Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Ako CLC preuzme poteze 300 i 400, kao i dvocifreni potez 50 možemo da se roknemo odmah...

Sent from my RMX3710 using Tapatalk
Bez brige, C&LC će ići na linije poteza 500. Za liniju 50 očekujem sličnu ekipu, potez 300 Saga Trans i Presto uz možda još nekog prevoznika, dok mi je za potez 400 još enigma ko bi to mogao da uzme.
 
Objavljen je poziv za JPP i za 300 i 400.


"nedavnoj odluci u vezi sa ovim partnerstvom, kao razlozi za taj potez, istaknuta su skoro ista obrazloženja i podaci kao kada je usvajan isti dokument i za poteze 100 i 700. Ukazano je da je trenutna starost solo vozila GSP 8,37, zglobnih 17,86, a minibus vozila 11,5 godina (ali u isto vreme nije naveden pominje prosek starosti vozila privatnika koji trenutno drže dobar deo linija koji će biti predmet ovog JPP). U toj odluci ukazano je i da je postojećim vozilima istekao amortizacioni period i da je kapacitet ovih vozila ispunjen "zbog čega nisu adekvatna ni bezbedna da bi se obavljao prevoz putnika".

Ali ovaj "nonsense" je najjači.
Grad i Šapić koji sve rigoroznije spuštaju granicu vozilima GSP-a i onda ovo beknu kao izgovor.
Pritom, kako vozila stara 8,7 godina (Solo) mogu biti nebezbedna za putnika?
 
U našim uslovima eksploatacije u kombinaciji sa "odličnim" održavanjem, plus su i vozila renomiranih i dokazanih proizvođača, starost vozila i do dve/tri godine veliki je bezbednosni rizik. No, to ne menja činjenicu da bez lupatanja ne mogu ništa da odrade, odnosno smute na kraju.
 
U našim uslovima eksploatacije u kombinaciji sa "odličnim" održavanjem, plus su i vozila renomiranih i dokazanih proizvođača, starost vozila i do dve/tri godine veliki je bezbednosni rizik. No, to ne menja činjenicu da bez lupatanja ne mogu ništa da odrade, odnosno smute na kraju.
Po toj logici smo trebali prvo JPP za tramvaje i trole ali ne može svako da kupi šupu na Makišu i tamo napravi depo za buseve , nekoliko polovnih buseva sa zapada i krene da vozi neku liniju umesto GSP-a.
 
Које ли ће линије након овога да вози "Космај"?
Могао би да припомогне "Ласти" која се распада.
 
Pritom, kako vozila stara 8,7 godina (Solo) mogu biti nebezbedna za putnika?
CLC:
1000005830.jpg
 
Током манифестације "Грочанске свечаности" уводе се следећи поласци на Ластиним линијама:
Линија 351 [Шумице - Гроцка - Дражањ]
у 08:00 са Шумица
у 09:30 из Дражња

Линија 354Б [Шумице - Врчин - Заклопача - Гроцка]
у 12:50 17:50 18:50 и 19:50 са Шумица
у 19:00 20:00 21:30 и 23:30 из Гроцке

Линија 361Л [Дражањ - Гроцка]
у 08:00 17:30 и 19:30 из Дражња
у 20:30 и 23:30 из Гроцке

Редови вожње ће важити од 30.07. до 02.08.2024. године.
 
Током манифестације "Грочанске свечаности" уводе се следећи поласци на Ластиним линијама:
Линија 351 [Шумице - Гроцка - Дражањ]
у 08:00 са Шумица
у 09:30 из Дражња

Линија 354Б [Шумице - Врчин - Заклопача - Гроцка]
у 12:50 17:50 18:50 и 19:50 са Шумица
у 19:00 20:00 21:30 и 23:30 из Гроцке

Линија 361Л [Дражањ - Гроцка]
у 08:00 17:30 и 19:30 из Дражња
у 20:30 и 23:30 из Гроцке

Редови вожње ће важити од 30.07. до 02.08.2024. године.
Такође и у 14:00 из Гроцке на 354Б
 
Током манифестације "Грочанске свечаности" уводе се следећи поласци на Ластиним линијама:
Линија 351 [Шумице - Гроцка - Дражањ]
у 08:00 са Шумица
у 09:30 из Дражња

Линија 354Б [Шумице - Врчин - Заклопача - Гроцка]
у 12:50 17:50 18:50 и 19:50 са Шумица
у 19:00 20:00 21:30 и 23:30 из Гроцке

Линија 361Л [Дражањ - Гроцка]
у 08:00 17:30 и 19:30 из Дражња
у 20:30 и 23:30 из Гроцке

Редови вожње ће важити од 30.07. до 02.08.2024. године.
Дошло је до измене те се уводе следећи поласци:
Линија 351 [Шумице - Гроцка - Дражањ]
у 08:00 са Шумица
у 09:30 из Дражња

Линија 354Б [Шумице - Врчин - Заклопача - Гроцка]
у 18:50 и 19:50 са Шумица
у 21:30 и 23:30 из Гроцке

Линија 355Л [Гроцка - Камендол - Умчари]
у 20:30 и 23:30 из Гроцке

Линија 361Л [Дражањ - Гроцка]
у 17:30 и 19:30 из Дражња
 
Ja sam ove godine hteo da idem do Grocke sa 354B u 18:50, nije se pojavio. Prošle godine sam hteo da se vratim sa polaskom u 23:30 iz Grocke, takođe se nije pojavio...
 
Zato se ne treba uzdati u Lastu, čak ni u međugradskom nisu pouzdani...
 
Te polaske sam lično tražio za 54. Svečanosti, drago mi je što je postao standard.
Полазак на 355Л у 20:30 је био непотребан, имао си у 20:00 351 и у 20:15 363 са Шумица. Боље да је тај полазак био у 22:00. Све у свему нереално је да секретаријат нешто одобри везано за Гроцку.
Ja sam ove godine hteo da idem do Grocke sa 354B u 18:50, nije se pojavio. Prošle godine sam hteo da se vratim sa polaskom u 23:30 iz Grocke, takođe se nije pojavio...
Претпостављам да нису имали шта да пошаљу на те поласке
 
Ја чекао 354Б у 19:50 и није га било, односно возач је кренуо празан и са угашеним екраном са Шумица. Сретох га у Заклопачи са екраном и путницима док сам пешачио јер сам морао да идем на 351.
 
Знао сам у старту да ће овако бити зато се и нисам ослањао на те поласке. Додуше на 361Л су радили поласке међутим нико није имао појма за те поласке и зато су аутобуси и били празни
 
Ластин потез 300 је нешто најгоре што постоји у јавном превозу на територији Београда.20 линија са 1-2-3 поласка буквално бесмислено,не знаш са којом линијом да одеш,а са којом да се вратиш.Говорим за нас који не живимо у том делу,али кад би ми нешто за требало тамо,једва бих се снашао.Лакше би ми било да се возам по младеновачким и сопотским селима него на Ластином потезу 300.
 
Ластин потез 300 је нешто најгоре што постоји у јавном превозу на територији Београда.20 линија са 1-2-3 поласка буквално бесмислено,не знаш са којом линијом да одеш,а са којом да се вратиш.Говорим за нас који не живимо у том делу,али кад би ми нешто за требало тамо,једва бих се снашао.Лакше би ми било да се возам по младеновачким и сопотским селима него на Ластином потезу 300.
Као један од ретких који је на овом форуму живим и функционишем на том потезу и јако је незахвално, сад ћу навести пар разлога. Значи већ тамо са 14-15 година мораш да гледаш коју ћеш средњу школу да уписујеш,доста њих избегава Београд, разлог путовање и превоз, многи у мојој околини су из тог разлога бирали средњу школу у Гроцкој. Ја сам с друге стране 4 године робовао у 351 и понекад налазио алтернативу у 493. Два сата од куће до школе, дешавало се да сам принуђен да сат времена чекам полазак јер ми је претходни отишао за минут. Након што се заврши средња школа имаш две опције, да се запослиш или да наставиш школовање (у мом случају оба). За разлику од средњих школа више школе и факултети су у Београду и мораш да се жртвујеш, послови су углавном лоцирани у Београду такође, или се налази нешто по Гроцкој и околини и при налажењу посла ти мораш да пре свега гледаш радно време, зашто? Па због превоза, дајем баналан пример у Бео шопинг центру где је радно време до 22:00 ти си принуђен да се враћаш поласком у 23:00 на линији 355А, где цео потез испашта, првенствено Дражањ јер ти мораш да прођеш кроз Брестовик, Камендол и Живковац и дођеш кући у 20 до 1. Дакле 2 сата и 40 минута од посла до куће. Не желим ни да помињем да је радно место са друге стране Саве и Дунава. И ту су људи принуђени да налазе алтернативу,ко може преседа у Малом Пожаревцу, иде колима до посла уколико му се то исплати. Много нам је компликована ситуација и најгора.
 
Када се сагледа све то овако изгледа

Брестовик - заслужује посебну линију за Гроцку, нема смисла правити везу Брестовик-Умчари

Умчари - срамота да насеље преко 2000 становника има овако бедан превоз, огроман потенцијал пре свега због аутопута и железнице али неискоришћено

Дражањ - такође потенцијал због близине са Малим Пожаревцем, срамота да не постоји нека линија до Младеновца јер је на једнакој удаљености као и Гроцка

Камендол - ужасан интервал полазака

Живковац - ...

Пударци - С обзиром да суседно село Бегаљица има интервал полазака на 10 минута апсолутно боде очи
 
Dodao bih da je i na gradskom delu poteza 300 takođe loše. Dok sam išao u srednju školu koja je na Savskom Vencu, često mi je od Kaluđerice trebalo i do sat i po vremena. Gužve su tu naravno imale veliki udeo, ali se mnogo vremena gubilo i na silnim presedanjima. Društvo koje je živelo u Mladenovcu, Malom Požarevcu, Jakovu i Pančevu je uvek stizalo pre mene od kuće do škole. Naravno, to je i logično kad nema direktne linije, presedanje maksimum zamršeno, a one presedačke linije su sve nepouzdane i već su bile pune na početnim stanicama. Drugar koji živi na Klenku u Kaluđerici je često molio vozače 70-ice kad je uvedena da mu stanu gore na auto-putu kad se vraća iz škole, e sad neko je prihvatao, neko ne. Ko nije prihvatao, nema ljutnje, ali trebalo mu je značajno više vremena do kuće.
Kad sam radio jedno vreme u Zemunu do 22h, često sam trčao ne bih li stigao na poslednje polaske sa Ustaničke. Jednom prilikom se desilo da su dva polaska na 17 uzastopno propuštena, pa na kraju nisam uspeo da stignem na poslednju 302. Kad odem do grada, moram do 22:30h najduže da ostanem, inače je vrlo moguće da neću stići na autobus sa Ustaničke.
Zaključak je da bilo da koristiš gradske ili prigradske linije poteza 300, svakako si u nezavidnoj poziciji.
 
Po meni lastin potez 300 treba ovako da bude:
1.Linija na relaciji Drazanj - Sumice preko autoputa
2.Zivkovac - Sumice preko autoputa
3.Grocka(cuo sam da se planira okretnica na Smederevskom putu) preko Brestovika,Pudarca,Umcari,autoput Sumice
4. Kamendol - Sumice preko Smederevca

Ovo je moje misljenje za lastin potez 300 bez svracanja u neka naselja(osim ove 3.linije mozda).Imao sam mozda i ranije raznih predloga za sav potez 300.

Gspov potez 300:
302 Begaljica - Vukov spomenik(Moze umesto i njega i linija 301 Grocka - Vukov spomenik)
Ostalo za gspove potez 300 mi je ok.
 
Drugar koji živi na Klenku u Kaluđerici je često molio vozače 70-ice kad je uvedena da mu stanu gore na auto-putu kad se vraća iz škole, e sad neko je prihvatao, neko ne. Ko nije prihvatao, nema ljutnje, ali trebalo mu je značajno više vremena do kuće.
Не могу да верујем да се нико свих ових година није досетио идеје да се ту извуче стајалиште и да се направи пешачка стаза до надвожњака у ВМЛ.

Гледам такође колико су празнија возила на 38, зашто не спојити 38 и 38Л ? Ствара се веза између ВМЛ и Прокопа
Jednom prilikom se desilo da su dva polaska na 17 uzastopno propuštena, pa na kraju nisam uspeo da stignem na poslednju 302. Kad odem do grada, moram do 22:30h najduže da ostanem, inače je vrlo moguće da neću stići na autobus sa Ustaničke.
Zaključak je da bilo da koristiš gradske ili prigradske linije poteza 300, svakako si u nezavidnoj poziciji.
Наравно, нигде нисам поменуо да је северно од Гроцке савршено, само сам покушао да дочарам како то изгледа на југу и колико смо сви у го*нима
 
Гледам такође колико су празнија возила на 38, зашто не спојити 38 и 38Л ? Ствара се веза између ВМЛ и Прокопа
Čuo sam da je Milošev kladenac preuzak da bi se mimoišla dva solo busa, zato i šalju samo jedno vozilo na 38. Mada ne vidim problem pošto i 38L ima samo jedno vozilo pa bi se našle taman negde pre pogona Kosmaj + po meni je ok da postane minibus sa više vozila.
 
Vrh