Šta je novo?

Pešačka pasarela od Kalemegdana do Savskog pristaništa

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=538173#p538173:2cfjava4 je napisao(la):
Дошљак » Tue May 15, 2018 12:01 am[/url]":2cfjava4]Ја мислим да је лифт ту пре свега за посетиоце локала Бетон хале који ће паркирати, да се не муче оним степеницама. А повезивање тврђаве је само изговор. За туристе са крузера је најлакше и можда најбоље решење било - трамвај, лепо их сачека на окретници, и за пар минута стижу горе до улаза у Калемегдански парк.

Jos jedna dobra ideja. :kk:
Organizovati posebnu tramvajsku liniju od okretnice kod Kapetanije do Beka, koja bi vozila turiste. Sa tramvajima kakve recimo ima Porto.

 
I onda će opet da se nađe neko da se ovaj put buni zbog stubova i kablova kontaktne mreže oko tvrđave u Donjem gradu :laugh:
 
Ne, tramvaj ne ide [/b ]kroz Donji gtad već ide redovnom trasom - okretnica postoji i kod Zoo vrta/Beko i kod pristaništa tako da bi ovo moglo da funkcioniše sasvim lepo. Pronadje se neka retro kompozicija (nemamo tako lepe kao u Portu ali imamo nešto - Basel, Škoda, Čičica ili već..) i to mota u krug na 15 minuta. To bi, do realizacije nekog smislenijeg projekta povezivanja pristaništa i Gornjeg grada moglo da radi posao za starije ljude i decu - za one u kolicima, na žalost, ni ovo nije od pomoći
 
Primer za rešavanje problema visinske razlike obale i grada - Budim
Pored zida je dodat još jedan zid a u pokrivenom međuprostoru su pokretne stepenice... Da je savršeno - nije ali da je diskretno - ipak jeste
 
pa generalno kad pricamo o invalidima i slao pokretljivim ljudima moze pasarela da ih teleportuje, al to im ne pomaze mnogo kad je ceo kalemegdan u stepenicama i usponima
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=538398#p538398:mmyirv6c je napisao(la):
dex libris » 15 May 2018 11:17 pm[/url]":mmyirv6c]Primer za rešavanje problema visinske razlike obale i grada - Budim
Pored zida je dodat još jedan zid a u pokrivenom međuprostoru su pokretne stepenice... Da je savršeno - nije ali da je diskretno - ipak jeste
Mi ne moramo da dodajemo još jedan prividno stari bedem samo da bi dobili uzak rov za sakrivanje pokretnih stepenica. Već imamo jedan gotov i autentičan, tačno tamo gde treba.
 
Саша Бг;148622165 je napisao(la):
Кренули су с градњом главног стуба за пасарелу (скулптуру):
20180523_103851.jpg

20180523_103753.jpg

20180523_103758-1.jpg

20180523_103714.jpg

20180523_103805-1.jpg


Допада ми се што пасарела има кривину:
20180523_103730.jpg

20180523_103600.jpg
]
20180523_103547.jpg
SašaBg sa SSC
 
Што је супер ова џунгла на Бетон хали, прави авантуризам за стране туристе.
 
Logičan nastavak pasarele bio bi pešačko-biciklistički most koji bi povezao Savsko pristanište sa Ušćem. Nešto slično ovom predlogu (slika preuzeta sa link), samo što bi most polazio sa vrha Beton hale i završavao ispred Muzeja savremene umetnosti.

Most-Kalemegdan-01.jpg




Na taj način bi imali neprekinuti pešačko-biciklistički koridor od Trga Republike do Zemunskog keja, što bi stvarno bilo fantastično. Peške proći od istorijskog jezgra Beograda do istorijskog jezgra Zemuna, kroz Kalemegdanske tvrđavu, mostom preko ušća Save u Dunav, kroz park na Ušću i na kraju doći na Zemunski kej, sve to bez udisanja izduvnih gasova iz automobila, to retko koji grad može da pruži.
 
Peške proći od istorijskog jezgra Beograda do istorijskog jezgra Zemuna, kroz Kalemegdanske tvrđavu, mostom preko ušća Save u Dunav, kroz park na Ušću i na kraju doći na Zemunski kej, sve to bez udisanja izduvnih gasova iz automobila, to retko koji grad može da pruži.
file.php

mogu mnogi gradovi, u tome i jeste problem. samo posebni ne mogu.
 
Peške proći od istorijskog jezgra Beograda do istorijskog jezgra Zemuna, kroz Kalemegdanske tvrđavu, mostom preko ušća Save u Dunav, kroz park na Ušću i na kraju doći na Zemunski kej, sve to bez udisanja izduvnih gasova iz automobila, to retko koji grad može da pruži.
mogu mnogi gradovi, u tome i jeste problem. samo posebni ne mogu.
 
dosta smislena pasarela. Mislim da ne bi kostala vise od 5-6 Mio Evra, sto je prihvatljiva cena za taj dobitak.
 
Par konstatacija u vezi prikazanog rješenja pješačko-biciklističkog mosta...

1. most nije na pravcu BH-MSU već stotinjak metara nizvodno
2. most, jednako kao i pasarela u izgradnji, preskače zidine u Donjem Gradu...
3...sto ga cini, kako rekose, "naajdužim pešačkim mostom u svijetu" (260m)

Mislim da bi pravac BH-MSU, zaista bio bolji a ne kako je ovde od platoa ispod Pobednika do Ušća. Em bi most bio kraći, em ne bi zalazio u prostor tvrđave već ispred nje.
Inače je ovaj dizajn potpuno u skladu sa trendom,....da se poštuje saobraćajnica koja nasilno prodire u prostor tvrđave a potpuno negira forma same tvrđave.
 
Sobzirom da se radi o pešačkom mostu, najlogičnija pozicija bi bila u PRODUŽETKU ove pešačke pasarele

kako bi pešak sa Kalemegdana mogao bez ,,silaženja,, sa prelazne jedne konstrukcija mogao nastaviti kretanje po drugoj i obrnuto

pešački most bi trebao biti što vitkiji a pride tako je brže i jeftinije napraviti ga a lakša konstrukcija dozvoljava i veću umetničku kreativnost pri njegovoj izradi

Ne samo zbog što manjeg narušavanja panorame,
nego da bi i pasarela mogla primiti isti broj pešaka , inače bi dolazilo do ,,zastoja ,, što i ne bi baš bilo lepo a ni korisno

:sesir:
 
Ne treba nešto korisno, pešački most, vezivati za pasarelu koja će vremenom izgubiti svoju svrhu. Uklanjanjem pruge ulica će se moći preći na nekoliko bitno lakših načina, a nadam se da će se vremenom ukinuti i čitava ta ulica oko Kalemegdana pošto joj ovde zaista nije mesto. Neće valjda neko ovde početi da gradi pa da bi mu bila potrebna ulica? Jedan tunel i možemo je zatvoriti, a onda će se pasarela demontirati. Što znači da most nema smisla pozicionirati na osnovu pozicije pasarele.

Drugi faktor je da postoji mogućnost da će stanica gondole imati lift. I u tom slučaju bi deo pešačkih tokova bio promenjen u odnosu na sada očekivano stanje.
 
Bg praksa sve što stave privremeno ostade vekovno :(

Bulevar vojvode Bojovica nikada nece biti ukinut mozda transformisan samo za pešake i vozila održavanja i hitnih intervencija

Sobzirom da je Sava na plovnom putu
pešaćki most mora imati odredjenu visinu , a zbog blizine Kalemegdanskih zidina teško je izvesti neku blažu pristupnicu
te ovoj pasareli smeši se buducnost ako ostvari vezu sa pešačkim mostom :idea:
te pešak i biciklista imace opciju sici kod Beton hale ili nastaviti ka Kalemegdanskoj terasi

:sesir:
 
Meni je preblizu ušću Save u Dunav, pre bi voleo da je pešački most kod Beton Hale.
 
Слажем се да је преблизу. Треба спојити пешачку магистралу Храм - Теразије - Кнез - Косанчић - НБГ. Али добро је да почињу да се гомилају идеје о оваквом типу моста, што се више прича и предлаже, пре ће надлежни сконтати да је потребан. Невезано за пасарелу код БХ. Невезано ни за жичару.
 
За пешачку магистралу Храм-Теразије-НБГ је најугодније решење Бранков мост, уз проширење тротоара у Бранковој о чему је било речи.

Рекао бих да је најважнији квалитет овог предложеног пешачког моста спајање две обале на нивоу реке, тј. спајање две спортско рекреативне зоне. Отворити 25. мај Новом Београду и обрнуто. Уз тај турстички возић из блокова 21, 22 сте јако брзо у базену.

Следи уклањање пруге око Калемегдана свакако треба планирати овакву идеју и отварање бициклистичке стазе са јужне стране стране 25. маја, којом би могли и да се крећу туристички возићи.
 
Citao sam bio neku studiju o uredjenju parka Usce i tu je bila data opcija povezivanja parka sa tvrdjavom ili pesackim mostom ili gondolom. Grad se odlucio za gondolu, tako da nista od pesackog mosta.
 
Vrh