe po Zakonu - smatra naš sagovornik.
Nekoliko stotina metara od „njegovog“ dela obale, za koji (navodno) plaća zakup, vidi se raskrčeni teren na kojem će, po svemu sudeći, uskoro nići još jedna kuća. Mada je bespravna seča drveća u ovoj zoni uobičajena pojava, u inspekciji Ministarstva poljoprivrede koje je nadležno za zaštitu šume, do zaključenja ovog broja nisu mogli da nam kažu da li su u proteklom periodu zbog toga podneli neku prijavu protiv nekog investitora. Kada smo im skrenuli pažnju da pojedinci seku drveće, obećali su nam da će već u ponedeljak poslati inspektora na teren da proveri situaciju.
Inspekcije ćute
Prema rečima Dušana Dutine iz JP „Srbija vode“, većina bespravno podignutih objekata treba da bude uklonjena, jer ne ispunjavaju propisane uslove, prema kojim je u priobalju dozvoljeno postavljanje isključivo privremenih objekata. Dutina, pri tom, napominje da se JP „Srbija vode“ tim povodom obraćalo za pomoć opštinskoj, gradskoj i državnoj inspekciji, ali da niko nije ništa preduzeo kako bi zaštitio ovo javno dobro.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/44749/Divlja-gradnja-pritisla-levu-obalu-Save
 
Ne znam da li sam naveo da su juce najzad obelezena pravilno parking mesta, barem u mojoj ulici, a nadam se i okolnim (provericu mozda veceras), sa brojevima, i to tek, nakon moje pisane prijave.
 
Prijavio sam i Beokomu danas da se na tom delu nasipa odvija voznja automobilia sto ugrozava bezbednost pesaka. Kako su imali vec zavedenu onu moju kompletnu prijavu pitali su me da li sam dobio odgovore, na sta sam im rekao da se trenutno dopisujem sa mnogima, ali da ipak zalim eto danas opet da prijavim da se tamo odvija saobracaj. Oni su prijavu zaveli i prosledice je komunalnoj ili vec kome jos. Nazalost nemaju kontakt sa saobracajnom, pa cu to morati licno njima da nosim.
Malo kasnije mi je palo napamet da nisam prijavio nelegalno parkiranje u zoni nasipa, a tamo se svaki dan nalazi barem 50+ automobila ako ne i vise, svi nelegalno parkirani. Ukoliko je za zaustavljanje vozila u pokretu , te njihovo kaznjavanje zaduzena Saobracajna policija, mozda ovo kada u parkirani moze i komunalna.
Okrenuo Beokom izlozio problem, i ona mi je rekla da oni mogu ukoliko zelim da fotografisu vozila te da onda salju prijave, sto sam naravno zahtevao. Onda sam je upitao sta ce se desiti sa ovom novom prijavom, i kako mogu da pratim sta se desava, dao sam im mail, adresu, mobilni, fiksni...
Saopstila mi je da mogu da podnesem zahtev za upit u predmet i da su duzni da mi odgovore u roku od 7 dana. Pitah je kada mogu da podnesem taj upita, kaze odmah. Odlicno, podnesite odmah upit, sto je i uradila.
Odgovor sledi za nedelju dana.
E sada bi trebalo svaki dan da prijavljujem isto, ali pod novim brojem, da nbi komunalci imali svaki dan posao, sto i planiram da radim.

Verovatno cu obavestiti i kabinet gradonacelnika, kao i GO Novi Beograd, i od njih zahtevati na dnevnoj bazi akcije.
 
Prosledio Kabinetu gradonacelnika malopre.

Postovani,

zeleo bih da vas obavestim da se u zoni Savskog nasipa od tramvajske okretnice Blok 45 do Ostruznickog mosta, gde je svako kretanje motornim vozilima
strogo zabranjeno, svaki dan nalazi preko 50 parkiranih automobila, nekada ih ima I preko 100. Parkiranje tih vozila ugrozava sam nasip i preti da urusi nasip,
sto bi izazvalo nesagledive posledice za hiljade sugradjana. Saznao sam da komunalna policija poseduje fotoaparate kojima moze da fotografise ta vozila.
Interesuje me sta ste do sada preduzimali povodom ovog problema koji datira godinama unazad, kao I sta cete preduzeti povodom ove moje prijave.

Pozdrav
 
Naravno da su odgovori takvi jer je istina da se godinama dozvoljavalo a i dalje se dozvoljava da se uzurpira priobalje i sad je svršena stvar. Kaluđerica je nekada imala tri nelegalna objekta sada je to mali nelegalni gradić . Onda Altina i tako dalje....
Prema tome pitanje je šta je to „nelegalno“. Oni u svojim odgovorima ne koriste taj termin već samo govore o velikom broju objekata na vodi i pored vode i zainteresovanim korisnicima.
Čak pomoćnica Dr. Šapića pominje ugovore sklopljene između vlasnika „sojenica“ sa JVP „Beogradvode“ koje naplaćuje zauzeće i korišćenje vodnog zemljišta, a šta je na zemeljištu i ko je posekao drveće na zemljištu to nije u njihovoj nadležnosti. Njihovo je da uzmu pare a vlasnicima ovaj papir pokriće za zemlju koju koriste. Bojim se da tu ima raznih papira i kojekakvih saglasnoti od strane zelenila, JP „Srbijavode“, zakupa na 99 godina i sl. Udare neki pečat, ti plaćač zauzeće a da li to ima pokriće ne znamo.
Drugo ima tu i splavova koji takođe plaćaju zauzeće vodnog prostora i priobalja , porez za splav, čamac i sl. I oni treba nekako da dodju do splava. A i da stave znak ili novu prepreku, što se neće desiti zbog velikog broja tih zainteresovanih korisnika, prepreke bi ubrzo bile uklonjene, milom ili silom. Puno je velikih zverki na tom priobalju tako da od zabrane prolaza nema ništa.
Takodje, čini mi se da tu nema krađe struje jer su kuće, sojenice i splavovi vezani za reni bunare koji im naplaćuju potrošnju za industrijsku struju , a i voda je žuta ona industrijska pa je gratis.Možda je ona Tomina kuća i taj elitni zidani potez u blizini okretnice vezan za gradski vodovod i elektrodistribuciju pa to plaćaju kao i oni na kopnu.
A odgovor komunalne policije je vrh. Seli i prepisali članove Odluke i Zakona o komunalnoj policiji.
Sve u svemu, napisali, odgovorili al ništa nisu rekli. A ništa neće ni preduzeti . Ko je zgrabil, zgrabil je. Možda uklone malo šuta ukoliko ustanove ko je isti ostavio. I šuma je posečena jer nikada se nisu mogli ili nisu hteli dogovoriti u čijoj je nadležnosti. Ne znaju ni u čijoj je nadležnosti održavanje podzemnog prolaza kod Vukovog spomenika a ne šuma pored Save.
Bulevarac, pozdrav i što bi rudari rekli SREĆNO
 
Nisam ocekivao nikakve akcije koje bi usledile nakon moje prve prijave, svestan sam da je njima upravo cilj da legalizuju kradju drzavnog zemljista, te onemoguce sve ostale da ikada izadju na reku.
Od njih jedino ocekujem odgovore koje su duzni po zakonu da mi daju, a posle da ja te njihove odgovore sakupim i pokusam nesto pametno da uradim, makar da ih zalepim kao Americki ambasador na jedan veliki hamer i posaljem grdonacelniku ili vec...
Do tada bi zeleo da ih sto vise smorim da rade ono za sta su nadlezni i placeni.
Mozda bi bilo zgodno ovu prepsku na kraju uputti i nekim Evropskim fondovima koji doniraju novac za razne projekte,
Ili obavestiti neke druge strane institucije i od njih traziti savet za ovakvu situaciju.
 
Meni su naprimer interesantne te „Beogradvode“ kao neko siroče JVP „Srbijavode“ pa bih krenula od njih sa nekoliko pitanja.
1. Koje su nadležnosti Vašeg preduzeća (osim odbrane od poplava što nam je poznato)
2. Da li izdajete rešenja kojim se odobrava zauzeće vodnog zemljišta i ukoliko jeste koliko ste rešenja izdali vlasnicima objekata na potezu od okretnice u Bloku 45 do Galovice
3. Da li to zauzeće podrazumeva i zauzeće vodnog zemljišta postavljanjem montažnih i zidanih objekata, ograda , rampi, čamaca i sl.
4. Ko je nadležan za uklanjanje zidanih građevinskih objekata s obzirom da su podignuti na vodnom a ne građevinskom zemljištu
5. Da li je na vodnom zemljištu koje je definisano Zakonom o vodama dozvoljena gradnja objekata ili bilo kakvo zauzeće obale
 
hobotnica":2nsw2smw je napisao(la):
A i da stave znak ili novu prepreku, što se neće desiti zbog velikog broja tih zainteresovanih korisnika, prepreke bi ubrzo bile uklonjene, milom ili silom. Puno je velikih zverki na tom priobalju tako da od zabrane prolaza nema ništa.
Takodje, čini mi se da tu nema krađe struje jer su kuće, sojenice i splavovi vezani za reni bunare koji im naplaćuju potrošnju za industrijsku struju , a i voda je žuta ona industrijska pa je gratis.Možda je ona Tomina kuća i taj elitni zidani potez u blizini okretnice vezan za gradski vodovod i elektrodistribuciju pa to plaćaju kao i oni na kopnu.
Булеварац, наравно велики плусићћћ.

Ово што каже Хоботница је апсолутно тачно.

Пролаз колима на насип „не може се забранити“, не због неких „зверки“ или неких „бизМисмена-тајкунчића“, или неких уважених спортиста (Н.М. бивши ватерполо репрезентативац и бивши селектор државне ватерполо репрезентације) или неких кафеџија, неких пензионера,... који тамо имају сојенице/викендице/дворце или неке ругобе од простора за „одмор“. Пролаз на насип се не може затворити/забранити због људи који имају одавно своје куће и ту живе са породицама, али са друге стране насипа, значе не до саме реке. Нема их пуно, али опет. Даље, не може се забранити ни због људи који долазе на одржавање рени бунара, ни због оне речне уставе на самом каналу Галовица, јер ту има и неколико запослених људи који долазе сваки дан на посао !

Тачно је да је била на почетку насипа она рампа и да је била затворена и под кључем, али су ту рампу могли да отворе-откључају, кад су пролазили колима, само ти запослени и они који живе у својим кућама на другој страни насипа, јер су имали дозволу, а и кључеве. На жалост кад је почела „градња“ тих сојеница на левој обали Саве, то је све отишло .... да не кажем где !
Наравно они који тамо живе и раде, су могли да користе, а и користили су и оне правце (пут), који иде од насипа до Сурчина (доста се иде около кад се жели ићи у град), мислим да се зове Железнички пут или улица (!) и пролази поред сурчинског хиподрома, а и онај земљани путићћћ који избија тачно на Јурија Гагарина, између блокова 71 и 72, а тај земљани путићћћ се може користити само у пролеће и лети.

Секретаријат за саобраћај може да изда забрану коришћења насипа, сем особама које сам навео горе (уз дозволу наравно), да обезбеди забрану рампом под кључем, бетонским жардињерама, или неким џерски бетонским блоковима, па чак да обезбеди и видео надзор, џаба опет ће „власници“ сојеница то све разбуцати, јер побогу како њима неко може нешто да забрани.

Наравно, могу (Секретаријат за саобраћај) и да кажу у одговору, да не могу да издају такву дозволу, па да наведу баш разлога те људе и породице које живе у тим кућама одвајкада и оне који тамо раде.
 
Nikakve rampe nisu potrebne.

Jedno rešenje je da stave na nasip jednog saobraćajca koji će da radi svoj posao.

Drugo rešenje je staviti kamere koje snimaju registracije. Pazite sad ovo - na nasipu postoje one solarne bandere sa kojima bi možda mogle da se napajaju te kamere. Pa neko da ima samo malo mozga pa napravi eko kampanju ili nešto slično...

Rešenja postoje samo što postoji interes da se ne primenjuju.
 
@hobotnica, upravo to sam zeleo da cujem, pitanja za koja vi smatrate da bi bilo pametno uputiti. Postavicu im ta pitanja koja si navela, ukoliko neko ima jos neki pametan predlog sta pitati, nek napise, pa da saljem.

Evo malopre stigao odgovor od Sladje iz GO NBGD, sada se nasla nenadlezna za problem koji joj je prosledjen nakon moje prijave kabinetu gradonacelnika, pa onda dospeo do GO Nbgd, odakle je njoj prosledjen.
Ona mi je cak odgovorila, ali na moje dodatno pitanje se nasla nenadleznom.
Evo danasnjeg odgovora na pitanje sta su uradili povodom prijave za secu stabala.

Поштовани г-дине

Сектретаријат за инспекцијске послове градске управе града Београда је надлежан за пријем пријава за нелегалну сечу стабала, тако да се можете њима обратити и пријавити сечу топола.
Ништа од овога што сте навели у Вашем допису није у надлежности овог Одељења.

27. марта 43-45, централа: 3227-241
e-mail: inspekcija@beograd.gov.rs

Дежурна инспекција: 3227-000, 3222-262

Поздрав,

Слађана Гаврић,
шеф одсека за комуналне послове

Ovo je prvi odgovor koji mi je dala, 2 dana ranije.

Поштовани г-дине

Поводом представке коју сте упутили кабинету градоначелника града Београда од 29. јула 2013. године, која се односи на више комуналних и грађевинских проблема на локацији окретнице у блоку 45 и на насип на потезу све до Остружничког моста у Новом Београду, а која је прослеђена председнику Градске општине Нови Београд, обавештавамо о следећем:

Одсек за комуналне послове Одељења за грађевинске и комуналне послове и инвестиционо пројектовање Управе градске општине Нови Београд, у чијој је надлежности доношење одобрења за сечу стабала на територији Градске општине Нови Београд, поводом навода из Ваше представке, које се односе на сечу стабала тополе, извршило је проверу и установило да овај одсек није издао одобрење за сечу наведених стабала.
 
Oko rampi i obezbedjenja nasipa.
Ovo nije jedini nasip, ima ih mnogo i na svim nasipima mislim da vaze ista pravila zastite.
Ukoliko odete na nasip koji pocinje od Pancevackog mosta i ide Dunavom skoro do Panceva, primeticete na samom pocetku nasipa rampu, a pored rampe kucu. U kuci zivi cuvar nasipa, rampa je pod kljucem, a negova obaveza je da proverava svaki dan u kakvom stanju je nasip, a mozda radi i jos neke poslove na nasipu. Na Savkom nasipu to isto postoji, ali je neko jednog dana dosao polomio katanac, zapretio-potplatio cuvara, i nastavio da tako donosi materijal za zidanje kuca. Tamo nije ni bilo kuca, osim par koje su sluzile ljudima koji odrzavaju nasip, pumpu kod Galovice i mozda jedno domacinstvo, to je sve.
Obzirom da niko nije reagovao, iako su svaki dan krsili zakon godinama, nastale su vikendice, itd.
Danas oni pokusavaju te ljude da ostave tamo, ne primenjujuci nijedan zakon koji bi mogao barem da im zivot tamo ucini tezim, ako ne i nemogucim.
Svi mi smo zarad 200 ljudi izgubili mogucnost da izadjemo na reku. Danas nam se cini da je dovoljan onaj kej kod blokova 45-70, ali za koji godinu kako se Nbgd bude sirio, bice jasno koliko ce nedostajati nastavak keja do Ostruznickog mosta.
 
@hobotnica, zasto si u pitanju broj dva insistirala na potezu do Galovice, a ne do Ostruznickog mosta, obzirom da su vikendice do Ostruznickog mosta.
 
Vrh