Super marina na Adi Huji
Novi izazov gradskim vlastima biće adaptacija Ade huje i stvarnje ekološki čistog izletišta koje bi krasila najveća marina u Beogradu. U ovaj dunavski rukavac sada se izliva kanalizacija, a dubok mulj sadrži nataložene štetne materije. Ljubitelji reke ipak tu čuvaju svoje brodove, u nadi da će se nešto u budućnosti promeniti.
Kako nas je podsetio gradski sekretar za zaštitu životne sredine Branislav Božović, Ada huja je nekada bila gradska deponija, koja je sada sanirana. Takođe, bila je i industrijski bitan deo, što otežava današnje ambicije da postane ekološki čist deo grada.
U toku je izrada Programa za sačinjavanje Urbanističkog plana koji će obuhvatati prostor od marine "Dorćol" do kraja rukavca Ade huje. Izrada ovog plana je uslov za bilo kakve aktivnosti u korišćenju ovog dela grada.
- Proces koji nas čeka stručno se zove remedijacija, ili "lečenje" - objašnjava Božović.- Napravićemo kanal kojim će se u marinu dovoditi sveža voda. U planu je presecanje ulaska gradske kanalizacije i Mirijevskog potoka i njihovo ucevljenje i odvođenje nizvodno, prema donjem toku Dunava. Tako će biti do izgradnje sistema za prečišćavanje otpadnih voda u Velikom selu koja je već počela izgradnjom tunela ispod Višnjice.
Posle ovog posla uslediće projekat takozvanog izmuljivanja, odnosno vađenja svih štetnih materija koje su se godinama taložile na dnu.
- Imali smo mnogo problema i sa nesavesnim korisnicima zemljišta pored same rečne obale - dodaje Božović.- Neki su išli čak dotle da su nasipali priobalje "kradući" zemljište na kojem će nezakonito podizati objekte. Sa druge strane, postoje ljubitelji grada i njegovih reka sa kojima ćemo sigurno sarađivati ubuduće. Marina je zajednička, pa i njihova. Svaka sugestija dobro će nam doći.
Božović posebno napominje da će svi projekti planirani za Adu huju, ali i za druge delove grada davati na javni uvid.
- Svi regulacioni i urbanistički planovi biće izlagani u Skupštini grada - dodaje Božović.- Građani i nevladine organizacije moći će čak i da angažuju stručnjake kako bi oborili takve planove ukoliko se ispostavi da su u pravu.
MARINA
Ada huja će u budućnosti biti marina za velika plovila koja saobraćaju celim tokom Dunava. Za sada su turističkim jahtama najbliže Dorćolska i Čukarička marina, ali su njihovi kapaciteti više nego skromni, i tamo mogu da se privežu samo mali brodovi.
PLANOVI
Direkcija za gradsko građevinsko zemljište preuzima kontrolu nad ovim prostorom. Za Adu huju pripremaju se projekti koji će biti sačinjeni tako da kompletan prostor sačinjavaju sportski tereni, adekvatne uslužne delatnosti i, naravno - urđena marina.
Vecernje Novosti
Novi izazov gradskim vlastima biće adaptacija Ade huje i stvarnje ekološki čistog izletišta koje bi krasila najveća marina u Beogradu. U ovaj dunavski rukavac sada se izliva kanalizacija, a dubok mulj sadrži nataložene štetne materije. Ljubitelji reke ipak tu čuvaju svoje brodove, u nadi da će se nešto u budućnosti promeniti.
Kako nas je podsetio gradski sekretar za zaštitu životne sredine Branislav Božović, Ada huja je nekada bila gradska deponija, koja je sada sanirana. Takođe, bila je i industrijski bitan deo, što otežava današnje ambicije da postane ekološki čist deo grada.
U toku je izrada Programa za sačinjavanje Urbanističkog plana koji će obuhvatati prostor od marine "Dorćol" do kraja rukavca Ade huje. Izrada ovog plana je uslov za bilo kakve aktivnosti u korišćenju ovog dela grada.
- Proces koji nas čeka stručno se zove remedijacija, ili "lečenje" - objašnjava Božović.- Napravićemo kanal kojim će se u marinu dovoditi sveža voda. U planu je presecanje ulaska gradske kanalizacije i Mirijevskog potoka i njihovo ucevljenje i odvođenje nizvodno, prema donjem toku Dunava. Tako će biti do izgradnje sistema za prečišćavanje otpadnih voda u Velikom selu koja je već počela izgradnjom tunela ispod Višnjice.
Posle ovog posla uslediće projekat takozvanog izmuljivanja, odnosno vađenja svih štetnih materija koje su se godinama taložile na dnu.
- Imali smo mnogo problema i sa nesavesnim korisnicima zemljišta pored same rečne obale - dodaje Božović.- Neki su išli čak dotle da su nasipali priobalje "kradući" zemljište na kojem će nezakonito podizati objekte. Sa druge strane, postoje ljubitelji grada i njegovih reka sa kojima ćemo sigurno sarađivati ubuduće. Marina je zajednička, pa i njihova. Svaka sugestija dobro će nam doći.
Božović posebno napominje da će svi projekti planirani za Adu huju, ali i za druge delove grada davati na javni uvid.
- Svi regulacioni i urbanistički planovi biće izlagani u Skupštini grada - dodaje Božović.- Građani i nevladine organizacije moći će čak i da angažuju stručnjake kako bi oborili takve planove ukoliko se ispostavi da su u pravu.
MARINA
Ada huja će u budućnosti biti marina za velika plovila koja saobraćaju celim tokom Dunava. Za sada su turističkim jahtama najbliže Dorćolska i Čukarička marina, ali su njihovi kapaciteti više nego skromni, i tamo mogu da se privežu samo mali brodovi.
PLANOVI
Direkcija za gradsko građevinsko zemljište preuzima kontrolu nad ovim prostorom. Za Adu huju pripremaju se projekti koji će biti sačinjeni tako da kompletan prostor sačinjavaju sportski tereni, adekvatne uslužne delatnosti i, naravno - urđena marina.
Vecernje Novosti