Šta je novo?

Preuređenje dunavske obale

Veruj mi na reč, svaki dan bi bila " nova", čista voda u rukavcu iza kanala.;)
 
Siniša":kqkmz2wy je napisao(la):
Ja takođe mislim da bi trebalo ostaviti one pruge pored obale i pretvoriti ih za gradski prevoz. Dovoljno je da ostanu dve pruge, ne treba sve ostaviti.
Влада":kqkmz2wy je napisao(la):
Ја живим поред тих пруга и једва чекам дан када ће да их склоне.
Само се надам да ћу га дочекати.
А ево и зашто

PRUGA_DORCOL_feb_2007067.JPG

PRUGA_DORCOL_feb_2007072.JPG

PRUGA_DORCOL_feb_2007074.JPG

PRUGA_DORCOL_feb_2007068.JPG
 
A, koji tuda vozovi uopšte prolaze ?...neki međunarodni?

Sve to treba raskrčiti i dok se ne izvade ti pragovi nema ništa od silaska Bgd na reke.
 
Пролазе углавном теретни возови и тек по неки путнички и то само овим "обновљеним" колосеком док остали углавном служе за паркирање вагона (да ли се неко сећа "цурења" азота пре неколико година :mad: )

Е да а има и ово
PRUGA_DORCOL_feb_2007066.JPG
 
Sa selenjem tog krša će nekako i ići, ali sa izmeštanjem Slobodne zone Beograd će biti malo teze:

Slobodna zona Beograd


- 70 korisničkih programa (informatika, farmacija, trgovina......)
- " back up" servisi za potrebe korisnika ("one stop shop")
- 100% vlasništvo nad objektima
- kompletna infrastrukturna opremljenost
- banka u Zoni
- moderno akcionarsko društvo

Prostire se na 8,14 ha veoma atraktivne lokacije na desnoj obali Dunava u industrijskoj zoni Beograda. Uz velike prednosti rečnog transporta, Slobodna zona Beograd ima odlične mogućnosti drumskog (Koridor 10), železničkog (kolosek koji prolazi kroz Slobodnu zonu Beograd) i vazdušnog transporta (udaljenost Aerodroma Beograd iznosi 14 km).

Holding kompanija Slobodna zona Beograd a.d. osnovana je 1991. godine, a danas je moderno ustrojeno akcionarsko društvo, koje čini 47 akcionara (privatne i društvene kompanije, banke, državne institucije kao i kompanije u mešovitom vlasništvu), i raspolaže sa proizvodno-skladištnim prostorom ukupne površine oko 45.000m2, u kojima se realizuje blizu 70 korisničkih programa u koje je uključeno 600 zaposlenih. Shodno tome, ukupno ostvaren promet roba i usluga korisnika Zone u 2005.godini iznosio je 155.271.293,47 EUR.

seo text http://www.szb.co.yu/slobodna_zona.html

szbox7.jpg

http://www.szb.co.yu/film/SlobodnaZonaBeogradWeb.html
 
Ako neko predlaze da se ostave dva koloseka za beovoz to ne znaci da bi situacija bila kao na slikama gde vidimo 10 koloseka zaraslih u travu sa djubretom okolo. Teretni vozovi bi isli na Vincu i novi most preko Dunava. Ponavljam, dva zeleznicka koloseka, postavljena kako treba i gde treba nisu i ne mogu biti prepreka silasku grada na reke. Prolazak voza je uvek radostan dogadjaj prvenstveno za decu a i za odrasle. Uz prugu na relaciji Dorcol, Dunav stanica, Karaburma treba napraviti siroku aveniju sa drvoredom (prostora ima) , setalistem za pesake i biciklistickom stazom.
 
Влада":1h3yl2fk je napisao(la):
Пролазе углавном теретни возови и тек по неки путнички и то само овим "обновљеним" колосеком док остали углавном служе за паркирање вагона (да ли се неко сећа "цурења" азота пре неколико година :mad: )

Е да а има и ово
http://www.x-build.net/4images/data/media/7/PRUGA_DORCOL_feb_2007066.JPG
WOW, ovo moram da fotkam dok je jos tu :p
 
dedinje":22jvxsej je napisao(la):
Ponavljam, dva zeleznicka koloseka, postavljena kako treba i gde treba nisu i ne mogu biti prepreka silasku grada na reke. Prolazak voza je uvek radostan dogadjaj prvenstveno za decu a i za odrasle. /
Dva zelj.koloseka mogu da se premeste na Dedinje-"Dedinjska osmica".
Pa, tamo da se deca raduju i neki odrasli...

Zašto se toliko mučimo oko Prokopa, ako nećemo da skinemo OKOVE OKO REKE.
 
dedinje":1zwkzbz8 je napisao(la):
Ako neko predlaze da se ostave dva koloseka za beovoz to ne znaci da bi situacija bila kao na slikama gde vidimo 10 koloseka zaraslih u travu sa djubretom okolo. Teretni vozovi bi isli na Vincu i novi most preko Dunava. Ponavljam, dva zeleznicka koloseka, postavljena kako treba i gde treba nisu i ne mogu biti prepreka silasku grada na reke. Prolazak voza je uvek radostan dogadjaj prvenstveno za decu a i za odrasle. Uz prugu na relaciji Dorcol, Dunav stanica, Karaburma treba napraviti siroku aveniju sa drvoredom (prostora ima) , setalistem za pesake i biciklistickom stazom.
To je radost kao za prvi sneg.A mozemo da iskoristimo i za turizam,dovodite decu na Dunav i sine,to nam je moto.
 
"dedinje"":isrlc68y je napisao(la):
Ako neko predlaze da se ostave dva koloseka za beovoz to ne znaci da bi situacija bila kao na slikama gde vidimo 10 koloseka zaraslih u travu sa djubretom okolo.
Pa upravo o tome i govorim, naravno da se to sve može lepo da sredi. Dva koloseka, elektrifikovana za beovoz ili metro, zašto da ne, ovaj deo je idealan da se lepo preuredi i na jeftin način dobije visokokapacitivni šinski prevoz.
Evo lep primer budimpeštanske prigradske železnice (HEV), uz obalu, šta fali?

Ali izgleda da ja uzalud pričam, šine smetaju pa smetaju...dobro neka se kompletno izbace, pa jednog dana kada se bude tražila potreba za metroom, videćete koliko će sve to koštati.
 
Ako ove sine pored Dunava sluze za parkiranje, a jedan kolosek za eventualan prolazak jednog voza dnevno, pa sto se onda to sve ne rascisti. Tj. bar ovaj deo koji se ne koristi!!! Pa sa obnovom Ostruznickog mosta se na Makisu stvorilo i vise nego dovoljno mesta za parkiranje teretnih vozova!! Mislim da je potrebno samo malo dobre volje grada - nek naprave Zeleznici dve zgrade za smestaj zeleznicara, i Zeleznica ce skloniti sine!! Nas problem je izgleda sto bi svi sve zeleli, a pritom se ne zna ko je tvrdoglaviji!!

Sa druge strane, imamo 100000000000000000000000000 urbanista koji su kao nesto ultra vazni u nasoj zemlji - pa ako oni mogu da tolerisu slike koje je Vlada gore postavio, onda svaka im cast!! Strasno, bruka i sramota! Ne znam sta tacno grad kaze da radi po ovom pitanju, ali sta god da rade, ne rade dovoljno!

Inace, i dalje mislim da zeleznicu u tom delu centra definitivno nije mesto. Zeleznica mora kompletno da se izmesti, a umesto nje da se stave tramvaji! Cak moze i trasa sadasnjih sina da se zadrzi, i to bi bila cak i fenomenalna turisticka tura - pogleda na Kalemegdan, pored Dunava i Save, Usce, pored nove Marine Dorcol, pored Luke Beograd!!! Trasa kao stvorena! I tu su tramvaji mnogo potrebniji nego na Novom Beogradu gde ima dovoljno mesta da se pusti mnogo brzi prevoz na povrsini zemlje, tipa nadzemni metro!
 
Siniša":1jzi0jqp je napisao(la):
Evo lep primer budimpeštanske prigradske železnice (HEV), uz obalu, šta fali?
[url]http://img464.imageshack.us/img464/3850/hevlhre1.th.jpg[/url]
Ali izgleda da ja uzalud pričam, šine smetaju pa smetaju...dobro neka se kompletno izbace, pa jednog dana kada se bude tražila potreba za metroom, videćete koliko će sve to koštati.
Da, lepo je to, samo u Budapestu nisu sine uz celu obalu kao u BG :rolleyes:
 
Nisu ni u Beogradu sve šine baš tako blizu obale.
 
Siniša":1ehq9cbz je napisao(la):
Nisu ni u Beogradu sve šine baš tako blizu obale.
Pa zavisi gde. I na savskoj i na dunavskoj strani daljina od obale varira.

pruge.jpg


Licno nemam nista protiv da se ostavi 1 ili 2 koloseka za neki Urban rail sistam, naravno pod uslovom da bude ljudski sredjeno. To bi znacilo da bude nadkriven ili da sidje pod zemlju kada prolazi kroz naseljene sredine.
 
Nenad":30hjqmfk je napisao(la):
...Zeleznica mora kompletno da se izmesti, a umesto nje da se stave tramvaji! Cak moze i trasa sadasnjih sina da se zadrzi, i to bi bila cak i fenomenalna turisticka tura - pogleda na Kalemegdan, pored Dunava i Save, Usce, pored nove Marine Dorcol, pored Luke Beograd!
Tramvajska linija bi još i imala smisla - proširena "2".
Mogla bi da se iskoristi trasa i pragovi za nove tram.šine jedne kružne linije.

A, na ovoj mapi Bgd izgleda kao u konc-logoru.... okružen bodljikavom žicom.
 
Ako je plan silaska na Dunav definitivan ne vidin ni jedan razlog opstanka zeleznice na celom tom potezu (pa ni marina Dorcol nece biti teretna luka). Tramvaj bi bio sasvim OK , kao sto Dragan rece neka vrsta prosirene "dvojke". Brine me jedino sto je pomenuto ono izmestanje okretnica trola bas dole, da ne bude da sklone sine jednoga dana a postave trolejbuse!?
 
ovo nije los predlog cak mislim da je super. to bi bila super linija, predpostavljam od dunav stanice do sajma ili jos nize.
 
Šta da počne ?...preciziraj "ovo", šta je "ovo" ?

A kad će da se završi...to ne zna niko.( bez obzira šta je "ovo"). :)
 
Pa, sve počinje u "papirima" - idejni projekti, imovinsko-pravni odnosi, DUP-ovi, konkursi za projekte, dobijanje raznih dozvola, plaćanje nadoknade za parcele Direkciji, itd.....ima dosta posla dok ne krene sama gradnja.
U tom smislu preuređenje je već počelo, kao što možeš da vidiš na ove 3.str.
 
Meni se ne svidja ta ideja da se pruga ostavi tj. da bude tako blizu vode. Ona slika koju je Sinisa zakacio upravo pokazuje koliko takva pruga blokira silazak do reke. Covek mora da predje preko onog mosta da bi dosao na samu obalu, a tih mostova ne verujem da ima na svakih 50 m a i da ima malko je neprakticno. Meni je to malo komplikovano. Ja sam vise za neku varijantu da se ili ta pruga pomeri dalje od vode ili da se tu ubaci tramvaj ali ne Beovoz tj. neki teski metro. To mora da bude jedna oaza mira i da ljudi mogu da se opuste i uzivaju bez tutnjave voza pored. Npr. kej na Uscu je super obala (i bez sume iza nje) - puno prostora za setnju i uzivanciju.
 
Гласање за ред на рекама
Постављање пловних објеката на Сави и Дунаву убудуће ће бити регулисано планом Градске владе чије се усвајање очекује на данашњој седници Скупштине града

Дуго најављивани план који регулише постављање пловних објеката на обалама Саве и Дунава требало би да буде усвојен на данашњој седници Градске владе, најављено је из Скупштине града.
Ђорђе Бобић, градски архитекта, потврдио је ову информацију откривши неке делове плана чије ће усвајање бити једна од главних тачака дневног реда на данашњој седници.
Према његовим речима, планом је обухваћено уређење свих 255 километара обале Саве и Дунава од којих је за постављање пловних објеката предвиђено 75 километара.

– У изради плана, осим града, учествовале су и Војска, полиција, Републичка управа за воде, као и противпожарна служба. План је рађен са циљем да спречи хаос који је до сада владао на води и заштити објекте од важности за јавни интерес. Осим тога, циљ нам је био и да коначно уредимо обалу и дамо јој изглед какав доликује једној метрополи. На простору предвиђеном за постављање пловних објеката наћи ће се сплавови, ресторани, марине, спортски објекти, и пристани за водни саобраћај.

Сви објекти, без изузетка, мораће да буду комплетно комунално опремљени, што значи да треба да поседују електро, хидроинсталације и одговарајуће системе за испуштање отпадних вода. Такође, планом ће бити регулисан габарит, облик, изглед, као и размак између пловних објеката. Посебна пажња биће посвећена уређењу централних зона.

Када план буде усвојен, биће расписан тендер за добијање места на води. Право учешћа имаће власници већ постојећих и они који тек планирају постављање пловног објекта. Услов ће бити да објекти испуњавају предвиђене норме и поседују одговарајућу пратећу документацију. Град ће оформити и посебну комисију која ће бити задужена за спровођење плана. Сви објекти који нису у употреби, или не испуњавају прописане услове биће уклоњени и одложени на простор који је такође предвиђен планом – најавио је Бобић.
Politika
 
pruge u BG su samo na nekim mestime pored same reke. Uglavnom su one vise uvucene u kopno a do obale ima skoro 1km. (na pr. savski amfiteatar). Vozovi njima nebi tutnjali a i brzina bi bila umerena tako da bi prelaz preko dva koloseka bio isti sto i obican prelaz preko ulice. Jedino bi pesak morao da stane i propusti voz a ne obrnuto kao sto je red u drumskom saobracaju na pesackom prelazu.
 
Vrh