Šta je novo?

Petlja "Petlovo brdo" - Zaštitimo šumski pojas na Petlovom brdu

Igor
Karlo niko nije rekao da su oni projektovali ovo polu resenje vec da su zaustavili realizaciju kompletnog resenja koje je bezbednije.
od stf » Čet Jan 28, 2016 9:25 am
... а иновативна алтернативна Ваша идеја је да се пола петље не изгради ... а то је баш онако зрело, озбиљно и одговорно ... у складу са достигнућима 21. века вероватно.
Itd.
 
Pozdrav svima.

Posle učestalih zahteva i molbi komšija i građana sa Petlovog brda ovom prilikom se uključujem u već započetu temu. S obzirom na moguće katastrofalne posledice svega negativnog, a što se dešava u poslednjih nekoliko meseci, komšije su tražile da se oglasimo i da svim zainteresovanima pružimo sve potrebne informacije.

Moje ime je Dejan Jovanović i ja sam osnivač UG "Petlovo brdo" i nešto kasnije UG "Zeleno naselje - Petlovo brdo" (ne "jedan od osnivača" već sam ga ja osnovao). O ovome ako baš bude moralo da se piše, a nadam se da neće morati jer bi onda tema mogla da završi u blatu. Ono što je glavno je to da postoji otvoren tzv. "case" - predistražni postupak (predmet u daljem tekstu) i pregovaračkog procesa između našeg udruženja i EIB-a (Evropske Investicione Banke). Taj "predmet" je aktivan i u toku je tek početak velike borbe uprkos namerama EIB-a da isti stavi u drugi plan. Dokaz za to je:

http://www.eib.org/about/accountability ... o-brdo.htm

Za razliku od našeg postupka, onaj za koji ste verovatno do sada mislili da je jedini je - okončan. U to se možete uveriti ovde:

http://www.eib.org/about/accountability ... o-brdo.htm

Razlog zbog koga je naš predmet i dalje "živ" je taj što ni EIB a ni JP Putevi Srbije ne mogu da reše svinjariju za koju su sami odgovorni. Ne može nikako da se izgradi "pomoćna saobraćajnica" a bez nje ne može da se ostvari zacrtani pravac ulaska u Beograd. Osim ako se želi nova "lakat krivina" kao kod "Galenike" u Zemunu. Dakle, ovaj projekat je nemoguće dovršiti jer projektanti nisu izašli na teren i nisu konstatovali nove okolnosti na terenu. A to je bespravna gradnja. Da ne bi neko slučajno pomislio da mi štitimo bespravne graditelje, upravo je obrnuto. Još pre viiše od tri godine smo uputili zahtev da se pre nastavka radova prvo reši sudbina nekoliko velikih stambenih zgrada čija je vrednost već tada bila više od 10 miliona evra. Takođe smo (preventivno), upravo da ne bi neko pomislio da mi štitimo bespravnu gradnju uputili zahtev za rušenje ključnog od tih nekoliko objekata. Umesto da "slepljena zgrada" od 2 x 800 kvm bude porušena ista je momentalno legalizovana. Tako da, dok se ne reši pitanje pomoćne saobraćajnice nema nastavka gradnje. Jer mi, stanovnici legalno izgrađenog naselja nećemo dozvoliti da se sav taj dodatni saobraćaj vrati nama u naselje. Neka se sami dogovore opštinari (koji još uvek nisu uhapšeni) i JP Putevi Srbije kako i na koji način. Pošto takvog rešenja nema, to jedino znači da saobraćajnica NE MOŽE da se izgradi.

Takođe je važno da napomenem da mi imamo ne jedno, već dva rešenja o kojima se poslednjih nekoliko meseci već pregovara.


I najvažnije od svega, poslednjih skoro šest godina koliko traje naša borba koja je započela sa zaštitom parka "Borići" naš cilj je isti - ne može niti jedan metar parka da bude posečen. Tako je od prvog dana i oko toga nema kompromisa. A kompromisa nema jer se u međuvremenu tema toliko iskomplikovala da je park zanemarljiv koliko su druge i važnije stvari isplivale na površinu. Jedna od njih je da, ukoliko "padnu Borići" - padaju čitava naselja u dužini od 8 km, sve do Čukaričke padine. Ukoliko "autoput" (po PGDS-u 32,000 vozila prosečno dbevno, vikendom i mnogo više) uđe na planiranom (pogrešnom) mestu, u tom slučaju ranije zamišljene dve linije LRT-a, tramvaja ili pravog metroa nikada neće moći da budu izgrađene po prvobitnom planu do depoa "Orlovača". Već sada je zbog greške u projektu ta trasa skraćena do okretnice 23 i 53 na Vidikovcu. I na taj način bi zauvek bio odsečen ceo jug beograda od šinskog sistema. Samim tim što ne dozvoljavamo da se poseku "Borići" mi u stvari štitimo nešto mnogo vrednije i važnije od samog parka. Delegacija EIB-a koja je videla planove koje smo im pokazali su bili vidno uznemireni i na tom prvom sastanku su nam iskreno rekli da smo apsolutno u pravu a naročito su ONI insistirali na tom podatku da bi nezavisni gradski šinski sistem bio trajno ugrožen nastavkom realizacije petlje "Petlovo brdo". Svima nam je tada bilo jasno da smo pobedili. Međutim, tokom sutrašnjeg dana, nakon što su se predstavnici EIB-a videli sa JP Putevi Srbije, predstavnicima "grada" Beograda i drugim institucijama - promenili su ploču. I tada je počelo spletkarenje i na svakom koraku muljanje nezamislivih razmera. Meni do sada nikada u životu nije moglo da padne na pamet da iz EU može nešto ovako negativno da se događa i to u kontinuitetu već više od dve godine. O tome možda više marednih dana. Ali ono što je bitno a vezano je za ovaj predmet je to da smo upravo zbog drskosti i bezobrazluka EIB-a bili prinuđeni da "odmznemo" do sada primiren, (na njihovu molbu) novi predmet - "Orlovača" a koji je uzrok svih problema. Pored toga smo započeli proceduru povrede pregovaračkog procesa delegacije EIB-a i zloupotrebe njihovih ovlašćenja tokom procesa medijacije. Te stvari razmatraju mnogo ozbiljnije institucije od onih za koje mi znamo. Jedan od razloga za to je što je EIB ukrao/prisvojio zakonom utemeljen legitimaan proces referenduma koji je naše udruženje u zvaničnoj proceduri započelo pre dve godine. Na njihovu molbu smo isti takođe "stavili na led", na njihovu molbu jer, kako su nas lepo zamolili "sve će se dogovorimo". A onda, iznenada EIB preuzima NAŠ referendum i pokušava da ga u jednoj prevari predstavi kao legitiman. Uz to još pružaju svu medijsku pomoć u novinama i štampi. Građani su bili opravdano ljuti i za manje od jednog dana smo pristupili realizaciji jedinog zvaničnog i legitimnog referenduma tj. preciznije, predstavnici građana po raznim delovima naselja su bili pitani da li žele da budu pitani za svoje mišljenje na zvaničnom referendumu. I tako su se i izjasnili za 2 sata plus još 1 sat tokom samo jednog dana se pojavilo više od 400 građana a koji su i narednih dana nastavili da dolaze. Na drugoj strani se pojavilo samo 17 građana. Toliko o legitimnosti tog drugog "referenduma". Ono što je važno da se napomene je to da je opština Rakovica morala da prihvati činjenicu da je taj proces u toku i isti je prihvatila. Referendum će se održati na dan parlamentarnih izbora tj. 24. Aprila. Prethodno će opština morati formalno da omogući realizaciju istog.

Za sada toliko, ako vas bude interesovalo narednih dana možete dobiti mnogo više informacija. A biće jako puno zanimljivih stvari :)



Više informacija:


www.petlovobrdo.rs

ili

www.ustanak.rs


puno pozdrava svima, Dejan Jovanovic - UG "Petlovo brdo"
 
Audiator et altera pars da cujemo i drugu stranu
Astrodule puno kokica nije zdravo
 
Сви они који се позивају на тврдњу како је петља услов безбедности, пре него што наставе са прек****вањем преко одређених грађанских иницијатива, које превазилази критику и оштар сукоб ставова (што је некада давно био Беобилд), нека провере следеће постулате струке од стране неког независног, да ја не би био тумачен по том питању као пристрасан:

1) Међу категорисаним саобраћајницама, не постоји небезбедна саобраћајница као саобраћајница, без обзира да ли је кривина 10, 210, 510 метара полупречника, раскрсница или кружни ток, да ли је стална, привремена, у изградњи итд. Постоји само неправилно обезбеђена саобраћајница у смислу сигнализације, осветљености, прегледности, контроле поштовања прописа, и неких сложенијих грешака у комбинацији истих.

2) Приликом саобраћајног пројектовања у смислу безбедности, безбедност никада није ни једини ни доминатни фактор у вредновању капиталних инвестиција, у које спадају петље. Међу низом фактора који се вреднују при капиталним инвестицијама, доминантне променљиве су брзина и проточност, док безбедност спада у додатне факторе за вредновање. Семафори, евентуалне траке за лева скретања, вертикална сигнализација и слично не спадају у капиталне инвестиције.

3) Буџење густог високог зеленила у унутрашњости петље је против правила безбедног саобраћаја на саобраћајницама високих перформанси (свака петља има бар једну такву саобраћајницу).

Даље, не могу да не назовем дволичношћу ставове неких:

Случај 1: Трамвај за Степу и Кумодраж
Проблеми: 2(Неблаговремено планирање инфраструктуре за јавни превоз+погрешна поставка пројектног задатка и процедура развоја планске документације)
Решење: Спалити пројектну документацију, изменити из темеља пројектни задатак и процедуру.
Став тих неких: То Лаве!!!

Случај 2: Коридор Церак-Рушањ
Проблеми: 6(Неблаговремено планирање инфраструктуре за јавни превоз+погрешна поставка пројектног задатка и процедура развоја планске документације+небезбедно саобраћајно пројектовање за брзу саобраћајницу+ограничавање планског развоја пословних садржаја у зони+нарушавање високих стандарда планске градње постојећих насеља+трајно уништавање шумског фонда)
Решење: Спалити пројектну документацију, изменити из темеља пројектни задатак и процедуру.
Став тих неких: Ти си непријатељ развоја!!!
 
Ko tu vise koga je____!?
Da izvinete na izrazu...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Karlo ajde jednostavno da te pitam, da li mislis da je ovo polu resenje bezbednije za ucesnike u saobracaju nego prvobitno resenje koje je planirano a pogotovo u odnosu na danasnju situaciju na tom potezu?
 
Pogledajte prilog 4Da se nadovežem na Igorovu primedbu, poslednjih dva meseca organizujemo sastanke i jedinstven stav SVIH vrhunskih stručnjaka (za sada nemam ovlašćenje da njihova imena iznosim u javnost) je da se druga rampa "detelina" - "truba" MORA izgraditi ODMAH ! Ponavljam - ODMAH. Ovaj predlog koji je na prevaru JP Putevi Srbije zajedno sa 17 naših komšija i EIB-om potpisalo je toliko providan da zaista vređa ljudsku inteligenciju. Ukoliko se ne izgradi druga rampa u tom slučaju se ne može odvijati saobraćaj iz pravaca kao na slici/ilustraciji. To je toliko jasno da sam i ja kao laik odmah shvatio kakva prevara je u pitanju. U kontaktu sa komšijama je potrebno manje od dva minuta da shvate da je druga rampa neophodna. Prosto je neverovatno koliko su neki ljudi naivni i nadaju se da će neka "božanska sila" da ih zaštiti od toliko očigledne pretnje po njih. Dakle, nema nikakvog kompromisa, cela petlja se radi ODMAH. S obzirom da su neki od njih i zaduženi za bezbednost saobraćaja isti su izjavili da će oni po zakonu morati da intervenišu i da se ne odlaže ovaj cirkus. Ali, isti ti stručnjaci su nam dali za pravo da se ceo projekat mora ODMAH zaustaviti i da se stručno obrazlože naši predlozi. To su saopštili svi stručnjaci sa kojima sam razgovarao i koji će to potvrditi na zvaničnoj prezentaciji koja se priprema.

Da bi se stvar razumela do kraja, ovo sakato rešenje su već pokušali da nam poture pre više od godinu dana. Čak je i EIB doveo naturalizovanog Rumuna iz UK da nam očita bukvicu, posle je čak prisustvovao tribini u domu kulture u Rakovici ali je bio toliko drzak na sledećem sastanku sa nama da se odmah, sa prvim avionom vratio u UK. Ono što je bitno je to da se oni sami unutar EIB-a tog dana nisu dobro dogovorili kako da nas lažu. Pa su tako podneli (mislim na EIB i JP Putevi Srbije) kao zvaničan dokumenat nacrt njihovog konačnog rešenja za drugu rampu gde je predlog na samoj petlji Petlovo brdo da se prekine razdelno ostrvo i postavi semafor u punom režimu rada. To je i postao konačan predlog. Ubeđivali su nas da je to "sasvim OK" i da taj prvi semafor (prvi od tri semafora u dužini od 600 metara) zapravo neće mnogo usporiti kretanje saobraćaja (PGDS - 32,000 vozila prosečno dbevno, a to je više nego na najfrekventnijoj tački autoputa Beograd - Niš kod Tranšpeda) ! To je bilo toliko providno da smo se svi iz našeg udruženja (komšije) pa i ja smejali kako nas smatraju debilima. Međutim, EIB i JP Putevi Srbije su bili toliko uporni da su definitivno taj predlog uvrstili u zvaničan protokol sastanka. Samo 15-ak minuta nakon toga u salu ulazi taj Rumun i kada je video NJIHOV predlog (tj. predlog sa kojim je bio saglasan i njegov EIB) čovek digne dževu i brutalno pred svima kaže, "da li ste vi pri zdravoj svesti" i rukom precrta pred nama semafor ! Ovi njegovi ga gledaju, krenu da ga ubeđuju nešto ali on se onda okrene ka njima i samo im saopšti da je on stručnjak za saobraćaj i da nema govora o tome da se ostavi razdelno ostrvo i postavi semafor, još jednom besno precrta NJIHOV predlog i saopšti - "svi koji budu hteli da se sa sakate rampe sada uključuju u pravcu Banovog brda i Žarkova će morati u stvari da krenu nazad na Orlovaču i tamo da naprave "osmicu" na samoj petlji i da se lepo vrate ka istoj tački.... osim, ako se odmah ne završi i druga rampa". A onda se okrene ka meni i saopšti - "ako ne prihvatite ponudu EIB-a doći će vam Kinezi ili Azerbejdžanci i sa njima ništa nećete moći. Tu nam je pukao film i kao uzvratnu pretnju sam izvadio već urađenu prijavu za novi "case"- predmet "Orlovača". On se ućuti, ja prijavu vratim i od tada kao zvanična ponuda EIB-a i JP Putevi Srbije postaje sakata petlja BEZ druge rampe ali SA razdelnim ostrvom - to je druga ilustracija. Posle samo 10-ak minuta Rumun se pokupi i ode na aerodrom i ostavi ove svoje da se dalje mrcvare sa nama i da nas vaćare. Ali. ne možete da zamislite kakvo je to muljanje i spletkarenje. Osnivač EIB-a je EU. Taj predlog je na kraju postao predmet "nagodbe". Namerno sam vam ovo napisao da bi shvatili kakve su razmere ove svinjarije.
 
Ako ja razumem ti si za originalni plan? Sta je u tom slucaju sa "ne dam nijedno drvo"?
 
Hill,
vi samo sve predloge ignorisete. Nacrtaj vas predlog kako napraviti petlju.
 
Ovo je smesno, zbog nekih koji ne dozvole da se posece suma na drzavnoj zemlji da se pravi 2,5 km novog puta...
 
Nije njihova duznost da daju predloge vec da budu razumni ako je moguce te sam zato pitao sta je sa "nedam nijedno drvo"?

Ovo nije predlog vec povucena linija na mapi i podilazi ko zna kojim i cijim interesim ali i na postojecem potezu. Delimicno i skretanje sa teme posto po meni ne resava pitanje borica ako se planira ukljucenje na onaj vijugavi sadasnji pravac onda nije resen problem. Petlja se treba nastaviti na onaj trasirani ispravljeni deo.
 
Po nekim podacima (još uvek čekamo zvaničan odgovor) od donje tačke (Cerak - Vinogradi) pa ka Orlovači preko 96% vozila nema nikakve potrebe da prolazi preko sadašnje "pogrešne" trase obeleženom žutom bojom. Ukoliko se primeni predlog "tangenta", cela ta deonica se oslobađa i može da služi kao lokalna saobraćajnica za potrebe postojećeg stanovništva 4 naselja. Tada bi bilo moguće da LRT, tramvaj ili metro može da prođe sve do Orlovače. Takođe bi tada mogao da se projektuje kompletan novi plan tog područja sa širokim šetalištima, biciklističkim stazama, korzom, lokalima i to sve u dužini od preko 3 km i to sa OBE strane saobraćajnice. Ukoliko bi se ostalo pri sadašnjem, "pogrešnom" projektu, tada bi dužinom cele saobraćajnice morala da se posatvi elastična zaštitna ograda (zbog bezbednosti) a verovatno i visoka zvučna blenda. Sada zamislite kakve posledice po ekonomiju bi proizvelo zagrađivanje SVIH lokala u dužini od preko 3 km ? Radi lakšeg razumevanja, šta mislite da li bi zemljište (i poreski prihodi) više vredelo ako:

1. Se postavlja elastična zaštitna ograda sa obe strane saobraćajnice

2. Nema nikakve ograde

Dodatno, realizacijom "tangente" zemljište dobija JOŠ JEDAN pristup sa zapadne strane i takođe to zemljište vredi više (i poreski prihodi su veći).


@Stomatolog,

više ne govorimo o nekoliko stabala i parkiću već o mnogo široj slici. Govorimo o odsecanju čitavih naselja. I tu žive ljudi, zar ne ?
 
Nadam se da će neko normalan i razuman sada odlučiti da izgradi prvobitno rešenje petlje, ono sa svim rampama.

Čuj ti to, javiće se problemi na celoj trasi do Č. padine. Yeah right.

Cerak-vinogradi su već odlično odvojeni od trase, Trgovačka je takva kakva je i tu nema izmene, Padina takođe. Za pojedinačne kritične slučajeve postoje bukobrani.

Jedini koji su ugroženi prvobitnim rešenjem su divljaci koji su gradili nelegalno po PB i oko Repiškog potoka.
 
Odgovor na brzinu, kasnije ili sutra nastavak.

Ukoliko je potrebno da se omogući bezbedno odvijanje saobraćaja neophodno je da se celom dužinom trase postavi elastična zaštitna ograda. Takođe, odmah ili u drugoj fazi da se ukloni već postojeći ulaz-izlaz u Petlovo brdo, tj. jedina pristupna saobraćajnica za celo naselje od 30,000 stanovnika. Direktna posledica toga je predlog od strane EIB-a, kako bi se u tom slučaju odvijao saobraćaj za vlasnike ilegalno sagrađenih objekata.
Još jednom da napomenem, mi zaista nemamo milosti prema takvima i već smo zatražili rušenje tih objekata i vraćanje zemljišta u prvobitno stanje ali država ne zna šta hoće. Dok se ne poruše ti objekti nema smislenog rešenja ni bezbedne saobraćajnice. A šta mislite hoće li ih porušiti ?

Ono što je jasno, građani planski i LEGALNO izgrađenog naselja neće dozvoliti nikakav nastavak gradnje sve dok nam se ne pruže objašnjenja i planovi urađeni od stručnih službi. Mi nećemo ponovo da plaćamo cenu nečijeg nesavesnog rada i zloupotrebe službenog položaja. S obzirom na to da je i EIB odgovorna za ovo mogli bi i oni da se potrude i da, ukoliko su odgovorni snose odgovornost. Taj je postupak u toku.

Dakle, ova ilustracija-plan je predlog delegacije EIB-a koji su na licu mesta tražili da im pokažemo da li kamioni mogu da prolaze KROZ naselje u kojem su skoro sve ulice jednosmerne.

pozdrav svima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=374368#p374368:3ie5l7ge je napisao(la):
Igor » 04 Mar 2016 01:51 am[/url]":3ie5l7ge]Karlo ajde jednostavno da te pitam, da li mislis da je ovo polu resenje bezbednije za ucesnike u saobracaju nego prvobitno resenje koje je planirano a pogotovo u odnosu na danasnju situaciju na tom potezu?
Ни једно.

Као сваки прави "непријатељ напретка и државе", на много места сам се залагао за радикалне измене на нивоу пројектног задатка.

Оно што сам нагласио као компромис, је одустајање од инвестиције, или усмеравање кредита на другу инвестицију која није спорна (петља Бубањ поток, на пример). У оквиру компромиса, било би могуће унапредити проточност и безбедност одређеним интервенцијама на сервисним саобраћајницама, уливним и изливним тракама, сигнализацији и осветљености зоне, евентуално постављањем камера за контролу поштовања ограничења брзине.

Везано за семафоре, варијанта решења "са три семафора" може бити унапређена укидањем средњег семафора са обезбеђивањем везе Петловог брда сервисним саобраћајницама са оба семафора. На растојању 600 метара могуће је направити зелени талас за брзину 50км/с са интервалом семафора 70 секунди, са две траке у правцу капацитет 2200 возила на сат у једном смеру, што је нешто више од капацитета Трговачке на Жаркову.

А везано за ХИЛЛ, и коментаре на њега како "предлогом лењиром изцртане трасе се не бори ни за кога, осим за интересе приватних инвеститора", просто се питам да ли постоје границе доброг укуса у нак*****некога? Минимум би био да неко ко просипа такве оптужбе, макар мало прогугла, како би професионално накнак**ао некога. На зону између Железника и Видиковца шапу је ставила група "Ју Капитал", која није хтела да се отвори ни толико да дозволи нешто ширу регулацију за саобраћајницу Церак-Орловача, иако би им то било од економске користи. Када у то урачунамо урбанистички план зоне, која је животно дело групе болесно сујетних и утицајних архитеката егоманијака, предлог који је ХИЛЛ поменуо постаје светогрђе! Да група инвеститора поднесе жалбу тим прескупо плаћеним архитектама за концепцијски промашај? Мало теже, такве архитекте су пренамазане.
 
Ala ga iscrta.
Pa ta linija prolazi tačno kroz drugi niz tržnih centara i ko zna još čega. Ako su stvarno vlasnici tog zemljišta teško da će bilo šta dozvoliti.
I red bi bio da pre nego što krene da se crta prvo proveri podloga.



 
Verovatno nikad ako proradi lenjir.
Ili Yu Kapital grupa skuplja pare / investitore.
Na slikama 3, 5-8 se vide kako je planirana ibarska , servisne saobraćajnice u blizini Metroa i produženje ulice 11. krajiške divizije.
Kao i na ovoj


Tužno što će nastavak ulice Pilota Mihajla Petrovica i njeno novo ukrštanje sa ibarskim putem biti u nivou i najverovatnije sa semaforom.

 
Ova tema polakao pada u besmisao a povecava osecaj gadjenja prema zadrtim, tvrdoglavim "balkanosapiensima"...

Srusite i ovo postojece ukrstanje magistrale sa obilaznicom i vratite sve u predjasnje stanje.

E da, i stavite 50 ogranicenje, po Karlovom predlogu...
On je strucan, pa verovatno ima razloga za takav predlog, no iskren da budem ja ga ne vidim...

P.S. izgleda da samo gradjanima uz A3 i A1 treba omoguciti pristojan prilaz gradu...

P.S 2
"Smirivanje saobracaja" ?!
My ass!
Kada ulazite u Bec iz pravca budimpeste, 50km ogranicenje pocinje na par km od samog centra grada...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Laki i meni cela ova priča počinje da liči na svađu zadrtih i povređenih žena. Nemaju nikakvo rešenje ali neće biti ni po kome. Pa makar svi pocrkali.
O kakvim kamionima na Petlovom brdu se priča ?
Jasno postoji zabrana ulaska teških teretnih vozila osim vozila sa posebnim dozvolama.
Direktan izlaz od onih možda i divljih građevina uz ibarsku bio bi veoma loš po bezbednost saobraćaja.
 
Свађа задртих и претерано самоуверених индивидуа код којих просто пршти сујета. Угућиће се у сујети, не могу да је каналишу па губе живце и вређају две око себе.

Лаки је одлично дефинисао ту појаву у једној речи - БАЛКАНОСАПИЕНСИ
 
Vrh