Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Па сад, ми на потезу 300 годинама уназад не можемо добити појачање полазака зато што Ласта нема час возаче, час возила и тако у круг. А Ласта је на тендеру добила потезе 300 и 400 на сличан начин као Стрела потезе 100 и 700.

Последња уведена линија 313 са својим чувеним интервалом од 40 минута је направљена тако како је направљена јер је Ласта у том моменту имала слободна само два минибуса. И од тада се ситуација није променила. А тада је из Секретаријата речено да ту линију "мора" да добије Ласта.

Са друге стране, најмање примедби имамо на линију 309 која је одавно приватизована. А у оно време комбиноване приватизације, односно заједничког опслуживања линија ГСП-а и пиватника, ондашњи Престо је са услугом шио ГСП за два копља.

Као што написах, за кориснике није толико битно КО их вози, већ КАКО их вози. А на крају крајева, ГСП је такав какав је увек био, барем од кад га ја користим - неозбиљан најблаже речено.
 
Pa iver ne pada daleko od klade, pa tako ni GSP ne može biti daleko od politike osnivača, odakle često dolaze i kadrovi. Presto je ok prevoznik, al je uvek uzimao najjeftinije što je tržište gradskih autobusa moglo da ponudi, uključujući tu i pokojni Ikarbus. Daleko je i Presto od uzronog prevoznika, jer je isti kupovao srednjepodne 103-jke čak i 2015. godine. GSP bi se daleko pre mogao dovesti u red u odnosu na 90% privatnika u Beogradu. Strela uveliko pokazuje svoje pravo lice, a tiče se tretmana korisnika sa sve održavanjem vozila. Sem par prevoznika, koji se mogu izdvojiti iz bezlične pilićarske mase sa sedištem svojih velikih firmi po okolnim beogradskim njivama, stvarno ne vidim ko bi odista mogao da zameni i ovakav GSP kakav je sada, makar u tragovima koliko toliko ozbiljnija firma. Samo pogledati preduzeća slične delatnosti po evropskim gradovima. Koliko god GSP zaostajao, imao bi makar i promil šanse da uđe u to društvo, a prema dostupnoj infrastrukturi, veličini, i uopšte kompletnom ustrojstvu. Treba novac naravno, daleko veća menadžerska autonomija što podrazumeva i kadrovsku politiku, kao i ulaganje u infrastrukturu. Većina privatnika ne liči uopšte na iole sastavljeno preduzeće, a o infrastrukturi tek da ne pričam. Sramota je šta sve ima pravo učešća u javnom prevozu putnika u Beogradu.
 
У мојој околини се жале на то што "немају често бусеве" међутим нико прстом није мрднуо. Било пар петиција по Дражњу и што су људи у Умчарима из музичке школе тражили више полазака, за то знам и то је то
Zato kod nas niko ništa, niko nije ni provalio kad su nam zakinuli jedno vozilo sa linije, a onda dodatno osakatili red vožnje povećanim turazama.
 
Гори су од Ластиних бмц,бмц бар и иде нешто иако је бучан,док ово срање једва 40 на сат иде.Отокаре зглобове забранити дефинитивно,најгора зглобна возила која постоје на планети Земљи.
O čemu ti? Vozio se tim zglobom i ide kao metak.
 
Neka se spreme pravci 300 i 400.

Inače, da li neko ima odgovor kako oni dolaze do ove prosečne starosti vozila? Kažu za zglobne je prosek 17,86 godina, a za solo 8,37.
Potez 100 je pretežno pokriven Solarisima koji su stari 11 godina i Higerima koji su stari 5 godina, a potez 700 Higerima (5 godina) i Ikarbusima, od kojih su većina 2012. 2013. I 2017. godište. Ima naravno i nešto starijih vozila, pre svega N serija iz 2008. ali ne razumem da to toliko utiče da se dolazi do tako visokog proseka, jer je trenutno na tim potezima u opticaju vrlo malo vozila proizvedenih pre 2012.
 
O čemu ti? Vozio se tim zglobom i ide kao metak.
Дешава се да га Ластрини возачи даве,Отокар терита возе 40 на сат у шестој брзини и често се дешава да Ластрина возила на 581 сат и 45 минута вожње између Бг и Лазаревца.
 
У мојој околини се жале на то што "немају често бусеве" међутим нико прстом није мрднуо. Било пар петиција по Дражњу и што су људи у Умчарима из музичке школе тражили више полазака, за то знам и то је то
По мом мишљењу само и петиције помажу, општине не занима слати дописе Секретаријату.Значи направити неку петицију и са 100-200 потписа ако је неко село у питању однети то лично господама које седе у канцеларији у 27.марта иначе без ангажовања људи ништа.Мада то слабо кога занима,цимао би се бзвз да би ти на крају рекли не интересује нас,имамо лична возила,задовољни смо.Као народ смо постали катастрофа.
 
По мом мишљењу само и петиције помажу, општине не занима слати дописе Секретаријату.Значи направити неку петицију и са 100-200 потписа ако је неко село у питању однети то лично господама које седе у канцеларији у 27.марта иначе без ангажовања људи ништа.Мада то слабо кога занима,цимао би се бзвз да би ти на крају рекли не интересује нас,имамо лична возила,задовољни смо.Као народ смо постали катастрофа.
Мало људи зна да општине ту мало тога могу, посебно Гроцка док се не оде у секретаријат неће се прстом маћи. Нпр ево занимљивости, када су укинули свраћање 351 у Брестовик,људи су претили да ће блокирати Смедеревац и само кретање ластиних возила тада, и недуго затим је 351 враћен у Брестовик. Када је 351 саобраћао до Умчара, у Дражњу се гомила жалила на сам рад линије 350Л, ја сам први пискарао секретаријату за стајалишта у Београдској и то што су тада слали минибус, па су сутрадан поставили соло аутобус на истој линији и увели стајалишт. Свакако оно што хоћу да кажем је да може да се уради нешто кад се притисну ови на врху
 
Па сад, ми на потезу 300 годинама уназад не можемо добити појачање полазака зато што Ласта нема час возаче, час возила и тако у круг. А Ласта је на тендеру добила потезе 300 и 400 на сличан начин као Стрела потезе 100 и 700.

Последња уведена линија 313 са својим чувеним интервалом од 40 минута је направљена тако како је направљена јер је Ласта у том моменту имала слободна само два минибуса. И од тада се ситуација није променила. А тада је из Секретаријата речено да ту линију "мора" да добије Ласта.

Са друге стране, најмање примедби имамо на линију 309 која је одавно приватизована. А у оно време комбиноване приватизације, односно заједничког опслуживања линија ГСП-а и пиватника, ондашњи Престо је са услугом шио ГСП за два копља.

Као што написах, за кориснике није толико битно КО их вози, већ КАКО их вози. А на крају крајева, ГСП је такав какав је увек био, барем од кад га ја користим - неозбиљан најблаже речено.
To što neka firma ne valja, ne znači da je treba uništiti, već valjda treba pokušati da od iste napraviš nešto. To ti je kao da živiš u kući kojoj je potrebno renoviranje, pa ti se polomi jedan prozor i ti namerno polomiš i ostale prozore, devastiraš tu kuću i prodaš je jer ti je tako lakše nego da nešto pokušaš da dovedeš u red. A po tom principu GSP i funkcioniše. Čisto da se prisetimo da nas je malo vremena delilo od lepljenja Mercedesovog znaka na autobus do katanca na fabriku koja je proizvela taj autobus.
Zadnjih nekoliko godina je GSP na najvećem udaru vlasti i pod najvećom kontrolom iste. Uništavaju ih rashodima vozila, nabavkom neadekvatnih (solo), korumpiranim tenderima gde se unapred zna ko dobija posao, lošim uslovima rada, oduzimanjem linija itd. GSP je pod velikim pritiskom i planski se uništava kao i Ikarbus. Njima to prosto tako odgovara, jer se oni maste od svega toga.
U normalnim zemljama, većina privatnih prevoznika bi bila najurena iz gradskog prevoza s obzirom kako su se pokazali, a sve više linija bi se davalo GSP-u.
 
Пре две-три године сам добио информацију о предлогу Ласте да се траса линије 351 не завршава у Дражњу већ да након Дражња настави преко Малог Пожаревца затим аутопутем до Шумица. Писао сам о том предлогу

Данас сам решио да обиђем ту трасу колима и дошао до закључка да се слажем да није исто преко мапе сателитски замишљати трасу и отићи директно на терен, сам тај пут у Малом Пожаревцу је преузак,мост преко реке Раље је ширине једносмерне улице,коловоз је у очајном стању и надвожњак је такође лош, све у свему пут је запуштен.

С друге стране обилазио сам трасу линија 351,355 и 363 кроз Умчаре коју је предложио @stf и урадио бих исто, само како би изгледало да је улица Саве Ковачевића једносмерна то не знам, увести једносмерну у сеоску средину,тешко ће се то поштовати
 
Inače, da li neko ima odgovor kako oni dolaze do ove prosečne starosti vozila? Kažu za zglobne je prosek 17,86 godina, a za solo 8,37.
Potez 100 je pretežno pokriven Solarisima koji su stari 11 godina i Higerima koji su stari 5 godina, a potez 700 Higerima (5 godina) i Ikarbusima, od kojih su većina 2012. 2013. I 2017. godište. Ima naravno i nešto starijih vozila, pre svega N serija iz 2008. ali ne razumem da to toliko utiče da se dolazi do tako visokog proseka, jer je trenutno na tim potezima u opticaju vrlo malo vozila proizvedenih pre 2012.
Nije ti palo na pamet da lažu? :D
 
С друге стране обилазио сам трасу линија 351,355 и 363 кроз Умчаре коју је предложио @stf и урадио бих исто, само како би изгледало да је улица Саве Ковачевића једносмерна то не знам, увести једносмерну у сеоску средину,тешко ће се то поштовати
Не би се поштовало у пракси али би званично морао да се успостави једносмерни саобраћај због ширине улице која не подржава двосмеран аутобуски превоз.
 

Bez BG:VOZ-a patiće se do kraja života.
 
Bez BG: VOZ - a sa normalnim taktom, a ne kao trenutno, par polazaka u toku celog dana.
 
Za Mladenovac je još najmanji problem takt.
Infrastruktura se raspada, sada je od Resnika do Sopota Kosmajskog brzina spuštena na 30 km/h, do skora je bila 70 i to je tada imalo smisla, jer je voz putovao kao autobus za vreme špica.

Ima sada fora, kada se vraćaš Regio vozom iz npr. Jagodine, iskočiš u Mladenovac i pređeš na Lastin bus i stgneš ranije kući, nego da se vucaš vozom od Mladenovca do Centra skoro 2h.

Screenshot_20240613_151906_Drive.jpg
 
Мапа потеза 300 са унетим изменама, додатом мапом ноћних линија и део потеза 400 који је де факто у пракси користан и путницама Врчина.

mapa-trasa-potez-300-cirilic_2024_update-web.jpg
 
Poslednja izmena:
Мапа потеза 300 са унетим изменама, додатом мапом ноћних линија и део потеза 400 који је де факто у пракси користан и путницама Врчина.

mapa-trasa-potez-300-cirilic_2024_update-web.jpg
A од кад постоји у Гроцкој стајалиште "Професорово воће"?
 
@stf @David352
Linija 38A više ne postoji, dok linija 38L saobraća do Dragana Mancea.
Linija 351 saobraća preko autoputa i Leštana trajno, zar ne?
 
Trebalo bi da je trajno, promena trase je kako ja znam nastupila kada je potpisan ugovor za prigradske linije 15. septembra.

Edit: Nevezano za temu, malopre sam ušao u red vožnje za 351 i dočekao me je nekakav dizortovan dokument, a red vožnje po tome traje do 2040. 😂
image4.png
 
Poslednja izmena:
За пар линија стоји ред вожње до 31.12.2025. не знам како и зашто.
 
На мапи се тачно види како фали веза Кружним путем према Раковици.
 
Занимљиво изгледа ово што имамо ГСП који захвата Брестовик и Пударце као и Манастир Рајиновац, и то све у интервалу од 30 минута. Мислим на линију 302Л1.
 
Vrh