Sad, pošto smo zaključili ko ovo čudo od 2 milona evra NEĆE koristiti (hendikepirani, majke sa decom u kolicima i stari), da vidimo ko HOĆE i zašto. Neko ko šeta po obali bi mogao imati dva cilja kretanja: da ode u Gornji grad ili da prvo ode u park Donjeg grada. Da vidimo koje će puteve birati jedni, a koje drugi.
Prvo oni koji idu u Gornji grad. ZAŠTO bi oni izabrali put preko pasarele pa uz stepenice? Sam put nije ni lep ni lak pošto vodi na stepenice koje nisu napravljene da bi imale lep vidik tokom napornog penjanja, nego da bi vas zaštitile od metka. Što znači da su klaustofobične i da se sa njih ne vidi baš ništa sem vrlo bliskih i visokih zidova.
Zatim, zašto bi ste se penjali u Gornji grad baš ovde, a ne levo ili desno od ovog mesta? Kraj stepenica ne vodi ni jedno posebno intersantno mesto. Jedno što se ovde nalazi su grobna mesta 4 istaknuta partijska rukovodioca KPJ. Pomalo sumnjam u širu privlačnu snagu nečeg takvog. Čovek može samo da nastavi levo ili desno. Pa zašto se onda ODMAH ne bi popeo na Gornji grad uz stepenice pored pećine kod buduće Gondole, ili išao kroz Donji grad ispod bedema, pa pored barutane uz stepenice na Deferdarevu kapiju? Na oba mesta je težak uspon drastično olakšan spektakularnim vidikom, pa ljudi mogu da idu polako, koliko mogu, da zastajkuju i da se usput dive prizoru. I još na kraju stignu na zanimljivija mesta od ovog. Da ne spominjem da će stanica gondole biti povezana sa pećinom i možda imati ugrađen lift. Ukratko, nema specijalnih razloga da preferirate pasarelu zato što ona vodi na mesto gde bi i inače želeli da stignete kad je ne bi bilo. Dakle, mesto gde vodi je manje interesantno i još je uspon do njega savršeno nezanimljiv.
Zatim, da razmotrimo drugu grupu potencijalnih korisnika pasarele, one koji žele u Donji grad, pa gledaju gde će da pređu ulicu. Zašto bi ONI koristili baš pasarelu?
Jednostavno NEMA razloga da idu tuda pošto imaju bar 5 i lakših i lepših putanja. Pogledajte skicu. Zašto bi se IKO ko ide u Donji grad prvo penjao na nivo krova Beton hale, kružio po spirali, odlazio unutar starih stepenica kojima nema nameru da nastavi, pa se zatim spuštao na još niži nivo od onoga sa kog je krenuo, bilo stepenicama bilo savršeno besmislenom kosom rampom koja vas prvo vodi u SUPROTNOM smeru na do pola puta ka tramvajskim šinama, pa onda opet nazad?
Pogledajte prilog 3
To nema smisla kad će po uklanjanju pruge biti trivijalno skrenuti desno za širinu puta, pa kroz bilo koji od dva tunela ispod ulice, i već ste na starom putu oko tvrđave. Nema ni penjanja, ni kruženja, ni hodanja.
A ako neko baš ne voli tunele, postoji još bolji i prirodniji put koji i sada koriste svi koji znaju za njega. Tamo gde se završavaju talpe i nasuti deo pristaništa, u nastavku pravca gde obala skreće udesno, ljudi su jednostavno isekli žicu koja im smeta i napravili prolaz do mini stepenica i neformalnog prelaza preko puta koji zatim nastavlja pravo duž parkovske staze. Nigde nema skretanja, velikog penjanjaja i spuštanja, sve ravno i logično, u pravcu i na nivou u kome ionako idete. Zašto bi neko dobrovoljno išao na pasarelu? Jedan semafor na tom mestu je bitno jeftiniji od 2 miliona Evra.
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 21
Pogledajte prilog 22
Pogledajte prilog 20
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 19
Dalje, ako se nekome ni to ne dopada, ili želi duže da ide duž obale, malo dalje je sada dopola zatrpana Vodena kapija. Kad se ukloni pruga, i ona će se otvoriti sama od sebe. Izuzetno izgleda, čak i u ovakvom stanju. A kad se samo malo sredi biće izuzetna. Ponovo, zašto bi se neko ko ide u Donji grad lomio oko pasarele, ako može duže da ide uz vodu i posle skrene u Donji grad tamo gde su i njegovi preci prolazili, kroz Vodenu kapiju?
Pogledajte prilog 1
Pogledajte prilog 7
Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 18
Pogledajte prilog 17
Pogledajte prilog 16
Pogledajte prilog 15
Pogledajte prilog 14
Pogledajte prilog 13
Pogledajte prilog 12
Pogledajte prilog 11
Pogledajte prilog 10
Pogledajte prilog 9
Pogledajte prilog 8
Ili ako želi da ide još dalje, može. Postoji i sledeći prolaz kroz bedeme. Itd, Itd.
Ukratko. Jednostavno ne vidim čemu bi i kome služila ovakva pasarela?
- Po njoj ne mogu hendikepirani, stari i majke sa decom pošto je do pola rampa, a od pola stepenice.
- Ne vodi do posebno interesantnog mesta na Gornjem gradu da bi baš ova pozicija prelaza bila popularna.
- Ka Donjem gradu će postojati niz lepših, lakših i jeftinijih prolaza.
Naravno, sve novo će bar neko koristiti, makar zato što je novo i što pruža neke nove mogućnosti, ali DA LI SE ISPLATI? Šta smo uložili, koliko su koristi i kolike štete? Jednostavno, ne vidim smisao ovakvog trošenja i ovakvih izbora, i ne razumem ljude kojima je to svejedno.