Šta je novo?

Petlja "Petlovo brdo" - Zaštitimo šumski pojas na Petlovom brdu

Znaci da ideja nije dobila podrsku :)

Uostalom posle svega nije ni vazno. Ja sam iskazao pohvale za trud i zalaganje sto nije mala stvar u danasnje vreme. Veliki korak ste napravili sa pokusajem referenduma.

Sustina je da lose resenje ostaje a kako ce biti videcemo posto sam video da se pominje naredna faza i kao neko konsultovanje sa udruzenjem itd.
 
Игор
Znaci da ideja nije dobila podrsku :)
Највероватнији разлози слабог одзива су:
- недовољна информисаност;
- активно "дезинформисање" другог УГ
- "успаваност" грађана дугим преговорима
- незаинтересованост -тј. ма нек други то ураде, мене мрзи
- неспремност да се одлучује између давања "прста" или "руке"
- итд.
Ја разумем мишљење Вас форумаша да сте незадовољни "ревидираним" планом, али нас са Петловог брда првенствено интересује заштита зелених површина.
Да је референдумско питање гласило "Да ли сте за стопроцентно очување шуме?" резултат би био 100% ЗА.
 
Удружењу грађана Зелено насеље је легитимност дало 1600 потписа. То значи да било која одлука, која није у складу са текстом петиције, мора да има одобрење већине оних који су потписали.

Излишно је говорити како ако не пристанете на компромис, руше цео тај део насеља, како се наводи у плановима. Као последњу линију одбране имате Европски парламент, и то је познато. У том случају, банка се повлачи из посла. Не само да би се конкретно ЕИБ повукао, него и било који инвестициони фонд код кога формално постоји морални интегритет.

У самом тексту петиције се налазио јавни интерес, који сте до сада једино ви бранили. Слободно ме држите за реч, да се Зелено насеље залагало за јавни интерес, а Игор, СТФ, Сизиф и још да не набрајам даље, против истог. То није увреда, већ став који сам до сада бранио, и спреман сам да га браним и даље. Планери, Путеви Србије, сви они у овом случају раде против интереса Србије.

Са проблемом који су направили, најмања штета је да се кредит усмери на неки неспоран пројекат, плати одштета за блокирање средстава, и без чекања не дана, него сата, почне са израдом нове пројектне документације са укидањем забране укључивања природних и друштвених наука у процесу израде пројетног решења.

Сам никада нећу подвлађивати већини када сам сигуран да је нешто лоше. Мисам ни када су масе на овом форуму хвалиле фашизам Ђиласове администрације везано за Роме, са НБГ, и у многим другим случајевима.
 
kako neskromno mišljenje da stavovi koji se ne slažu sa tvojim su protiv interesa javnosti i srbije.
 
Dobro, to je uobičajena odbrana kod nas. Ništa novo.
 
Karlo opet se zaleces u prazno kao i na pocetku teme. Pritom o kakvom javnom interesu govoris koji oni brane??? To je interes nekolicine gradjana sa tog poteza i nista vise. Nista javno nema u tome sem inicijative koja je u javnosti prezentovala svoje stavove.

Za mene je javni interes bezbedna saobracajnica sa bezbednom petljom na jednom od najgorih ukrstanja u bg.
 
Karlo del Ponte
У том случају, банка се повлачи из посла. Не само да би се конкретно ЕИБ повукао, него и било који инвестициони фонд код кога формално постоји морални интегритет.

Karlo, još jedno tvoje zaključivanje bez raspolaganja dovoljnim brojem informacija. Pogledaj poslednji "kvadrat" u algoritmu EIB-a http://www.putevi-srbije.rs/images/...Brdo_Mehanizam_zalbe_Algoritam_aktivnosti.pdf
Još ranije nam je predočeno da bi na mesto EIB-a došao drugi fond iza kojeg ne mora da "postoji moralni integritet" ili tek "formalno postoji moralni integritet". (Došli smo i do konkretnog podatka ko bi "uleteo" na mesto EIB-a. S njima bi se dalo rvati isključivo po pravilima "balkanske krčme" kojima nismo "privrženi").

Удружењу грађана Зелено насеље је легитимност дало 1600 потписа. То значи да било која одлука, која није у складу са текстом петиције, мора да има одобрење већине оних који су потписали.
Izvorni zahtev bio je "za izgradnju petlje van šume". Prvi predstavnik države koji je iskazao razumevanje za naše zahteve, tadašnji predsednik Odbora za zaštitu životne sredine Skpupštine RS, postavio je okvire budućeg Sporazuma: “Принципи одрживог развоја налажу да се изнађе пројектно решење које ће допустити да се изгради петља “Петлово брдо”, али да се при томе сачува предметна парк-шума “Борићи”. Dakle, postavljen je"državni" okvir za kompromis, tj. Sporazum.
Prevideo si još jednu sitnicu, a sa kojom si izvesno bio upoznat, od tih 1600 "veličanstvenih" potpisnika peticije, tek manji jednocifreni broj se, svih ovih godina,neposredno i u potpunosti posvetio rešavanju ovog problema - bez nadoknade odvajajući svoje vreme od svojih porodica i poslova. Ogromna većina je utrošila tek vreme potrebno za stavljanje potpisa, a nije nasla ni vremena da izađe na referendum.

I KONAČNO, ISCRPEO SAM I POSLEDNJI GRAM ENERGIJE "IGRAJUĆI NA TERENU" I ISTOVREMENO ODGOVARAJUĆI NA "DOBACIVANJA" VAS "SA TRIBINA". ODJAVLJUJEM SE NA "NEODREĐENO" SA OVOG FORUMA.
 
Ma koga briga taj sumski pojas kao da ne moze ponovo da se posadi, nece sve sravniti nego deo a vi kao da je taj sumski pojas keopsova piramida pa ga uklanjaju zbog puta, uvek moze da se posadi drvo, a ti stanari ako toliko vole taj sumski pojas neka ga odrzavaju, neka postave zvucnu barijeru pored novog puta ako ce vam smetati buka i to je to , zbog tog sumskog pojasa blokirate projekat koji ce celom gradu znaciti, to je kao da su se ljudi koji zive kraj gazele bunili zbog izgradnje mostarske petlje ili autokomande.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=372067#p372067:3mgfzn3g je napisao(la):
poponeb » 18 Феб 2016 12:33 am[/url]":3mgfzn3g]
Да је референдумско питање гласило "Да ли сте за стопроцентно очување шуме?" резултат би био 100% ЗА.

Па што нисте такво питање и поставили на референдуму ?

Али и без тог питања сте неуспели референдум учинили успелим, потписали споразум :dil: и "остварили" циљ !!!! Ви бре ко прави политичари. :notok:
 
Да се сада не би ишло у бескрајно цитирање, набројаћу јавне интересе, које је заступало "Зелено насеље", уз кратка објашњења:

1) Високи стандарди планске градње, очување позитивног изузетка у урбанизму Београда. Насеље је подизано са ливаде, а од самог старта је осмишљен добар прилаз јавном превозу, индивидуална градња таква да се постигне не ниска већ средња густина становања, а да већина грађана не осети негативне последице града (бука, загађење). План насеља је хуманизован не само у смислу поштовања индивидуе и породице, већ и у социјалном смислу. У оквиру те планске целине, шума је место сусрета, и у великој мери је простор је уређен од стране самих мештана. Није у питању само шума, већ и виши ниво приватности него у становима, који утиче на доста јаке и здраве комшијске односе.
2) Безбедност саобраћаја, јер је по бирократски важећем пројекту, поред свега и безбедност занемарена. Раније сам објашњавао детаљније. Волео бих да у дискусију укључите доброг познаваоца ове проблематике да ме демантује.
3) Економски интерес у локалу, јер пројектовано решење инфраструктуре ограничава развој пословних садржаја. Раније сам објашњавао.
4) Интерес државе за правилно формирање функције циља, при доношењу планских решења. Тако нешто је немогуће без јавних дискусија, и демократског процеса доношења одлука. По среди су тајне дискусије, које се правдају као "јавне" по бирократској форми.
5) Интерес града за благовремено планирање и образовање коридора за брзи јавни превоз. Већина "let`s we build, it they will use it" догматичара зна да су се планови метро-а ка Орловачи разликовали само у лаки или тешки, па чак и за њих би требало да буде упитна ова важећа бирократска фикс идеја. Орловача је важна због "парк енд рајда", и могућности развоја депо-а на јефтинијем земљишту у индустријској зони. Чак, требало би размотрити прилаз на железничку пругу индустријским колосеком.
6) Интерес Београда за очување осакаћеног шумског фонда. Много шумских површина је уништено злоупотребама друштвеног хаоса, делови Топчидерске, Звездарске шуме, скоро све шумске површине Кнежевца, па чак и велики део ове шуме. Бајке о "шумском појасу на другом месту у близини" се до сада никада нису оствариле у БГ.

Лично, мени је 6) био први мотив да се прикључим, а временом како анализираш и учиш о широј слици, појави се и више новог.

Парк-шума је заједничко двориште, које је ушло у цену куће или плаца сваког ко је купио некретнину на Петловом брду. Врло важна грешка активиста са Петловог брда је што нису у јавности предочиле губитак тржишне и употребне вредности некретнина уништавањем заједничког дворишта. Са праведним обештећењем, бруто износ 20-30 милиона евра, могуће је далеко више и паметније урадити нетакнувши заједничко двориште.

Победа је израда новог пројекта са потпуно другачијом функцијом циља.

Компромис је да се потпуно одустане од градње до даљњег, што је било пре пар деценија.

Све остало је пораз, а "Зелено насеље" је одлучило да потпише капитулацију, препознавши надмоћ непријатеља јавних интереса. Да ствар буде гора, Удружење грађана Петлово брдо воде ***** људи који немају баш никакав смисао за тактизирање, са врло суровим непријатељима. Ако Брђанке и Брђани не одаберу међу собом сасвим нове људе, неће изаћи на добро.
 
@Karlo del Ponte

1) Vecinu ovih prednosti, gradjani samog naselja su divljom (do)gradnjom ponistili, no u principu se slazem.

2) Nisam strucnjak, pa te ne mogu demantovati, ali iz 26 godina dugog staza i ogromne kilometraze iza sebe (jer nisam vikend vozac;) ), mogu da kazem da je resenje lose, a "kompromisna" alternativa jos losija.
Ja mislim (ne tvrdim) da se produzenjem servisne saobracajnice na kruzni tok koji bi bio ispod magistrale, na kruznom putu, moglo doci do kompromisnog resenja koje bi bilo bezbednije od obe razmatrajuce varijante, a takodje bi sumski pojas bio sacuvan u istoj meri (dugorocno u vecoj, jer ce izgradi li se ovakva 'sakata' petlje svakako doci do izgradnje dela od kojeg se sad odustalo.

3)
Ekonomski interes lokala nije ugrozen, vec je ugrozen ekonomski interes vlasnika bespravno podignutih objekata uz Ibarsku magistralu, od kojih neki nisu nisu zalili da daju mito od nekoliko desetina hiljada evra da bi gradski i rakovicki inspektori 'pogledali na drugu stranu. Samo njihovi interesi su ugrozeni, a iskren da budem, zbog nacina kako su objekte napravili, za njihove interese me bas...
Ostatak stanovnika Petlovog brda imaju samo stetu od tih Poslovnih sadrzaja (citaj stovarista, salona keramike, magacina razne robe...)
Uostalom, ti sadrzaji su nastali takodje na zelenoj povrsini gde je bilo kako 'borica' tako i drugog drveca i iako ne mogu da potkrepim slikama, mogu pod krivicnom odgovornoscu da potpisem takvu izjavu.
Dodacu samo sledece.
Ispada da nista nismo naucili na primeru Zrenjaninskog puta, pa jedan od retkih i najopterecenih prilaza Beogradu koji ima sanse da bude kako treba zelimo da upropastimo...

4) slazem se
Samo demokratsko odlucivanje podrazumeva da se pitaju svi oni koji imaju interes u vezi odredjenog projekta.
Dal je ovaj projekat (petlja) samo interesantna stanovnicima P. Brda Karlo?
Ja bih ipak rekao da je ona 'malo' sireg znacaja.
Pa ipak, u pregovore nije ukljucen niko drugi, a kompletan tok pregovora je bio pod velom tajne za sve 'ine'.
Dakle, OPET je u pitanju bila tajna diskusija.

5)
Slazem se, ali se bojim da niti vlast niti gradjanstvo vidi vaznost toga.
Sa druge strane, bojim se da bi neko i u tom slucaju osetio ugrozenkst.

6)
Sumski pojas je neophodno nadomestiti na drugom prostoru.
Postojece povrsine su upotrebljene za druge namene...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
PB je devastirano divljom gradnjom, kao i cela opština Rakovica.

Dovoljno je proći onim stazicama između kuća, skoro će moći da preskaču s terase na terasu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=372304#p372304:o38roi62 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 19 Феб 2016, 14:21[/url]":o38roi62] Слободно ме држите за реч, да се Зелено насеље залагало за јавни интерес, а Игор, СТФ, Сизиф и још да не набрајам даље, против истог.

Ти си се, човече, начисто погубио. При том, дајеш себи за право да будеш ексклузивни тумач "јавног интереса". Ја могу да разумем доконе историчаре из удружења да се залажу за фамозне "S" кривине на месту петље или да чак кажу "Боли ме ђ*** како ће да реше раскрсницу, ми смо против сече иједног дрвета", али да тако нешто заговара саобраћајни инжењер, којег људи које тако олако квалификујеш подржавају у јачању шинског саобраћаја у Београду, то ми уопште није јасно. Да ли је могуће да те на факултету ништа нису учили о елементарној потреби да се очува безбедност саобраћаја?

Како не схваташ да разлог због којег неко каже да је првобитно решење било најоптималније није наша мржња према дрвећу, већ елементарна логика и жеља да ово место више не буде хорор полигон за оне који по мраку, киши или снегу наиђу на њега. Од првог поста на овој теми сам се заложио да се, заједно са градњом петље, инвеститор обавеже на то да уреди и пошуми читав тај појас, што би резултирало задовољавањем оба интереса. Имали бисмо оптималну, безбедну петљу, али и праву шуму која би је окруживала са свих страна. Ви аутентични тумачи "јавног интереса" сте мудро прелазили преко тога, што говори да вас се не тиче могућност квалитетног уређења читавог тог појаса. А чињеница да у новом, крњем решењу стоји да ће се посадити пар стотина нових садница говори да је тако нешто било могуће.

Овако, добијамо неефикасно решење, а изгубили смо пар година и камате на то што је новац био на чекању. Па размисли мало о томе шта је "јавни интерес" и ко се заиста залаго са њега.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=372456#p372456:4oju0zdh je napisao(la):
Karlo del Ponte » 20 Феб 2016 05:00 pm[/url]":4oju0zdh]Да се сада не би ишло у бескрајно цитирање, набројаћу јавне интересе, које је заступало "Зелено насеље", уз кратка објашњења:

1) Високи стандарди планске градње
2) Безбедност саобраћаја, јер је по бирократски важећем пројекту, поред свега и безбедност занемарена. Раније сам објашњавао детаљније. Волео бих да у дискусију укључите доброг познаваоца ове проблематике да ме демантује.
3) Економски интерес у локалу, јер пројектовано решење инфраструктуре ограничава развој пословних садржаја. Раније сам објашњавао.
4) Интерес државе за правилно формирање функције циља
6) Интерес Београда за очување осакаћеног шумског фонда.


Све што си набројао је филовање и фризирање стања будући да нису све тачке стартни циљеви удружења. Нажалост, већина тачака су последица дивље градње, а ти си већ познат по пружању подршке дивљацима без познавања целокупне приче и то само зато што су ударили на систем који не подносиш.

Дакле, за тебе је борба за јавни интерес заправо подршка дивљој градњи због које прави јавни интерес мора да се ревидира. Прави јавни интерес јесте изградња безбедне и капацитетне саобраћајнице од Жаркова до Орловаче која је планирана деценијама уназад. Потпуно је друга димензија што је планирани саобраћајни појас поједен дивљом градњом којом су сами становници Петловог брда већ деценијама радили ПРОТИВ јавног интереса и тачака 1, 2, 4, 5. И шта сад, због дивљака треба да се мења оно што је деценијама планирано - е па не треба. Нек им аутопут пролази под прозор кад су били паметни.

Подсетићу само на твоју подршку дивљацима винчанског дивљег насеља Радмиловац против изградње далековода (који је јавни интерес). Доказе да ти људи нису јадни него су безобразни и бахати дивљаци ћу ускоро поставити на дотичној теми, па се и тамо можеш замислити шта ти заправо подржаваш и да будеш искрен због разлога зашто то радиш. То није "борба за јавни интерес" него избацивање сопствених фрустрација према држави.
 
Ako mogu ovi na Banovom Brdu da se bune zbog sume, mogli bi i mi da trazimo da nam naprave park... Ja mislim da bi stanari naselja Belvill-a i ulice Milutina Milankovica trebali da se pobunimo kako ne zelimo autobusku stanicu uz vec zeleznicku stanicu, toplanu i gsp garazu koje imamo u blizini, posto znamo koje sve negativne posledice to donosi sa sobom...
 
Niti je Petlovo Brdo Banovo Brdo a ni ovo nije prava tema za pogotovo sto si prvi post sa istim sadrzajem postavio u odgovarajucu temu mada moze komotno da ide i u temu o Belvilu.
 
Greškom sam napisao Banovo umesto Petlovo i na tome se izvinjavam.
Mislim da nisam pogrešio temu, želeo sam da izkažem svoje sarkastično mišljenje u obe teme.
Zašto su žitelji Petlovog brda bitniji u odnosu na sve ostale koje je zadesila slična sudbina?
Saobraćajno rešenje vrlo frekventnog dela grada se rešava na nakaradan način zato što nekome nešto ne odgovara, a planirano je godinama.
Mislim da bi sigurnost u saobraćaju trebala da bude na prvom mestu.
Zašto oni moraju biti zaštićeniji od kamenorezca, bazilike, hrasta i svih ostalih ljudi na trasi autoputa?
Ima mnogo primera duž autoputa i ka Čačku i ka Makedoniji gde autoput 'prolazi ljudima kroz dvorište', a o tim ljudima niko ni ne priča.
Mislite da su oni zadovoljni time što gledaju na auto put, zaštitnu ogradu ili neki vijadukt?
 
Стоматолог, нису становници Петловог брда битнији у односу на друге, далеко од тога, него они (читај појединци) сматрају да стабла која су они сами на дивље ту засадили, морају да се очувају по сваку цену. У томе су само донекле успели уз подршку нама драге Јевропе.
Знали су они кад су садили та стабла да ће се једног дана у том делу проширити Ибарска, да ће ту где је надвожњак над кружним путем бити петља, а у том делу је тада била ливада, они озеленили и сад сматрају да је то њихово власништво. Узурпирали туђе и сад сматрају то је сад само њихово. Нешто слично као они из Винче о којима говори СТФ.

Па ето и ти направи удружење грађана или ти НВО, НЛО, "свастике", АИ и слично ..... и онда крените у борбу против изградње аутобуске станице. Па и садашња БАС станица и Ластина станица и железнчка станица су исто становницима Карађорђеве улице малте не уз прозоре ! А ту је још и болница.

Европске банке једва чекају да додатно зараде на већ одобреним кредитима који се на време не повуку. А држава већ плаћа одавно пенале Страбагу који је требало да гради петљу.
 
Sve je to meni jasno ali ako jednima popustis onda moras i drugima...
Hocu samo da kazem da ono nakaradno resenje nema nikakvog smisla i da je sramota za 'struku' ako dozvoli izgradnju polu petlje na stetu sigurnosti vec i sad poprilicno opterecene saobracajnice...
Zasto Ministarka i sada ne posalje drvosecu da posece borice kao hrast?
 
Не мора да се попушта, доста је било попуштања. Овима се "попустило" и касни се са изградњом пар година. "Накарадна петља", назовимо је "тако, ће тек да се изгради једног лепог дана, а ако се буде слушала струка, надам се да ће проширити петљу како доликује, након неколико година од изградње "накарадне петље " какву треба сад да граде. А то ће бити кад се реше сви правно-имовински односи на/у том делу града.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=372477#p372477:21s9nmfe je napisao(la):
laki72 » 20 Feb 2016 06:44 pm[/url]":21s9nmfe]@Karlo del Ponte
2) Nisam strucnjak, pa te ne mogu demantovati, ali iz 26 godina dugog staza i ogromne kilometraze iza sebe (jer nisam vikend vozac;) ), mogu da kazem da je resenje lose, a "kompromisna" alternativa jos losija.
Ja mislim (ne tvrdim) da se produzenjem servisne saobracajnice na kruzni tok koji bi bio ispod magistrale, na kruznom putu, moglo doci do kompromisnog resenja koje bi bilo bezbednije od obe razmatrajuce varijante, a takodje bi sumski pojas bio sacuvan u istoj meri (dugorocno u vecoj, jer ce izgradi li se ovakva 'sakata' petlje svakako doci do izgradnje dela od kojeg se sad odustalo.

3) Ekonomski interes lokala nije ugrozen, vec je ugrozen ekonomski interes vlasnika bespravno podignutih objekata uz Ibarsku magistralu, od kojih neki nisu nisu zalili da daju mito od nekoliko desetina hiljada evra da bi gradski i rakovicki inspektori 'pogledali na drugu stranu. Samo njihovi interesi su ugrozeni, a iskren da budem, zbog nacina kako su objekte napravili, za njihove interese me bas...
Ostatak stanovnika Petlovog brda imaju samo stetu od tih Poslovnih sadrzaja (citaj stovarista, salona keramike, magacina razne robe...)
Uostalom, ti sadrzaji su nastali takodje na zelenoj povrsini gde je bilo kako 'borica' tako i drugog drveca i iako ne mogu da potkrepim slikama, mogu pod krivicnom odgovornoscu da potpisem takvu izjavu.
Dodacu samo sledece.
Ispada da nista nismo naucili na primeru Zrenjaninskog puta, pa jedan od retkih i najopterecenih prilaza Beogradu koji ima sanse da bude kako treba zelimo da upropastimo...
2. Спајање сервисних саобраћајница са једне и друге петље би побољшало безбедност, али спада у велику измену пројекта, на коју Путеви Србије не желе да пристану. Шта више, повећало би знатно цену подухвата, јер се број мостовских конструкција као најскупљих елемената дуплира. По цену измене пројекта, имамо низ бољих решења, а у свим би морали спајати сервисне саобраћајнице са обе петље, ако нам је безбедност уопште важна.

3. Извињавам се свим члановима форума на непрецизном изражавању, када су у питању економски интереси тог дела града.
Када кажем тај део града, мислим на све од Церака до Липовице, а не на онај бесправни патрљак код Лабудовог брда направљен уз подршку корумпираних политичара против воље грађана коришћењем њихове неорганизованости и слабе правне државе. Тим празним ливадама треба нешто боље, а не горе од Јурија Гагарина, јер за то имамо могућности. Поставке би биле:
- Шински систем без укрштања са друмом положен на земљу, не тунели и вијадукти.
- Саобраћајница са карактеристикама брзог булевара од Церака до Орловаче, а са карактеристикама пута резервисаног за саобраћај моторних возила даље ка Липовици.
- Прилаз градским садржајима и насељима искључиво преко сервисних саобраћајница.
- Смањен број улаза и излаза на централни друм.
- Потпуно одсуство паркинг места уз централни друм. Већина аутобуских стајалишта на сервисним саобраћајницама.
- Безбедна и функционална комуникација супротних страна главног друма у насељеном делу. Пешачко-бициклистичке везе сваких највише 500 метара, друмске сваких највише километар у градском делу.
- Комбинација заштитног зеленог појаса и комерцијалних садржаја појас првих 100 метара западно од булевара између Церака и Орловаче.

Званичним планом није предвиђено ово него Нови Зрењанинац.

А везано за то да Партија жели да ми набаци да подржавам дивљу градњу, спрам инфраструктурних пројеката, легитимно је право Партије да тврди за било кога да је његов став оно што није његов став. Ја сам сам трасирао, односно предлагао трасе инфраструктуре преко нечије имовине, и сматрам да када постоји најповољнија траса, треба директно или индиректно оштећене стране обештетити, и те врсте спорова решити брзо и праведно. Надокнаде оштећеним странама у свим комбинацијама улазе у цену неког инфрструктурног пројекта, био то пут, далековод, пруга, лука, итд. Објекти саграђени уз прећутно одобрење државе, а без званичних докумената такође представљају нечију непокретност. Ако се та имовина сматра непостојећом ако и само ако се нађе у зони рада неког центра моћи ма које врсте, хаос у градњи се само повећава. Редукционистичка решења везана за градњу по директивама нас само одаљавају од решења, јер проблем прећутно одобрене градње је везан за преко 1.000.000 објеката у Србији. Да не говоримо о техничком пријему, који је изузетак. Чак у социјалистичкој СФРЈ (социјализам, друштвено одлучивање), постојала је слобода произвољне градње, какву капиталистичка Холандија апсолутно није допуштала. У већини случајева се при мудром трасирању тежи избегавању спорних зона. Овде нити је искоришћено врло широко поље избегавања спорне зоне, нити су направљени преговори за обештећење. Чак и ако би траса и петља била на идеалном месту за државни пут, обештећење би било откуп, расељавање, рушење и пошумљавање дела Петловог брда.

А везано за то да међу онима који не подржавају мој рад за зону Церак-Липовица, има оних који подржавају мој рад везан за железнице, то је слободан став, нисмо чланови исте фирме, или банде, или бенда, или шта ја знам да морамо сви све у свим сегментима подржавати.
 
Ma daj te ljudi koliko je ljudi poginulo zbog te petlje i natezanja sa ljudima koji brane te borice? Jel bitnije 20 ljudskih zivota ili 20 borica. Nedaj Boze da se nekome mom desi nesto na tom potezu, dosao bih sa motorkom i sravnio borice.
 
Докле више троловања како су Петловобрђанке и Петловобрђани пројектовали и извели небезбедна саобраћајна решења? Зна се ко је у држави одговоран за безбедност са аспекта инфраструктуре!

А чак и ако би се направила озбиљна измена пројекта из Путева Србије везано за безбедност (сервисне саобраћајнице) сви проблеми везани за цело подручје развоја остају, а црна тачка се са линије Кружног пута преноси до Метро-а. Тај ефекат се зове народним језиком "ефекат првог семафора након брзе ванградске саобраћајнице. Безбедна решења се заснивају на умиривању саобраћаја на прелазу у зону градске вожње, конкретно сервисним саобраћајницама, или кривинама мањих полупречника, или кружним током.
 
Karlo niko nije rekao da su oni projektovali ovo polu resenje vec da su zaustavili realizaciju kompletnog resenja koje je bezbednije.
 
Vrh