Šta je novo?

Petlja "Petlovo brdo" - Zaštitimo šumski pojas na Petlovom brdu

A što neko ne pošalje par drvoseča u pratnji policije i reše problem za jedan dan? Koja smo mi smejurija od države.
 
Na jednoj od slika sto je Hill postavio na prethodnoj strani se jasno vidi da za petlju ima sasvim dovoljno mesta, i jos iha haj zelenila oko nje da ostane. Ja bih vas da sam drzava sve kaznila novcano za ometanje gradnje pa biste mi se bunili na sveti nikad. A ako vam ovi *** dozvole da menjate plan, svako ko dozivi i najmanji udes treba da tuzi vase *** drustvo zaludnih i nepismenih *** koje flomasterom po mapi crtaju nove saobracajnice.
Da ne ispadne da upadam u temu ko ludak, juce sam prosla pored vase sumice i definitivno ima mesta za sve. Nadjite nov hobi i sjasite sa petlje.
 
Е црна 11030, зар је и тебе понело ово наше домаће испирање мозга од стране политичара и њима блиских моћника, са својим или заступницима или фанатичним подржаваоцима на овом форуму?

"Пар дрвосеча и полиција", исти ти који дају плусеве за такав коментар, до пре коју годину су некога ко је такве потезе предузимао називали "Ђитлером" и "Дрвосеком". Већ је тај "Ђитлер" заслужено изгубио силне политичке поене таквим методама!

А везано за безбедност, живиш преко баре, говориш стране језике, провери из више извора овај постулат струке:

Капиталне инвестиције се никада не могу економски правдати нити искључиво, нити доминантно безбедношћу саобраћаја! Другачије решење за безбедан саобраћај може бити једино пратећи критеријум при капиралним инвестицијама. Када се улаже у безбедност и само безбедност, постоји читав систем јефтиних, а самим тиме економски супериорних мера у односу на капиталне инвестиције.

Мени се у америчкој критици великих пројеката (јако развијена у САД, а некада је била развијена и на овом форуму), свиђају изрази попут: "Boondogle", i "Let's we build it, they will use it". Они се могу применити и на ово фикс идеја решење петље, која није део нечега са целовитом техничком и финасијском конструкцијом.

Да неко тужи неку незадовољну групу грађана за ометање градње? У ономе што се зове цивилизован свет, није ми познат такав случај. Дешавало се да демонстранти добију батине, да буде тешко повређених, да их натрпавају г**** преко цензурисаних медија, али да их судски казне, ти случајеви ми нису познати.
 
ne treba cenzurisani mediji, dovoljno je da pokazu njihovu crvenu liniju iz Paint-a i da ih svako natrpa g***** lol
 
Ovde smo svedoci da postoje ljudi koji lobiraju za nazadovanje sredine i drustva.
 
Što znači svakom može da se digne i da celu državu zaustavi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=373625#p373625:z2zflx7u je napisao(la):
Karlo del Ponte » 27 Феб 2016 05:06 pm[/url]":z2zflx7u]

А везано за то да Партија жели да ми набаци да подржавам дивљу градњу, спрам инфраструктурних пројеката, легитимно је право Партије да тврди за било кога да је његов став оно што није његов став.
Исто је тако и легитимна твоја тежња да сваки став који се коси са твојим проглашаваш ставом неког скривеног цетра моћи који ради против јавних интереса, јер се само ти бориш за јавни интерес и само ти знаш шта је јавни интерес.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=373625#p373625:z2zflx7u je napisao(la):
Karlo del Ponte » 27 Феб 2016 05:06 pm[/url]":z2zflx7u]Ја сам сам трасирао, односно предлагао трасе инфраструктуре преко нечије имовине, и сматрам да када постоји најповољнија траса, треба директно или индиректно оштећене стране обештетити, и те врсте спорова решити брзо и праведно. Надокнаде оштећеним странама у свим комбинацијама улазе у цену неког инфрструктурног пројекта, био то пут, далековод, пруга, лука, итд.
И ја се са тимслажем, али то треба да важи, и важи за инфраструктуру која тек треба да се трасира. За сву инфраструктуру од јавног значаја која је трасирана ПРЕ изградње дивљих објеката НА ВЕЋ ДЕФИНИСАНОЈ ТРАСИ, тај принцип НЕ ВАЖИ. Ти предлажеш ретрасирање и редефинисање јавних интереса због малог броја бахатих суграђана којима тако помажеш да постану економски профитери у станоградњи а оне друге проглашаваш кретенима.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=373625#p373625:z2zflx7u je napisao(la):
Karlo del Ponte » 27 Феб 2016 05:06 pm[/url]":z2zflx7u]Објекти саграђени уз прећутно одобрење државе, а без званичних докумената такође представљају нечију непокретност. проблем прећутно одобрене градње је везан за преко 1.000.000 објеката у Србији.

Свакако да су дивни објекти нечија имовина и наравно да је држава одговорна због њиховог настанка. Недостатак урбанистичких планова и регулатива је и узрочних дивље градње јер већина људи нема новца да се скраси на Врачару или Новом Београду а мало даље од Славије не може ашов да закопа легално јер планови и даље не постоје.

Али, није свака дивља градња једнако дивља, нити сваки дивље изграђени објекат треба да има једнака законска права. Они дивљи објекти који су изграђени у зонама где су раније донешени урбанистички планови али нису по њима грађени не треба да се озаконе и треба да се руше, а инфраструктура њима не треба да се прилагођава. Само они објекти који су дивљи због недосататака планова треба да се озаконе и будућа инфраструктура треба да се прилагођава њима.

Ево и упоредног примера из истог насеља (Калуђерица). Први пример представља класичну дивљу градњу која је последица недостатака урбанистичког плана. Овде видимо испарцелисане плацеве и објекте у низу са путном инфраструктуром унутар самог насеља. Међутим, насеље нема катастарски путни прилаз, већ постоји дивљи пут преко приватних парцела. И данас/сутра, власник те парцеле може да дигне зид и ето прилога за БГ хронику. Е, у овом случају је држава кривац и мора да финансира експрорпијацију и уради тај недостајући пут, а сва будућа инфраструктура мора да се прилагођава стању на терену.

Други пример представља дивљу градњу која игнорише већ донете урбанистичке планове. Као што видимо, постоји трасирана и уцртана будућа улица по свим урбанистичким прописима. Међутим, ови препаметни примерци су одлучили да игноришу планове и саграде своје куће на сред трасе пута. Да буде ствар још гора, путни прилаз овим објектима је такође нелегалан, јер се налази на приватној парцели. То значи да држава не сме ни да доведе воду, ни да асфалтира, а ови људи су најгласнији у осуди државе и кукању како у 21. веку газе по блату. Е, овакви примерци не постоје, нити било каква инфраструктура њима треба да се прилагођава.

1250u48.jpg

24awmk7.jpg
 
Ne radim ja u policiji, niti je to moj posao. Postoji interventna jedinica za specijalne slučajeve.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=374710#p374710:8xw8epaz je napisao(la):
poponeb » 06 Mar 2016 07:50 pm[/url]":8xw8epaz]Hill
Moje ime je Dejan Jovanović i ja sam osnivač UG "Petlovo brdo"
Pogledajte prilog 1

i nešto kasnije UG "Zeleno naselje - Petlovo brdo" (ne "jedan od osnivača" već sam ga ja osnovao).

file.php

file.php

Pa ovo je kao kviskoteka i na kraju bese tajanstvena licnost "Osoba A pretstavite se" :D
 
Dejan011
Ne radim ja u policiji, niti je to moj posao. Postoji interventna jedinica za specijalne slučajeve.
Ne napisah ja nigde da ti radiš u policiji, a još manje da si drvoseča-testeraš, već očekujemo tvoj dolazak kao nekog koji je iskazao spremnost za junački podvig izbacujući "junački poklič" šaljući druge da obave posao.
 
Igor
Pa ovo je kao kviskoteka i na kraju bese tajanstvena licnost "Osoba A pretstavite se" :D
Dodatno objašnjenje, na osnivačkom aktu UG "Zeleno naselje..." uvaženi g. Dejan Jovanović, alijas Hill, koji nije jedan od osnivača ovog UG - VEĆ GA JE ON OSNOVAO je "petnaesti (redni br.15) među jednakima". :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=374603#p374603:2iryc09d je napisao(la):
dr strangelove » 05 Mar 2016 10:56 pm[/url]":2iryc09d]ne treba cenzurisani mediji, dovoljno je da pokazu njihovu crvenu liniju iz Paint-a i da ih svako natrpa g***** lol
На овом форуму су били предлози много лошије аргументовани, и много лошије графички одрађени, па тако поганим језиком се нису коментарисали. Макар до пре 2-3 година таква прљава критика није, или готово да није постојала на овом форуму ни у једној теми.

Ако ћемо о ставовима шире јавности, ја као екстравертна особа сам имао прилике да чујем врло различита мишљења о лењир-урбанизам начину планирања, и исти има јааако пуно подржавалаца међу обичним светом.
spatiotecte":2iryc09d je napisao(la):
Ovde smo svedoci da postoje ljudi koji lobiraju za nazadovanje sredine i drustva.
Поштовани Спатио, у твојим предлозима су доминирали мање или више реални или нереални предлози, јако и квалитетно си ширио аргументацију, и испод твог нивоа је да те заведе линч-руља на овој теми, која је искористила своје знање из политике као струке, да успламса емоције, саспе низ лажних оптужби на оштећену страну...

Све то је ударило на неискусне припаднике оштећене стране, који су малтене истовремено направили два удружења, која су направила читав низ тактичких грешака на своју штету. Чак су толико забрљали да ја, који сам дао подршку искрено и несебично, не желим више сарађивати са досадашњим челним људима оба удружења, него бих евентуално сарађивао са потпуно новим људима у истој причи.

Као човек који се залагао да се коридор аутопута искористи за брзи шински систем, необично ми је да не примећујеш да се званичним решењем нарушава континуитет у планирању планирања брзог шинског система, код кога је одувек колосек био предвиђан до далеке периферије ради доласка до погодног, јефтиног земљишта за депо. Сама група Јукапитал, која је најмоћнија у овој причи, најјаче препознаје свој интерес да Ибарска од Пилота Михајла Петровића до Орловаче личи на аутопут, и то тачно на траси садашње Ибарске. За сам град то нема никакве користи, јер се све то закуцава на Трговачку са знатно мањим капацитетом. На свом сајту Јукапитал као стратешку предност за инвеститоре не помиње ни метро, ни трамвај, већ пре свега близина аутопута. Уз све то, планира превелики број улаза на тај аутопут без сервисних саобраћајница (небезбедно), јер не дај Боже да се помере са својим плановима за милиметар на огромним и пустим ливадама. Чак, сервисне саобраћајнице би им донеле у збиру већи профит, али нисам ја јапи архитекта да мене слушају. Чак су са политичарима осмислили додатну подметачину да градску дистрибутивну петљу код Петловог брда провуку као део обилазнице. Чак се нису потрудили ни да споје сервисне саобраћајнице две петље (што је једино безбедно по њиховом концепту) да делују мало убедљивије када новац за републичке пројекте дају Београду.

@LAKI
Писао си како су "Са брзим саобраћајницама само источна и западна страна привилеговане", мислећи на аутопут, заборављаш на Савску магистралу, која је једини у Србији (недовршени) аутопут планиран са 3+3+зауставне траке. Не заборави и другу страну, да је аутопут истовремено и девастирао своју непосредну околину на сличан начин на који су то учинили аутопутеви у Бронксу у Њујорку (некада елитној четврти). Истина је да се Савска магистрала још недовољно користи, јер није на прави начин интегрисана са остатком мреже, али прво, постоје начини да је боље интегришемо, друго, имамо још један брзи правац који можемо развијати без девастације насеља на Чукаричком гребену: правац Топчидерске реке. Шта год направили на правцу садашње Ибарске уз Видиковац, то ће се закуцавати у Трговачку, где више немамо простора за озбиљан друмски развој. Такве локације и све у наставку треба развијати у форми булевара, на неким деловима евентуално брзог булевара.

Зашто Топчидерски правац?
1. Већ се ради пројектна документација за формирање брзе саобраћајнице 2+2 са трамвајем у средини са карактеристикама пута резервисаног за саобраћај моторних возила, односно више него двоструко већег капацитета за аутмобиле од Трговачке (ако занемаримо ограничења која нам прави раскрпетља.
2. Формирање целовитог правца, сличног аутопуту исток-запад везаног на Моста на Ади, што немамо на правцу Трговачке.
3. Минималан утицај на стамбена насеља, са обзиром да је зона већ девастирана индустријом и има лоше прилазе за било какву стамбену градњу, и географске погодности у виду долине за лаку градњу петљи.
4. Правац је погодан за прилаз и са Авалског правца.
5. Директна веза са УМП-ом и боља веза са будућим Топчидерским тунелом.


Ради заобиласка Жаркова, можемо направити и нову, добру, брзу везу ка Савској магистрали коришћењем трасе Старог кружног пута од Петловог брда до стадиона ФК Железник, заломити ка Белим водама и у правцу Доњег шпица Аде направити петљу. Истовремено, Макишку раскрсницу укинути и заменити надвожњаком (за ово још нисам сигуран).

Да се вратим на друм Баново брдо-Петлово брдо, у свим комбинацијама, потребно је планирати отворену трасу шинског система од Церака до Петловог брда и Орловаче без укрштањем са друмским саобраћајем у нивоу, и било који пројекат петље на Петловом брду мора да испуштује ту основу. Везано за само управљање саобраћаја на булевару, или убрзаном булевару који сугеришем, у свим комбинацијама број улаза на исти треба бити смањен, а прилази блоковима и градским садржајима искључиво преко локалних улица и сервисних саобраћајница. Везано за потенцијалне иновације, могућ је развој и интелигентних транспортних система тако да се зелени талас подешава у односу на тренутну оптерећеност за брзине 40-70км/с. Наравно, за периоде већег оптерећења мања брзина.

Лаки, имаш капацитета за квалитетну дискусију, и ја те за тако нешто изузетно поштујем. Разилазимо се по неким ставовима, у реду, али не треба падати у малограђанштину, које је на овој дискусији све више. Знам и студенте, који материјале за своје семинарске, па и дипломске радове сакупљају на оваквом форуму. Беобуилд је институција много више од тога. Ако онај ко је идеју спровео у дело, и координисао радом те институције, последњих пар година сам се залаже за урушавање исте, ми који смо сваку критику доживљавали као провокацију/инспирацију да још више истражимо, научимо, не треба да падамо на тако ниске ударце, и ако је могуће, бранимо остатке здравог разума.
 
@Karlo,
Jasno mi je da kad sam spomenuo pretvaranje autoputa u sinski koridor da je to dosta nerealna ideja uzimajuci u obzir politiku koju nas grad vodi u poslednjih 50 godina, te je svrstavam u sferu utopije. Ali kako god, smtram da jednog dana kad se zavrsi obilaznica, neko ce ipak razmisljati o njegovoj prenameni. (ako si pod tim nerealnim mojim predlozima mislio na to)

sto se tice ovog sumskog pojasa, dosta sam upoznat sa tim delom posto sam prolazio ibarskom nekoliko stotina puta jer imam vikendicu u Lipovici pa taj pravac mi je dosta poznat.
Kad sam se rekao da "jedna grupa lobira za nazadovanje sredine i drustva", to sam rekao u kontekstu da sam stekao uticaj da od kad se raspravlja o tom zelenom pojasu, stvari na terenu se ne pomeraju. Dakle od kad su poceli radovi na petlji sa obilaznicom (a to je bilo vec pre dosta godina) od jednom se stalo i nikako da se zavrsi taj deo. Pomislio sam da neko ko prati forum od nadleznih jos ne zna kako da resi tu petlju i da je cela stvar na stand by-u.

Kao sto znas, ja se uvek zalazem za sinski koridor gde god je to moguce i uvek cu navijati za sirenje zeleznice na ustrb automobila.
Nisam upoznat sa projektom ili idejnim resenjem precizne trase koja vodi do buduceg depo-a kod Orlovace pa ni samim tim nisam mogao da sudim da li trenutno resenje podrazumeva izgradnju istog ili ce trasa metro-a ici paralelno sa putem.
U svakom slucaju ako trenusno resenje petlje "ne podrazumeva" taj sinski koridor onda cu svakako biti protiv njega.

Ono sto sam samo hteo da kazem je da je meni nelogicno da par drveta koci vec godinama zavrsetak ove deteline i da bi trebalo da se pronadje neko resenje adekvatno.
 
Poštovani „svi“ (koji učestvujete u raspravi),
Kada su me komšije zamolile da se uključim u ovu raspravu rekli su mi da se ovde okuplja stručan i kulturan svet pa sam iz tih razloga hteo da Vam pružim sve relevantne informacije. Ukoliko želite da saznate šta se zaista dešava sa Ibarskom magistralom na južnim prilazima Beogradu. Ali ovo što sada vidim, na žalost nije to što mi je rečeno. Ja sam razumeo da se pre komentarisanja pročita tekst koji se komentariše. Ovde vidim da to nije slučaj. Možda bi ubuduće mogli da budete precizniji u davanju mišljenja i da obrazložite to svoje mišljenje. Ima mnogo toga što bi trebalo da vam objasnim ali pošto smo zaista u velikom kašnjenju u pripremi svega što se tiče Ibarske magistrale ja ću pokušati da objasnim samo najosnovnije.

Za početak, zaboravite na „Boriće“. Razmere problema su mnogo veće. Ja sam skoro siguran da je problem nerešiv. Ako se insistira na trenutnom planu. Ukoliko bi se primenio naš predlog ni najmanji deo „Borića“ ne bi morao da bude posečen. Po mišljenju svih stručnjaka sa kojima smo razgovarali, ukoliko bi se primenila „tangenta“, postojeći radius krivine na izlazu sa Orlovače ka Žarkovu bi ostao isti i isključivanje bi se obavilo nešto kasnije. Na taj način se ne bi ulazilo u pitanje vlasništva nad zemljištem koje je u „crvenoj zoni“. Mada, po mom uverenju to ne bi trebalo uopšte da bude moj problem i briga. Ali, zanemarimo sada to. Možda nekom drugom prilikom. Jer verovatno naša mišljenja ne bi bila identična.

Plan naselja koji je uradio „YU kapital“ ili „Verano Grupa“ je spisak muzičkih želja. Malo su se igrali sa Autocad-om i Photoshop-om.Tačnije, „iMvestitor“ je podrazumevao da će se sve što mu padne na pamet bez problema usvajati i da se građani neće pitati nizašta. Delimično su u tome uspeli ali ih je u realizaciji omela svetska ekonomska kriza. Tako da od tih „crteža“ nema ništa. Čak im je i kapara propala. U međuvremenu su neke parcele promenile vlasnike ali sve stoji. Već sam razgovarao sa nekim od njih. Ono što je važno je da plan koji je okačio „Žika“ već duže vreme nije aktuelan. Vi verovatno imate više podataka ali ono što sam ja čuo iz više izvora je da je firma bankrotirala.
Najosnovnije što su posetioci koji su komentarisali moj tekst i pravu liniju trebalo da urade je da provere važeći GUP do 2021. Valjda je neko stručniji od mene mogao i sam da vas upozori da GUP izgleda potpuno drugačije od tih crteža. Po važećem GUP-u do 2021. se odmah iza crvene zone (poslovni objekti) nalazi skoro bezvredna zelena zona. Sada su tu divlje deponije, zatrovana zemlja i zaparložene njive. Zamišljena tangenta bi mogla da prođe kroz to zemljište. Skoro nigde ne mora da ima dodir sa crvenom zonom. Čak su nam se javili neki vlasnici koji bi bili presrećni ako bi im se isplatila naknada za put (umesto kao sada, ništa).

Da se vratim na pitanje „tangente“. Prava linija na koju se neki među vama pozivaju je samo ilustracija koja je namenjena osobama sa kojima pregovaramo u državnim institucijama. Na žalost te osobe ne mogu da se snađu sa izrazima kao što su GUP, DUP i PDR i takvi planovi su njima nerazumljivi. Na žalost tako je. Zbog toga i jesmo u ovom problemu sada. Ja sam podrazumevao da će stručnjaci koji komentarišu sada tu „pravu liniju“ tako i razumeti i zbog toga nisam ni napominjao da je to samo ilustracija. To je samo ideja i ilustracija kako bi verovatno moglo da je neko savestan i odgovoran na vreme preduzeo sve ono što mu je u opisu posla da tako isplanira i projektuje. To nije moj posao ali nečiji jeste.

E sada ono najzanimljivije. Tu „tangentu“ nisu odbacili ni u EIB-u ni na drugim mestima. Na zvaničnom sastanku u Vladi Republike Srbije, u zvaničnim prostorijama Vlade, u radno vreme sa „Delivery Unit za infrastrukturu“ smo pregovarali i od dva ponuđena predloga Vlada se opredelila za „tangentu“, da se proveri. EIB je imao jedino objašnjenje zbog čega im ne odgovara da se bave tangentom – „promena plana može da potraje“. Na šta sam ja napomenuo da se najsličnija primena plana već odigrala u nastavku mosta Zemun – Borča gde je sve završeno za manje od tri godine. Od tada je u našem slučaju prošlo već dve godine. Tada su prestali da daju obrazloženja. Da su odmah tada pristupili analizi i ponovnom projektovanju sada bi već mogli da počnu sa radovima. Međutim neki drugi su stalno spominjali da je zemljište privatno vlasništvo. Tu možemo sada svašta da kažemo i oko mnogo toga se ne bi složili pa da skratim kako i šta se u međuvremenu dogodilo. Pre više od godinu dana su vlasnici zemljišta počeli sami da nam se javljaju i da se raspituju kako ide promena plana. Neki od njih su tražilii i da se vidimo ako imamo zajedničke interese. Prvi koji je došao je izjavio da je on lično spreman da pokloni 15 – 20% svoje parcele (kuda bi mogla da prođe jedna traka „tangente“) ako bi ta tangenta sa druge strane prošla pored njegove parcele. Jasno je zbog čega, imao bi pristup sa dve strane i vrednost zemljišta bi mu porasla i više od tih 15%. Jer po sadašnjem planu sve te parcele nemaju nikakav pristup. Treba da se pojavi neko ko bi uložio desetine milona evra samo u izgradnju infrastrukture (saobrćajnica, kanalizacije ... ) a to je suludo za parcele na 15 km od centra Beograda u ovom trenutku. Premeštanjem trase iza „Metro-a“ ne samo da bi se dobio pristup „sa zadnje strane“ već bi se oslobodio i pristup na Ibarskoj magistrali a koji je po svim planovima (i sadašnjem ali i budućim) onemogućen. Dakle, umesto da su zagrađeni sa OBE strane u ovom slučaju bi IMALI pristup sa dve strane. Posle njega su se pojavili još neki koji su dali identične predloge i ponude. Mene lično tako nešto uopšte ne interesuje ali ipak spominjem jer očigledno da postoji interes ali i ekonomska računica. To je posao nekih drugih institucija a ne moj da ja to sa svojim saradnicima rešavam. Upravo zbog toga smo ostavili Vladi Republike Srbije da to razmotri, analizira i da odgovori. Još uvek čekamo odgovor. Ovo je objašnjenje koje sam vam napisao još pre dva dana ali nisam bio u Beogradu pa ga tek sada objavljujem. U međuvremenu sam video gomilu neprimerenih komentara pa i od gospodina Popovića i svakako ću vam to odgovoriti kada stignem. Kako vidim i kakva je atmosfera, pretpostavljam da će me ta ekipa optužiti da sam dobio procenat od vlasnika parcela ... ili tako nešto. Dobićete sve informacije pa će se možda neko od vas i postideti šta je napisao/la.
 
Ono što je takođe jako važno da shvatite je to da je zbog bezbednosti saobraćaja po važećem projektu (ali i po svim budućim) CELOM dužinom trase Ibarske magistrale koja se „useca“ skoro 800 metara u naseljeni deo Beograda plus ostatak trase do Ceraka – Belih voda i Jablaničke ulice ( 3km), predviđena elastična zaštitna/odbojna ograda čija je svrha da spreči ulaz vozila na tu brzu „autoputsku“ saobraćajnicu koja mora biti bezbedna. Opravdano. U suprotnom bi imali novi Zrenjaninski put ali skoro tri puta gore jer ovuda prolazi 32,000 vozila dnevno (po PGDS-u iz 2011 koji smo dobili iz JP Putevi Srbije). Dakle, ako trasa bude nastavljena kroz „Boriće“ taj pravac se mora zadržati u narednih 3 km i SVI poslovni objekti (sada ne ulazimo u to kako su sagrađeni) će biti odsečeni od Ibarske magistrale (autoputa). Šta onda dalje, šta će se desiti sa tim objektima ? Tu smo saglasni da to ne bi trebalo da bude naša briga. Mi smo čak eksplicitniji u zahtevima i već smo (za probu) zatražili rušenje samo jednog ključnog objekta koji sprečava izgradnju pomoćne saobraćajnice. Ako se ta zgrada sa preko 50 stanova koja je munjevitom brzinom legalizovana (nakon našeg zahteva) ne poruši, pomoćna saobraćajnica ne može da se izgradi. U tom slučaju 36 velikih objekata ostaje „da visi“. Jednostavno nema rešenja. U sredini je izgrađena ta zgrada sa preko 50 stanova, na jednom kraju je vlasnik upravo legalizovao svoj objekat (AC Centar Marković) a sa druge strane postoji visinska razlika od skoro 5 metara koju niko „ne vidi“. Tako da, nema rešenja. Ako se ne omogući SVIM objektima da se i ubuduće uključuju direktno na magistralu svi će odmah bankrotirati. Što, jasno je nije naša briga. Dakle, prvo da vidimo rešenje. Šta mislite zbog čega je prvobitni plan JP Puteva Srbije i EIB-a u zajedničkom dogovoru skraćen za preko 400 metara ? Upravo zbog toga. Umesto da se ulazak Ibarske u Beograd završi kod semafora kod „Metro“-a EIB je odlučio da je skrati do ulaza na Petlovo brdo. Na naše pitanje „a šta dalje ?“ odgovorili su brutalno jasno i iskreno - „nas se to ne tiče, to je sada problem Beograda...“. Tako da, problem i dalje nije rešen, problem su samo uvalili drugom da ga rešava. Obraćali smo se gradskim institucijama i od svih dobijamo „copy – paste“ odgovor koji ne pruža nikakva objašnjenja. U poslednje vreme i odbijaju sastanke. Jasno je zbog čega. Ne znaju kako da reše problem.

Na ilustraciji je žutom linijom označena neophodna elastična odbojna ograda. Crvenom linijom/trasom je označena trasa koju je predlagala EIB. Tom trasom su mislili da „provuku“ kroz naše naselje u kome su skoro sve ulice jednosmerne sav saobraćaj za svih 36 objekata (fabrike, stovarišta, zgrade). Taj saobraćaj je nemoguće preusmeriti. Nijedan veći kamion ne bi mogao da prođe kroz uske ulice. Parkinga takođe već sada nema. Žao mi je, ali to nećemo dozvoliti. Neka država prethodno sama reši problem koji je sama i napravila. Mi smo vlasnici legalno i planski sagrađenog naselja i mi više nećemo da ispaštamo.
 
Na slikama se jasno vidi da pomoćna saobraćajnica ne može nikako da se izgradi. Zbog visinske razlike od 5 metara koja u svim postojećim planovima ne postoji. Svi su priznali da nisu bili na terenu i „da se to njih ne tiče“ i „da mi to vidimo sa našom opštinom“. To je stav Urbanističkog zavoda Beograda i Predraga Krstića (koji je toliko stručan da sada projektuje „Beograd na vodi“). I teraju po svome. Tražili smo da nam pokažu kuda misle da naprave pomoćnu saobraćajnicu ali ne žele da zakažu sastanak i prave se blesavi. Svi. Dok ne daju rešenje nema ni autoputa. Jer, ako nema pomoćne saobraćajnice onda sva vozila iz fabrika i lokala i vlasnika stanova (nelegalno sagrađenih, u tome se svi slažemo) će MORATI da izlaze direktno na taj „autoput“ a svi znamo da je to onda novi „Zrenjaninski put“. U tom slučaju nema svrhe početi sa izgradnjom „brze“ saobraćajnice tj. „autoputem – Ibarskom“ ako će nakon sam 200 metara od „Borića“ da nastane haos tri puta gori od „Zrenjaninskog puta“. Ili da se svi objekti poruše. Saglasni smo 100%. Ali odmah rušite. U stvari, za početak porušite samo jedan od ta tri objekta. Ajde sada, dajte rešenja.
 
Sledeća analiza koju ću vam spomenuti je tramvaj, LRT i metro. Ako „padnu Borići“ šinski sistem će zauvek ostati zakovan na konačnoj odrednici – okretnica 23 i 53 na Vidikovcu. Po ranijim planovima je trebalo da ide sve do depoa „Orlovača“ (između Orlovače i Rušnja) i tu je trebalo da bude po planovima od pre 30 godina veliki saobraćajni centar u kome bi se završavale dve linije metroa/LRT-a ili tramvaja (nadam se brzog). Od te tačke do centra Beograda je kolima potrebno više od 30 minuta (nekada i više). Nezavisnim šinskim sistemom bi se pametnim korišćenjem trase stizalo mnogo brže ali i luksuznije u centar grada. Ne zaboravite, 32,000 vozila dnevno ulazi u Beograd tom trasom. Koliko ono Beograd ima obeleženih parking mesta ? Da li bi Beogradu značilo da bar polovina onih koji ulaze u Beograd ostave svoja kola kod Orlovače i da lepo sednu na nekakav LRT ili bar brzi trmvaj/metro i za čas stignu centar. I još ne bi morali da plaćaju parking u centru. Razlog zbog koga šinski sistem nikako ne bi mogao da bude izgrađen je, jer nema više mesta. Nema prostora. Nema slobodnog zemljišta. Ako pažljivo pogledate planove primetićete da je objekat „Metro“ došao tačno u metar do linije i kote gde se završava „autoput“ tj. Ibarska magistrala. Za novih 20 metara više nema prostora. Dakle, ili „autoput“ (Ibarska) ili metro/LRT/tramvaj. Ne može oba. Onako kako se sada odluči tako ostaje zauvek. Dakle, zbog toga vas podsećam da mi štitimo mnogo više od „Borića“.

Što se tiče drugih "kritika" razjasniću kada stignem jer smo zaista u jako velikom poslu.
 
Ovo je važeći plan po kome se sve gradi. Zbog nečijeg nestručnog ili nesavesnog rada je presečen šinski sitem kod poslednje stanice 23 i 53 - okretnice autobusa na Vidikovcu.
 
Ova skica metroa u Beogradu nema veze sa životom, kao da je pravio neko ko ne živi u Beogradu i nema osećaj za postojeću infrstrukturu i transport ljudi u gradu. Šta će metro ispod Senjaka gde su sve vile? Šta će metro poprečno kroz novi Beograd i to neko krivudanje u centralnom poslovnom delu Novog Beograda? Da ne govorim da ne postoji mogućnost ukupavanja metroa niti ukršatanja sa postojećom železnicom na Novom Beogradu kao što ovaj plan predviđa.
 
@Hill

Ja sam bio uzdrzan u komentarima, jer mi se cini da ono sto je predlozeno do sada (polupetlja) ne ide u korist nikoga osim stanovnika vaseg naselja.
Ova varijanta 'tangente' meni deluje sasvim korektno. Samo se plasim da na kraju ne dobijemo neko poluresenje.
 
Često pominjete ibarski put kao auto-put. To nije i nikad neće biti jer jednostavno nema karakteristike jednog auto puta niti uslove za to. Možda jedino po broju vozila koji se tuda kreće ali i to će se značajno smanjiti izgradnjom auto puta BG - Preljina.
Auto put čiju blizinu pominju se odnosi na obilaznicu koja će izgradnjom druge trake to i biti.
Ne znam odakle tolika briga za legalizovane nelegalne i ne planske objekte ? I koje fabrike se nalaze među stambenim zgradama ?
Ako već postoji briga za snabdevanje teretna vozila mogu da priđu iz pravca Rušnja i kod servisa Ford (gde je i planirano isključenje) ili kod stambenog / ,,restrorantskog " objekta Šumadija i ispod četiri stambeno-komercijalna objekta gde i postoji saobraćajnica povezana i sa Gočkom ulicom. Uglavnom tu i postoji ulica do prodavnice Idea.
Alternativa je proširenje podvožnjaka u neposrednoj blizini raskrsnice kod Metroa i tu gde je ta visinska razlika od 5 metara.



Početkom devedesetih sam gledao planove i još tada je planiran tramvaj do Labudovog Brda. Postojala je neka priča da se probija tunel ispod Gočke ulice i da se produži do Petlovog / Rušnja ali to mi nekako zvuči nerealno.
 
Мислим да је сада свима јасно да борићи, над којима годинама годинама лијемо сузе, нису прави мотив читаве приче. А ми се ухватили као муве на лепак. Ја први.

При томе не негирам одговорност власти која легализује дивље објекте поред улаза магистрале, као ни потребу да се размисли о будућем провлачењу шинског превоза на овом потезу.
 
Vrh