Šta je novo?

Preuređenje dunavske obale

dedinje":3b8qvkqh je napisao(la):
Vozovi njima nebi tutnjali a i brzina bi bila umerena tako da bi prelaz preko dva koloseka bio isti sto i obican prelaz preko ulice.
Postoji jedan razlog zašto bi mogao da ostane 1.kolosek,ali to nije "da deca i ljubitelji vozova uživaju u vožnji", već iz strateških razloga.

Jedan bi mogao da ostane u rezervi - za "nedaj Bože" da se nešto desi na glavnom pravcu-vezi.
U tom slučaju bi mogla da saobraća samo "Romantika" i to lagano i opušteno 30km/h sa stajanjima po pola sata na interesantim mestima.
 
Изазов за архитекте
Потез од марине Дорћол до Аде Хује нови центар пословања, становања, спорта и туризма, а нова лука би требало да буде изграђена на левој обали Дунава

N_ij6FQYfKjMZrK76y77tPTlTC7sIvPSSvItV.jpg

Потпуно уређење простора око десне обале Дунава, на потесу од марине Дорћол до шпица Аде Хује, могло би да почне већ почетком наредне године, а простор од око 480 хектара, судећи према предлозима струковних удружења, биће претворен у нови центар пословања, становања, спорта и туризма.
Урбанисти почињу да сачињавају такозвани програм плана, претходницу плана детаљне регулације, чија би коначна верзија могла да буде завршена до краја године. Комерцијализовање индустријске зоне велики је изазов за планере, јер се то код нас први пут ради.

Будући да је реч о изузетно перспективном, али тренутно запуштеном, приобалном појасу, смештеном на раскршћу међународних коридора, чију ексклузивност одређује близина центра града, на предлог градског архитекте, позвани су тимови Архитектонског факултета, Друштва архитеката, Друштва урбаниста, Академије архитектуре и Клуб архитеката да дају своју визију овог простора. Они су га ослободили од лучких, робнотранспортних и складишних функција и тако отворили могућност за силазак града на реку.

– Убудуће ћемо пред сачињавање великих планова радити анкету, односно просторну проверу локације, а струка ће имати прилику да понуди идеје за уређење простора, без ограничења. То није обавезујуће, али пуно помаже урбанистима који сачињавају планове детаљне регулације. Овога пута је резултат био сјајан и добили смо неколико добрих пројеката – објашњава Бобић.

Та новина у урбаном промишљању града искристалисала је идеју да индустријска зона буде измештена на леву обалу Дунава. Сви тимови су углавном око постојеће Луке „Београд” лоцирали градски пословни центар са одређеним процентом становања. Између Панчевачког моста и Аде Хује требало би да буде смештен стамбени блок са доста зеленила, док би лево и десно од моста био формиран зелени појас, јер на том простору није дозвољено зидање. Ада Хуја ће бити намењена за рекреацију, а иза залива би требало да буде направљена велика марина.

– Лука „Београд”, коју је купила „Делта”, требало би да остане у постојећој функцији док не буде изграђена нова лука на левој обали Дунава. Простор од 120 хектара који она заузима временом ће прерасти у пословно-стамбени центар. У међувремену би требало да буду измештена пруга и планирана локотеретна станица на леву обалу Дунава, о чему озбиљно преговарамо са „Железницама Србије”. Није добро да градски центар постоји без простора за становање, јер после радног времена такви квартови постају пусти и неприступачни – истиче градски архитекта.

Међутим, како је трансформација индустријске зоне у простор за пословање и становање релативна новина код нас, ангажован је један архитекта из Глазгова (града који је такве подухвате успешно остварио) као консултант .

– Он треба да осмисли начин припреме програма за план детаљне регулације и да нас научи како да на најбољи начин трансформишемо индустријско ткиво, с обзиром на то да има велико искуство у тој врсти посла. То је нека врста планирања која у првој фази пре него што се план конституише региструје све интересе и њихове аспирације на тај простор. Дакле, треба узети у обзир интересе града, приватника и грађана – објашњава Бобић и додаје да ће се програм наредних месеци наћи пред планском комисијом, после чега ће уследити велики међународни урбанистички конкурс чија ће најбоља решења бити подлога за коначну верзију плана детаљне регулације. У међувремену ће бити измењен генерални план који потес од марине Дорћол до Аде Хује третира као индустријску зону.

-----------------------------------------------------------

Идеје и предлози

За тим Архитектонског факултета приоритет је трансформација Луке „Београд” у нови трговачко-пословни, забавни и туристички центар регионалног нивоа. Источни крак Аде Хује, према њиховој идеји, развија се делом као нови, ексклузивни стамбено-пословни део Београда, а делом као рекреативно подручје.
Тим Друштва урбаниста Београда предлаже генерисање новог урбаног идентитета подручја – Вилинграда. Урбана регенерација се темељи на новим функцијама и технологијама, својственим еколошко-футуристичкој визији града.
Тим Друштва архитеката Београда има намеру да локацију промовише у урбани парк који ће Београд одвести на Дунав и тамо успоставити нови, релаксирани градски центар. Назнаке спортско-рекреативних садржаја, који су се већ спонтано развили на овом подручју, обогаћују се и постају доминантне.
Тим Клуба архитеката сагледава потес Калемегдан – Ада Хуја као „излог” Београда. Рад укључује и решење саобраћаја креативним приступом (искоришћавање реке у функцији градског превоза). Дуж средње зоне подручја смештене су пословно-стамбене функције, са концентрацијом комерцијалних садржаја око Панчевачког моста.
Академија архитектуре Србије конципира подручје Дунавски амфитеатар као својеврстан пандан Савском амфитеатру. Дунав третирају као „водени булевар” у централној зони Београда.
Politika
 
Лука „Београд”, коју је купила „Делта”, требало би да остане у постојећој функцији док не буде изграђена нова лука на левој обали Дунава.
Простор од 120 хектара који она заузима временом ће прерасти у пословно-стамбени центар.


У међувремену би требало да буду измештена пруга и планирана локотеретна станица на леву обалу Дунава, о чему озбиљно преговарамо са „Железницама Србије”.

Ovo su ključne stvari koje će trajati godinama, ako se bude radilo na njima.

Još će mnogo vode proteći Dunavom dok ne počne gradnja nove luke.
 
Neka neko iz zeleznice odgovori: Ako se lokoteretna stanica prebaci na levu obalu Dunava sta ce biti sa ona dva skupa tunela (oba su u krivini a jedan je u denivelaciji u odnosu na prugu) koja vode od glavnog pravca Vukov spomenik - pancevacki most dasno ka Karaburmi.
 
Citati članka iz Politike
http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=20669

Нова лука на левој обали Дунава

Дирекција за грађевинско земљиште тренутно прикупља конкурсне понуде за израду студије оправданости, која би требало да предвиди колико ће отприлике коштати изградња теретног пристаништа, у ком року би се уложени новац вратио, али и да утаначи шта ће тачно бити изграђено на простору од 600 хектара низводно од Панчевачког моста.

Још, међутим, није познато да ли ће тако велику инвестицију финансирати држава, град или неко трећи.

Према мишљењу Ђорђа Бобића, градског архитекте, можда би најприхватљивије било да лука буде изграђена концесијом, а онај ко би уложио новац могао би да је користи, рецимо, двадесет или тридесет година.

– Постоји могућност да се држава и град удруже, па да нађу оператера. Не верујем да град може сам да финансира тако крупан залогај будући да има ограничен буџет.
Не можемо неконтролисано да се задужујемо, напињемо буџет и позајмљујемо новац који не можемо да вратимо. Већ смо узели кредит за унутрашњи магистрални полупрстен, мост код Аде Циганлије, а преговарамо и о позајмици за метро. Осим тога, враћамо неке давно узете кредите – објашњава градски архитекта.

Постојећа лука, напомиње наш саговорник, неће бити затворена док не буде изграђена нова.
Фирма „Делта”, као садашњи власник Луке „Београд” намерава да на простору који она сада заузима изгради пословно-стамбени комплекс, али тек после отварања нове луке, како се уосталом обавезала уговором о купопродаји.


Приближили смо се коначном договору са „Железницама Србије” да пругу и планирану локотеретну станицу, такође, пребацимо на другу обалу поред Панчевачког пута, зато што је логично да у индустријској зони поред нове луке буде железничка пруга.
Тако ће транспортни и производни погони бити сконцентрисани на једном месту.

Локација и капацитет новог пристаништа подразумевају савремен начин претовара терета и контејнера, што изискује изградњу вишефункционалног транспортног терминала.
Неопходни су и пратећи садржаји – складиштење и транспорт производа.


Ako je Delta vlasnik Luke Bgd , zašto se Grad brine o izgradnji nove luke ?
 
Posto mi na pitanja o sudbini tunela niko ne odgovara slobodan sam da sam dam predlog. Tunele treba iskoristiti za Beovoz. Potrebno ja samo napraviti jos dva zeleznicka koloseka koji bi isli relativno daleko od Dunava, uz samu visnjicku ulicu do otprilike onog mesta u blizini garaze GSP-a tu bi bila putnicka stanica Beovoza koju bi koristile hiljade stanovnika Karaburme, Mirijeva, Visnjice, Visnjicke Banje. Danas imati vezu sa Beovozom znaci prakticno imati vezu sa svim delovima BG pa i sa sirom okolinom. On vec vozi do Pozarevca i Mladenovca a govori se da ce saobracati i do Valjeva. Potrebno je samo nabaviti nekoliko novih garnitura a one su sigurno mnogo jeftinije od izgradnje tunela. Putovanja Beovozom se mere ne satima vec minutima.
 
Pošto ima dosta komentara i postova u vezi Beovoz-a, mogao bi da otvoriš trend "Beovoz" na Infrastrukturi, pa da se lepo 'ispričamo' o njemu.:)

Ovde je ipak: "Projekti » Preuređenje dunavske obale"
 
Cudime da mislis da "preuredjenje dunavske obale" nema nikakve veze sa Beovozom. Inace, taj "trend" bi otvorio ali ne znam kako se to radi. Znam samo da kucam po tastaturi, postavljam logicna pitanja i dajem mudre predloge.
 
dedinje":2labtrj7 je napisao(la):
Cudime da mislis da "preuredjenje dunavske obale" nema nikakve veze sa Beovozom. Inace, taj "trend" bi otvorio ali ne znam kako se to radi. .
"Preuredjenje dunavske obale" ima veze sa šinama, a za Beovoz sam otvorio trend na Infrastrukturi......pa, izvolte.:)
 
Totalno nisam obratio paznju.Cak sam i trazio da vidim da li je vest postavljena ali ne shvatam kako nisam video.
Izvini Dragane!
 
dragan":3f2mpct1 je napisao(la):
@No1
Na istoj strani - isti članak ?!

Ako ti izbrišeš "Nova luka..." No2......i ja ću ovaj post.:)
Ma, kakvo izvinjavanje, idemo dalje.......i meni se dogodi isto, pa moram "edit"..:)
 
Nova Luka Beograd na levoj obali Dunava – NE hvala :mad:

Jos jedno resenje koje mi uopste nije jasno. Hoce sada da grade Luku preko puta Ade Huje (a na njoj ekskluzivni poslovno-stambeni kompleks, sa pogledom na industrijsku zonu nove Luke Beograd, toliko o ekskluzivnosti!) pa da je za 20-ak godina opet preseljavaju.

Po meni bi mnogo idealnije mesto za Luku Beograd bila lokacija izmedju Zemuna i Batajnice, na desnoj strani obale Dunava, a iz nekoliko cini mi se veoma prakticnih i ekonomicnijih razloga. Dakle u samoj blizini nove Luke nalazi se autoput BG-NS, zeleznicka pruga BG-NS, zaobilaznica oko Beograda, tu je i autoput BG-ZG kao i aerodrom Nikola Tesla. Kamioni ili sta vec ne bi morali da idu u grad i prelaze mostove da bi dosli do nove luke sto je u sadasnjem planu slucaj. Izgradnja pristupnih puteva, mostova, zeleznice itd. zahteva mnogo manja ulaganja nego na lokaciji koju predvidjaju gradske arhitekte i kratkovidi „strucnjaci“.

Sta ti ljudi uce na tim fakultetima, kakva je to arhitektura koja se predaje na BG Univerzitetu meni nije jasno. Jednostavno plasiraju skandal do skandala! Nisam studirao arhitekturu niti bilo koji tehnicki fakultet nego iz oblasti prirodnih nauka. Potrebno je samo malo zdravog razuma i logickog razmisljanja da se dodje npr. do ovakvog resenja koje sam ovde predstavio. Ne znam, jednostavno nemam objasnjenje. :rolleyes:


lokacija na googlemap

lokacija na googlemap zoomed in
 
luka ne moze biti uzvodno od Beograda jer se javlja problem prolaska visokih brodova ispod pancevackog mosta. Vec postoji takav problem zbog mosta Kovin-Smederevo. Izgradnja Djerdapske hidrocentrale vec je dodatno otezala plovidbu Dunavom.
 
U staru ili novu Luku Bgd dolaze uglavnom barze,koja su najniža plovila na Dunavu.
Nije to razlog zašto se ne gradi Luka Bgd uzvodno od pančevačkog mosta.

karadjordjeyb0.jpg


Razlog je velika denivelacija obala Dunava, tj. desna obala je mnogo viša od leve.
Izgradnja kod Zemuna je nemoguća, jer je obala i 20met iznad Dunava.

Drugo: tamo gde je i planirana GUP-om ima mnogo više slobodnog zemljišta, to je u stvari rit, plavno područje do nasipa.

novalukabgdeb3.jpg

Zemljište ne mora da se otkupljuje, jer je već "državno".
Ali, mora da se izvrši nasipanje i iskop "basena"Luke, za ulazak plovila.
Što se tiče komunikacija...nova Luka je blizu i puta, i pruge.

novaluka11iy2.jpg
 
Stevo kada pritisnem na link za lokaciju Marine Dorcol na Google Maps izbaci mi toranj na Avali. Za mene nije strasno posto znam gde je marina ali za ljude koji ne znaju... :)
Inace "slike" su strava.
 
Izgledace fantasticno :) Jos kad bi tako slicno sredili i potez kod starog sajmista... :)
 
Super izgleda rendering! Samo sam se jako razocarao kad sam juce (ili prekjuce) procitao da ce TEK NA LETO dobiti gradjevinsku dozvolu!! Pa zasto toliko vremena?? Zar nisu najavljivali da pocinju na prolece??
 
Ух, лепо, једва чекам.:cool:
Само, јa сумњам да ће радови ускоро почети пошто ми изгледа да тамо нису донели још ни чекић :|
 
Vrh