Šta je novo?

Pešačke zone

Ајмо онда редом да рушимо негативне заблуде о пешачкој зони. За почетак, дајте аргументе по којима је за ове патрљке пешачке зоне неопходан метро. И зашто?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605991#p605991:2wzwuf61 je napisao(la):
Vračarac » 04 Mar 2019 11:16 am[/url]":2wzwuf61]@stf Potpisujem sve sto si napisao, cak su i ostavili koridor za automobile Carice Milice-Gracanicka-Ivan Begova-Pop Lukina a verovatno ce i Cubrina ostati prohodna za drugi smer...
Ma bas im hvala, od njihove ljubaznosti prosto ne znam sta da radim. I sta kazes cak i Cubrinu! O blago nama, bas imamo srece...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605960#p605960:21pv1y3w je napisao(la):
stf » 04 Mar 2019 09:14 am[/url]":21pv1y3w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605446#p605446:21pv1y3w je napisao(la):
Bender Rodriguez » 01 Мар 2019 04:45 pm[/url]":21pv1y3w]U belom svetu imaju : kvalitetan JGP; metro; obilaznice; široke ulice i bulevare umesto tesnih haotičnih sokaka i klupka.....

А и тај чувени метро .... по свим плановима икада рађеним, метро станица није ни близу уличица позатвараних за саобраћај и биле оне пешачке или паркиралишта - до метро станице би се свакако пешачило - једнако дуго.
Nije tacno, pretposlednji plan je podrazumevao stanicu u Djure Jaksica, a drugu u Fruskogorskoj.
 
Evo dve slike sa Obilicevog venca, po meni ovde najbolje moze da se vidi efekat pesacke zone, po meni ovo je bila jedna od najruznijih tacaka u citavom centru grada, groblje zivih automobila ako tako mogu da se izrazim...
Jos to mnogo lepse izgleda kada sve ozeleni.
Pogledajte prilog 1
 
Nije uopšte sporno da svaka ulica izgleda lepše bez automobila i popločana (a po meni i bez drveća ako su fasade pristojne).

Ono što je sporno za one koji tamo žive i rade je nemogućnost prilaska kolima za snabdevanje i razne druge stvari koje prihvatamo zdravo za gotovo (npr, kada treba da ti stigne frižider ili šporet ili kada treba da odneseš nešto kabasto).

Jedna teretna kolica po svakom ulazu bi rešilo dosta takvih problema.

Električno vozilo bi rešilo i većinu problema starih i slabopokretnih.

Oni koji žive i rade tamo bi mogli da dodaju još nekoliko tih praktičnih stvari.
 
Posto smo uspesno proterali "smrdljive" automobile iz centra po ugledu na evropske metropole (napravis pesacku zonu i postanes metropola), predlazem da se po ugledu na Bec, Rim i jos neke evropske gradove vrati i fijaker koji ce da razvozi turiste po tim pesackim sokacima do omiljenih basta kafica (nema parkiranih automobila ali ima stolova da se provlacis izmedju njih) . Mogu da ih koriste i lokalni stanovnici ako hoce prevoz do kuce pa im ne treba ni metro, ni javni prevoz, ni automobil. :D
 
Astro slazem se da sve ima svoje prednosti i mane, mislim da sve moze da se resi sa kolicima, sav teret koji stanari dovlace mogu kolicima. Vidjao sam radnike arome cesto kako natovare na kolica i doguraju do radnje. Mada to sa tegljenjem tereta ne mora biti mana samo pesackih zona, i sam sam nosio frizider 500m posto kod mene parking mesta nema ni za lek pa kombi nije imao gde da parkira, dakle ne zivim u pesackoj zoni a problem je isti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606024#p606024:3m8arsyc je napisao(la):
Vračarac » Pon Mar 04, 2019 2:04 pm[/url]":3m8arsyc]Evo dve slike sa Obilicevog venca, po meni ovde najbolje moze da se vidi efekat pesacke zone, po meni ovo je bila jedna od najruznijih tacaka u citavom centru grada, groblje zivih automobila ako tako mogu da se izrazim...
Jos to mnogo lepse izgleda kada sve ozeleni.
file.php

file.php
Zamislimo tek kako bi dobro izgledao Vračar da se pretvori u pešačku zonu. Uske ulice prenatrpane vozilima bi konačno prodisale i pešaci bi mogli da normalno hodaju. A kolica za po svaku zgradu su mali trošak u odnosu na to koliko se dobija. :)
 
Moja jedina zamerka za pesacku zonu Obilicev venac je onaj poplocani deo Toplicinog venca uz Tanjug, na uglu gde je do skoro bio Shop Go, mislim da je to trebalo odraditi nesto tipa Gracanicka, sa onim kamenim kockama kako bi dostavna vozila i vozila hitne pomoci mogla da pristupi do "raskrsnice" Obilicevog venca.
 
Idemo dalje... sa alternativnim prevozom :mrgreen:
Za azijske turiste omiljene bi bile rikse a za domace penzionere moze rucna kolica...
Podrzavam da i Vracar dobije jednu pesacku zonu :)
 
U Kotoru, u starom gradu, robu razvoze onim kolicima za golf, naravno prepravljenim u svrhu dostave .. mislim da bi to bilo dobro rešenje i kod nas. :grand:
 
Slazem se da bi Vracar bio jos lepsi sa jednom pesackom zonom npr Njegosevom od Beogradske da se spoji sa Cvetnim trgom.
 
Ihhhh bas nadje patrljak ulicu.
Bolje zvuci blok: Bul. oslobodjenja Nebojsina Juzni bulevar Maksima Gorkog Mekenzijeva sa Hramom Svetog Save u sredini :)
I ionda pociste se svi automobili iz svih ovih ulicica pa kad se obilazi hram nema provlacenja izmrdju zgrada i kolovoza..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606050#p606050:3ixivr53 je napisao(la):
banjanin » Pon Mar 04, 2019 3:58 pm[/url]":3ixivr53]U Kotoru, u starom gradu, robu razvoze onim kolicima za golf, naravno prepravljenim u svrhu dostave .. mislim da bi to bilo dobro rešenje i kod nas. :grand:
Ideja nije loša , samo što bih je ja razradio tako što bi se smanjile bašte kafića , kako bi svi mogli normalno da cirkulčišu u svako doba dana. I dostavna vozila za golf i pešaci i "kafićari" (osobe koje svakodnevno posećuju kafić).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606057#p606057:3ixivr53 je napisao(la):
Vračarac » Pon Mar 04, 2019 4:27 pm[/url]":3ixivr53]Slazem se da bi Vracar bio jos lepsi sa jednom pesackom zonom npr Njegosevom od Beogradske da se spoji sa Cvetnim trgom.
A ne , ne samo jedna ulica , barem desetak ulica , minimum , za početak , da bude ravnopravno kao u centru. I da to budu ulice koje ukružuju Kalenić pijacu , a i Park mira Jelena Šantić. Taman se dobija i bolja bezbednost dece u školi koja je pored. A onda polako na ostale opštine. Da svi podjednako uživaju , a ne da samo centar bude privilegovan. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605469#p605469:2gpz1z6a je napisao(la):
Bender Rodriguez » 01 Mar 2019 06:35 pm[/url]":2gpz1z6a]Zapravo, kako centar postaje sve nepodnošljiviji za život, sve je manje ljudi koji žude da žive u njemu. Da ponovim, da ne bude posle izvrtanja reči: sve ih je manje. Ne kažem da ih nema. Ima ih, i uvek će ih biti.

Pa da je sve manje ljudi koji žele da žive u centru, valjda bi bilo logično da pada cena nekretnina, a to se ipak ne dešava.

Evo ja bih menjao u Vojvode Stepe stan za stan u pešačkoj zoni istog trenutka.
 
Знате шта би урадили становници Врачара (historical) да им позатварате уличице где паркирају своје љубимце? :D
Лепа замисао али скоро па немогућа,прво сва новоградња има гараже, друго и поред њих многи паркирају по тротоарима. Ја бих лично волео да видим као пешачку зону улицу Светог Саве, што би било изводиво да се направи јавна гаража на оним плацевима са распалим уџерицама у Булевару ослобођења, као и Мачванску са сквером Моме Капора, што мало теже изводиво (мада и ту има место за гаражу на плацу између Патријарха Варнаве и Мачванске где сада завод за трансфузију паркира своја возила). Тако би имали пријатну везу Славије са Храмом Светог Саве као и везу храма са Чубурским парком.
 
У Светог Саве их срећом и нема пуно, а та улица највише има смисла да постане пешачка зона. У Мачванској има можда пар фенси кафића и то без башта. Већином су кафићи по Kрушедолској и Боре Станковића.
 
Ta ideja za ulicu Sv Save ti je genijalna nije mi pala na pamet. To je stvorena ulica za pesacku zonu ali stvorena.
 
која је функција пешачке зоне без садржаја?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606136#p606136:35ol53ye je napisao(la):
Kailan » Pon Mar 04, 2019 9:17 pm[/url]":35ol53ye]која је функција пешачке зоне без садржаја?

Ima sadrzaj, hram. Svaki turista koji dodje u bg poseti hram zar ne?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606112#p606112:2rwxcjaq je napisao(la):
Дошљак » Pon Mar 04, 2019 9:09 pm[/url]":2rwxcjaq]У Светог Саве их срећом и нема пуно, а та улица највише има смисла да постане пешачка зона. У Мачванској има можда пар фенси кафића и то без башта. Већином су кафићи по Kрушедолској и Боре Станковића.
Šta je bolje rešenje:

1) Svetog Save postaje pešačka zona
2) Svetog Save menja smer , kao i Deligradska na delu od Nemanjine do Birčaninove , tako da obe ulice postzaju izlazne sa Slavije
 
Mислим да би затварање Светог Саве смањило конфликтне ситуације укрштања путања возила која излазе (или би улазила) у Светог Саве са возилима јавног превоза која се крећу својом траком.

Што се тиче садржаја, нема ни Топличин венац (део од Поп Лукине до Чубрине) нешто садржаја, пар баштица, а архитектура слична као у Светог Саве (микс предратних и послератних стамбених зграда).

Реално, из погледа туризма већа корист од пешачке зоне у улици Светог Саве, него што имамо корист од патрљка Његошеве код Цветног трга.
 
Jel celom dužinom , ili do Brane Crnčevića? Ukoliko bi bila celom dužinom , onda bi morala i Brane Crnčevića da bude pešačka , jer bi u suprotnom postala slepa ulica.
 
Целом дужином, али са прекидом у виду широгок пешачког прелаза у нивоу пешачке зоне поплочаног калдрмом и са семафором (који овако постоји) на раскрсници са Кнегиње Зорке и са само једном траком за излазак из Бране Црнчевића ка Катанићевој (пошто ту на тој раскрсници у Светог Саве имамо три траке укупно, две које одводе саобраћај из Бране Црнчевића у Катанићеву и једну која је у смеру од Катанићеве/Крушедолске ка Славији). Наравно и Катанићева би онда морала да постане једносмерна од раскрснице са Светог Саве и Крушедолском до раскрснице са Боре Станковића.
 
Vrh