Šta je novo?

Petlja "Petlovo brdo" - Zaštitimo šumski pojas na Petlovom brdu

Да ли ће Страбаг да испостави рачун Републици Србији или не, то се изгледа још не зна, али видећемо. Можда и неће јер им је омогућено да добију посао изградње "другог" моста изнад Саве на обилазници.

Ко ће бити нови извођач то ћемо видети, а можда и не, јер како је све ово кренуло и како "тече", пре ће стићи до Стразбура него до изградње петље :x

Петљу Петлово брдо ће градити нова фирма
Н. В. | 26. април 2016. 20:00 | Коментара: 0
ЈП "Путеви Србије" више не сарађују са компанијом која је требало да изгради саобраћајницу на Ибарској



ПОЧЕТАК изградње петље Петлово брдо није ни на видику. Пројекат дела Обилазнице око Београда, после три године блокаде, није ни на позитивној нули, већ је враћен два корака уназад. Првобитни план мора да се мења, као и већ изабрани извођач. У ЈП "Путеви Србије" уверавају да неће бити ни проблема због одштетних захтева, нити ће "Штрабаг" испоставити рачун Републици Србији.

Уговор са извођачем радова за изградњу петљи Орловача и Петлово брдо потписан је 23. јула 2013. године. Посао је добио аустријски "Штрабаг", који је доставио најповољнију понуду од шест милиона евра. Планирано је да радови буду финансирани из зајма Европске инвестиционе банке.

- Изградња петље Петлово брдо ће се наставити по окончању израде новог - измењеног пројекта петље, а у складу са Споразумом постигнутим са подносиоцима жалбе - кажу у ЈП "Путеви Србије". - Раније изабрани извођач неће наставити изградњу, јер је уговор споразумно раскинут.

Нагодбом је постигнуто очување 87 одсто површине шуме Борићи и да уместо сече 1.652 стабла, буде посечено највише до 261 стабла, као и компензација посечених стабала сађењем неколико стотина нових садница. У плану је и изградња дечјег игралишта у зони парк-шуме, а Петлово брдо ће коначно добити безбедан и легалан излазак на Ибарску магистралу код сервиса "Форд".

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 0%BC%D0%B0
 
I dosadasnji `izlaz na Ibarsku magistrali` kod servisa i salona ford je legalan!

Nelegalni su vecina objekata levo i desno od navedenog `izlaza`, ali u Srbiji se sve moze legalizovati... :grand:
 
Ево сад погледах на сајту Путева Србије, објављен је 22. априла "План укључења заинтересованих страна за пројекат петље Петлово брдо":
http://www.putevi-srbije.rs/images/pdf/ ... na_srp.pdf

Тек ће се у јавним медијима дати обавештење о плану укључења заинтересованих за изградњу наводне петље. А како изгледа радиће се она инвалид петља :notok:

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383215#p383215:37tbevuj je napisao(la):
Гага » 27 Апр 2016 12:31 am[/url]":37tbevuj]Да ли ће Страбаг да испостави рачун Републици Србији или не, то се изгледа још не зна, али видећемо. Можда и неће јер им је омогућено да добију посао изградње "другог" моста изнад Саве на обилазници.

Ко ће бити нови извођач то ћемо видети, а можда и не, јер како је све ово кренуло и како "тече", пре ће стићи до Стразбура него до изградње петље :x

Петљу Петлово брдо ће градити нова фирма
Н. В. | 26. април 2016. 20:00 | Коментара: 0
ЈП "Путеви Србије" више не сарађују са компанијом која је требало да изгради саобраћајницу на Ибарској



ПОЧЕТАК изградње петље Петлово брдо није ни на видику. Пројекат дела Обилазнице око Београда, после три године блокаде, није ни на позитивној нули, већ је враћен два корака уназад. Првобитни план мора да се мења, као и већ изабрани извођач. У ЈП "Путеви Србије" уверавају да неће бити ни проблема због одштетних захтева, нити ће "Штрабаг" испоставити рачун Републици Србији.

Уговор са извођачем радова за изградњу петљи Орловача и Петлово брдо потписан је 23. јула 2013. године. Посао је добио аустријски "Штрабаг", који је доставио најповољнију понуду од шест милиона евра. Планирано је да радови буду финансирани из зајма Европске инвестиционе банке.

- Изградња петље Петлово брдо ће се наставити по окончању израде новог - измењеног пројекта петље, а у складу са Споразумом постигнутим са подносиоцима жалбе - кажу у ЈП "Путеви Србије". - Раније изабрани извођач неће наставити изградњу, јер је уговор споразумно раскинут.

Нагодбом је постигнуто очување 87 одсто површине шуме Борићи и да уместо сече 1.652 стабла, буде посечено највише до 261 стабла, као и компензација посечених стабала сађењем неколико стотина нових садница. У плану је и изградња дечјег игралишта у зони парк-шуме, а Петлово брдо ће коначно добити безбедан и легалан излазак на Ибарску магистралу код сервиса "Форд".

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 0%BC%D0%B0
file.php
На овај чланак из Новости је реаговао својим коментаром, један од чланова два удружења која су против изградње петље, а која се иначе не трпе између себе, а он је и наш скорашњи члан ДиЏеј Хилл и каже:

DJ Hill 27. април 2016. 11:24 #4041336
Petlja "Petlovo brdo" se nikada neće graditi jer je projekat nestručno urađen, štetan je po interese građana Beograda a naročito stanovništvo na jugu Beograda i to sve do Jablaničke ulice. Ovaj nestručno urađen plan/projekat bi, u slučaju da bude realizovan za sva vremena "odsekao" stanovništvo četiri naselja, "Petlovo brdo", "Labudovo brdo", Vidikovac i Cerak - Vinogradi i građani bi živeli odmah uz saobraćajnicu kojom dnevno prolazi više vozila nego na autoputu Beograd - Niš. Dejan Jovanović
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 0%BC%D0%B0
 
Kako nesto sto vec postoji decenijama moze ``u buducnosti da odsece`` gradjane???
Ili je vec tako, ili nece ni biti!!!
Kruzni put i Ibarska magistrala su STARIJE od sva cetiri naselja koje je gospodin pomenuo u komentaru.
Sva cetiri naselja su (bila) znacajno udaljena od same saobracajnice, sve dok genijalci sebi nisu dozvolili da prave stambene i poslovne objekte na zastitnom pojasu izmedju naselja i saobracajnice!!!
jedini objekat koji je pre 30 godina postojao u toj zoni je bila kafana `sumadija` na petlovom brdu i barake nekadasnje fabrike HTZ opreme `Napredak` (ako se dobro secam) na Vidikovcu, koje su vec vise od 10 godina srusene.
 
Нема прилагођавања виталне инфратруктуре дивљој градњи. Ментоли који су коповали некретнине на таквим локацијама су - ментоли и није ми их нимало жао.
 
Ma i Železnik, Bele Vode , Cerak sve će biti odsečeno. Pretpostavka da će turizam podavalskih naselja trpeti.
Adrese za ispostavu računa se nalaze u osnivačkim aktima udruženja.
 
(....линч руља, која се макар по овом питању одрекла свега онога што происходи из отвореног духа и отвореног срца, поново јаше....)
 
Re: Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Nepročitan postod Petko » Uto Maj 24, 2016 10:38 am
"Petlje ORLOVAČA" i "PETLOVO BRDO"

Najnovije informacije na sajtu "JP Putevi Srbije":

1. 01.12.2015. Prezentacija modifikovanog rešenja petlje "Petlovo brdo" (zbog sukoba oko šume "Borići")
http://www.putevi-srbije.rs/images/pdf/ ... ogradu.pdf

2. 09.02.2016. Sporazum o nagodbi sa Udruženjem građana:
http://www.putevi-srbije.rs/images/pdf/ ... agodbi.pdf

3. 21.04.2016. Informacija o održanim javnim konsultacijama:
http://www.putevi-srbije.rs/images/pdf/ ... na_srp.pdf

4. 23.05.2016. Plan uključivanja zainteresovanih strana:
http://www.putevi-srbije.rs/images/pdf/ ... ostima.pdf
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387746#p387746:24zeb9aq je napisao(la):
edgeman » Tue May 24, 2016 7:47 pm[/url]":24zeb9aq]Ne znam samo kako im uspeva.
Kopirajte Radničku uz malo jači kompromis i dobija se potpuno rešenje i uz nešto više radova tj. 2 nadvožnjaka ili jedan duži.
Seča šume bi bila u kraj i ne bi bilo usecanja duboko u šumu kao kod prvog predloga.



Drugo eventualno pomeranjem kružnog toka bliže petlji Orlovača možda bi se i izvuklo potpuno rešenje kao što su oni sad predložili sa sečom 261 drveta (mislim da je tako) ali se mnogo onda odstupa od postojeće trase kružnog puta. Mada i to bi moglo da se reši jednim prilaznim putem do kružnog toka sa npr. zapadne strane.

Zašto se ne ide u ovom smeru rešavanja problema?
Moje mišljenje je da je ovo odlično rešenje.
 
Vec smo neki od nas crtali takva i slicna resenja.
Nisam strucan ali pretpostavljam da je problem sto se dodatno priblizava postojecoj petlji orlovaca, pa verovatno ne zadovoljava neke saobracajno tehnicke standarde.
Druga stvar je tvrdoglavost i iskljucivost koju su od samog starta pokazale obe pregovaracke strane.
Upravo ta tvrdoglavost i nedostatak osecaja o opstoj koristi je i razlog zasto je ovde na forumu, (ali i u siroj javnosti) znacajno opala podrska i jednom i drugom udruzenju gradjana sa P. Brda.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Opala je podrska jer se bune zbog gluposti, Ljudi ginu na toj deonici jer postoji greska u projektovanju koja datira ko zna od kad, na 30 metara od mene prolazi buduca magistralna tangenta ali necu se ja buniti Vec vlasnik Viletine koji je napravio Kucu na sred trase koja je ucrtana pre 40 godina kao bulevar i dalje se spore sa njim, nije bitno to nego prosto ako ti smeta sto ce da prolazi saobracajnica takve frekvencije onda se seli sta da ti kazem, nije kao da nemas izbora, da li je bitno sto se tu redovno gine ili sumski pojas koji moze da se posadi ili presadi gde god hoces. ako hoces hladovinu i mir lepo u Barajevo, Sremcicu, Podavalska naselja cena kvadrata i jeftinija od trenutne lokacije a ima sume i pasnjake kolko volis nema buke fenomenalno, to je win win win situacija, skandal je sto se ovolika frka uopste dizala i sto se nisu stitili ljudski zivoti vec ljudski hedonizam .
 
Nije petlja pogrešno projektovana nego nije dovršena.
Nova petlja je nesrećno spojena sa starim i još tada nesrećnim rešenjem. Rezultat je crna tačka i puna crna hronika.
Treba samo završiti ono što je počelo pre ko zna koliko godina a to je četiri trake ibarske od Žarkova pa do Orlovače i naravno bar do Meljaka. viewtopic.php?f=21&t=1294&start=75

Postod Tihi_SRB » Čet Jun 02, 2016 3:16 pm
Dali smo mi normalni. Vaznije parce sume od vec mnogo izgubljenih zivota...

https://www.youtube.com/watch?v=P3wyCEDT_sI

Ovaj snimak star skoro tri godine. :notok:
 
Gresis Ziko.
Cela petlja orlovaca je katastrofalno projektovana. Nisam strucnjak, ali ako neko nacrta podhodnik (podzemni prolaz) ciji su pocetak i kraj izmedju glavne trase ibarske i servisnih saobracajnica, onda sebi dajem za pravo da kazem da ta osoba nema veze sa zivotom i da treba da radi neki drugi posao.
Takodje, sama dislokacija magistrale, napravila je dodatne probleme, a da nikakve realne potrebe za time nije bilo (u to ne ubrajam spekulante i preprodaju zemljista).

Zahvaljujuci svemu tome mozemo imati:
-Status kvo
-Kompromisno resenje
-Neku karakondzulu (poput aktuelnih predloga
- dobro resenje koje bi podrazumevalo ogromna ulaganja i modifikacije i jedne i druge petlje.

Mozda je i najbolje resenje dici ruke od svega (mislim na petlju P. Brdo) i vec planiranu saobtacajnicu od Vrbinog, niz kijevski potok do topciderske doline i Kijeva uraditi u 2+2 profilu i tako dugorocno resiti problem...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
И коначно се сага о петљи "Петлово брдо" завршава.

Јуче је на сајту Путева Србије објављен документ о коначном решењу измене и допуне главног пројекта петљи "Петлово брдо" и "Орловача".

25.08.16. ЈАВНА НАБАВКА БР. 404-202/2016 – ИЗМЕНЕ И ДОПУНЕ ГЛАВНОГ ПРОЈЕКТА ПЕТЉИ „ПЕТЛОВО БРДО“ И „ОРЛОВАЧА“ – КОНАЧНО РЕШЕЊЕ
http://www.putevi-srbije.rs/index.php/r ... 5%A1enje-3

Ово је одлука о додели уговора предузећу "ЈВ роуд дизајн доо и Адомне доо" за израду главног пројекта.
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1

http://www.putevi-srbije.rs/images/pdf/ ... Odluka.pdf

На сајту удружења који су све ово замутили нема још никаквог обавештења: http://zelenonaselje-petlovobrdo.blogspot.rs/
:blah:
 
Надам се да се Пантограф неће љутити што његову поруку са подтеме "Регионални развој" преносим на ову подтему. Оно што је важно за ову подтему сам подебљао:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402071#p402071:38zf2pcj je napisao(la):
Пантограф » 25 Авг 2016 04:01 pm[/url]":38zf2pcj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402051#p402051:38zf2pcj je napisao(la):
Earthmoving » 25 Aug 2016 01:09 pm[/url]":38zf2pcj]Sad možeš da zaključaš i Mečku al nemaš para da je kupiš. Deda me vozio pre 30tak godina Fićom Ibarskom na more i nećeš verovati - stigli smo i vratili se i što je još neverovatnije, za slično vreme za koje se i danas stiže. I to bez povraćanja :) Fića pre 30 godina su bila strava kola, bolja od ružnih Renoa4, Citroena... u stvari ne znam dal je u svetu u tom trenutku postojali bolje malo vozilo. Jbg i Ford T sad kad pogledaš je ružan al samo ako zaboraviš da se pravio pre 110 godina.
Iako u suštini volim fiću, čisto da napomenem da je i petoro mojih rođaka - od toga troje dece - krenulo, negde pre 30 godina tim autom na more u Crnu Goru, i da su se u povratku, na Ibarskoj magistrali pred Petlovim brdom, nažalost, sve petoro predstavili Gospodu.

Ne znam da li si svestan da je pre 30 godina, u trenutku kraja proizvodnje, fića bio 30 godina star model, a da se od malih automobila, recimo, već pravio pežo 205, a i reno klio je kroz godinu-dve bio u razvojnoj fazi? Sigurno je i produžena proizvodnja tako zastarelog i po bilo kojim standardima nebezbednog vozila doprinosila crnoj statistici, po kojoj je pre 30 godina u SR Srbiji godišnje u saobraćaju ginulo 1.700 ljudi...

Zaostalost ima visoku cenu.
 
@Дејане, таква будалаштина се и очекивала од свих трију учесника у овој прљавој саги, и од ткз. Европске банке за обнову и развој, некаквог НВО-НЛО удружења грађана и .... (да не кажем неку ружну реч) Путева Србије.
Сви троје могу да се :blah:
 
Nije mi jasno što EBRD nije odobrila izgradnju kompletne petlje pod uslovom da se za svako posečeno drvo zasadi jedno novo u okolini. Koliko vidim nešto slično se pominje u onoj nagodbi. Ostatak petlje će se morati napraviti kad-tad, a pitanje je koliko će sve to da traje i koliko će ovaj cirkus da košta na kraju.
 
и још да се надамо да нико неће страдати на овој "полу дивљој саобраћајници" кад једног дана почне да се користи.
 
Mene sad najviše interesuje šta znači "biće omogućen pristup svim objektima pored magistrale".
Da li to znači da ostaje elastična ograda na bankini nove trase, sa izlazima na servisnu saobraćajnicu na određenim mestima, ili se elastična ograda uopšte ne postavlja kako bi svako dvorište imalo direktan izlaz na novu saobraćajnicu širine autoputa?

Šta znači "Biće izgrađena bezbedna raskrsnica sa Đuje i Dragoljuba"?
Da li to znači semafor, ili kružni tok, ili možda bočno ulivanje Đuje i Dragoljuba na magistralu samo u pravcu ka gradu, bez mogućnosti prelaska na suprotnu stranu (kao recimo na autoputu prema Nišu kod Dušanovačke pijace?)

Neverovatno je da je nakon silnog dugotrajnog palamuđenja dogovor ovako uopšten, toliko da se može čitati praktično i kao provlačenje strogog profila autoputa sa ogradom tuda, a i kao potpuna kapitulacija pred zahtevima divljih.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402159#p402159:18nfry5n je napisao(la):
Dejan011 » 26 Aug 2016 01:24 am[/url]":18nfry5n]Nije mi jasno što EBRD nije odobrila izgradnju kompletne petlje pod uslovom da se za svako posečeno drvo zasadi jedno novo u okolini.


EBRD je banka a ne ekolosko drustvo... Sta njih briga za nase zelenilo i parkove.
 
Ma samo nek završe onu nakazu. Sve je bolje nego trenutno stanje.
 
Vrh