Šta je novo?

Preuređenje dunavske obale

„Treći grad“ na obali Dunava ??!

Opet ta magična reč " Treći Bgd " , samo što se text odnosi na " Prvi Bgd "-šumadijski, a ne na banatski. Ali, mnogo lepo zvuči medijima koji su opijeni 3.Bgd. ili ih neko debelo plaća da iz dana u dan pišu o hitnoj potrebi ovog Grada da izmesti Luku Bgd. na levu stranu Dunava.

Kome se žuri : Beogradu ili Delti ?
Ko će to da plati : Mi ili Oni ? Grad ili Delta ?

Država nije ništa ulagala u Luku od 1995god. i Luka se nije razvijala, pogotovu za kontejnerski transport, ali je imala ipak neko pozitivno poslovanje.
Srbiji i Gradu kao da nije trebala Luka na Dunavu, koja je direktna veza sa morem.
Kad je odlučeno da se proda, pojavila se Delta sakrivena iza tog fonda Vorldfajn i kupila Luku, tj. pravo korišćenja zemljišta na kojoj su objekti.
To je platila oko 40mil.e. što je smešno mala cena za tu lokaciju od stotina hektara.
Država je trebala da prodaje lokaciju, a ne slabostojeću firmu koja je koristi.

Pošto nju neinteresuje rad sa pretovarom tereta, 'pogurali' su Grad da hitno počne da sprovodi plan iz GUP-a o izmeštanju Luke.
Oni po ugovoru moraju da čekaju da se izgradi nova Luka, pa tek onda mogu da grade.
I naravno čelnici su 'poslušali' Deltu i sad je to hitan prioritet Grada, a svi drugi planovi se odlažu.
Čak se pominje i učešće Grada i Srbije u izgradnji nove Luke !....da trošimo pare, kao bi Oni imali parcele za gradnju.
A, za to nema razloga, jer treba samo doneti DUP i raspisati koncesiju, pa ko hoće da gradi i radi neka plati Gradu korišćenje 20-tak god. - kao za autoput.

Plašim se da Delta, po istoj logici, ne kupi i aerodrom pa traži da se izmesti u Batajnicu.....jer hoće da na toj lokaciji gradi hiper-market.
 
Па довољно је упоредити продајне цене бившег савезног МУП-а и Луке и закључити како нас је Делта спасила, и из чистог доброчинства лишила град такве непрофитабилне руине.
 
Platili su 40mli.e. "Imovinu AD Luke Beograd od 300.000 kvadratnih metara zatvorenog skladišnog prostora i 650.000 kvadrata otvorenih skladišta."

To je oko 40evra/m , a danas se prodaje kvm.poslovnog prostora u Luci za 3.000e/m....jer tamo ima još drugih firmi, nije sve Deltino.

ASTRONOMSKA CENA KVADRATA

Prostor Luke je zbog novog Urbanističkog plana koji predviđa na ovoj lokaciji gradnju poslovnog i stambenog prostora postao zlata vredan. Vlasnik "Ekola" kaže da je dobio više ponuda da proda objekat čiji je vanknjižni vlasnik, po ceni od 3.000 evra po kvadratu. Procena je da je kupac "Luke Beograd" napravio izvrstan posao jer će zbog novog Generalnog urbanističkog plana i selidbe Luke na drugu stranu Dunava, cena kvadrata na ovoj lokaciji biti astronomska.

Luka vodi sporove i protiv firmi koje nisu na njenoj lokaciji
Mišković tužio i Grad Beograd

Luci smo redovno plaćali zakup do 2003. godine, dok ovo preduzeće nije izgubilo pravo korišćenja zemljišta jer je prešlo u nadležnost Grada - kaže Nebojša Popović, direktor "Fud produkta"
BEOGRAD - "Luka Beograd" prodata je septembra 2005. godina firmi "Vorldfajn" iz Luksemburga za 40- tak miliona evra da bi se tek sada, kada je nekoliko firmi ušlo u sudski spor, ispostavilo da je pravi vlasnik u stvari "Delta", kompanija Miroslava Miškovića.

Ovih dana Miškovićeva kompanija pokušava da izbaci nekoliko firmi koje imaju poslovne i skladišne objekte na ovoj lokaciji iako su investirali i zajedno sa troškovima legalizacije, kako kažu, platili od 100.000 do pola miliona evra.
Reč je o malim, najčešće porodičnim preduzećima, koja su nakon 1991. godine sklopila sa Lukom ugovore o pružanju i korišćenju lučko skladišnih usluga jer je ovo preduzeće bilo korisnik građevinskog zemljišta na katastarskoj parceli 7/6 gde se ove firme nalaze.

ceo text http://arhiva.glas-javnosti.co.yu/arhiva/2007/01/19/srpski/D070118089.shtml
 
Moje misljenje je podeljeno... licno nisam previse srecan cinjenicom da Delta lagano ali sigurno postaje vlasnik Srbije, ali s druge strane - neko mora. OK, luka je definitivno podplacena, odnosno dobijena za smesne pare. Opet, ogromna finansijska sredstva su neophodna da se tamo izgradi sve neophodno za formiranje novog centra Beograda, u pitanju su stotine i stotine miliona evra... logika jaceg i mocnijeg kaze: ko ima, taj investira. Tako je uvek i svugde bilo, tako ce i dalje biti. Nista nije drugacije ni u USA, ni u EU, samo sto je u EU sve to nalickanije i upeglanije...
Nepravda je svugde prisutna, samo je kod nas prisutnija :)
 
Nije sporno da Luka treba da se izmesti na ' drugu stranu' ,što je i planirano GUP-om,iz više razloga : tamo ima dosta mesta da se izgradi nova,veća luka, blizina puta i pruge, teretni brodovi-barže ne bi pristajali na urbano područje,..itd., a i da se oslobode lokacije za izgradnju 'novog centra' na Dunavu.

Ali, kako je Grad to uradio....poklonio je lokaciju Delti, a sad treba da plati izgradnju nove Luke Bgd.
Trebalo je prvo dati koncesiju za novu luku investitoru koji će da se bavi vodnim transportom, valda privredi Srbije treba najjeftiniji vid prevoza. ( Jugoagent )

Tek onda raspisati tender za lokaciju stare luke i to kao građevinsko zemljište sa najvećim potencijalom. Tada bi Grad dobio više puta veće novce od ovih 40mil.
Cena ne bi bila manja od 500mil.,.... plati pa gradi.
Da se ima političke volje ovaj ugovor bi morao da se ' preispita ', jer za takvu lokaciju i nisu konkurisale svetske firme koje se bave izgradnjo kom-stamb. prostora.....zato što se prodavala firma Luka Bgd, a ne lokacija za gradnju.
Tek sada posle izmene GUP-a to je postala atraktivna lokacija za izgradnju.
Delta je sve to 'izplanirala' i kod kupovine se 'sakrila' iza tamo nekog fonda....zašto nisu otvorano nastupili i rekli da Oni neće da se bave rečnim transportom, već oće da sruše Luku.
Zašto Oni ne uzmu koncesiju na 20god. za novu Luku Bgd., koja će da se bavi svojim poslom, a koji je značajan za Grad, pa lepo kad plate izgradnju te nove onda tek počnu da grade na ' ovoj ' strani.
 
2416322046053674ae1f9.jpg


Gradonačelnik Beograda Nenad Bogdanović o izgradnji grada na obalama reka. (24. mart 2007.)

http://www.tanjug.co.yu/Video/PregledVidea.aspx?str=374

Iz njegovih usta u božje uši.
 
Divna je to prica! Doduse, nije mi bas najjasnije ko ce da popuni toliki poslovni prostor koji se trenutno gradi o Bgdu, ali sto neko rece gore, iz Bogdanovicevih usta u Bozje usi...

A jel neko zna nesto o tom Engelu? Ovo sto moze na netu da se nadje stvarno lepo zvuci, silni projekti po celoj Evropi...Ali da ne bude posle slicna prica kao sa ovim Kupromom u Boru...
 
To je u svakom slucaju jedan ogroman projekat koji zahteva mnogo sredstava i vremena,i jos vise maste i arhitektonske kreativnosti.
Ima dosta primera u svetu gde je i pored dovoljnih sredstava arhitektura zakazala,pogotovo ako se previse zuri.
Hamburski Hafen City je jedan takav primer gde je i pored fenomenalne lokacije sve do sada izgradjeno veoma ;plitko'.Dodje se,pogleda se...i bezi se nazad u grad.
Kao poslovni kvart je ok,ali za zivot je grozno.Jedno bez drugoga ne moze da funkcionise,a pogotovo ne da bude neki novi centar.
Primeri (negativni)kao sto su City Nord i City Süd u Hamburgu pokazuju da kvartovi bez stanovnika nemaju perspektivu.U Hafen City-ju pokusavaju da ne prave takvu gresku,mada...
Beograd ima tradiciju stanovanja u centru tako da bi utom pravcu trebala da se razvija i obala dunava.
 
Šine sapliću grad
R. Dr., 28. mart 2007

"TREĆI Beograd", prostor od dorćolske marine do Ade huje, koji su gradski urbanisti zamislili kao jedan od novih centara prestonice, po svemu sudeći neće se ostvariti za, najmanje desetak godina. Da bi na, skoro 500 hektara zemljišta, bilo sagrađeno najmanje 50 hiljada kvadrata poslovnog i stambenog prostora, neophodna je realizacija kapitalnih projekata kao što su izmeštanje Luke "Beograd" i železničke stanice "Karaburma". Tek izgradnjom mosta preko Ada huje, potencijal ove atraktivne lokacije moći će da se potpuno iskoristi.

Najveći poduhvat u realizaciji plana uređenja dunavskog priobalja je premeštanje Luke "Beograd" na prostor Pančevačkog rita, na levoj obali Dunava. Tako će okolina sadašnjeg pristaništa, koje je zbog blizine centra i prebukirano i nefunkcionalno, biti iskorišćena za izgradnju modernih poslovno-stambenih kompleksa.

- Preseljenje Luke na prostor Reve na levoj obali Dunava biće višestruko korisno - kaže profesor Vladeta Čolić, sa Saobraćajnog fakulteta. - Da bi se iskoristio potencijal dunavskog koridora 7 neophodno je izgraditi funkcionalno pristanište, povezano sa najvažnijim saobraćajnicama u ovom delu zemlje. Tako će industrijska zona, koja će se tu razvijati, biti dobro povezana sa svim drumskim i železničkim pravcima.
Na ovom mestu danas se nalazi močvara, a prema Čolićevim rečima, poslu na izgradnji luke prethodiće veliki radovi na nasipanju i isušivanju poroznog tla.

Osim pristaništa, razvoj Dunavskog amfiteatra zavisi i od preseljenja lokoteretne stanice "Karaburma", koja godinama nije u funkciji. U "Železnicama Srbije" kažu da su svesni vrednosti zemljišta koji njihova stanica zauzima, ali i da je kapacitet takve stanice potreban Beogradu. Pitanje njenog izmeštanja rešavaće se, smatraju, u sklopu novog gradskog železničkog čvora. Rešenje ovog pitanja zavisi od izgradnje stanice "Prokop" koje traje godinama i čiji se kraj ne nazire.

- Postoji načelan dogovor sa ŽTP da im se ponudi adekvatna lokacija na levoj obali Dunava - kaže Đorđe Bobić, gradski arhitekta. - Budući da Direkcija za gradsko građevinsko zemljište radi na studiji izmeštanja Luke na banatsku stranu, logično bi bilo da to prati i teretni železnički saobraćaj.
Osim izmeštanja objekata rečnog i železničkog saobraćaja, neophodno je, smatra gradski arhitekta, da se posle usvajanja plana, koji bi trebalo da zaživi do kraja godine, pristupi izgradnji infrastrukture, obalne utvrde, i sanaciji zagađenog tla, kako bi se stvorili uslovi za investicije.

- Sredstva koja će Grad uložiti u infrastrukturu vratiće se kroz naknadu za gradsko građevinsko zemljište - kaže Bobić. - S obzirom na to da ovaj potez ima kapacitet za izgradnju najmanje 50 hiljada kvadrata različitog komercijalnog i stambenog prostora, ova stavka u gradskom budžetu neće biti ni najmanje zanemarljiva.

"JAPANSKI" MOST
JEDAN od gradskih prioriteta vezanih za dunavsku obalu u narednom periodu je novi most preko Ade huje. Prema rečima prvog arhitekte Grada, njegova izgradnja nema alternativu, a ovim poduhvatom rešiće se niz problema, poput rasterećenja saobraćaja.
Skupština grada je u pregovorima sa Vladom Japana od koje se očekuje da, pod vrlo povoljnim uslovima, kreditira izgradnju mosta koji će reku "pregaziti" preko donjeg špica Ada huje.

ZELENA OAZA
NAMERA urbanista je da ovaj deo grada, danas zapušten i zagađen, postane jedna od oaza prestonice. To će se ostvariti velikim zelenim pojasevima na mestu današnje železnice, zaleđa dunavskog Rukavca, i na samoj Ada huji. Bazen luke "Beograd", koji će dobiti drugu namenu biće kanalom povezan sa Rukavcem, čime će sazidani objekti dobiti na atraktivnosti.
Извор: Новости
линк http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=101765&datum=2007-03-29
 
dragan":143m6v44 je napisao(la):
„Treći grad“ na obali Dunava ??!

Opet ta magična reč " Treći Bgd " , samo što se text odnosi na " Prvi Bgd "-šumadijski, a ne na banatski. Ali, mnogo lepo zvuči medijima koji su opijeni 3.Bgd. ili ih neko debelo plaća da iz dana u dan pišu o hitnoj potrebi ovog Grada da izmesti Luku Bgd. na levu stranu Dunava.
Evo, pre nedelju dana je 'Blic' napisao isti članak...a o čemu se tu radi već sam napisao u 'gornjem' postu.
 
Preneti postovi sa "Razne gradske vesti" :

Влада":c7t58oc6 je napisao(la):
Интервју Бојана Станојевића Новостима
Novac čeka zakon

LUKA
GRADNjA na desnoj obali Dunava usloviće i izmeštanje Luke "Beograd". Jedni smatraju da je treba prebaciti na levu obalu Dunava kod Pančevačkog mosta, dok urbanisti podsećaju da je to loše rešenje jer će se grad razvijati i na toj obali. Predlažu da se ona izmesti iza Višnjice.
Prema mišljenju menadžera, najbolja lokacija bila bi Pančevo. Ovaj grad, koji je praktično već postao deo Beograda, dobio bi novu šansu za razvoj priverede. Ovaj ekonomski zamajac Pančevci bi trebalo oboručke da prihvate.
извор Вечерње новости
линк http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=102134&datum=2007-04-06
Lucifer":c7t58oc6 je napisao(la):
dragan":c7t58oc6 je napisao(la):
Luka Beograd...će se tako zvati ako bude izgrađena na teritoriji Bgd..Ako se izgradi-proširi u Pančevu, onda je to Luka Pančevo a ne Luka Beograd. ( pančevačka luka je već na berzi - LKDN ).
I Pančevo nije deo Beograda već Vojvodine, samo je blizu Bgd., koji bi tako izgubio prihod od poreza i povećao troškove transporta.
GUP-om je predviđena nova LB nizvodno pored pančevačkog mosta, ali izgleda da se razmišlja i o drugim rešenjima.Objavljeno je da se radi i Idejni projekat i DUP za predviđenu lokaciju, a sada se pojavljuju i nova rešenja?!
Delta neće skoro početi da gradi temelje na sadašnjoj lokaciji LB, dok se neizgradi nova LBgd.
To nema ama bas nikakve veze... Pancevo spada u sire podrucje Beograda, iako naravno formalno niko ne spori da je u Vojvodini. Montrealski aredprom je 70km od grada, Splitska luka cini mi se u Velom mistu (sto nije Split), ako je to luka koja prevashodno sluzi privrednim svrhama Beograda, onda je to beogradska luka, a moze da se zove i marskovska i panvecacka, i kineska nemam nista protiv.
dragan":c7t58oc6 je napisao(la):
Ako za tebe "nema ama bas nikakve veze"....ok.

Delta je kupila firmu 'AD Luka Beograd', očigledno radi zemljišta, ali koje može da koristi po ugovoru tek kad se izgradi nova luka i sada se radi DUP za lokaciju kod pančevačkog mosta na levoj obali.
O ovom je već dosta pisano na Preuređenje dunavske obale :

Услов је да лука и пруга буду измештене на леву обалу Дунава, покрај Панчевачког пута у зони Крњаче, што ће вероватно бити учињено јер су преговри градских челника и надлежних из „Железнице Србије” у поодмаклој фази.

Oživljavanje ovog dela Dorćola moguće je ako se preko Ade Huje izgradi novi most, nizvodno od Pančevačkog.
Ovaj plan „ide" na odobrenje u Sekretarijat za urbanizam i Direkciju za građevinsko zemljište, a potom pred gradske odbornike.
Nemam ništa protiv da se gradi u Pančevu ( Luka Dunav a.d. Pančevo ), koje će biti još 'bliže' Beogradu kada se izgrade mostovi kod Huje i Vinče.
Samo me čudi da se u sred izrade planske dokumentacije opet spominju druga rešenja.
dragan":c7t58oc6 je napisao(la):
...Pančevo je grad koji nije na granici Beograda, već je samo blizu.Znači samostalan grad
sa razvijenom industrijom koja daje oko 1/3 prihoda Vojvodini......i ima svoju "Luku Dunav".
Gledajući malo šire,tj. interese Države, mogla bi da se koristi 'Luka Dunav' i za Bgd., jer
dve luke na levoj obali u neposrednoj blizini, možda neće imati dovoljno posla.
A lokacija kod pančevačkog mosta bi mogla da se koristi za drugu namenu koja je potrebna Beogradu.
dragan":c7t58oc6 je napisao(la):
10. 04. 2007.
Pančevci bi rado Luku u svom gradu :
premeštanje Luke "Beograd" u Pančevo
ocenjuje se kao pun pogodak


Ideja Grada da Luku "Beograd" izmesti u Pančevo, podigla je na noge sve čelne ljude u ovom gradu.

Iako su za predlog prvi put čuli, većina stručnjaka smatra da je ova lokacija pun pogodak, a prvi čovek Pančeva, Srđan Miković kaže da predlog oberučke prihvata.
U Pančevu već postoji vertikalni kej, pruga, dobri putevi i prilaz za rečno-morske brodove. To je i ekološki čist posao, a verovatno će biti otvorena i nova radna mesta – rekao je Miković.
eKapija : http://www.ekapija.com/website/sr/page/99615

Uopšte me ne čudi da su 'čelni ljudi skočili na noge' u Pančevu, posle ovakve ideje.
Влада":c7t58oc6 je napisao(la):
^^Мене само чуди како је могуће да они први пут чују за то.
Надам се да Станојевић не прича из главе, то би већ било сувише неозбиљно
U članku stoji :
"......Prema mišljenju menadžera, najbolja lokacija bila bi Pančevo. Ovaj grad, koji je praktično već postao deo Beograda, dobio bi novu šansu za razvoj priverede.
Ovaj ekonomski zamajac Pančevci bi trebalo oboručke da prihvate."

Možda je ovo tek prva ponuda od strane grad.men.B.S. za najnoviju lokaciju Luke , pa zato nije bilo neke reakcije iz Pančeva.
Ovakva najava ( ili je samo 'razmišljanje' B.S. ? ) je iznenađenje za sve, jer Direkcija je 27.dec.2006.objavila :

Javni poziv
za prikupljanje pismenih ponuda u otvorenom postupku za izbor najpovoljnijeg ponuđača radova na izradi Prethodne studije opravdanosti sa generalnim projektom za novo mehanizovano teretno pristanište u Beogradu.
http://www.beoland.com/oglasi
dragan":c7t58oc6 je napisao(la):
Citati članka iz Politike
http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=20669

Нова лука на левој обали Дунава

Дирекција за грађевинско земљиште тренутно прикупља конкурсне понуде за израду студије оправданости, која би требало да предвиди колико ће отприлике коштати изградња теретног пристаништа, у ком року би се уложени новац вратио, али и да утаначи шта ће тачно бити изграђено на простору од 600 хектара низводно од Панчевачког моста.

Још, међутим, није познато да ли ће тако велику инвестицију финансирати држава, град или неко трећи.

Према мишљењу Ђорђа Бобића, градског архитекте, можда би најприхватљивије било да лука буде изграђена концесијом, а онај ко би уложио новац могао би да је користи, рецимо, двадесет или тридесет година.

– Постоји могућност да се држава и град удруже, па да нађу оператера. Не верујем да град може сам да финансира тако крупан залогај будући да има ограничен буџет.
Не можемо неконтролисано да се задужујемо, напињемо буџет и позајмљујемо новац који не можемо да вратимо. Већ смо узели кредит за унутрашњи магистрални полупрстен, мост код Аде Циганлије, а преговарамо и о позајмици за метро. Осим тога, враћамо неке давно узете кредите – објашњава градски архитекта.

Постојећа лука, напомиње наш саговорник, неће бити затворена док не буде изграђена нова.
Фирма „Делта”, као садашњи власник Луке „Београд” намерава да на простору који она сада заузима изгради пословно-стамбени комплекс, али тек после отварања нове луке, како се уосталом обавезала уговором о купопродаји.


Приближили смо се коначном договору са „Железницама Србије” да пругу и планирану локотеретну станицу, такође, пребацимо на другу обалу поред Панчевачког пута, зато што је логично да у индустријској зони поред нове луке буде железничка пруга.
Тако ће транспортни и производни погони бити сконцентрисани на једном месту.

Локација и капацитет новог пристаништа подразумевају савремен начин претовара терета и контејнера, што изискује изградњу вишефункционалног транспортног терминала.
Неопходни су и пратећи садржаји – складиштење и транспорт производа.


Ako je Delta vlasnik Luke Bgd , zašto se Grad brine o izgradnji nove luke ?
Možda je ovaj predlog za lokaciju LB u Pančevu način da se i ne gradi neka nova luka, jer u Pančevu već postoji izgrađena koju bi onda samo trebalo proširiti i bolje opremiti.
A pitanje je da li nam trebaju dve luke, jedna pored druge....... da li ima posla za obe ?

Međutim, već se radi DUP za Luku Bgd. kod pančevačkog mosta i Direkcija je već raspisala Javni konkurs za Studiju opravdanosti te lokacije.
Izgleda da 'gradski čelnici' nisu u sinhronizaciji, da se još razmatraju varijante, da će Delta 'izgurati' samo premeštanje luke, a ne i izgradnju nove - kako stoji u tenderu i ugovoru.
 
^^Мени у целој причи управо и смета та синхронизација градских челника, пошто ми идеја о пресељењеу у Панчево уопште није лоша само се до сада није појављивала као опција.

Овако ова Станојевића изјава даје повода да се постави много питања:
1. Да ли је одлучено где ће бити измештена Лука (да ли Станојевић мисли да би требала да се сели у Панчево, или се залагао за то па остао у мањини)?
2. Колико варијанти постоји?
3. Запто се ради ДУП и расписује јавни конкурс само за леву обалу ако одлука о пресељењу није коначна?
4. Ако је Панчево једна од опција, како је могуће да тамошњи челници не знају ништа о томе? Ко ће одлучити да се лука пресели у Панчево?
5. Зашто се месецима у медијима пресељење на леву обалу приказује као дефинитивно, а Бобић размишља о најбољем начину финансирања тог пресељења и чак помиње концесију као једно од решења?
6. Зашто у тендеру и уговору стоји да ће се градити нова лука, зашто се тада нико није сетио Панчева? Да ли зато што је процењено да Београду треба лука или је било битно да Мишковић што пре добије ово земљиште па се о томе није ни водило рачуна?
7. Да ли се Станојевић сада сетио Панчева зато што је процењено да би та лука била довољна или се ради о томе да се Мишковићу што пре ослободи земљиште и да он прође што јефтиније у целом послу пошто је већ дао "силне новце"?
...
Овакве одлуке се не доносе на овакав начин и све ми изгледа недопустиво неозбиљно иако, понављам, мислим да идеја о селидби луке у Панчево уопште није лоша јер ми се чини да би се начекали док би дочекали нову луку.
 
ja mislim da se to, što se tu desilo, zove korupcija i da bi trebalo da se ugovor sa deltom prekine i vrati im se novac pa nek se izgradi ili preseli luka a onda da se proda zemljište današnje luke po realnoj ceni.
ali to samo ja mislim i znam da se neće nikad desiti... :(
 
Tragom vesti da Grad planira izmeštanje Luke Beograd u Pančevo
STANOJEVIĆ: Pronaći najekonomičnije rešenje

U beogradskim medijima pojavile su se informacije da prestonica može ostati bez luke i da bi "dom brodova" mogao da se preseli u obližnje Pančevo.
U izjavi za Danas gradski menadžer Bojan Stanojević potvrđuje te informacije ali samo kao početnu ideju koju tek treba ispitati.
- Luka definitivno mora da se izmesti iz centra Beograda a Pančevo se trenutno izdvaja kao najbolje rešenje koje se dalje mora preispitati. Ekonomski gledano, predlog je najisplativiji jer bi bilo nelogično graditi luku na Dunavu nizvodno od Beograda kad na samo desetak kilometara već postoji sva infrastruktura u Pančevu.
Na taj način doprinelo bi se razvoju opštine Pančevo ali i celog južnog Banata, budući da bi luka podstakla promet robe u tom delu zemlje - napominje Stanojević.
Ideja izmeštanja Luke Beograd u Pančevo dobro je prihvaćena i u toj opštini. Tako njeni čelnici kao prednosti postojanja luke ističu povećanje prometa saobraćaja i podsticaj razvoja Pančeva sa okolinom.

Na mestu sadašnje Luke Beograd, čim se ona izmesti, gradiće se luksuzni poslovno - stambeni kompleks Vaterfront. Tako će na više od 400 hektara zemljišta, pored najluksuznijih stanova i kancelarija, biti izgrađeni objekti sa kulturnim, sportskim i turističkim sadržajima
Danas : http://www.danas.co.yu/20070412/beograd1.html

Znači "početna ideja" ...počelo je !
Kako da izbacimo Luku Bgd iz Beograda, da ne gradimo ništa i uštedimo pare, a Delta da dobije lokaciju.
To Grad.Menager treba da javi Direkciji da ne rade Studiju opravdanosti i Urb.zavodu da ne crta DUP.
 
Luka ”Dunav” Pančevo raspolaže sledećim izgrađenim kapacitetima:

Bazen - akvatorija površine 21 hektar sa obaloutvrdom 870 m
Vertikalni kej - 760 m
Zatvoren skladišni prostor 40.000 m2
Otvoren skladišni prostor 100.000 m2
Terminal za rasute terete sa skladištem površine 100.000 m2
Separacija za šljunak kapaciteta 50 m3/h
PTT, železničke i drumske saobraćajnice, mreža trafo stanica, gasovoda i dr.
Parking za teretna vozila površine 20.000 m2
Dve vage za drumska vozila nosivosti 50 t
Pristan za brodove
Remontna radionica
Upravna zgrada

Pda0006.jpg


U neposrednoj blizini Luke "Dunav" AD Pančevo nalaze se:
Silos za žitarice skladišnog kapaciteta 55 000 tona, Fabrika betona – 50 m3/h, Fabrika za preradu drveta

Kada se izgrade i mostovi kod Huje i Vinče lokacija Luke 'Dunav' će biti još 'bliža' Bgd.


Proširenje luke je moguće - ima mesta.Mogli bi samo da se prebace kapaciteti AD Luke Beograd

Izgleda da će Delta 'objasniti' Gradu šta je najbolja lokacija....a, i najjeftinije rešenje.
Grad bi tako dobijo 600ha kod panč.mosta...što je blizu 'širem centru' grada.Ima neke logike.
 
Kada je o ovome reč, treba videti koja je najbolja varijanta za samu luku i poslove koje uz nju idu. Logično je zapitati se da li su nam potrebne dve luke tako blizu. Ako se utvrdi da nisu, a da Pančevo zadovoljava sve poslovne zahteve velike luke, ne vidim razlog da ne bude u Pančevu. Delta dobija prostor (jeftin) gde će izgraditi objekte od kojih će se opariti, ali koji će služiti i samom gradu. Grad dobija zemljište na levoj obali gde je trebalo da se izmesti luka, a Pančevo i čitav taj deo dobija objekat bitan za dalji razvoj.
Ono što bi trebalo uraditi je da Delta plati čitav premeštaj i izmeštanje luke u Pančevo, tačnije dogradnju te luke što bi sigurno bilo daleko jeftinije nego gradnja iz temelja.
I tu onda ide ona priča o vukovima i ovcama :).
 
Luka 'Dunav' ima tačno dva puta veći 'basen' -akvatorija, 21ha naspram 10,5ha u Bgd.
U okolini ima mesta za gradnju skladišta i ostalog , a put i pruga su pored luke. ( mapa)

GUP-om je predviđeno izmeštanje Luke Bgd. kod panč.mosta i tada naši 'vizionari Trećeg Bgd' nisu uočili da je to zemljište od 600ha -najbliže Gradu, odmah preko mosta.
Sada kad treba da se tu i gradi sa novcem koji nemamo, setili su se ( uz malu pomoć Delte ) da postoji Luka 'Dunav' u komšiluku.

"Priča o vukovima i ovcama" može da bude sasvim realna.
 
Verovatno bi bilo logicno da se iskoriste postojeci kapaciteti luke Dunav, ali mislim da ipak Luka Beograd treba da bude na teritoriji Beograda. Luka Dunav je u Vojvodini (ako je na teritoriji Panceva). Ne vidim zasto bi se Beograd odrekao prihoda od najvece i najvaznije luke u Srbiji?
 
Ako bi AD'Luka Beograd' poslovala u luci 'Dunav' Pančevo, trebala bi da plaća poreze tamo gde je sedište firme,tj. ako joj sedište firme bude i dalje u Bgd.
To bi moglo da se dogovori sa Deltom u paketu sa svim ostalim uslovima :

Napraviti reviziju ( izmenu-dopunu) ugovora sa AD 'Luka Beograd'-Deltom, gde bi Grad odustao od zahteva za izgradnju nove luke za potrebe privrede, jer postoji već luka ~10km nizvodno koja može da obavlja takvu delatnost.
Obavezati ih da samo premeste dizalice,magacine,..itd. i ulože u modernizaciju i eventualno proširenje luke 'Dunav' - prema potrebama beogradske privrede.

To bi Deltu mnogo manje koštalo i brže bi se uradilo, pa bi tako i pre došli do građ.zemljišta kod Huje.
Grad bi dobio slobodnu lokaciju kod panč.mosta.....za čuveni Treći Bgd. :)
Sedište 'Luke Bgd' bi onda moralo da ostane u Beogradu, nap. u budućem kompleksu sadašnje luke gde će biti velika marina,a moglo bi da se izmesti iz Save i 'Pristanište Bgd'.
 
Citat sa bloga grad.arh. Đorđa Bobića : Premeštanje Luke Beograd

1. Premeštanje Luke Beograd na drugu obalu je stara ideja jer nije moguće da tu opstane, grad se širi i sadašnja pozicija je bliska centru. Inicijativu za izradu plana (vidi predhodne komentare)sam pokrenuo pre dve godine i plan za oko 500 hektara, prostor daleko veći od prostora luke BGD je počeo tada da se radi. Cilj je bio da se ovde kreira deo centra Beograda sa poslovanjem, stanovanjem, javnim zelenilom, pešačkim prostorima uz obalu, kanali, itd...

Posle je Delta na javnom tenderu kuplila luku (petina prostora plana) i ja to procenjujem da je to veoma dobro jer sve ide lakše ka realizaciji vizije kada postoji investitor za deo prostora koji ima potencijal da to i izgradi u skladu sa planom. Ostale četiri petine ovog prostora će biti ponuđene javno investitorima i nadam se da će urbanisti napraviti dovoljno dobar plan koji će investitore motivisati da ovde ulažu i grade. Predlažem da za to navijate i radujete se realizaqciji ovog velikog potencijala Beograda.
http://blog.b92.net/node/5430#comment
 
Svi pricaju projektu Luke Beograd, ali zna li neko sta se desava sa Marinom Dorcol? Pre neki dan sam setao kejom i cini mi se da se ama bas nista ne desava. Koliko se secam, u martu je trebalo da krenu punom parom...
 
gandralf":350zepv8 je napisao(la):
Svi pricaju projektu Luke Beograd, ali zna li neko sta se desava sa Marinom Dorcol? Pre neki dan sam setao kejom i cini mi se da se ama bas nista ne desava. Koliko se secam, u martu je trebalo da krenu punom parom...
Projekat stoji, očistili su nešto malo gradilište i pomerili termin izgradnje na početak leta zbog papirologije.
 
Vrh