Šta je novo?

Pešačka pasarela od Kalemegdana do Savskog pristaništa

Meni bas naprotiv, na idealnoj je poziciji jer sa ovakvim finim i neupadljivim dizajnom, ne bi smetao nijednom objektu u okolini, posebno zgradi MSU i Pobedniku iznad. Ako bi ga pomerili na sadasnju lokaciju pasarele, zgrada MSU-a bi bila poprilicno zaklonjena i most bi uzeo primat u vizuri, fakticki bi postao deo muzejske zgrade.

Ovaj tim koji je napravio ovaj koncept, verovatno je imao u vidu niz lokacija mosta uzvodnije i nizvodnije, ali se odlucio za ovu, koja se po meni savrseno uklapa u kompletno okruzenje i ne remeti panoramu klasicnom posmatrsacu na MSU i Pobednika, sto se dobro vidi u animaciji.
 
Одувек сам замишљао да на самом ушћу, на том ћошку где желе да подигну јарбол буде зграда опере. Мислим да је то најсавршенија локација за нешто попут овога са слике.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542631#p542631:1jnirt3j je napisao(la):
zexland » Пон Јун 04, 2018 4:08 pm[/url]":1jnirt3j]Meni bas naprotiv, na idealnoj je poziciji jer sa ovakvim finim i neupadljivim dizajnom, ne bi smetao nijednom objektu u okolini, posebno zgradi MSU i Pobedniku iznad. Ako bi ga pomerili na sadasnju lokaciju pasarele, zgrada MSU-a bi bila poprilicno zaklonjena i most bi uzeo primat u vizuri, fakticki bi postao deo muzejske zgrade.

Ovaj tim koji je napravio ovaj koncept, verovatno je imao u vidu niz lokacija mosta uzvodnije i nizvodnije, ali se odlucio za ovu, koja se po meni savrseno uklapa u kompletno okruzenje i ne remeti panoramu klasicnom posmatrsacu na MSU i Pobednika, sto se dobro vidi u animaciji.

Vodilo se računa o Ušću, MSU... ali nije se vodilo računa o tvrđavi. Uklanjanjem pruge se konačno otvara mogućnost za ozbiljne arheološke radove kojima bi se najzad utvrdilo šta je preživelo od srednjovekovnih zidina na celom priobalnom bedemu, koji nikada nije istražen. Tek nakon toga je moguće doneti odluku šta će i na koji način biti i obnovljeno (hteo bih da podsetim na to da je struka još 70-ih bila za potpunu obnovu srednjovekovne tvrđave i u Gornjem i u Donjerm gradu) Usled promenjenog nivoa voda na Ušču zbog podizanja brane na Đerdapu (prosečno za 3 metra) jedna od ideja je bila i dodavanje 3 metra na postojeće zidove da bi se oni prikazali u punom sjaju, jer su sada pod vodom. Eventualno podizanje mosta bi moralo da sve ovo sačeka.
Sa druge strane, izgradnja ovog pešačkog mosta na Ušću bi sasvim sigurno za sva vremena isključila mogućnost da Beogradska tvrđava jednog dana dospe na UNESCO World Heritage listu (podgledajte primer Drezdena ili probleme koje ima Petrovaradin zbog planirane obnove mosta Franca Jozefa)..
 
Ne znam jel prati neko radove, ja bio pre par dana na Kalemegdanu i delovalo mi je da opet sve stoji. Ko da prave Millau majku mu a ne pasarelu od 50 metara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542714#p542714:2v3s9g6f je napisao(la):
dex libris » Mon Jun 04, 2018 10:08 pm[/url]":2v3s9g6f]
Sa druge strane, izgradnja ovog pešačkog mosta na Ušću bi sasvim sigurno za sva vremena isključila mogućnost da Beogradska tvrđava jednog dana dospe na UNESCO World Heritage listu (podgledajte primer Drezdena ili probleme koje ima Petrovaradin zbog planirane obnove mosta Franca Jozefa)..

Apsolutno. Zbog potrebe za daljom obnovom tvradjave, svaki buduci most, koji bi se gradio na uscu Save, mislim da ne bi trebao svojom lokacijom preci liniju koja vodi od Spoljne Sava Kapije upravno na rijeku, jer tu pocinju bastioni i priobalni bedem Donjeg Grada. Ako bi se gradilo nizvodno od te linije, sasvim sigurno da bi i bastioni i spoljni bedemi bili ugrozeni.

 
Slažem se Rio..... al džaba... :(
ako most bude blizu najavljene i uguravane gondole onda od nje nema ništa
te po svemu sudeci
ova pasarela ce ostati da solira
a levo i desno izbor...... ili tabanjanje ili kačenje na žicu za preko :lol:
 
Треба одустати од гондоле, да има здравог разума.
 
Gondolu treba dalje produžiti preko Vuka do Ustaničke.Kada jednog dana dođe metro,istu premestiti na neku drugu lokaciju.Dotle se fino prevoziti.
 
Ako ce vec praviti gondolu onda bi mozda bilo dobro dodati stajanje na krovu beton hale. Bolje je tako nego praviti pasarelu od nigdje do nigdje.
Zamislte da neko dodje na krov beton hale i vidi s jedne strane pasarelu koja ga vodi samo preko ulice i prvog zida tvrdjave a na drugoj strani gondolu koja ga vodi na vrh.

Ta dva projekta (gondola i pasarela) su u potpunom neskladu i jedan s drugim i sa svojim neposrednim okruzenjem.
 
Evo jedne noćne. Kad se priđe sa ove strane, stiče se mučan utisak kompletne nefunkcionalnosti ovog projekta.

 
koliko je ovo jezivo...za par desetina metara celicne konstrukcije im je potrebno par godina...
ali zato dobro napreduje jedan drugi zahtevni projekat, plato Milana Mladenovica...
 
Pošto se za dve nedelje ukida pruga oko Kalemegdana, ograda pored pruge postaje nepotrebna. Tako da bitno ranije nego što smo očekivali dolazimo do situacije koju sam ranije opisao. Ljudima koji žele sa obale na Kalemegdan (ili obrnuto), daleko se više isplati da prosto idu uz reku do kafane, i zatim ovde pređu ne previše opterećeni put, nastavivši kroz park sa spektakularnim pogledom na zidine, i zatim uz stepenice ka Deferdareovoj kapiji, uz vetar koji ih hladi i ponovo izuzetan pogled preko reke koji im je nagrada za napore u savlađivanju visinske razlike. Jednostavno, neće biti razloga koristiti pasarelu samo da bi završili u kavezu između dva visoka zida, odnosno kod one tri grobnice. Nedostatak jednog semafora i divlji prelaz ulice ljudima nisu dovoljno velika mana ako su dobici alternativne trase ovako veliki. Za svega par nedelja (koliko treba da se uklone šine, tucanik i ograda) pasarela više neće biti vredna truda i novca.

file.php

file.php
 
Ja ocekujem da trasom uklonjene pruge podignu mini kopiju kineskog zida (vrlo popularano kod gradskih vlasti imitiranje nekih stvari iz belog sveta.. jarbol panorama tocak zicara) i da nam onda G Vesic objasnjava neophodnost pasarele. :mrgreen:
Pasarela=bacene pare.
 
Саша Бг;149506057 je napisao(la):
20180616_184543.jpg

20180616_184547.jpg

20180616_184551.jpg

20180616_184603.jpg

20180616_184620.jpg

...........................................

Постављају осветљење и испод зидина код Мрачне капије:
20180616_185056.jpg

20180616_185059.jpg


Пролаз испод Булевара Војводе Бојовића ...:
20180616_185124.jpg

.... који изгледа овако:
20180616_185149.jpg


И даље мислим да су овај и пролаз испод пута код Савске капије (који је више загађен него што је запречен) могли да замене будућу пасарелу.
20180616_185158.jpg

Saša BG sa SSC
 
Узалуд бачене паре. Но да се не понављам као папагај више.
 
Radi celovitosti zakljucka da je ta pasarela pored toga sto kvari i zaklanja delove kalemegdanske tvrdjave i stoji tu ko piletu s i s e, bitno je da umesto prvobitno predvidjenih milion evra poskupe na dva miliona evra. (poskupeo kineski celik u americi zbog trampovih carina pa cene gvozdja skocile i u Srbiji) ili se ipak neko setio da moze masno da se ovajdi ?
Sa aspekta izvodjaca radova fitme "Bauvesen" iz Lazarevca, inace poznate po mahinacijama, namestenim tenderima i jos kojecemu, je dobra prilika da se lepo ugradi i zaradi, a verovatno i jos poneko ko se tu pitao iz grada.
Ceh ove za par dana totalno besmislene skalamerije, jer se ukida zeleznicki saobracaj ispod nje, ce platiti poreski obveznici Beograda ali xo xo xooo,
Inace kako rece urbanista Folic bitno je da reč je o objektu koji je "umetničko delo", a ujedno i izuzetno koristan most koji povezuje važne pešačke koridore uveren da će pasarela već od sledeće godine postati jedna od atrakcija prestonice i nezaobilazno mesto za turiste.. Nalupao se za sve pare Folic i ortak mu G Vesic. !!!!
BTW projekat je iz 2008 godine kada je mozda i imala nekog smisla jer se tada razmisljalo o inteziviranju sinskog i drumskog saobracaja oko Kalemegdana... a danas je cista muljacina i glupost.
 
Саша Бг;150452397 je napisao(la):
Данашњи снимци:
20180715_131920.jpg

20180715_131621.jpg

Поставља се арматура за бетон на горњој површини пасареле. Мислио сам да ће поставити једноставнију подлогу, шта ће ту бетон?
20180715_131452.jpg

Према Сави ће бити цела скаламерија погодна за колица, а с ове?
20180715_131430.jpg

[
20180715_131335.jpg

20180715_131217.jpg
[/url]
У задњем плану се види где је премештен немачки Бетонски брод с места између Бранковог моста и Пристаништа:
20180715_130835.jpg

20180715_130748.jpg

20180715_130739.jpg
Saša Bg sa SSC
 
Obzirom da sam ljubitelj pasarela evo i ja da se oglasim, mislim da ova pasarela nije tako loša obzirom da je jedna od retkih koja je izvedena u poslednje vreme a i koliko toliko moderna odnosno prosto nešto novo u vidu pasarele kod nas.. Ali isto tako mislim da je ovo privatna pasarela do lokala u beton hali, treba se samo raspitati čiji su tu lokali tačno i znaćemo ko gura da se napravi pasarela baš tu, ako hoćete može i najpreciznije, kad se sidje sa zamišljene pasarele prvi lokal sa leve strane e to je pravi inspirator i organizator pasarele sa Kališa.
 
Zvezdarka , ajd malo pojasni ovo sa tvoje stručne strane, kakav je to umetnički objekat ? :roll:

...Inace kako rece urbanista Folic bitno je da reč je o objektu koji je "umetničko delo",a ujedno i izuzetno koristan most...

objekat pasarele je jedno a skulptura “Odavde-dovde” delo vajara Ričarda Dikona i Mrđana Bajića jeste zasebna celina
čak i sada fizički spojeni
i dalje predstavljaju zasebne celine , osim geografske tačke spajanja nemaju išta zajedničko
a mozda ovako i imaju :roll:
pa je svaki sastavni šraf pasarele , stubova i cela ona postala ki umetnik :lol:

:sesir:
 
https://www.youtube.com/watch?v=XjpQvdTAhSY Vidim na ovom novom snimku da je visina pasarele iznad ulice 4.20, da li je to dovoljno ? takodje koliko vidim na Guglu jeste da su autobusi na sprat visine oko 4.38 i viši.

Da li je ovo ozbiljna greška u projektu ili je to ok ??

Pitam iz razloga da Beogradski turistički autobus na sprat sa turistima ne udje u morbidnu enciklopediju slučajeva kada je 40 turista ostalo bez glave na Kalemegdanu, mada nisu tu prve odfikarene glave na Kališu ali ipak ovo je 21. vek.
 
Vrh