[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=374950#p374950:wvu8on3f je napisao(la):
Žika » Uto Mar 08, 2016 10:21 am[/url]":wvu8on3f]Često pominjete ibarski put kao auto-put. To nije i nikad neće biti jer jednostavno nema karakteristike jednog auto puta niti uslove za to. Možda jedino po broju vozila koji se tuda kreće ali i to će se značajno smanjiti izgradnjom auto puta BG - Preljina.
Auto put čiju blizinu pominju se odnosi na obilaznicu koja će izgradnjom druge trake to i biti.
Ne znam odakle tolika briga za legalizovane nelegalne i ne planske objekte ? I koje fabrike se nalaze među stambenim zgradama ?
Ako već postoji briga za snabdevanje teretna vozila mogu da priđu iz pravca Rušnja i kod servisa Ford (gde je i planirano isključenje) ili kod stambenog / ,,restrorantskog " objekta Šumadija i ispod četiri stambeno-komercijalna objekta gde i postoji saobraćajnica povezana i sa Gočkom ulicom. Uglavnom tu i postoji ulica do prodavnice Idea.
Alternativa je proširenje podvožnjaka u neposrednoj blizini raskrsnice kod Metroa i tu gde je ta visinska razlika od 5 metara.
Početkom devedesetih sam gledao planove i još tada je planiran tramvaj do Labudovog Brda. Postojala je neka priča da se probija tunel ispod Gočke ulice i da se produži do Petlovog / Rušnja ali to mi nekako zvuči nerealno.
@Žika,
Namerno tako spominjem upravo u tom kontekstu u kom ste i naveli jer je to saobraćajnica sa najgorim svojstvima oba. Po PGDS-u iz 2011 prolazi više vozila nego na autoputu Beograd – Niš kod Tranšpeda ili 2,6 puta više nego na Zrenjaninskom putu. Međutim njegova širina nije kao na pravom autoputu. Nema zaustavnu traku, nema pravu bankinu i, što je najvažnije nema „ zaštitni putni pojas“ širine 18 – 24 metra (ne znam sada šta je po propisu).Dakle, na suženom prostoru prolazi zapravo autoput. Velike stambene zgrade na slici se nalaze na oko 11 metara od „autoputa“ – da li bi vi voleli da živite na 11 metara od autoputa Beograd – Niš ? Znam, bespravna gradnja je, ali šta ako tu žive neka deca ? Treba li da ta deca ispaštaju ? Što se toga tiče, tj. još jednom ponavljam, mi smo već podneli zahtev da se pitanje bespravne gradnje reši ODMAH i da se za početak poruši ona zgrada koja je zapravo 2 x 800 kvm (slepljene dve zgrade – jasno je zašto je to tako urađeno) i u kojoj živi preko 50 porodica. Međutim opština Rakovica je munjevito brzo tu zgradu legalizovala. Jedan od službenika koji je to učinio je prvo uhapšen (ali zbog drugih kriminalnih radnji) a nakon toga je unapređen na više i bolje radno mesto „u grad beograd“ u 27. Marta. Pravo iz zatvora na više radno mesto. To je bio odgovor na naš zahtev da država prvo reši pitanje bespravne gradnje. Tako da, hajde od sada da nas stvarno više ne optužujete da štitimo bespravne graditelje kada već 8 godina vodimo veliku borbu po CELOM naselju protiv građevinske mafije. Mi isključivo zastupamo interese građana koji žive u LEGALNO i PLANSKI izgrađenim naseljima Petlovo i Labudovo brdo (to je skoro isto naselje) pa tek onda, ako nam se interesi podudaraju možemo da zastupamo i stanovnike bespravno podignutih zgrada.
U dužini od oko 800m se nalazi nekoliko industrijksih pogona za preradu nameštaja i stovarišta, neki i izvoze. Njima mora da priđe šleper inače će svi da bankrotiraju. Auto salon „Ford“ – šta mislite, kako im dovoze automobile. Još jednom, mi smo već više puta objavili da bespravno podignuti objekti nisu naša briga. Ali ono što jeste naša briga je, da li ćemo možda ponovo da ispaštamo ako direktna posledica ulaska autoputa kroz „Boriće“ naše naselje bude doživelo saobraćajni kolaps jer infrastruktura ne može da prihvati sav taj dodatni saobraćaj. Ovaj crtež što ste postavili je upravo taj primer. Prvo, semafora i prekida razdelnog ostrva NEĆE biti (već sam napisao o tome). To je jasno svima. Inače bi već na izlasku sa petlje vozila udarala u prvi od tri semafora na rastojanju od samo 600 metara. Ulaz i izlaz na Petlovo brdo tj. sadašnja ulica kod „Forda“ će takođe morati da bude ukinuta. To može svakome da bude jasno ako obrati pažnju kada se isključuje sa Orlovače u pravcu Petlovog brda, sada zamislite ispravljenu saobraćajnicu (kolovozne trake širine pravog autoputa), i onda zamislite da na samo 400 metara iznenada udarite na prvi semafor. U JP Putevi Srbije su stalno spominjali izraz da je potrebno da se „umiri saobraćaj“. Jer, ako sam dobro razumeo ne sme tek tako da se iznenada naiđe na usporenje. A pošto bi taj semafor prouzrokovao kolonu do Lipovice. Svi znamo kakav kolaps nastaje kada je i malo veća gužva kada semafora kod „Metro“-a radi u punom režimu rada. A tek kada su zadušnice. Jasno je da bi se taj semafor uklonio posle tri dana. Da stvar bude gora, pri poslednjem razgovoru sa predstavnicima JP Putevi Srbije nam je zvanično saopšteno da će se o pitanje „raskrsnice u nivou“ (znači semafor se i neplanira, i to oni i ne kriju), tek odlučivati. Tj. o potrebi da se uopšte ona napravi. Još jedna bitna informacija, ja sam još pre dve godine Sekretarijatu za saobraćaj grada Beograda podneo zvaničan zahtev građana da se tu postavi semaforizovana raskrsnica i to na način i u rokovima kao što je bilo urađeno za „Metro“ – munjevitom brzinom, nakon što je Gerhard Šreder nazvao Tadića, pre jedno 7-8 godina. Mi smo poslednjih 40 godina stalno slali zahteve da naselje dobije bezbedno uključenje i stalno nam je odgovarano da ne sme da se prekida „kontinuitet saobraćaja na ibarskoj magistrali“. I onda se pojavi jedna nemačka prodavnica i za nedelju dana dobije sve ono što 32,000 stanovnika ne može da dobije 40 godina. E sada će morati i ovde da se postavi. Iduće nedelje će Sekretarijat morati da izda saopšetenje šta je sa zahtevom. Saznaćete ishod.
Što se tiče plana, podvožnjak je namenjen pešacima i manjim traktorima, manje putničko vozilo jedva da može da se nekako provuče. Mežutim, čak i da se pokuša neka intervencija, ništa ne vredi jer će ulaz i izlaz kod „Forda“ biti ukinut. Takođe, ta opcija bi mogla da reši pitanje samo 4 objekta a preostalih 32 pogona i stambene zgrade i dalje ostaju „da vise“ (kao na ilustraciji). Tu jednostavno nema rešenja. Ulica do prodavnice „Idea“ NE postoji. To je samo u planovima „Urbanističkog zavoda Beograda“ i oni nikada nisu izašli da vide „stanje na terenu“. Sami su priznali da su radili po planovima iz 1989. godine. I još su mi saopštili (Predrag Krstić i Nataša Danilović i to u prisustvu novinarke „Blica“) da se „to sada njih uopšte ne tiče i da mi sve to vidimo sa našom opštinom Rakovica“. Iz opštine smo dobili dopis ... otprilike ... „šta se bunite kada je tu planirana saobraćajnica još od 1951. godine“. Kada u arhivi pronađem taj papir okačiću vam ga da se malo smejete. Takođe su za „Boriće“ rekli da u stvari „to i nije park jer kod njih u papirima piše da je njiva. Tako da, ... tu u stvari ne postoji park“.
Ajde sada, neko pametan, neka da rešenje za sve one objekte što će ostati „da vise“. Ja ga imam, ali bi onda počeo građanski rat.
Na mišljenje (ili uverenje) da će se izgradnjom autoputa Beograd – Preljina smanjiti broj vozila moram na žalost da iznesem sledeći podatak. Tako smo se i mi nadali pa smo upravo to izneli kao argument još pre tri godine na početku naše borbe, ali je odgovor JP Putevi Srbije bio da će se saobraćajno opterećenje povećavati iz godine u godinu. Rekli su da se očekuje da se sve do Lipovice i Meljaka podignu industrijski pogoni i svašta još drugo. Posle smo shvatili da će podizanjem objekata i čitavih naselja prekoputa Petlovog i Labudovog brda (to je onaj 3D plan od „YU Kapital“) saobraćajno opterećenje biti enormno. Planira se izgradnja čitavih naselja sve do Železnika i to u dužini od preko 3 km, od Jablaničke i žarkova pa sve do Kružnog puta. I sada zamislite da se zbog bezbednosti saobraćaja na tom potezu postave elastične odbojne ograde celom dužinom.
Za tramvaj ili metro ću kasnije posebno da objasnim. Samo uvod – pre mesec dana je završen uvid u planoce za taj segment i planiran je depo i poslovno industrijksa zona odmah pored ali sam ja već izneo primedbe na plan upravo napominjući da se mora uzeti u obzir nezavisni šinski sistem na slobodnoj površini nekadašnje ibarske magistrale. O tome više drugom prilikom.
Рани јавни увид у План детаљне регулације комерцијалне зоне уз Ибарску магистралу, јужно од раскрснице са аутопутском обилазницом, градска општина Раковица
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1728154
pozdrav