Šta je novo?

Pešačka pasarela od Kalemegdana do Savskog pristaništa

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487553#p487553:32b6jnl2 je napisao(la):
RioBL » 28 Oct 2017 06:52 am[/url]":32b6jnl2]A gdje cemo sa automobilima?
Pohvale Zumi na fotkama...

Аутомобили управо где су и сада. Не говорим о измештању паркинга него о наткривању овог ружног бетона и возила који се виде додатном плочом :)
 
Цео тај простор од великих степеница преко пристаништа и раскрснице Париске, Карађорђеве и Војводе Бојовића па преко окретнице трамваја и НИС пумпе, преко корва Бетон хале до њеног краја а и даље заслужује преуређење. Има ту гомила неугледних барака и уџерица, a искрено и пумпа би могла да лети. Све би то могла да буде једна лепа уређена и веома функционална целина.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487607#p487607:qoxb1hry je napisao(la):
Posmatrac » Sat Oct 28, 2017 10:16 am[/url]":qoxb1hry]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487553#p487553:qoxb1hry je napisao(la):
RioBL » 28 Oct 2017 06:52 am[/url]":qoxb1hry]A gdje cemo sa automobilima?
Pohvale Zumi na fotkama...

Аутомобили управо где су и сада. Не говорим о измештању паркинга него о наткривању овог ружног бетона и возила који се виде додатном плочом :)

Aaaa...vrlo zanimljivo. :kk:
Beton Hala je zapravo jedan od objekata ciji je krov vrlo bitan jer je izlozen pogledu sa Kalemegdana. I zato bi svako ko se u buducnosti bude bavio adaptacijom BH trebao da obrati posebnu paznju na pogled odozgo :)
 
За сада тај кров ружи поглед са Калемегдана, и то најмање због паркинга.
 
kako bu tu dobro dosla skela za prevoz sa obale na obalu. Od beton hale do muzeja....
 
То би било мало теже изводиво због лучке обалоутврде код Бетон хале и због гомиле сплавова на НБГ страни. На форуму се више људи изразило за пешачко-бициклистички мост.
 
Od 30. juna 2018. godine više neće postojati železnička pruga oko Kalemegdana, najvaljuju u "Infrastrukturi železnica Srbije".

http://www.blic.rs/vesti/beograd/stop-z ... ce/3bcpjtf

No, to neće uticati da se ipak napravi pasarela. :bash:

p.s.
kad malo bolje razmislim, postaje jasno da će onaj tzv bulevar u prostoru donjeg grada postati tranzitna saobraćajnica (obilaznica) koju živ čovjek neće moći preći nego samo pasarelom. Umjesto da se radi na uklanjanju saobraćajnice i obnove donjeg grada.
 
...ili dodatni praking prostor.

U normalnom svjetu bi to i dalje bila saobracajnica. Tunel i pruga na nasipu su napravljeni za prolazak vozova. Ako se istjeruju teretne kompozicije a nemamo para da kupimo vozove za putnički saobraćaj, onda se može saobraćajni koridor iskoristiti za drumska vozila. Uklone se šine i razvuče asfalt.
 
Убацити унутра композиције расходованих РВР и направити ноћни клуб Метро :D
 
A zašto se ne bi samo zamenila podloga i šine, pa na skoro istoj trasi otvorila nova, brza tramvajska linija? Uz samu reku, od Ade Ciganlije do Pančevačkog mosta, uglavnom bez semafora. A kroz BNV po sredini SAO1. Tako bi svaka tačka obale Save i Dunava najzad postala lako dostupna. Svi kafići i splavovi, Savanove, donji grad Kalemegdana i ono što će se tek graditi pored Beka i uzvodno uz Dunav. Neprekinuta trasa kroz središte velikog grada vredi zlata. To se čuva za masovni transport, ne baca se na obične zgrade.
 
Zašto? Zato što opšti javni interes nije cilj djelovanja aktuelne vlasti. Bitno je osloboditi prostor za državno građevinsku mafiju.

Inače je bilo ovde i ranije dobrih predloga da se pruga iskoristi za prevoz putnika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490597#p490597:470fotot je napisao(la):
Дошљак » Wed Nov 08, 2017 11:25 pm[/url]":470fotot]Убацити унутра композиције расходованих РВР и направити ноћни клуб Метро :D

Ubaciti stare teretne vagone i od cele hale napraviti muzej industrijskog nasleđa.
 
Zuma to sto predlazes davno je predlagano i da odradi na oVoj sirini kolosjeka ili na metarskoj
tram karaburma obrenovac u par faza
 
Videh juce na BG hronici da su poceli da montiraju iz delova pasarelu, ako neko prolazi moze da fotka, al na prvu loptu izgleda grozno kao i na renderima, ako ne i ruznije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490656#p490656:x3a6kl32 je napisao(la):
direktor » 09 Nov 2017 08:48 am[/url]":x3a6kl32]Zuma to sto predlazes davno je predlagano i da odradi na oVoj sirini kolosjeka ili na metarskoj
tram karaburma obrenovac u par faza
Znači da je krajnje vreme da se taj predlog ponovo aktuelizuje, da se o tome priča upravo sada, dok još ima vremena. Da ne upropastimo i ovu slobodnu trasu kao Šešelj onu kroz Zemun. Ako je "silazak grada na reke" bio san tolike godine (mada bih ja to sada preciznije nazvao "silazak ljudi na reke" pošto je tajkunsko-politička osovina ovo prvo isuviše selektivno shvatila) onda mora postojati način da se ti ljudi nekako i kreću duž novoosvojenih obala. Ako se ide pored reke, samo od ulaza u Adu Ciganliju do Pančevačkog mosta ima 10 kilometara. To je malo previše za pešačenje. Ima li neko planove ili crteže predložene veze Karaburma - Obrenovac?
 
Nece valjda zasita da urade ovu krunu na cetralnom subu... Izgleda kao da su dizajnirali Mira Markovic, Ivica Dacic ili braca Karic licno.
Sustina je u brzom efektu bez planiranja. Zato i postoji kruna.

Tramvajska "scenic" linja Ada-Ada je ocigledno izvodljiva i razvojna, ali i to trazi kojih 100-200-300 miliona jevra, kvalitetno planiranje od godinu-dve-tri, resavanje imovine i niz drugih dodatnih infrastrukturnih radova, znaci to je ozbiljan posao. Na to ekipa nije spremna, jer trenutno ne sluzi prodaji stanova u BnV sto je sustina postojanja gradske vlade, a mozda i republicke vlade.

Da su spremni na velike operacije slicnog tipa - videli smo da jesu. Ali ne za gradski interes.

Sve sto se radi u gradu izvodi se po principu rano-srednjevekovnog grada. Obicno je vlastelin bio vlasnik grada i prodavao parcele tako da se dobije najveca gustina. Zato wc-i nisu postojali u srednjevekovnim gradovima jer osmisljena infrastruktura, povecava troskove, smanjuje gustine i nije potrebna za bolju prodaju u uslovima monopola na prostor. Sve do momenta kada gradovi nisu otkupili svoju slobodu parama.
 
Висока густина насељености и јесте сва поента постојања једног града и управо разлог зашто човечанство одавно емигрира из села у градове. У готово сваком тренутку у историји градови и јесу били развијани са високом густином насељености и далеко пре (Вавилон) и далеко после (Њујорк, Токио) раног средњег века. Ни у једном тренутку у историји се није десила масовна миграција из великих градова у мала села и сви комунистички покушаји грађења вештачки разбацаних насеља из "хуманих" побуда су били чист економски, транспортни и социјални фијаско. Чак и данас, Нови Београд доживљава демографски пад и исељавање становништва у свим "хуманим" деловима са доста "зелених површина" а "дивља насеља" са огромним бројем становништва цветају и расту јер људи вољно бирају да у њима живе.

БНВ је катастрофа али је катастрофа јер представља државну градњу од новца целог становништва у интересу и на основу жеља појединаца, као и Нови Београд и као и свако друго коришћење државног монопола зарад богаћења племенитих "државних слуга" и "родољуба". Једнако би било безумно "развојно" градити нове трамвајске шине преко Аде од новца целог становништва зарад твојих фикс идеја осим у евентуалном случају да је то профитабилно што апсолутно није. Трамваји су катастрофално, споро и ограничено превозно средство и нико не би исто финансирао из сопственог џепа јер је у питању чисто бацање пара. Довољно је један да се поквари и да блокира читаву линију (ако не и више њих).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490809#p490809:2ef76vgg je napisao(la):
dosen » 09 Nov 2017 06:46 pm[/url]":2ef76vgg]
Tramvajska "scenic" linja Ada-Ada je ocigledno izvodljiva i razvojna, ali i to trazi kojih 100-200-300 miliona jevra, kvalitetno planiranje od godinu-dve-tri, resavanje imovine i niz drugih dodatnih infrastrukturnih radova, znaci to je ozbiljan posao. Na to ekipa nije spremna, jer trenutno ne sluzi prodaji stanova u BnV sto je sustina postojanja gradske vlade, a mozda i republicke vlade.

Da su spremni na velike operacije slicnog tipa - videli smo da jesu. Ali ne za gradski interes.
Ne znam zašto bi to trebalo biti skupo. Dovoljno je ispod petlje Radnička staviti skretnicu i sa tramvajske pruge za Banovo Brdo odvojiti novi priključak. Ovako.

Pogledajte prilog 1
I onda bi imali potpuno slobodnu trasu pruge sve do Pančevačkog mosta. I svo to zemljište pripada ili gradu ili železnici. Nema imovinskih problema i nema problema rasčišćavanja. Osnovna podloga i drenaža postoje. Jedino što treba je umesto krupnog tucanika na vrhu staviti betonsku podlogu i položiti tramvajsku prugu sa instalacijama. Pravi metro ćemo imati ko zna kad - pa ni tada - tako da ovako em čuvamo trasu da je tajkuni ne otmu, za nešto bolje od tramvaja, em imamo prevoz tik uz čitavu desnu obalu OBE reke. Brzo i prilično jeftino. Pa sad, da li je privremeno ili trajno, nije bitno.

 
Ова варијанта отвара онда и могућност спајања пруге са пругом на НБГ. Од Панчевца трасу треба наставити остављеним коридором у булевару Деспота Стефана и Вишњичкој. А на траси бивше пруге уз Дунавску улицу проширити Дунавску улицу на широки булевар 6+6(+ трамвај у средини) са бициклистичким стазама, широким тротоарима и косим паркинг местима (да се лепо искористи простор, нема смисла на траси бивше пруге градити неке нове зграде), и тај булевар даље провући поред будуће окретнице тролејбуса и аутобуса, па даље кроз Луку (још једно давно планирано ново насеље), и онда негде пре станице Дунав саобраћајницу да тај булевар скрене и удари у Т раскрсницу Цвијићеве и Понекарове, где ће у близини у булевару Деспота Стефана бити улаз у тунел, таман да се саобраћај из Дорћола за НБГ извуче из центра града тим саобраћајницама, а трамвај да настави даље кроз луку другим новим улицама па испод Панчевца и укључи се у трасу кроз булевара Деспота Стефана на раскрсници истог са Мије Ковачевића (потенцијална веза са пругом која иде до Омладинског стадиона).
 
Pruga od pancevca do topcidera ili ade ciganlije moze da se sredi za jako malo para u odnosu sta se dobija
Postoje 2 opcije
1.zadrzati normalni kolosjek od polovnog pribora sa djela iz rakovice koji se rekonstruise uzeti sine i polovne stubove za kontaktnu mrezu uzeti polovne katice iz berlina za 50 000 e po komadu urediti stajalista tipska
Pustiti liniju od pancevca do ade
2.opcija druga sve isto samo kolosjek 1 m i promjena postolja na berlinskim tramvajima
Sve moze da se skocka za maks 10 mil €
 
Та трамвајска линија је предлагана из чистог разлога што се не може тунелима дати смисленија функција, али не видим никакав разлог за оправдано постојање трамвајске трасе туда када истовремено постоји са друге стране Калиша ...

Лапо преусмерити улицу кроз тунел а њену садашњу трасу разрушити и зазеленети.
 
Na manjem djelu trase bi pruge bile blizu ako bi se odlucili za 1m kolosjek sine u karadjordjevoj bi mogle biti drugacije postavljene
Pruga bi pu efekat postgla postepenim produzavanjem ka obrenovcu
 
Vrh