Šta je novo?

Pešačka pasarela od Kalemegdana do Savskog pristaništa

Та пасарела је само у функцији паркинга на крову бетон хале и то је корисно. Оно старо бело степениште је ужасно, ово решење са спомеником је пристојно. Будућност бетон хале је очигледно угоститељска, тај паркинг ће дуго ту да остане, кад се већ решава проблем силаска са њега зашто му не приближити и тврђаву, па и тај ундерграунд и тамо деца иду, па што да не кад паркирају на крову да безбедно дођу до њега, а и пасарела води у правцу Римског бунара и Победника.

Иначе, требало би искоистити семафор за трамваје и ту доцртати пешачки прелаз, кад већ семафор постоји. За везу Доњег Града и реке је довољан постојећи пролаз кроз бедем и семафор код Куле Небојша.
 
Iako je Zuma mozda otisao predaleko sa idejom o tunelu (tunelima :)) misim da je ovo jedna od tema gde su misljenja bila podeljena i gde je vecina argumentima branila svoje stavove.

Ja svakako i dalje smatram da je pasarela pre svega nepotebna kao i da joj je funkcija pod znakom pitanja u odnosu na semafor. Cena je jos jedan od vaznih argumenata koje sam isticao 2mil evra ;). Cak i fontana na Slaviji ima vise smisla u odnosu na ulozeni novac takodje oko 2mil evra. Estetika je posebna prica delom i pitanje ukusa.
 
2 мил стварно изгледа претерано, осим ако ограда буде позлаћена а лифт телепортерски.
 
Joш једна у низу беспотребних инвестиција. Понављам се као папагај по ко зна који пут, али за те паре су могли да лепо направе тротоар дуж Војводе Бојовића са десне стране све до капетаније и да нацртају прелаз на раскрсници пре пумпе, и додају само два семафора за пешаке, и вишак пара да уложе у саму тврђаву која је у тужном стању.
 
Niko nije pomenuo, po meni, jednu ni malo sitnu stvar - pasarela kao toliko košta uglavnom zbog lifta i toboganskog pristupa, namenjenog osobama u kolicima - a gde će oni?.. kad pređu na drugu stranu - staza ne postoji, predviđena je tek za drugu fazu - da li će ona zaista i biti do kraja ove godine - ne zna se.. Zamislite ljude sa kruzera ovog leta, koji nisu u prvoj mladosti, kada krenu ovamo..
Čak i kada se uradi faza 2 i pasarela se poveže sa platoom kog Grobnice heroja - gde će oni - ispred njih su Velike stepenice, malo dalje teniski tereni i dino park koji potpuno blokiraju prolaz a sa treće strane ih čekaju stepenice kod Rimskog bunara... prolaza nema
Ako su već morali da maznu pare, bolje da su napravili funikular blizu tramvajske krivine - radio bi posao i bio atkraktivan za turiste a ne bi mnogo naružio padinu i Veliko šetalište a i osobe u kolicima bi mogle da se kreću svuda po tvrđavi.
 
Ја мислим да је лифт ту пре свега за посетиоце локала Бетон хале који ће паркирати, да се не муче оним степеницама. А повезивање тврђаве је само изговор. За туристе са крузера је најлакше и можда најбоље решење било - трамвај, лепо их сачека на окретници, и за пар минута стижу горе до улаза у Калемегдански парк.
 
Za njih vec postoji lift sa druge srane hale
A ovdje lift bespotreban ako vec pravis rampu spiralnu
 
Онда очигледно треба неко да заради на уградњи лифта, као и даљњем одржавању.
 
Jedinstven lift zaista, vodi vas do tacke gde se morate spustiti pa ponovo popeti stepenicama. Toliko o brizi za starije stanovike slabije fizicke spreme.
 
Lift je ovdje samo zbog para drugo nas ne zanima.
Na brzinu uzmi lovu i zbriši još dok traje predstava...

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Цела прича око пасареле је представа, као брину око туристичког потенцијала тврђаве, да буде доступније, а оно распад на кључним тачкама, најзанимљивији објекти тврђаве за фотографисање у зарђалим скелама и оградама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=538169#p538169:1pmo3nla je napisao(la):
dex libris » 14 May 2018 11:41 pm[/url]":1pmo3nla]Niko nije pomenuo, po meni, jednu ni malo sitnu stvar - pasarela kao toliko košta uglavnom zbog lifta i toboganskog pristupa, namenjenog osobama u kolicima - a gde će oni?.. kad pređu na drugu stranu - staza ne postoji, predviđena je tek za drugu fazu - da li će ona zaista i biti do kraja ove godine - ne zna se.. Zamislite ljude sa kruzera ovog leta, koji nisu u prvoj mladosti, kada krenu ovamo..
Čak i kada se uradi faza 2 i pasarela se poveže sa platoom kog Grobnice heroja - gde će oni - ispred njih su Velike stepenice, malo dalje teniski tereni i dino park koji potpuno blokiraju prolaz a sa treće strane ih čekaju stepenice kod Rimskog bunara... prolaza nema
Situacija je još gora, pošto ni posle druge faze oni uopšte neće moći da napuste pasarelu a kamoli da odu do platoa kod Grobnice heroja, i sve to sam već detaljno objasnio u dugačkoj poruci mada to izgleda retko ko čita. A na Homerovu poruku neću ni da odgovaram da ne bih rekao nešto što ću posle zažaliti. Dakle, još jednom, nagore vode samo stepenice, a ne rampa, a naknadno dodata rampa koja vodi nadole je po projektu od lomljenog kamena da bi bila u skladu sa svim drugim stazama na padini i ispod Kalemegdanskog grebena. Verovatno po zahtevu zavoda za zaštitu spomenika. A bilo bi svejedno i da nije tako, pošto bi nastavak puta opet bio isti. Što znači da će rampa nadole i njen nastavak izgledati ovako.

Pogledajte prilog 1

Ovuda niko normalan neće ići u kolicima, ili sa malom decom u kolicima. Što znači da i jedni i drugi praktično uopšte NE MOGU DA NAPUSTE pasarelu kad se zavedeni postojanjem lifta ili asvaltirane rampe budu popeli na nju i stigli do drugog kraja. Pa je i još jedan dodatni lift i rampa samo besmislena egzibicija, bačene pare i nešto što zauzima dragoceni prostor obale, budući da na drugom kraju pasarele nema njihovog nastavka, pa je onda i taj prvi deo spiralne rampe i lifta ne samo sasvim neupotrebljiv nego i štetan, pošto ove dve grupe korisnika navodi da pomisle da tuda mogu da prođu.
 
Sram te bilo nesmijes da odgovoris Homeru Ta staza moze da sredi prosiri i da ide lagano od pasarele do savske terase
 
Mogu da odgovorim ako želiš, to mi nikad nije bio problem. I ne samo to, uz izuzetak svega par grešaka, maltene SVAKU svoju staru tvrdnju mogu i danas da branim ako treba. Pošto Beobuildu nikada nisam pristupao olako, bez prethodnog odlaska na teren, istraživanja i ozbiljnog razmišljanja o problemu. Ali posle onolike količine neistina i neosnovanog blaćenja bez zadrške, gde ispadoh neka vrsta apokaliptičkog Vučića, veruj mi da to ne bi bilo zdravo za atmosferu i ono što je ovde ipak važnije.

Što se tiče staza, to zahteva izmenu usvojenog projekta, probijanje novih i asvaltiranje nekih starih staza koje su odavno postojale. Nisam siguran da bi to bilo baš poželjno, a pitanje je i šta dalje, pošto sve u kolicima, ili sa njima, ionako opet čekaju stepenice, i levo i desno, pa ništa nismo uradili. Za te grupe, ali i za stare ljude, je daleko zdraviji pristup liftovi ili pokretne stepenice o čemu smo davno ovde pričali. Vezu Kalemegdanskog platoa i Donjeg Grada treba rešiti konačno, kvalitetno i sistematski, na svim pristupnim tačkama. A ne usput, skupom, apsurdnom i nefunkcionalnom nadgradnjim pasarele preko pruge i puta na jednoj njenoj polovini (pri čemu se još pruga i ukida). Ovakve improvizacije nas skupo koštaju, pogotovo što za običan prelaz puta postoje jeftinije i bolje alternative.
 
Tek sam sada, gledajući Zumin post sa slikom iz konkursne dokumentacije, shvatio da faza 2 u stvari ne znači povezivanje pasarele pešačkom stazom sa šetalištem u Gornjem gradu već samo spuštanje stanje do druge strane Donjogradskog bilevara... I sve to plaćamo 2 miliona evra, nekoliko meseci pre ukidanja pruge... Zaista sa šokiran bezobzirnošću ovog pljačkaškog poduhvata!
A kapija Karla VI se raspada godinama, originalna Despotova Južna kapija sa kulama IV i V i dalje stoji raspadnuta (čak je i gorela), Bočne prostorije u Sahat kapiji su se urušile (gde je bio muzej), Despotova kapija u skelama godinama, Velike stepenice su rizične za upotrebu... A ova vlast nas tretira na način koji se teško može opisati pristojnim rečnikom... Sramotno!!!
 
Opet imamo problem jer su se nadležni bavili formom umesto suštine. Forma je zadovoljena kao i u većini projekata, a suštine nema nigde. Ista je priča i sa rekonstrukcijom česme i sa milion drugih stvari. Realni problemi nisu rešeni, ali eto nešto je napravljeno, novci su potrošeni medijski će biti lepo ispraćeno, i tako......
 
Zumo, hvala ti što nisi odgovorio i što su džentlmenski spustio loptu, za razliku od mene koji sam reagovao džukački, infantilno i ispd pojasa. Takve lične kvalifikacije nisu za forum.

Šta ćeš - omatorilo, pa se razdžangrizalo :D

Sorry, nisam ja više za ovo...

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Nema potrebe za asfaltom staze id lomljenog kamena se presloze isfujuju mogu i da se prosire kad se izadje na savsku teresu kolicima od pasarele onda je gornji grad dostupan kolicima Za jednu tvrdjavu veoma je dostupna invalidima uz par intervencija mogla bi biti skoro 100 % dostupna
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=538232#p538232:3qplydpk je napisao(la):
dex libris » 15 May 2018 11:11 am[/url]":3qplydpk]....
A kapija Karla VI se raspada godinama, originalna Despotova Južna kapija sa kulama IV i V i dalje stoji raspadnuta (čak je i gorela), Bočne prostorije u Sahat kapiji su se urušile (gde je bio muzej), Despotova kapija u skelama godinama, Velike stepenice su rizične za upotrebu... A ova vlast nas tretira na način koji se teško može opisati pristojnim rečnikom... Sramotno!!!

A ja sam presrećan što ovu ovu ekipu te rekonstrukcije ni malo ne zanimaju.
Naravno da je i meni teško da gledam te ruine koje propadaju, ali mogu da sačekaju još malo... naježim se kada pomislim kao bi bila urađena rekonstrukcija pod "nadzorom" ove ekipe. Najverovatnije bi jednog dana samo zaustavili radove u sred posla, i više ih ikada ne bi nastavili.
 
A u vezi lifta i rampe...
Daleko od toga da zagriženo branim taj deo projekta, samo...ima smisla, ali iz jednog drugog ugla, nevezano za samu tvrđavu.
Na krovu Beton hale je parkiralište Parking servisa. Koliko ja znam, do sada su jedina pešačka komunikacija između parkirališta i šetališta duž Save i Beton hale bile one metalne stepenice. Kad već pričamo o kolicima i slabije pokretnim ljudima, oni će sada imati znatno olašan put na tom pravcu.
Tako da, najveći dobitnik sa ovim projektom je JKP Parking servis.

Zuma, možda sam propustio ili već zaboravio - gde možemo da vidimo ceo projekat?
 
I usput, 2,000,000 EUR

http://rs.n1info.com/a173032/Vesti/Vest ... gdanu.html

Ugovor o ustupanju idejnog rešenja projekta "Most na Kalemegdanu", koji predviđa ustupanje autorskih prava gradu Beogradu bez naknade, a grad obavezuje da intervencije pešačke pasarele neće raditi bez saglasnosti autora, potpisan je u Skupštini grada, saopštio je Beoinfo.


http://rs.n1info.com/a163834/Vesti/Vest ... nistu.html

Delta finansira izradu skulpture na Savskom pristaništu

Grad Beograd i Delta fondacija potpisali su ugovor o izgradnji skulpture "Odande Dovde" na pešačkoj pasareli koja će Beogradsku tvrđavu povezivati sa Savskim pristaništem.

Skulptura na površini od 64 kvadratna metra biće napravljena od aluminijuma i postavljena na kulu sa liftom, a nalaziće se iza Beton hale.

Autori skulpture su Mrđan Bajić i Ričard Dikon iz Velike Britanije, a cena skulpture, čija izrada počinje u junu, iznosi 300.000 evra.

I sve ovo se objavljuje....
:lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=538260#p538260:2nuvymm3 je napisao(la):
Homer Jay » 15 May 2018 01:27 pm[/url]":2nuvymm3]Zumo, hvala ti što nisi odgovorio i što su džentlmenski spustio loptu, za razliku od mene koji sam reagovao džukački, infantilno i ispd pojasa. Takve lične kvalifikacije nisu za forum.

Šta ćeš - omatorilo, pa se razdžangrizalo :D

Sorry, nisam ja više za ovo...
Sve je u redu, zaboravi na to.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=538279#p538279:1mmmykfv je napisao(la):
relja » 15 May 2018 03:32 pm[/url]":1mmmykfv]A u vezi lifta i rampe...
Daleko od toga da zagriženo branim taj deo projekta, samo...ima smisla, ali iz jednog drugog ugla, nevezano za samu tvrđavu.
Na krovu Beton hale je parkiralište Parking servisa. Koliko ja znam, do sada su jedina pešačka komunikacija između parkirališta i šetališta duž Save i Beton hale bile one metalne stepenice. Kad već pričamo o kolicima i slabije pokretnim ljudima, oni će sada imati znatno olašan put na tom pravcu.
Tako da, najveći dobitnik sa ovim projektom je JKP Parking servis.

Zuma, možda sam propustio ili već zaboravio - gde možemo da vidimo ceo projekat?
Parking Beton hale već ima lift (na slici), stepenište ka obali i prilaz za ulične strane.


Link na tendersku dokumentaciju je

http://nabavke.beoland.com/96-tenderi/j ... 51-16.html
 
Hvala Zuma.
Mislim da treba da postoji još jedan lift, na drugom kraju Beton hale.

Ova fontana u II fazi... da li je to jedna od onih 57, ili je ludilo za sebe? :D
 
Ne znam, ali taj deo druge faze je jedini deo čitavog projekta koji mi se dopada. Ima da ležimo i da se prskamo za sve pare :lol:

Dobro, ne baš za sve ... Nažalost, to je moglo uvek da se uradi, i to ne za 2 miliona evra, i nema nikakve veze sa povezivanjem Kalemegdana i obalskog šetališta.



A što se lifta tiče, ako gledamo i privatnu korist za javne pare, onda ima i nekog smisla. Ali ja to ipak ne bih tako posmatrao, pošto onda ispada da smo od naših para napravili dodatni lift i izuvijanu rampu da SAMO bi proširili spektar mušterija i povećali profit privatnih vlasnika restorana u Beton hali. Pošto po uklanjanju pruge i njene ograde svakako i jedno i drugo uglavnom neće služiti ničem drugom sem da njihove mušterije lakše dođu do svojih kola.
 
Vrh