Šta je novo?

Pešačke zone

Jedna jutarnja sa Obilicevog, u daljini se vidi covek sa kolicima, dakle sve moze i bez automobila i kombija :wink:
 
Na kolica protivpožarni aparat i gasi požar , u slučaju da se desi. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606347#p606347:zn71wx8v je napisao(la):
solecar » 05 Мар 2019 02:36 pm[/url]":zn71wx8v]
Moja obveza je da na vreme stignem na posao. Ako svaki drugi treći dan nešto iskrsne , pa zbog toga imam problem da stignem , da li to znači da se bavim svojim pravima?

Како су у пешачке улице претворене улице трећег приоритета, полуслепаци који су служили као дивља паркиралишта, волео бих да ми објасниш како њихово претварање у пешачке зоне утиче не твој правовремени долазак на посао? Па никако.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606358#p606358:zn71wx8v je napisao(la):
Дошљак » 05 Мар 2019 02:59 pm[/url]":zn71wx8v]
Ево баш данас су ватрогасци имали интервенцију у Чубриној улици и то са два камиона. Није баш пешачка зона, али је та улица окружена пешачким зонама.

Пре неколико година присуствовао сам избијању пожара у солитеру у Булевару Деспота Стефана (иза ТЦ Таково). Ватрогасци су дошли на време, чак три или четири екипе за неколико минута да би потом покушавали да дођу до стана наредних сат и по безуспешно. Стан је комплет изгорео. Чудо да се није прошири даље .... разлог? Камиони нису могли да приђу згради јер су све ПЕШАЧКЕ ПОВРШИНЕ око оба солитера биле накрцане бахато паркираним аутомобилима....

Закључак? Пешачка зона је у случају хитних интервенција далеко боље решење од претходног стања површина дивљег паркиралишта. Кроз Пешачку зону ће возило хитних служби и проћи, ако нека столица кафића засмета, може самим возилом да се изгура, а бахато паркирано возило је непремостива препрека.
 
Auto bar nekad može da se pomeri ili odvuče. Montažni PVC ambar i njegov pod(ijum) veličine jednog omanjeg stana... ne može nikad.
Jer u Srbistanu bašta ne podrazumeva samo stolice i stolove unutar bloka pod krošnjama drveća, nego i stolove i stolice naređane na čelične podijume nasađene na trotoar, opasane plastikanerima i platnima. Dakle jedan pravi mali montažni objekat, koji jednom kad se nasadi, ne ide nikuda.

Tu su pride i razni frižideri, žardinjere, klime, paukove mreže od žica, suncobrani ko krila aviona i slične stvari da još malo otežaju uklanjanje. U bukvalnom smislu. Jer što se bašta više razgradi i ustoliči, lakše se posle pravda pred nadležnim organima.

Tako beše i u Zmaj Jovinoj i posle u Rajićevoj.
Al dobro, šta ja znam...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606749#p606749:2x6sxqxh je napisao(la):
stf » Čet Mar 07, 2019 9:22 am[/url]":2x6sxqxh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606347#p606347:2x6sxqxh je napisao(la):
solecar » 05 Мар 2019 02:36 pm[/url]":2x6sxqxh]
Moja obveza je da na vreme stignem na posao. Ako svaki drugi treći dan nešto iskrsne , pa zbog toga imam problem da stignem , da li to znači da se bavim svojim pravima?
Како су у пешачке улице претворене улице трећег приоритета, полуслепаци који су служили као дивља паркиралишта, волео бих да ми објасниш како њихово претварање у пешачке зоне утиче не твој правовремени долазак на посао? Па никако.
Ovde je poenta bila na tome da se prosto insistira od strane pojedinaca na forumu , da se ima razumevanja za pretvaranje centra u jednu veliku pešačku zonu , da se ima razumevanja za proteste po centru grada , za šetnju ovih što se bore za Valjevsku Gračanicu , za šetnju pedera (za svako udruženje ponaosob) , za gledanje utakmica svetskog prvenstva u fudbalu na velikom ekranu , za pradau vojske , za promociju vojnih kadeta , za trku boja , za maratone , polumaratone , raznorazne "K" trke , za pešačke subote , za karnevale , posete stranih državljanja , proteste taksista i drugih vrsta prevoznika , blokadu saobraćaja zbog pada novogodišnje rasvete , "rekonstrukcije" ulica... , uz obrazloženje kako je sve ovo normalna pojava u svetu. A ja zbog svega toga , maltene svaki drugi dan , izigravam sportistu atletičara , kojem je disciplina 50km pešačenje. Ako bilo ko misli da preterujem , može slobodno da pita moju sestru za mišljenje , koja svakodnevno mora da prolazi kroz Kneza Miloša da bi došla na posao.
Isto tako , ovde se vrlo često potencira i za mnoge stvari kako se isto tako nešto radi u inostranstvu i kako su neke stvari tamo normalne , a nikako da se u tom kontekstu spomene i da tamo normalno da postoji metro (regionalni voz , prigradski voz)...
Takođe , neki su tvrdili da se vikendom uopšte ne radi , te da se ne vidi nijedan razlog za nemanje strpljenja da se stigne negde u gradu , da bi se na komentar da to nije baš tako , jer danas veliki broj ljudi radi i vikendom , dobio odgovor da će gazda firme u kojoj radite da ima razumevanja za kašnjenje.
Da li je sve navedeno moje bavljenje obavezama koje imam ili ne , ostavljam stručnim osobama sa završenim fakultetima iz odgovarajuće oblasti da kažu , jer su oni najkompetentniji.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606749#p606749:2x6sxqxh je napisao(la):
stf » Čet Mar 07, 2019 9:22 am[/url]":2x6sxqxh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606358#p606358:2x6sxqxh je napisao(la):
Дошљак » 05 Мар 2019 02:59 pm[/url]":2x6sxqxh]
Ево баш данас су ватрогасци имали интервенцију у Чубриној улици и то са два камиона. Није баш пешачка зона, али је та улица окружена пешачким зонама.

Пре неколико година присуствовао сам избијању пожара у солитеру у Булевару Деспота Стефана (иза ТЦ Таково). Ватрогасци су дошли на време, чак три или четири екипе за неколико минута да би потом покушавали да дођу до стана наредних сат и по безуспешно. Стан је комплет изгорео. Чудо да се није прошири даље .... разлог? Камиони нису могли да приђу згради јер су све ПЕШАЧКЕ ПОВРШИНЕ око оба солитера биле накрцане бахато паркираним аутомобилима....

Закључак? Пешачка зона је у случају хитних интервенција далеко боље решење од претходног стања површина дивљег паркиралишта. Кроз Пешачку зону ће возило хитних служби и проћи, ако нека столица кафића засмета, може самим возилом да се изгура, а бахато паркирано возило је непремостива препрека.
Voleo bih da mi objasniš koja je razlika između zauzimanja prostora kolima , pre nego što su određene ulice postale pešačke , i zauzimanja iste te površine sa baštama kafića , koje su kao što reče Bender , omanji montažni objekti , u ulicama koje su postale deo pešačke zone? Moje mišljenje je da nema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606769#p606769:26s8j9au je napisao(la):
Bender Rodriguez » 07 Мар 2019 10:53 am[/url]":26s8j9au]Auto bar nekad može da se pomeri ili odvuče. Montažni PVC ambar i njegov pod(ijum) veličine jednog omanjeg stana... ne može nikad.
Да је један аутомобил, да, може. У случају који сам описао било је непрописно паркирано око 50 возила. И тако је било можда три деценије уназад. Колико ти треба времена и паука да помериш 50 возила? За то време може да изгори цео солитер, или да неко умре три пута док хитна до њега дође.

Да, слажем се да ПВЦ амбари јесу подједнако непремостива препрека. Али, њих нема толико у пешачакој зони где је како тако уведен неки ред са тиме. 90% кафића у зони има само столице.

Али то је потпуно небитно за тезу против пешачких зона која се вештачки гура на овом форуму а то је да је тек после изградње пешачких зона озбиљно нарушена безбедност имовине и становника ... као да нису били једнако угрожени са претходним стањем.

Значи у најгорем случају, ситуација је по питању безбедности подједнако лоша. Није лошија како се покушава и на жалост успева овде представити. Није лошија због пешачке зоне. Та прича је шупља ко швајцарски сир.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606825#p606825:26s8j9au je napisao(la):
solecar » 07 Мар 2019 01:10 pm[/url]":26s8j9au][
Voleo bih da mi objasniš koja je razlika između zauzimanja prostora kolima , pre nego što su određene ulice postale pešačke , i zauzimanja iste te površine sa baštama kafića , koje su kao što reče Bender , omanji montažni objekti , u ulicama koje su postale deo pešačke zone? Moje mišljenje je da nema.


Као што и Родригезу написах, слаћжем се да смета и бахато паркирано возило и ПВЦ амбар кафића. Ја овде покушавам да срушим тезу да је изградњом пешачких зона безбедност станара и имовине угрожена више него раније. Није. У најгорем случају, ситуација је по том питању иста. А није иста. Боље је.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606826#p606826:2hpxvedg je napisao(la):
stf » Čet Mar 07, 2019 2:11 pm[/url]":2hpxvedg]Ја овде покушавам да срушим тезу да је изградњом пешачких зона безбедност станара и имовине угрожена више него раније. Није. У најгорем случају, ситуација је по том питању иста. А није иста. Боље је.
E vidiš , ja ovde pokušavam da sružim tezu da je situacija bolja sa proširenjem pešačke zone. To naravno ne spori validnost tvoj primera sa parkingom i nelegalnim vozilima argumentima što se toga tiče. Isto tako , to ne znači da imam nešto protiv pešačke zone kao takve , što sam i napisao par puta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606826#p606826:cfp7d3mq je napisao(la):
stf » Čet Mar 07, 2019 1:11 pm[/url]":cfp7d3mq]Значи у најгорем случају, ситуација је по питању безбедности подједнако лоша. Није лошија како се покушава и на жалост успева овде представити. Није лошија због пешачке зоне. Та прича је шупља ко швајцарски сир.

Као што и Родригезу написах, слаћжем се да смета и бахато паркирано возило и ПВЦ амбар кафића. Ја овде покушавам да срушим тезу да је изградњом пешачких зона безбедност станара и имовине угрожена више него раније. Није. У најгорем случају, ситуација је по том питању иста. А није иста. Боље је.
Ok, samo valjda je poenta da se sa takvim velikim projetima i promenama situacija unapredi. Uključujući tu i aspekt bezbednosti. A ne da, kad se podvuče crta i saberu prednosti i nedostaci, opet sve svede na isto.

Neke stvari su sad bolje nego ranije. Neke su gore. Ako gledamo finalnu računicu (dakle ne pojedinačno nego kao generalan odnos dobrog i lošeg), ajde da kažemo ovako: iz ugla grada, turista i posetilaca tih zona - stvari su bolje. Iz ugla ljudi koji tu treba da žive ili rade - stvari su gore.

Za druge ljude ne znam, ali nisam ja toliko glasan protiv tih, tako izvedenih pešačkih zona, zato što želim da predstavim da je sad opasnije nego pre. Ili zato što sam protiv pešačkih zona generalno. Jer nisam (doduše, drugačije bi ih sprovodio). Ne, glasan sam protiv ovih skorašnjih PZ zato što umesto da se radi na tome da sve što je moguće, postane bolje, tek nekoliko stvari je videlo boljitak, a druge su ostale na istom, ako ne i gorem nivou nego što su bile.

Na stranu sad sve ostalo i tehničke brljotine i smandrljavanja, tri stvari meni tu smetaju:
Grad je najpre ukinuo pravo i mogućnost stanara da imaju automobil i da priđu vozilom svom domu. I to ne tek nekoj maloj grupici penzosa, nego hiljadama ljudi koji žive u tim ulicama. Sad, to što u Srbiji mnogi misle da tu žive samo penzosi i razbojničke komunjare koje šenluče u salonskim stanovima, to je već druga priča, i o tome sam već pisao u drugim prilikama.

Elem, onda je usledio drugi bezobrazluk, u vidu totalnog, nekontrolisanog i podivljalog povlađivanja ''ugostiteljima'', kojima su date odrešene ruke da sa javnim površinama rade šta hoće. I to na tako bahat i prljav način, da je praksa postala da se podnošenje zahteva za baštu maltene poistovećuje sa dozvolom za baštu. Ništa bolje nije ni na polju buke i opšteg ponašanja vlasnika i gostiju. I sad one stvari koje ranije nisu bile moguće ili su bile teže dok je bilo kolovoza, sad su omogućene, a životinje su puštene s lanca da rade šta hoće.

I kao poslednji bezobrazluk, kao šlag na tortu, umesto da se nakon svega toga grad barem potrudi da to što je oteo svim tim ljudima nadomesti tako što će se potruditi da, ako ništa drugo, im bar garantuje bezbednost tako što će njihove objekte učiniti dostupnim vozilima hitnih službi (time što će posklanjati ambare i ostale gluposti i utvrditi koridore za vozila) on se time uopšte ne bavi. Nego još kroz izjave svojih čelnika promoviše tu divljačku praksu, poručuje da je ovo ''grad turizma'' i usput potura suptilne poruke da ''kome se ne dopada, nek se tornja''. E to je ono što ja kritikujem. To što se naprave 3 koraka napred, a onda 3 ili 4 nazad. I to što se stalno iskazuje opšta ku***bolja grada i njegovih čelnika prema onima koji ih bukvalno izdržavaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606832#p606832:2d335dcd je napisao(la):
Homer Jay » 07 Mar 2019 01:20 pm[/url]":2d335dcd]Ministarstvo prostora je na svom FB nalogu objavilo tekstove o pešačkim zonama i ukidanju parkiranja na ulicama Osla i o nešto radikalnijem primeru iz španske Pontevedre koja je potpuno zabranila saobraćaj u istorijskom centru.

Iz tekstova se vidi i da izgradnja pešačke zone nije samo popločavanje ulica, već i razvoj prateće infrastrukture (jačanje javnog prevoza i niža cena te usuge, uvođenje bajk-šeringa itd).

Urbanističke politike zapadnoevropskih društava ne treba nekritički podražavati, već treba uzimati u obzir njihova iskustva pri formulisanju sopstvene politike, koja mora imati jasna vrednosna određenja. U suprotnom smo, blago rečeno, budale (što ja odista i mislim da, ukupno uzev, jesmo). Urbanizam je mnogo više od arhitekture i puke estetike (a meni je, inače, estetika pokockavanja ranije asfaltiranih ulica već sumnjiva na kič) i zadire u osnove i u suštinu društvenih odnosa, posebno u savremenim industrijalizovanim zemljama, u kojima većina stanovništva živi u gradovima. Zapadnoeropska (urbana) društva su društva u krizi - mnogo više njihovo urbano tkivo nego provincija i sela - i u svakom slučaju treba gajiti ozbiljne rezerve prema načinu organizacije njihovih gradova. O tome mora da se razgovara, i to na intelektualnom nivou, uz konsultovanje najumnijih ljudi u zemlji. Treba da znamo šta hoćemo, a onda da vidimo kako ćemo to da postignemo. To je najjednostavniji mogući princip, i na njemu se najčešće pada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606853#p606853:1p0jnppk je napisao(la):
Пантограф » 07 Mar 2019 02:24 pm[/url]":1p0jnppk] Zapadnoeropska (urbana) društva su društva u krizi - mnogo više njihovo urbano tkivo nego provincija i sela - i u svakom slučaju treba gajiti ozbiljne rezerve prema načinu organizacije njihovih gradova. O tome mora da se razgovara, i to na intelektualnom nivou, uz konsultovanje najumnijih ljudi u zemlji. Treba da znamo šta hoćemo, a onda da vidimo kako ćemo to da postignemo. To je najjednostavniji mogući princip, i na njemu se najčešće pada.


Ih, ovde na pešačkim zonama nam ne valjaju zapadnoevropski gradovi, tamo na "Navodnom Beogradu" novokompanovani gradovi arapsko-kineskog tipa, a generalno na svim temama o visokim zgradama i(ili) prometnim saobraćajnicama "automobilski bezlični gradovi amerikanskog tipa"...

Ništa, ostaje nam da se okrenemo tradicionalnim nesvrstanim prijateljima u Africi :D
 
Afrika već godinama doživljava ekonomski i svaki drugi procvat. Ali, naravno, ja uopšte ne želim da kvartovi Beograda postanu afrički... u bukvalnom smislu, kao neki kvartovi Pariza.

Realizacijom Folić-Vesićeve urbanističke doktrine, u osnovi Reganističko-Tačerovske ("oslobađaj prostor uz reke za investitore"), sa verbalnim elementima zaludnog ultralevičarenja (shema prioriteta sa biciklističkim ispred javnog saobraćaja - u Beogradu?!) - dakle, nepostojeće doktrine - Beograd je na putu da postane rupa sa objedinjenim manama svih poznatih urbanih koncepata.
 
Не знам шта ми је смешније да л' називање изградње садржаја за пешаке поред реке "Реганистичко-Тачеровском доктрином" или називање стављања приоритета на бициклисте "ултралевичарењем"
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606853#p606853:16w3n6fu je napisao(la):
Пантограф » Čet Mar 07, 2019 3:24 pm[/url]":16w3n6fu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606832#p606832:16w3n6fu je napisao(la):
Homer Jay » 07 Mar 2019 01:20 pm[/url]":16w3n6fu]Ministarstvo prostora je na svom FB nalogu objavilo tekstove o pešačkim zonama i ukidanju parkiranja na ulicama Osla i o nešto radikalnijem primeru iz španske Pontevedre koja je potpuno zabranila saobraćaj u istorijskom centru.

Iz tekstova se vidi i da izgradnja pešačke zone nije samo popločavanje ulica, već i razvoj prateće infrastrukture (jačanje javnog prevoza i niža cena te usuge, uvođenje bajk-šeringa itd).

Urbanističke politike zapadnoevropskih društava ne treba nekritički podražavati, već treba uzimati u obzir njihova iskustva pri formulisanju sopstvene politike, koja mora imati jasna vrednosna određenja. U suprotnom smo, blago rečeno, budale (što ja odista i mislim da, ukupno uzev, jesmo). Urbanizam je mnogo više od arhitekture i puke estetike (a meni je, inače, estetika pokockavanja ranije asfaltiranih ulica već sumnjiva na kič) i zadire u osnove i u suštinu društvenih odnosa, posebno u savremenim industrijalizovanim zemljama, u kojima većina stanovništva živi u gradovima. Zapadnoeropska (urbana) društva su društva u krizi - mnogo više njihovo urbano tkivo nego provincija i sela - i u svakom slučaju treba gajiti ozbiljne rezerve prema načinu organizacije njihovih gradova. O tome mora da se razgovara, i to na intelektualnom nivou, uz konsultovanje najumnijih ljudi u zemlji. Treba da znamo šta hoćemo, a onda da vidimo kako ćemo to da postignemo. To je najjednostavniji mogući princip, i na njemu se najčešće pada.
Tačno tako. Mi ovde uzimamno zdravo za gotovo da se stvari koje se rade i dešavanja koja su na ulicama , opravdavaju time kako je to normalna stvar u svetu i da se tamo niko ne buni zbog toga , nego samo nama ovde u Srbiji sve živo smeta. Pritom , niko da spomene zašto se tamo niko ne buni zbog svih tih stvari , a suština je upravo u tome. Oni tamo imaju alternativu , i drugačiji sistem urbanističkog uređenja grada , tako da ne može sve slepo da se odradi po sistemu copy - paste , zato što ne može sve to da bude funkcionalno primenljivo i na našem prostoru. Isto mislim i u suprotnom smeru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606843#p606843:3bacio2u je napisao(la):
Bender Rodriguez » 07 Mar 2019 12:51 pm[/url]":3bacio2u]
Neke stvari su sad bolje nego ranije. Neke su gore. Ako gledamo finalnu računicu (dakle ne pojedinačno nego kao generalan odnos dobrog i lošeg), ajde da kažemo ovako: iz ugla grada, turista i posetilaca tih zona - stvari su bolje. Iz ugla ljudi koji tu treba da žive ili rade - stvari su gore.

Iako razumem sta si hteo da kazes, i ako se za vecinu stvari slazem, mislim da iz ugla grada, situacija je gora. Grad je skupo platio traljavo uradjene stvari. Mogao je to isto za manje para i/ili bolje da dobije. Za firme koje su radile, situacija je svakako bolja.
 
Jedini ko ce stvarno da ima koristi od ovih pesackih zona su izvodjaci radova na poplocavanju (i oni koji su odlucivali ko ce da dobije taj posao) i vlasnici-zakupci kafica-restorana osim ekipe koja drzi Knez Mihajlovu. Svi ostali su manje ili vise na gubitku. Turiste a i 99.99% Beogradjana tako zabole da li je Cubrina, Ivan begova, Zadarska poplocana ili ne i da li ima parkirane automobile ili ne, jer u tim i okolnim ulicma nema nista vredno ni bitno i MOZDA ce neko nekad tuda da prodje i to po sistemu tad i nikad vise..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606873#p606873:k1hydmi6 je napisao(la):
Kailan » 07 Mar 2019 03:27 pm[/url]":k1hydmi6]Не знам шта ми је смешније да л' називање изградње садржаја за пешаке поред реке "Реганистичко-Тачеровском доктрином" или називање стављања приоритета на бициклисте "ултралевичарењем"

Evo ovako.
Forsirano iseljavanje industrije i pomoćnih sadržaja sa gradskog područja u neopštinsko mesto Opštine Pećinci (u Šimanovce) i na slične lokacije, bez ikakvog validnog objašnjenja u kontekstu oprobanih urbanističkih modela (ne, to se ne radi u Beču, niti u Nemačkoj, niti se na akademskim kursevima uči da tako treba), jeste vulgaran oblik Tačerizma-Reganomike, onaj iz filma "Zgodna žena", oblik prokužen i neprihvaćen u takvom sirovom izdanju i u Americi još u vreme dok je bio najaktuelniji. Dakle, zatiri javni interes, do kraja, zarad profita ekstremne manjine.

Sad, verbalno ultralevičarenje.
Svakako si upoznat sa tendencijama da se prava i potrebe manjinskih grupa u savremenim društvima kroz vladajuću paradigmu učine dominantnim i, čak, jedinim legitimnim (neka se niko ne vređa, imam prijatelje među raznim manjinskim grupama na koje se, obično, misli).
E, samo u takvoj ideologiji - koju ja nazivam ultralevičarenjem jer je bazirana na ekstremnom envajormentalizmu, na nekim shvatanjima Rimskog kluba, na navodno liberalnim postavkama koje su u osnovi anti-liberalne, totalitarne i na groteskan način elitističke - može glavni gradski urbanista Beograda da govori o postavljanju biciklističkog saobraćaja u hijerarhiji ispred javnog gradskog. Samo tu, gde je većina nesvesna i pušta budale da rade, ili makar da pričaju ama baš sve što požele. Negde to već rađa otpor (žuti prsluci). Kod nas otpora još nema, a valjalo bi da ga bude - ne zbog razvoja biciklističkog saobraćaja, za koji se ne čini, zapravo, ništa, nego baš zbog odnosa prema javnom prevozu i prema javnim službama uopšte, nezabeležen u povesti ovog grada.

U kombinaciji ova dva faktora, stvarnosti iz desnih i retorike iz levih utopija, u razvojnom i prostornom smislu, može nastati samo Vulin ultranacionalista, iliti - duplo golo.

Ta kombinacija i dvojnost i daju ovakav odnos prema javnim prostorima: navodno humano širenje pešačkih zona, u stvarnosti sa jedinim ciljem pospešivanja ugostiteljstva jednoobrazne ponude. I izvođenja građevinskih radova na što neefikasniji način.

Shvatićemo jednog dana, sasvim naglo i neočekivno, da ovo više nije naš grad. To nam, pribojavam se, sledi.
 
Forsirano iseljavanje industrije i pomoćnih sadržaja sa gradskog područja u neopštinsko mesto Opštine Pećinci (u Šimanovce) i na slične lokacije, bez ikakvog validnog objašnjenja u kontekstu oprobanih urbanističkih modela (ne, to se ne radi u Beču, niti u Nemačkoj, niti se na akademskim kursevima uči da tako treba), jeste vulgaran oblik Tačerizma-Reganomike, onaj iz filma "Zgodna žena", oblik prokužen i neprihvaćen u takvom sirovom izdanju i u Americi još u vreme dok je bio najaktuelniji. Dakle, zatiri javni interes, do kraja, zarad profita ekstremne manjine.

Можеш ти да се бацаш каквим год хоћеш терминима џаба ти кад везе са истима немаш. Рушење домова и индустријских објеката у приватном власништву да би држава градила шта је Вођа одлучио да је у јавном интересу везе са "Тачеризмом-Реганомиком" нема нити та синтагма има претераног смисла у контексту градског урбанизма. Притом су та "екстремна мањина" већим делом државници што арапски што домаћи. Реган и Тачерова су зајахали на таласу либерализма који се залагао за повлачење државе из привреде и друштва и добрим делом изневерили тај дух својим конкретним корацима али чак ни они нису у лудилу нарушавали принципе слободног тржишта фаворизујући своје рођаке, пријатеље и стране инвеститоре.

Svakako si upoznat sa tendencijama da se prava i potrebe manjinskih grupa u savremenim društvima kroz vladajuću paradigmu učine dominantnim i, čak, jedinim legitimnim (neka se niko ne vređa, imam prijatelje među raznim manjinskim grupama na koje se, obično, misli).

Апсолутно нисам, можеш ли молим те да ми кажеш како су то права мањинских група стављена као доминантна и како се то људска права такмиче за доминацију?

E, samo u takvoj ideologiji - koju ja nazivam ultralevičarenjem jer je bazirana na ekstremnom envajormentalizmu, na nekim shvatanjima Rimskog kluba, na navodno liberalnim postavkama koje su u osnovi anti-liberalne, totalitarne i na groteskan način elitističke - može glavni gradski urbanista Beograda da govori o postavljanju biciklističkog saobraćaja u hijerarhiji ispred javnog gradskog.

Што саму фразу не чини ишта мање бесмисленом. Зна се шта је политичка левица и она није ни у ком случају сукобљена са концептом јавног превоза, чак ни када бициклистичком саобраћају даје виши приоритет јер је здравији и не загађује околину. Оно са чим имаш проблем је тоталитаризам који није синоним за левицу.

На овом форуму је најбитније написати што претенциознији одговор, евентуално апеловати на неку европску земљу шта ради (ако је погодно, ако не онда нећемо да копирамо њих побогу зашто би) и генерално ударити на што јачу патетику како би се замаглила суштинска бесмисленост одговора.

Твој ме конкретно подсећа на онај виц о саобраћају како су сви који возе спорије од тебе неспособни за вожњу а сви који возе брже манијаци. По истом принципу је давање приоритета бициклистима ултралевичарење а отварање кафића близу реке и у пешачким зонама радикални неолиберализам који није био виђен за време Регана и Тачерове
 
Kalian, legendo, kad neko napiše za američku, i to republikansku vrhušku da

...чак ни они нису у лудилу нарушавали принципе слободног тржишта фаворизујући своје рођаке, пријатеље и стране инвеститоре.

onda je, bojim se, isuviše pretenciozno da makar i NKV prodavačici u obližnjem diskontu kaže:

Можеш ти да се бацаш каквим год хоћеш терминима џаба ти кад везе са истима немаш.

I da to sve stavi u isti pasus. I da donosi pretenciozne zaključke.

Inače, ja sam za ekonomski liberalizam, ali ovo u Srbiji niti je liberalizam, niti je levica, nego čudna mešavina najštetnijih sastojaka preuzetih iz ekstremnih formi raznih sistema (društveno-ekonomskih formacija, Marks). Američkoj eliti deformisana država deli poslove u odbrambenoj industriji. Našoj eliti deformisana država deli prostor na ulicama i građevinsko zemljište, jer to ima. Ultralevičarski narativ služi da sve to zamagli. To i piše iznad.
 
Evo Igore malo slika u okviru teme. Jedno od rešenja za dostavu robe unutar pešačkih zona su naravno i kolica. Mnogi trgovci su već počeli da ih koriste:

Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Jutros su bili prilično vredni u Knezu, ponadao sam se da će završiti brzo:

Pogledajte prilog 1
Ali kad sam prolazio tuda popodne, ipak nisu završili krpljenje tog dela:

 
Vala baš. Pre više od mesec dana su ogradili ovo parče na kraju Kneza, ali se još uvek provlačimo ovuda:

 
Vrh