[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=374603#p374603:2iryc09d je napisao(la):
dr strangelove » 05 Mar 2016 10:56 pm[/url]":2iryc09d]ne treba cenzurisani mediji, dovoljno je da pokazu njihovu crvenu liniju iz Paint-a i da ih svako natrpa g***** lol
На овом форуму су били предлози много лошије аргументовани, и много лошије графички одрађени, па тако поганим језиком се нису коментарисали. Макар до пре 2-3 година таква прљава критика није, или готово да није постојала на овом форуму ни у једној теми.
Ако ћемо о ставовима шире јавности, ја као екстравертна особа сам имао прилике да чујем врло различита мишљења о лењир-урбанизам начину планирања, и исти има јааако пуно подржавалаца међу обичним светом.
spatiotecte":2iryc09d je napisao(la):
Ovde smo svedoci da postoje ljudi koji lobiraju za nazadovanje sredine i drustva.
Поштовани Спатио, у твојим предлозима су доминирали мање или више реални или нереални предлози, јако и квалитетно си ширио аргументацију, и испод твог нивоа је да те заведе линч-руља на овој теми, која је искористила своје знање из политике као струке, да успламса емоције, саспе низ лажних оптужби на оштећену страну...
Све то је ударило на неискусне припаднике оштећене стране, који су малтене истовремено направили два удружења, која су направила читав низ тактичких грешака на своју штету. Чак су толико забрљали да ја, који сам дао подршку искрено и несебично, не желим више сарађивати са досадашњим челним људима оба удружења, него бих евентуално сарађивао са потпуно новим људима у истој причи.
Као човек који се залагао да се коридор аутопута искористи за брзи шински систем, необично ми је да не примећујеш да се званичним решењем нарушава континуитет у планирању планирања брзог шинског система, код кога је одувек колосек био предвиђан до далеке периферије ради доласка до погодног, јефтиног земљишта за депо. Сама група Јукапитал, која је најмоћнија у овој причи, најјаче препознаје свој интерес да Ибарска од Пилота Михајла Петровића до Орловаче личи на аутопут, и то тачно на траси садашње Ибарске. За сам град то нема никакве користи, јер се све то закуцава на Трговачку са знатно мањим капацитетом. На свом сајту Јукапитал као стратешку предност за инвеститоре не помиње ни метро, ни трамвај, већ пре свега близина аутопута. Уз све то, планира превелики број улаза на тај аутопут без сервисних саобраћајница (небезбедно), јер не дај Боже да се помере са својим плановима за милиметар на огромним и пустим ливадама. Чак, сервисне саобраћајнице би им донеле у збиру већи профит, али нисам ја јапи архитекта да мене слушају. Чак су са политичарима осмислили додатну подметачину да градску дистрибутивну петљу код Петловог брда провуку као део обилазнице. Чак се нису потрудили ни да споје сервисне саобраћајнице две петље (што је једино безбедно по њиховом концепту) да делују мало убедљивије када новац за републичке пројекте дају Београду.
@LAKI
Писао си како су "Са брзим саобраћајницама само источна и западна страна привилеговане", мислећи на аутопут, заборављаш на Савску магистралу, која је једини у Србији (недовршени) аутопут планиран са 3+3+зауставне траке. Не заборави и другу страну, да је аутопут истовремено и девастирао своју непосредну околину на сличан начин на који су то учинили аутопутеви у Бронксу у Њујорку (некада елитној четврти). Истина је да се Савска магистрала још недовољно користи, јер није на прави начин интегрисана са остатком мреже, али прво, постоје начини да је боље интегришемо, друго, имамо још један брзи правац који можемо развијати без девастације насеља на Чукаричком гребену:
правац Топчидерске реке. Шта год направили на правцу садашње Ибарске уз Видиковац, то ће се закуцавати у Трговачку, где више немамо простора за озбиљан друмски развој. Такве локације и све у наставку треба развијати у форми булевара, на неким деловима евентуално брзог булевара.
Зашто Топчидерски правац?
1. Већ се ради пројектна документација за формирање брзе саобраћајнице 2+2 са трамвајем у средини са карактеристикама пута резервисаног за саобраћај моторних возила, односно више него двоструко већег капацитета за аутмобиле од Трговачке (ако занемаримо ограничења која нам прави раскрпетља.
2. Формирање целовитог правца, сличног аутопуту исток-запад везаног на Моста на Ади, што немамо на правцу Трговачке.
3. Минималан утицај на стамбена насеља, са обзиром да је зона већ девастирана индустријом и има лоше прилазе за било какву стамбену градњу, и географске погодности у виду долине за лаку градњу петљи.
4. Правац је погодан за прилаз и са Авалског правца.
5. Директна веза са УМП-ом и боља веза са будућим Топчидерским тунелом.
Ради заобиласка Жаркова, можемо направити и нову, добру,
брзу везу ка Савској магистрали коришћењем трасе Старог кружног пута од Петловог брда до стадиона ФК Железник, заломити ка Белим водама и у правцу Доњег шпица Аде направити петљу. Истовремено, Макишку раскрсницу укинути и заменити надвожњаком (за ово још нисам сигуран).
Да се вратим на друм Баново брдо-Петлово брдо, у свим комбинацијама, потребно је планирати отворену трасу шинског система од Церака до Петловог брда и Орловаче без укрштањем са друмским саобраћајем у нивоу, и било који пројекат петље на Петловом брду мора да испуштује ту основу. Везано за само управљање саобраћаја на булевару, или убрзаном булевару који сугеришем, у свим комбинацијама број улаза на исти треба бити смањен, а прилази блоковима и градским садржајима искључиво преко локалних улица и сервисних саобраћајница. Везано за потенцијалне иновације, могућ је развој и интелигентних транспортних система тако да се зелени талас подешава у односу на тренутну оптерећеност за брзине 40-70км/с. Наравно, за периоде већег оптерећења мања брзина.
Лаки, имаш капацитета за квалитетну дискусију, и ја те за тако нешто изузетно поштујем. Разилазимо се по неким ставовима, у реду, али не треба падати у малограђанштину, које је на овој дискусији све више. Знам и студенте, који материјале за своје семинарске, па и дипломске радове сакупљају на оваквом форуму. Беобуилд је институција много више од тога. Ако онај ко је идеју спровео у дело, и координисао радом те институције, последњих пар година сам се залаже за урушавање исте, ми који смо сваку критику доживљавали као провокацију/инспирацију да још више истражимо, научимо, не треба да падамо на тако ниске ударце, и ако је могуће, бранимо остатке здравог разума.