[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606347#p606347:zn71wx8v je napisao(la):solecar » 05 Мар 2019 02:36 pm[/url]":zn71wx8v]
Moja obveza je da na vreme stignem na posao. Ako svaki drugi treći dan nešto iskrsne , pa zbog toga imam problem da stignem , da li to znači da se bavim svojim pravima?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606358#p606358:zn71wx8v je napisao(la):Дошљак » 05 Мар 2019 02:59 pm[/url]":zn71wx8v]
Ево баш данас су ватрогасци имали интервенцију у Чубриној улици и то са два камиона. Није баш пешачка зона, али је та улица окружена пешачким зонама.
Ovde je poenta bila na tome da se prosto insistira od strane pojedinaca na forumu , da se ima razumevanja za pretvaranje centra u jednu veliku pešačku zonu , da se ima razumevanja za proteste po centru grada , za šetnju ovih što se bore za Valjevsku Gračanicu , za šetnju pedera (za svako udruženje ponaosob) , za gledanje utakmica svetskog prvenstva u fudbalu na velikom ekranu , za pradau vojske , za promociju vojnih kadeta , za trku boja , za maratone , polumaratone , raznorazne "K" trke , za pešačke subote , za karnevale , posete stranih državljanja , proteste taksista i drugih vrsta prevoznika , blokadu saobraćaja zbog pada novogodišnje rasvete , "rekonstrukcije" ulica... , uz obrazloženje kako je sve ovo normalna pojava u svetu. A ja zbog svega toga , maltene svaki drugi dan , izigravam sportistu atletičara , kojem je disciplina 50km pešačenje. Ako bilo ko misli da preterujem , može slobodno da pita moju sestru za mišljenje , koja svakodnevno mora da prolazi kroz Kneza Miloša da bi došla na posao.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606749#p606749:2x6sxqxh je napisao(la):stf » Čet Mar 07, 2019 9:22 am[/url]":2x6sxqxh]Како су у пешачке улице претворене улице трећег приоритета, полуслепаци који су служили као дивља паркиралишта, волео бих да ми објасниш како њихово претварање у пешачке зоне утиче не твој правовремени долазак на посао? Па никако.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606347#p606347:2x6sxqxh je napisao(la):solecar » 05 Мар 2019 02:36 pm[/url]":2x6sxqxh]
Moja obveza je da na vreme stignem na posao. Ako svaki drugi treći dan nešto iskrsne , pa zbog toga imam problem da stignem , da li to znači da se bavim svojim pravima?
Voleo bih da mi objasniš koja je razlika između zauzimanja prostora kolima , pre nego što su određene ulice postale pešačke , i zauzimanja iste te površine sa baštama kafića , koje su kao što reče Bender , omanji montažni objekti , u ulicama koje su postale deo pešačke zone? Moje mišljenje je da nema.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606749#p606749:2x6sxqxh je napisao(la):stf » Čet Mar 07, 2019 9:22 am[/url]":2x6sxqxh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606358#p606358:2x6sxqxh je napisao(la):Дошљак » 05 Мар 2019 02:59 pm[/url]":2x6sxqxh]
Ево баш данас су ватрогасци имали интервенцију у Чубриној улици и то са два камиона. Није баш пешачка зона, али је та улица окружена пешачким зонама.
Пре неколико година присуствовао сам избијању пожара у солитеру у Булевару Деспота Стефана (иза ТЦ Таково). Ватрогасци су дошли на време, чак три или четири екипе за неколико минута да би потом покушавали да дођу до стана наредних сат и по безуспешно. Стан је комплет изгорео. Чудо да се није прошири даље .... разлог? Камиони нису могли да приђу згради јер су све ПЕШАЧКЕ ПОВРШИНЕ око оба солитера биле накрцане бахато паркираним аутомобилима....
Закључак? Пешачка зона је у случају хитних интервенција далеко боље решење од претходног стања површина дивљег паркиралишта. Кроз Пешачку зону ће возило хитних служби и проћи, ако нека столица кафића засмета, може самим возилом да се изгура, а бахато паркирано возило је непремостива препрека.
Да је један аутомобил, да, може. У случају који сам описао било је непрописно паркирано око 50 возила. И тако је било можда три деценије уназад. Колико ти треба времена и паука да помериш 50 возила? За то време може да изгори цео солитер, или да неко умре три пута док хитна до њега дође.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606769#p606769:26s8j9au je napisao(la):Bender Rodriguez » 07 Мар 2019 10:53 am[/url]":26s8j9au]Auto bar nekad može da se pomeri ili odvuče. Montažni PVC ambar i njegov pod(ijum) veličine jednog omanjeg stana... ne može nikad.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606825#p606825:26s8j9au je napisao(la):solecar » 07 Мар 2019 01:10 pm[/url]":26s8j9au][
Voleo bih da mi objasniš koja je razlika između zauzimanja prostora kolima , pre nego što su određene ulice postale pešačke , i zauzimanja iste te površine sa baštama kafića , koje su kao što reče Bender , omanji montažni objekti , u ulicama koje su postale deo pešačke zone? Moje mišljenje je da nema.
E vidiš , ja ovde pokušavam da sružim tezu da je situacija bolja sa proširenjem pešačke zone. To naravno ne spori validnost tvoj primera sa parkingom i nelegalnim vozilima argumentima što se toga tiče. Isto tako , to ne znači da imam nešto protiv pešačke zone kao takve , što sam i napisao par puta.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606826#p606826:2hpxvedg je napisao(la):stf » Čet Mar 07, 2019 2:11 pm[/url]":2hpxvedg]Ја овде покушавам да срушим тезу да је изградњом пешачких зона безбедност станара и имовине угрожена више него раније. Није. У најгорем случају, ситуација је по том питању иста. А није иста. Боље је.
Ok, samo valjda je poenta da se sa takvim velikim projetima i promenama situacija unapredi. Uključujući tu i aspekt bezbednosti. A ne da, kad se podvuče crta i saberu prednosti i nedostaci, opet sve svede na isto.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606826#p606826:cfp7d3mq je napisao(la):stf » Čet Mar 07, 2019 1:11 pm[/url]":cfp7d3mq]Значи у најгорем случају, ситуација је по питању безбедности подједнако лоша. Није лошија како се покушава и на жалост успева овде представити. Није лошија због пешачке зоне. Та прича је шупља ко швајцарски сир.
Као што и Родригезу написах, слаћжем се да смета и бахато паркирано возило и ПВЦ амбар кафића. Ја овде покушавам да срушим тезу да је изградњом пешачких зона безбедност станара и имовине угрожена више него раније. Није. У најгорем случају, ситуација је по том питању иста. А није иста. Боље је.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606832#p606832:2d335dcd je napisao(la):Homer Jay » 07 Mar 2019 01:20 pm[/url]":2d335dcd]Ministarstvo prostora je na svom FB nalogu objavilo tekstove o pešačkim zonama i ukidanju parkiranja na ulicama Osla i o nešto radikalnijem primeru iz španske Pontevedre koja je potpuno zabranila saobraćaj u istorijskom centru.
Iz tekstova se vidi i da izgradnja pešačke zone nije samo popločavanje ulica, već i razvoj prateće infrastrukture (jačanje javnog prevoza i niža cena te usuge, uvođenje bajk-šeringa itd).
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606853#p606853:1p0jnppk je napisao(la):Пантограф » 07 Mar 2019 02:24 pm[/url]":1p0jnppk] Zapadnoeropska (urbana) društva su društva u krizi - mnogo više njihovo urbano tkivo nego provincija i sela - i u svakom slučaju treba gajiti ozbiljne rezerve prema načinu organizacije njihovih gradova. O tome mora da se razgovara, i to na intelektualnom nivou, uz konsultovanje najumnijih ljudi u zemlji. Treba da znamo šta hoćemo, a onda da vidimo kako ćemo to da postignemo. To je najjednostavniji mogući princip, i na njemu se najčešće pada.
Tačno tako. Mi ovde uzimamno zdravo za gotovo da se stvari koje se rade i dešavanja koja su na ulicama , opravdavaju time kako je to normalna stvar u svetu i da se tamo niko ne buni zbog toga , nego samo nama ovde u Srbiji sve živo smeta. Pritom , niko da spomene zašto se tamo niko ne buni zbog svih tih stvari , a suština je upravo u tome. Oni tamo imaju alternativu , i drugačiji sistem urbanističkog uređenja grada , tako da ne može sve slepo da se odradi po sistemu copy - paste , zato što ne može sve to da bude funkcionalno primenljivo i na našem prostoru. Isto mislim i u suprotnom smeru.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606853#p606853:16w3n6fu je napisao(la):Пантограф » Čet Mar 07, 2019 3:24 pm[/url]":16w3n6fu][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606832#p606832:16w3n6fu je napisao(la):Homer Jay » 07 Mar 2019 01:20 pm[/url]":16w3n6fu]Ministarstvo prostora je na svom FB nalogu objavilo tekstove o pešačkim zonama i ukidanju parkiranja na ulicama Osla i o nešto radikalnijem primeru iz španske Pontevedre koja je potpuno zabranila saobraćaj u istorijskom centru.
Iz tekstova se vidi i da izgradnja pešačke zone nije samo popločavanje ulica, već i razvoj prateće infrastrukture (jačanje javnog prevoza i niža cena te usuge, uvođenje bajk-šeringa itd).
Urbanističke politike zapadnoevropskih društava ne treba nekritički podražavati, već treba uzimati u obzir njihova iskustva pri formulisanju sopstvene politike, koja mora imati jasna vrednosna određenja. U suprotnom smo, blago rečeno, budale (što ja odista i mislim da, ukupno uzev, jesmo). Urbanizam je mnogo više od arhitekture i puke estetike (a meni je, inače, estetika pokockavanja ranije asfaltiranih ulica već sumnjiva na kič) i zadire u osnove i u suštinu društvenih odnosa, posebno u savremenim industrijalizovanim zemljama, u kojima većina stanovništva živi u gradovima. Zapadnoeropska (urbana) društva su društva u krizi - mnogo više njihovo urbano tkivo nego provincija i sela - i u svakom slučaju treba gajiti ozbiljne rezerve prema načinu organizacije njihovih gradova. O tome mora da se razgovara, i to na intelektualnom nivou, uz konsultovanje najumnijih ljudi u zemlji. Treba da znamo šta hoćemo, a onda da vidimo kako ćemo to da postignemo. To je najjednostavniji mogući princip, i na njemu se najčešće pada.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606843#p606843:3bacio2u je napisao(la):Bender Rodriguez » 07 Mar 2019 12:51 pm[/url]":3bacio2u]
Neke stvari su sad bolje nego ranije. Neke su gore. Ako gledamo finalnu računicu (dakle ne pojedinačno nego kao generalan odnos dobrog i lošeg), ajde da kažemo ovako: iz ugla grada, turista i posetilaca tih zona - stvari su bolje. Iz ugla ljudi koji tu treba da žive ili rade - stvari su gore.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606873#p606873:k1hydmi6 je napisao(la):Kailan » 07 Mar 2019 03:27 pm[/url]":k1hydmi6]Не знам шта ми је смешније да л' називање изградње садржаја за пешаке поред реке "Реганистичко-Тачеровском доктрином" или називање стављања приоритета на бициклисте "ултралевичарењем"
Forsirano iseljavanje industrije i pomoćnih sadržaja sa gradskog područja u neopštinsko mesto Opštine Pećinci (u Šimanovce) i na slične lokacije, bez ikakvog validnog objašnjenja u kontekstu oprobanih urbanističkih modela (ne, to se ne radi u Beču, niti u Nemačkoj, niti se na akademskim kursevima uči da tako treba), jeste vulgaran oblik Tačerizma-Reganomike, onaj iz filma "Zgodna žena", oblik prokužen i neprihvaćen u takvom sirovom izdanju i u Americi još u vreme dok je bio najaktuelniji. Dakle, zatiri javni interes, do kraja, zarad profita ekstremne manjine.
Svakako si upoznat sa tendencijama da se prava i potrebe manjinskih grupa u savremenim društvima kroz vladajuću paradigmu učine dominantnim i, čak, jedinim legitimnim (neka se niko ne vređa, imam prijatelje među raznim manjinskim grupama na koje se, obično, misli).
E, samo u takvoj ideologiji - koju ja nazivam ultralevičarenjem jer je bazirana na ekstremnom envajormentalizmu, na nekim shvatanjima Rimskog kluba, na navodno liberalnim postavkama koje su u osnovi anti-liberalne, totalitarne i na groteskan način elitističke - može glavni gradski urbanista Beograda da govori o postavljanju biciklističkog saobraćaja u hijerarhiji ispred javnog gradskog.
...чак ни они нису у лудилу нарушавали принципе слободног тржишта фаворизујући своје рођаке, пријатеље и стране инвеститоре.
Можеш ти да се бацаш каквим год хоћеш терминима џаба ти кад везе са истима немаш.