Šta je novo?

Pešačke zone

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606843#p606843:fmjjbnmv je napisao(la):
Bender Rodriguez » 07 Мар 2019 01:51 pm[/url]":fmjjbnmv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606826#p606826:fmjjbnmv je napisao(la):
stf » Čet Mar 07, 2019 1:11 pm[/url]":fmjjbnmv]
Као што и Родригезу написах, слаћжем се да смета и бахато паркирано возило и ПВЦ амбар кафића. Ја овде покушавам да срушим тезу да је изградњом пешачких зона безбедност станара и имовине угрожена више него раније. Није. У најгорем случају, ситуација је по том питању иста. А није иста. Боље је.
Ok, samo valjda je poenta da se sa takvim velikim projetima i promenama situacija unapredi. Uključujući tu i aspekt bezbednosti. A ne da, kad se podvuče crta i saberu prednosti i nedostaci, opet sve svede na isto.

1. Ситуација је унапређена и те улице су доживеле праву малу урбану регенерацију. То неће признати само злонамерна особа.

2. Месецима се заступа теза да је тек изградњом пешачке зоне нарушена безбедност станара и имовине. Ти си део јавног мњења који заступа ту тезу. Сад си фактички признао да то није тачно сложивши се самном да је ситуација ваљда требала бити боља а не иста. Дакле, после заблуде да је метро предуслов, да је побољшање јавног превоза предуслов, и ову заблуду са погошрањем безбедности сам срушио. Идемо даље ... шта још заступате од заблуда?
 
Mesecima se zastupa teza da je proširenjem pešačke zone sa sve proširenjem bašti kafića za 300x unapređen život građana u tim ulicama. Ja lično nisam primetio razbijanje zabluda , ne samo vezano za pešačku zonu , nego i generalno , što ne znači da smatram da je situacija gora u pešačkoj zoni , ali isto ne smatram ni da centar konačno prodisao proterivanjem kola , što se ovde potencira od strane pojedinaca.

P.S.
Ako metro nije preduslov , zašto ne napravimo jednu veliku lepu pešačku zonu od Dunava i Save pa sve do Mladenovca?
 
А људи који не користе и никада нису користили аутомобиле ? И који као и сви други трпе свеприсутну стогодишњу механократију
Лименковића и комп.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607197#p607197:1smo7b1m je napisao(la):
stf » Sub Mar 09, 2019 1:15 pm[/url]":1smo7b1m]1. Ситуација је унапређена и те улице су доживеле праву малу урбану регенерацију. То неће признати само злонамерна особа.

2. Месецима се заступа теза да је тек изградњом пешачке зоне нарушена безбедност станара и имовине. Ти си део јавног мњења који заступа ту тезу. Сад си фактички признао да то није тачно сложивши се самном да је ситуација ваљда требала бити боља а не иста. Дакле, после заблуде да је метро предуслов, да је побољшање јавног превоза предуслов, и ову заблуду са погошрањем безбедности сам срушио. Идемо даље ... шта још заступате од заблуда?
Nisi ti ništa srušio, ja sam samo pokušao da budem učitv i predusretljiv naivno misleći da si se možda promenio na bolje i da se s tobom ipak može diskutovati. Nastavi ovako da se obraćaš, da teraš tu svoju aroganciju i da mi izvrćeš reči i vratićemo se na isti odnos koji smo imali do skora.
Napamet i pristrasno pričaš o stvarima o kojima ne znaš dovoljno. To što ti sve posmatraš kroz političke naočare i prizmu estetike je tvoj problem, ali ne i objektivno stanje i ocena stvari. Ja sam lepo napisao da, sveukupno gledajući, situacija je ista. I da su neke stvari bolje, a neke gore. Pod time mislim na sve aspekte vezane za pešačke zone, ne samo na bezbednost. Bezbednost je gora. Bolja nije. Odakle si ti izvukao zaključak da sam rekao da je bolja, to samo ti znaš. Ali nigde ja to nisam rekao, tako da nisi ti ništa srušio. I mani me tog skupštinskog obraćanja i odgovaranja arogancijom na normalnu konverzaciju, inače ćeš sledeći put dobiti sve natrag istom merom.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607218#p607218:1smo7b1m je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » Sub Mar 09, 2019 2:50 pm[/url]":1smo7b1m]А људи који не користе и никада нису користили аутомобиле ? И који као и сви други трпе свеприсутну стогодишњу механократију
Лименковића и комп.
o.O

Da nije bilo tih ''Limenkovića'' i ''stogodišnje mehanokratije'' ti danas bukvalno ne bi imao taj kompjuter s kog pišeš. Vi moderni hip(i) mrzitelji automobila umesto što sikćete na izum koji je ljudima pomogao da za sto godina od zatucanih feudalnih društava dođu do drugih planeta, bolje se pozabavite nekim skorašnjim ''tehnologijama'' i trendovima koji čine veću štetu svetu i čovečanstvu nego svi automobili zajedno a do dana današnjeg nisu napravili ni jedan gram bilo kakve materijalne vrednosti i koristi.
 
Nisam bio par meseci na forumu ali ušao sam da pohvalim kako je odrađeno ono parče Ulice Strahinjića Bana do skadarske. Danas sam prošao, ulica je bukvalno prodisala.

Ja potrošim mesečno minimum 20 hiljada na gorivo takoreći ne izlazim iz kola i prezadovoljan sam što je većina ulica u strogom centru planirana za pešačku zonu. Ne mora svuda da se parkira odma ispred kafića ili banke :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607218#p607218:1w9fe1d0 je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » Sub Mar 09, 2019 3:50 pm[/url]":1w9fe1d0]А људи који не користе и никада нису користили аутомобиле ? И који као и сви други трпе свеприсутну стогодишњу механократију
Лименковића и комп.
Ja kola ne koristim često , dakle više sam pešak , pa opet ne smatram da sam ugrožen od strane Limenkovića. Meni je to glupo isto koliko je glupo i to da su Limenkovići ugroženi širenjem pešačke , a ništa manje nije glupo i to da je centar konačno prodisao širenjem pešačke zone i proterivanjem kola , a da se građanima u istoj život poboljšao 300x , sa sve proširenjem bašti kafića. Ako ništa drugo , načitao sam se obaranja teza od strane svih grupacija , gde su za trenutno stanje krivi svi koji zastupaju suprotno mišljenje od onoga koji obara teze , da bi komotno mogao jedan naučni rad da se napiše na tu temu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607236#p607236:1w9fe1d0 je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » Sub Mar 09, 2019 5:02 pm[/url]":1w9fe1d0]Леп дан за шетњу улицама без кола.
Naročito u sledećim ulicama: Terazijski tunel , Makedonska , Takovska , Kneza Miloša , Studentski trg , Pop Lukina...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607274#p607274:1w9fe1d0 je napisao(la):
fjerinic » Sub Mar 09, 2019 8:49 pm[/url]":1w9fe1d0]Ja potrošim mesečno minimum 20 hiljada na gorivo takoreći ne izlazim iz kola i prezadovoljan sam što je većina ulica u strogom centru planirana za pešačku zonu. Ne mora svuda da se parkira odma ispred kafića ili banke :)
Tačno , ali ne moraju ni sve ulice od BNV do Dunava da se pretvore u pešačku zonu sa proširenim baštama kafića. :wink:
 
Шетња улицама које су пешачке, а не шетња било којим улицама. Ако неко није свестан свих последица вековне симбиозе машина и људи, можда ће схватити неким поводом... Али чињеница јесте да велика већина код нас, машине и даље не разликује од играчака.То се лепо види и на форуму.

Улице без кола су још увек мали, али ипак добар корак. Не треба мешати то са ширењем столова иако то стоји, као ни са дневном политиком, сем у појединим питањима која некад прате, у суштини битно, достигнуће враћања улица људима.
 
Ulice bez kola nisu dobar korak , jer to ima i dobrih i loših strana. Takođe , ja ne vidim razliku između toga da prostor (mislim fizički na površinu u m2) koji su do juče zaizimala kola , danas zauzimaju proširene bašte kafića. Ja tu ne vidim nikakav benefit , jer ako su kola zauzimala , naprimer , površinu od 7m2 , a danas bašte kafića zauzimaju 7m2 , gde je tu poboljšanje o kojem se toliko trubi ovde?
Koliko vas koji zagovarate to kao dobru stvar , živi u blizini nekog kafića ili noćnog kluba , gde muzika trešti na sav glas? Na moju "sreću" imam mogućnost i u tome da uživam , pa kad dođe leto , iako je kafić kod Muzeja , čujem "zavijanje pevača" kao da mi "pevuše slavuji na uvce" , pa zbog toga puštam svoju muziku , kako bi ih neutralisao. Svu osatalu buku koja se pravi , na svu sreću , ne čujem. A ako ti je tako nešto pod prozorom , "užitak" bude još veći.

P.S.
Evo da se još malo ponovim. Ako tvrdimo da metro nije preduslov , i da je štetna simbioza mašina i ljudi , zašto ne napravimo jednu veliku lepu pešačku zonu od Dunava i Save pa sve do Mladenovca?

P.P.S.
Izvinjavam se svima koje ću ovom prilikom uvrediti , jer znam da mnogima neće biti pravo moje mišljenje. Tačnije , hteo bih da pitam zašto se toliko puno zalažete za vraćanje prirodi , proterivanje kola i vraćanje ulica pešacima , kao i da govorite o štetnosti industrijalizacije , a "ne skidate" se sa smartfonova , tableta , laptopova , desktopova... , pri tom ne vadeći slušalice iz ušiju dok ste napolju , bilo da se vozite gradskim prevozom , bilo da vežbate u teretani , bilo da trčite ili pešačite napolju , ili pak vežbate na otvorenom prostoru... , ili pak non stop buljite u mobilni ne bi li videli da li je neko odgovorio na vašu poruku , pa da brže bolje možete odmah da odgovorite?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607388#p607388:1mo6qadt je napisao(la):
solecar » 10 Mar 2019 01:11 pm[/url]":1mo6qadt]Ulice bez kola nisu dobar korak , jer to ima i dobrih i loših strana. Takođe , ja ne vidim razliku između toga da prostor (mislim fizički na površinu u m2) koji su do juče zaizimala kola , danas zauzimaju proširene bašte kafića. Ja tu ne vidim nikakav benefit , jer ako su kola zauzimala , naprimer , površinu od 7m2 , a danas bašte kafića zauzimaju 7m2 , gde je tu poboljšanje o kojem se toliko trubi ovde?
...

Zato se ti i ja nikada razumeti nećemo. Jednostavno, nemamo istu ideju čemu treba javni prostor da služi i šta ima priritet u našem gradu.

Pritom, ne navijam za bašte, naprotiv.
 
Znači kafići imaju prednost. Ništa neočekivano , obzirom na to kakav nam je mentalitet.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607388#p607388:2734i0fp je napisao(la):
solecar » 10 Mar 2019 01:11 pm[/url]":2734i0fp] Takođe , ja ne vidim razliku između toga da prostor (mislim fizički na površinu u m2) koji su do juče zaizimala kola , danas zauzimaju proširene bašte kafića. Ja tu ne vidim nikakav benefit , jer ako su kola zauzimala , naprimer , površinu od 7m2 , a danas bašte kafića zauzimaju 7m2 , gde je tu poboljšanje o kojem se toliko trubi ovde?
BINGO! Ovo zaista i jeste sustina problema...
 
A da uporedimo na fotkama od prije i poslije ...koliko kola zauzimaju koliko sad.baste ako vec poredimo ...metre kvadratne ....
 
A da odemo i fizički izmerimo te bašte kafića? Kada god idem u centar , u pešačku zonu , jedino se komotno osećam u Knez Mihailovoj , dok ostalim ulicama moram da se provlačim između bašti kafića i zgrada.
 
I u 90 posto slucajevanepropisno parkiranih automobila , terenskih vozila jer su primerena za gradske uslove, sa zatamnjenim zadnjim staklima uglavnom. I niko ne reaguje, i sve ih je vise.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607388#p607388:b09surni je napisao(la):
solecar » Нед Мар 10, 2019 1:11 pm[/url]":b09surni]Ulice bez kola nisu dobar korak , jer to ima i dobrih i loših strana. Takođe , ja ne vidim razliku između toga da prostor (mislim fizički na površinu u m2) koji su do juče zaizimala kola , danas zauzimaju proširene bašte kafića. Ja tu ne vidim nikakav benefit , jer ako su kola zauzimala , naprimer , površinu od 7m2 , a danas bašte kafića zauzimaju 7m2 , gde je tu poboljšanje o kojem se toliko trubi ovde?
Koliko vas koji zagovarate to kao dobru stvar , živi u blizini nekog kafića ili noćnog kluba , gde muzika trešti na sav glas? Na moju "sreću" imam mogućnost i u tome da uživam , pa kad dođe leto , iako je kafić kod Muzeja , čujem "zavijanje pevača" kao da mi "pevuše slavuji na uvce" , pa zbog toga puštam svoju muziku , kako bi ih neutralisao. Svu osatalu buku koja se pravi , na svu sreću , ne čujem. A ako ti je tako nešto pod prozorom , "užitak" bude još veći.

P.S.
Evo da se još malo ponovim. Ako tvrdimo da metro nije preduslov , i da je štetna simbioza mašina i ljudi , zašto ne napravimo jednu veliku lepu pešačku zonu od Dunava i Save pa sve do Mladenovca?

P.P.S.
Izvinjavam se svima koje ću ovom prilikom uvrediti , jer znam da mnogima neće biti pravo moje mišljenje. Tačnije , hteo bih da pitam zašto se toliko puno zalažete za vraćanje prirodi , proterivanje kola i vraćanje ulica pešacima , kao i da govorite o štetnosti industrijalizacije , a "ne skidate" se sa smartfonova , tableta , laptopova , desktopova... , pri tom ne vadeći slušalice iz ušiju dok ste napolju , bilo da se vozite gradskim prevozom , bilo da vežbate u teretani , bilo da trčite ili pešačite napolju , ili pak vežbate na otvorenom prostoru... , ili pak non stop buljite u mobilni ne bi li videli da li je neko odgovorio na vašu poruku , pa da brže bolje možete odmah da odgovorite?


Ти си у једној теми писао о уклањању растиња са разделног острва, паметно размишљаш о многим питањима и скоро све што си написао изнад стоји, али не треба мешати ширење пешачких улица и лоше појаве које заиста постоје. Није ни једна машина крива по себи него њена непримерена употреба, било да се претерује или нарушавају најосновије потребе и здравље људи. Ипак најчешће је у питању претеривање било да је свеприсутност кола или прегласних звучника или столова. А претеривања се доводе у меру једино личним трудом или правилима.На жалост велика већина заробљеника екрана, слушалица и других машина не размишља много о природи и враћању, не природи, него природе која је протерана и даље се протерује из града.
 
Зелене зоне треба ширити по граду. Нарочито сад кад су загађивачка средства активнија него икад.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607228#p607228:2czml4u2 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 09 Мар 2019 03:38 pm[/url]":2czml4u2][
Nisi ti ništa srušio, ja sam samo pokušao da budem učitv i predusretljiv naivno misleći da si se možda promenio na bolje i da se s tobom ipak može diskutovati.
Самном се може дискутовати ако је дискутант особа која нема у старту зацементиран екстремистички став. Ја нисам екстрем по питању "протеривања" аутомобила што врло добро знаш и самном се по том питању може дискутовати. Али бојим се да си ти на граници проаутомобилског есктрема па је питање може ли се са тобом нормално дискутивати о овој конкретној теми.

Ти оспораваш став супротан твом увек по шаблону "ви не живите у центру па тако причате", а то у мом случају не можеш да урадиш јер сам у центру живео. Као што сам живео и у ширем центру и сада на периферији. Ја имам далеко компелтнију слику живота у различитим деловима града и имам у виду све предности и тешкоће.

Противници оваквих пешачких зона су најчешће себични екстремисти. Улице су јавно добро и припадају СВИМ грађанима овог града и ове државе а не екслукизвно станарима истих. Станарима припадају унутрашња дворишта зграда. А улице се уређују према потребама шире заједнице а не уског круга "елитних".

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607211#p607211:2czml4u2 je napisao(la):
solecar » 09 Мар 2019 02:33 pm[/url]":2czml4u2]Mesecima se zastupa teza da je proširenjem pešačke zone sa sve proširenjem bašti kafića za 300x unapređen život građana u tim ulicama.
Каом што сам написао Родригезу, улице су јавно добро и као такво власништво и право СВИХ грађана овог града, а не само и искључиво станара истих. Њихова су дворишта и холови зграда и ту се њихово екслузивно право завршава.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607211#p607211:2czml4u2 je napisao(la):
solecar » 09 Мар 2019 02:33 pm[/url]":2czml4u2]
Ako metro nije preduslov , zašto ne napravimo jednu veliku lepu pešačku zonu od Dunava i Save pa sve do Mladenovca?

Објасни зашто је метро предуслов. Сав сам се претворио у уво.
 
Ti si živeo u centru. Ja živim i dalje. Tako da znam bolje nego bilo ko drugi kakvo je sad stanje. Moja je mana i loša navika što uglavnom komentarišem ono što mi smeta i za šta mislim da treba da se doradi, te ispada da ne mogu da vidim i dobre strane i ono što je urađeno. Ali vidim i to, i zato sam i rekao da su neke stvari bolje nego pre. Ali to ne znači da ću da ignorišem činjenicu da su neke gore. I da se u ovom širenju PZ radi o teškom licemerju i pokvarenštini prema stanovnicima tih zona.

Elem, nisam proautomobilski ekstremista nego mi je preko glave slušanja različitih vrsta priča kako je automobil kriv za svako zlo koje se desilo, kako je imati automobil u 2019. godini luksuz, kako je normalno i fer da neko ko plaća sve duplo skuplje na paletarima i kolicima dovlači namirnice i rodbinu do svog doma, kako pešačke zone donose samo dobro a ništa loše, kako grad treba da postoji zarad turista, kako u centru žive sve sami komunjarski razbojnici i/ili muljatori kriminalci ili pak kako tu više niko ne živi te nije ni bitno šta se s njim radi, kako Beograd treba da ima toliko i toliko m2 pešačkih zona zato što, ne znam, Kopenhagen ima, itd itd...

Uostalom da sam ekstremista ne bih rekao triput na ovoj temi da se slažem sa uvođenjem novih pešačkih zona po gradu. ALI ono što razlikuje moj pristup i stav od nekih drugih je što ja kapiram da za sve postoji vreme, mesto i način. Dok bi drugi samo da isteraju sve na dve noge na potezu od Kalemegdana do Autokomande, razvuku ploče, preko njih rasprostru PVC ambare, reklame i štandove, i nazovu to bog zna kakvim uspehom i preporodom. I time od Beograda naprave još jedan generički evropski grad sa generičkim rasporedom i ambijentom u centru, a od predgrađa pretrpana disfunkcionalna klupka koja su, po nečijoj zamisli, trebala da budu kao američka a na kraju završila kao brazilska varijanta.

Znate, kivan sam i ja na bahate svinje širom grada što parkiraju auta gde im se digne, što ometaju pešake i što pritom neće čak ni da plate iako im je to peti auto ove godine. Ali nisam kivan na običnog čoveka što živi tu i što bi da u 2019. ima sredstvo prevoza pošto otplati 350 duplo do troduplo skupljih harača nego ostatak grada.
Улице су јавно добро и припадају СВИМ грађанима овог града и ове државе а не екслукизвно станарима истих.
A jel? Pa ako pripadaju svim građanima kako si ti to sročio, što su se onda pretvorile u vašare i podijume za razne ''ugostitelje'', hostele, reklame...?
Drugo, jesi razmišljao ikad čijim parama se te ulice prave i održavaju? I ko za njih procentualno najviše daje?

Voleo bih da čujem logiku iza toga da neko nešto plaća dva do tri puta skuplje nego drugi a da mu se zauzvrat oduzima pravo na automobil, da dobija vašar i buku ispod prozora, vašar u samoj zgradi od raznih ''posetilaca'' i zakrčen prolaz do ulaza od raznih reklama i ''bašti''. Jel imaš neko obrazloženje za to, ili se sve svodi na ono Vesićevo ''pa kome se ne sviđa, nek se tornja u preopterećena predgrađa''?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607778#p607778:1llk38s9 je napisao(la):
Expert » Uto Mar 12, 2019 3:13 am[/url]":1llk38s9]Зелене зоне треба ширити по граду. Нарочито сад кад су загађивачка средства активнија него икад.
Zelene zone treba širiti , i sa time se slažem , ali ne na način na koji se radi kod nas , da tamo gde je bogata zelena zona , bude još bogatija , a tamo gde je siromašna , bude još siromašnija. Ili da se proširivanjem pešačke zone sa tek po kojom dodatom biljkom , ili pretvaranjem zelenih površina u "urbane džepove" , po principu nalij beton , postavi dve tri klupice i dve tri biljkice , a ako neko ima sreće , dobije mladicu nekog drveta koja će za 20 - ak godina da bude nešto nazovi pristojnom stablu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607777#p607777:1llk38s9 je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » Uto Mar 12, 2019 3:04 am[/url]":1llk38s9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607388#p607388:1llk38s9 je napisao(la):
solecar » Нед Мар 10, 2019 1:11 pm[/url]":1llk38s9]Ulice bez kola nisu dobar korak , jer to ima i dobrih i loših strana. Takođe , ja ne vidim razliku između toga da prostor (mislim fizički na površinu u m2) koji su do juče zaizimala kola , danas zauzimaju proširene bašte kafića. Ja tu ne vidim nikakav benefit , jer ako su kola zauzimala , naprimer , površinu od 7m2 , a danas bašte kafića zauzimaju 7m2 , gde je tu poboljšanje o kojem se toliko trubi ovde?
Koliko vas koji zagovarate to kao dobru stvar , živi u blizini nekog kafića ili noćnog kluba , gde muzika trešti na sav glas? Na moju "sreću" imam mogućnost i u tome da uživam , pa kad dođe leto , iako je kafić kod Muzeja , čujem "zavijanje pevača" kao da mi "pevuše slavuji na uvce" , pa zbog toga puštam svoju muziku , kako bi ih neutralisao. Svu osatalu buku koja se pravi , na svu sreću , ne čujem. A ako ti je tako nešto pod prozorom , "užitak" bude još veći.

P.S.
Evo da se još malo ponovim. Ako tvrdimo da metro nije preduslov , i da je štetna simbioza mašina i ljudi , zašto ne napravimo jednu veliku lepu pešačku zonu od Dunava i Save pa sve do Mladenovca?

P.P.S.
Izvinjavam se svima koje ću ovom prilikom uvrediti , jer znam da mnogima neće biti pravo moje mišljenje. Tačnije , hteo bih da pitam zašto se toliko puno zalažete za vraćanje prirodi , proterivanje kola i vraćanje ulica pešacima , kao i da govorite o štetnosti industrijalizacije , a "ne skidate" se sa smartfonova , tableta , laptopova , desktopova... , pri tom ne vadeći slušalice iz ušiju dok ste napolju , bilo da se vozite gradskim prevozom , bilo da vežbate u teretani , bilo da trčite ili pešačite napolju , ili pak vežbate na otvorenom prostoru... , ili pak non stop buljite u mobilni ne bi li videli da li je neko odgovorio na vašu poruku , pa da brže bolje možete odmah da odgovorite?
Ти си у једној теми писао о уклањању растиња са разделног острва, паметно размишљаш о многим питањима и скоро све што си написао изнад стоји, али не треба мешати ширење пешачких улица и лоше појаве које заиста постоје. Није ни једна машина крива по себи него њена непримерена употреба, било да се претерује или нарушавају најосновије потребе и здравље људи. Ипак најчешће је у питању претеривање било да је свеприсутност кола или прегласних звучника или столова. А претеривања се доводе у меру једино личним трудом или правилима.На жалост велика већина заробљеника екрана, слушалица и других машина не размишља много о природи и враћању, не природи, него природе која је протерана и даље се протерује из града.
Ovo je već nešto drugo i bilo bi lepo da ovako može da se raspravlja sa većinom. Ali ne , većina ljudi polazi od stava da postoji samo njihovo mišljenje i pogrešno mišljenje. Ja ne tvrdim da sve znam najbolje i da sam za sve u pravu. I meni nije nikakav problem da to i priznam. Ono što mi smeta je to što kad uznesem mišljenje o nečemu , ne samo ja , negoi bilo ko , koje nije u saglasnosti sa onim što kaže osoba na čiji sam komentar odgovorio , omah bude proglažem za homofoba , autošovinistu , Đilasovog čoveka , mrzitelja SNS - a , nerazumnu osobu , osobu koja je zrela za posetu određenim zdravstvenim ustanovama...
Ovde se sve vreme tvrdi da je širenje pešačke zone super stvar , jer se proteruju kola , da je sada centar mnogo humaniji , da konačno oživljavaju ekonomski delovi koji su bili zapuštene rupčage , i da se konačno grad vraća pešacima , kako i dolikuje. A kada se spomene širenje bašti kafića na račun proterivanja kola , dobije se sledeći odgovor:

stf":1llk38s9 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607228#p607228:1llk38s9 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 09 Мар 2019 03:38 pm[/url]":1llk38s9][
Nisi ti ništa srušio, ja sam samo pokušao da budem učitv i predusretljiv naivno misleći da si se možda promenio na bolje i da se s tobom ipak može diskutovati.
Самном се може дискутовати ако је дискутант особа која нема у старту зацементиран екстремистички став. Ја нисам екстрем по питању "протеривања" аутомобила што врло добро знаш и самном се по том питању може дискутовати. Али бојим се да си ти на граници проаутомобилског есктрема па је питање може ли се са тобом нормално дискутивати о овој конкретној теми.

Ти оспораваш став супротан твом увек по шаблону "ви не живите у центру па тако причате", а то у мом случају не можеш да урадиш јер сам у центру живео. Као што сам живео и у ширем центру и сада на периферији. Ја имам далеко компелтнију слику живота у различитим деловима града и имам у виду све предности и тешкоће.

Противници оваквих пешачких зона су најчешће себични екстремисти. Улице су јавно добро и припадају СВИМ грађанима овог града и ове државе а не екслукизвно станарима истих. Станарима припадају унутрашња дворишта зграда. А улице се уређују према потребама шире заједнице а не уског круга "елитних".

Po ovome ispada da su stanovnici zgrada i kuća u centru članovi grupe „elitnih“ , a da je širenje bašti kafića uređenje prema potrebama šire zajednice. Na ovakvo moje mišljenje dobih odgovor:

Nepopravljivi optimista":1llk38s9 je napisao(la):
file.php

Takođe , gotovo niko od tih branilaca pešačke zone nije stanovnik centra , a sebe smatra kompetentnijim po pitanju iste od samih stanovnika centra i pešačke zone. Na pitanje zašto se stanovnici kojima je super pešačka zona , ne presele da žive u istu , dobio odgovor da bi se mnogi vrlo rado preselili , ali da se nema dovoljno para za kupovinu stana. Na to sam ja odgovorio pitanjem , da bih voleo da čujem šta to sprečava stanovnike Vračara da se presele u pešačku zonu u centru , pošto su oni prema statistici za 2018. godinu , najbogatija beogradska opština , dobio odgovor da se ne razume pitanje.
A kada se spomene širenje pešačke zone i po drugim opštinama , da i zagovornici velike pešačke zone u centru , dobiju svoju pešačku zonu , najmanje iste površine kao što je ova u centru , svi se ućute , ili se izvlače iz konteksta stvari.

stf":1llk38s9 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607211#p607211:1llk38s9 je napisao(la):
solecar » 09 Мар 2019 02:33 pm[/url]":1llk38s9]
Ako metro nije preduslov , zašto ne napravimo jednu veliku lepu pešačku zonu od Dunava i Save pa sve do Mladenovca?
Објасни зашто је метро предуслов. Сав сам се претворио у уво.

Poenta je da sam se ja prilikom postavljanja pitanja samo pozivao na ono što su drugi članovi foruma rekli , a to je da su kola zlo i da ih treba proterati , da metro nije preduslov , da postoje velike pešačke zone u centru gradova po Evropi i na „zapadu“...
Dakle , da zaključim , ako postoje svi preduslovi za pešačku zonu , zašto se zaustaviti samo na centru , a ne širiti istu sa svim svojim blagodetima , koji se uređuju prema potrebama šire zajednice.
A u suštini , naša realnost izgleda ovako:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607700#p607700:1llk38s9 je napisao(la):
Дошљак » Pon Mar 11, 2019 8:34 pm[/url]":1llk38s9]И то један део града само са пешачким зонама, а други са улицама претрпаним паркираним колима.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607770#p607770:1llk38s9 je napisao(la):
dziggy » Uto Mar 12, 2019 2:06 am[/url]":1llk38s9]Deluje da danas više niko ni ne radi svoj posao u institucijama zaduženim za stvari kao što su planiranje svih tih problema u vezi sa parking mestima kao i dostavama i guzvama. Samo zidaj i udri kvadrate. Zato nas pravi pakao ceka za 15 ak godina .
 
Krenulo je :D

Istražuju efekte pešačke zone
S. B. M. | 12. mart 2019. 12:07 | Komentara: 1
Raspisan tender za studiju o uticaju uvođenja pešačke štrafte u Kralja Milana na protok vozila. Rok za analizu sa preciznim predlogom izmene saobraćaja kao i trasa - 115 dana

bg-istrazuju_620x0.jpg


GRADSKI oci ozbiljni su u nameri da naprave pešačku zonu od Slavije do Kalemegdana, i da tuda, kroz potez usporenog saobraćaja, vozi tramvajska linija "jedan". Ovo pokazuje i nedavno raspisan tender za "Studiju uticaja na saobraćaj uvođenjem pešačke zone na potezu Trg Slavija - Kralja Milana - Terazije - Kolarčeva, sa predlogom mera", koju je raspisao Sekretarijat za saobraćaj.

- Jedan od osnovnih razloga za zatvaranje određenih centralnih gradskih zona za motorni saobraćaj jeste očuvanje istorijskog nasleđa, smanjenje negativnih uticaja motornog saobraćaja na životnu sredinu i stimulisanje pešačkih kretanja kao zdravih životnih aktivnosti - navodi se u dokumentaciji.

Problemi se, piše u dokumentaciji, mogu očekivati posebno u situacijama kada se kroz planiranu pešačku zonu pružaju saobraćajnice primarne ulične mreže, što ovde i jeste slučaj.

Onaj ko pobedi na tenderu imaće rok od 115 dana da napravi traženu analizu. Moraće da napravi predlog izmene saobraćaja i trasa linija javnog prevoza. Da analizira opterećenje u ulicama oko buduće pešačke zone u jutarnjem i popodnevnom špicu, uzimajući u obzir i sve vidove javnog prevoza koji tuda saobraćaju. Potrebno je utvrditi imaju li postojeće i planirane javne garaže dovoljno kapaciteta, predvideti kuda i kako će se kretati dostavna vozila za prodavnice unutar buduće zone.

RASKRSNICA

ZANIMLjIVO je i to što će se zbog zatvaranja saobraćaja od Slavije do Terazija i u Kolarčevoj uraditi simulacija raskrsnica: Kneza Miloša i Kralja Milana, Bulevara kralja Aleksandra i Takovske, Bulevara kralja Aleksandra i Beogradske, kao i Nemanjine i Kneza Miloša, koje će biti najopterećenije posle uvođenja pešačke zone.
 
Krenulo je :mrgreen:

Ni stubići ne pomažu u Zetskoj ulici

Ideju pretvaranja užeg centra grada u pešačku zonu pozdravili su i Beograđani i turisti, ali se u praksi pokazalo da ima dosta manjkavosti u ovoj odluci, a pre svega jer niko ne sankcioniše, ili ne bar u dovoljnoj meri, bahate vozače koji se ovuda vozikaju ili ostavljaju parkirane četvorotočkaše.
Nekako najevidentniji primer je Zetska ulica gde su mesecima unazad stubići koji su sprečavali ulazak vozila bili spušteni te je ova ulica više ličila na auto-put. Kada su nadležni pod pritiskom javnosti konačno rešili da osposobe stubiće i daju im ulogu koju treba da imaju, bahati vozači su već počeli da ih uništavaju, a Zetsku pretvaraju u svoj automobilistički raj.









izvor: blic.rs
 
Vrh