Šta je novo?

Pešačka pasarela od Kalemegdana do Savskog pristaništa

Право у срж. На страну то што ће пасарела стилом и обликом одударати и од тврђаве и од Бетон хале, као и што сама има више нелогичности као што су рампа са једне а степениште са друге стране, сама закривљеност рампе попут какве мини голф стазе, затим онај слепи патрљак на "раскрсници" на пасарели, као и решеткаст под који је предвиђен на једном делу.

Најспорнији су сама намена и функционалност саме пасареле. Прави се на месту где има мање пешака него на другом крају Бетон хале, затим на очигледно запуштенијем делу саме Бетон хале - бараке, напуштени и руинирани магацини, зарасла зелене површине, а да не причам о другој страни, тј. о Сава капији и степенишном прилазу које нажалост ретко ко обилази на тврђави било у обичној шетњи, било у туристичком обиласку.

Ако су циљали на туристе са крузера, требали су лепо са ГСПом да договоре туристички трамвај, па једна станица до улаза у Калемегдана, трамај остави туристе, окрене се код Зоо врта и сачека да заврше туру да их врати после на пристаниште, или можда да их одвезе још негде у Граду, нпр. Скадарлију, до Храма и сл.
 
Da, tram linija 1 je najjeftinije i najšmekerskije rešenje koje može da postoji. I najlogičnije - zato se i ne ostvaruje.
 
Фора је што ће морати да лупају и ограде на зидине тамо где праве пасарелу јер је цео тај део стрма падина
 
Cinjenica je da se pasarela gradi i velika je verovatnoca da ce biti izgradjena. O dizajnu i funkcionalnosti je trebalo misliti ranije. Mnogo clanova na forumu su arhitekte koji su imali svaku priliku da daju svoju viziju, ne samo o pasareli, nego i o nacinu na koji obala i pristaniste mogu da se povezu sa tvrdjavom. Nesto poput ideje o H mostu, koji iako ima mane, je idealan nacin da se diskutuje o idejama i samoj buducnosti Beograda.

Do sada se ovde pisalo o tome kako je ovo "prilika za Miskovica da iznese pare iz drzave", da arhitekta (parafraziram) "podrzava ubicu, sudeci po SNS, ali su ga ipak odabrali", Skoplju, Andricgradu i Kusturici, i slicno :roll:

Da li mi uopste imamo neke skolovane umetnike i kriticare na forumu koji bi mogli da daju svoje strucno, imenom i prezimenom potpisano, misljenje o pasareli? Jer izgleda da svima promice cinjenica da je pred nama skulptura, a ne obicna pasarela.

Sam ko-autor, gospodin Ricard Dikon, je poznati umetnik, koga Tate Modern opisuje kao "a leading British sculptor, best known for his large, lyrical open forms." Sounds familiar? Zaista je fascinantno kako na svih pet stranica teme, njegovo ime niti jednom nije pomenuto. The Guardian ga predstavlja ovako, https://www.theguardian.com/artanddesig ... ain-review, a njegov licni sajt moze da se nadje na http://www.richarddeacon.net (dizajn za Kalemegdan je pod Collaborations kategorijom).

Moje laicko misljenje je da pasarela moze da uspe. Beton hala je jednostavan industrijski objekat, koji ce verovatno da se renovira jednog dana ali ce zadrzati svoj sadasnji oblik. Pri tom eventualnom renoviranju treba preuzeti nekoliko detalja sa pasarele (korten, nijansu betona ili slicno), tako da se dva objekta jos vise priblize jedan drugom. Sto se tice Kalemegdana, prica je tu jasna, graditi nesto novo, danas, u "tom stilu" (jer je tvrdjava miks bar 5 stilova) je tabu, i meni licno drago sto se nece desiti.

Ja se lakse izrazavam vizuelno, tako da sam pripremio nekoliko primera koji ilustruju moje gore navedeno misljenje.

Graditi pasarelu u faux "srednjevekovnom" stilu? Verovatno bi ovako nesto dobili?

Pogledajte prilog 7Pogledajte prilog 2

Obicna pasarela, vise primerena preko autoputa, nego pod Kalemegdanom. (https://www.google.co.uk/search?q=gibbs ... 2&dpr=2.63)

Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5

Ili nam pak ipak odgovara jedan Art Nouveau ili viktorijanski most, napominjem, odmah pored Beton hale?

Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3

Ili ultra moderni?

Pogledajte prilog 1

Deluje kao da sam otisao u ekstreme? Mozda zato sto i jesam. Generacije su odrasle sa pogledom ka uscu bez pasarele, i bilo sta sto se tu sagradi bice ekstremna promena. :sesir:
 
Generacije su odrasle i bez Pobednika. Kao što si rekao, sama Tvrđava je miks 5 stilova, a pasarela treba da spoji Tvrđavu i objekte uz reku koji nemaju ništa zajedničko.

Koje god rešenje da se izabere neće se dobiti koncenzus ni među građanima, ni među strukom.
 
Реално није било потребе за овим спајањем тврђаве и обале посебно не на овом месту и на овај начин. Не бих да понављам идеју о пешачком прелазу.
 
Problem te pasarele je i sto joj nije dobro mesto.
Ljudi koji ne znaju i koji dolaze iz pravca pristanista je i ne vide posto je sakrivena iza beton hale.
Njen prilazak nije spontan, nije uopste vidljiva i kao takva nije funkcionalna.
Veza Pristanista i Kalemegdana mora da bude prirodna i laka za sve.
 
Mene živo interesuje ko će da se penje tim stepeništem. Procenjujem da će biti desetoro ljudi u dva dana.....Pa ljudi se ne penju u Gornji grad iz Donjeg i obrnuto zato što su lenji i mrzi ih, a kamoli ovim stepeništem koje je istorijski imalo samo vojnu namenu i nije prirodna komunikacija.....
 
Jel misliš na ono čudo koje treba da se ukopa u sred kalemegdana i razvali sve od praistorije do poznog srednjeg veka i pri tome vizuelno uništi lep primer parkovske arhitekture ovog naroda? Pa nama žice vise na Dizdarevoj kuli već decenijama tako da nam fali još samo jedna moćnija i primetljivija žica. Uf......
 
Na padini od benzinske pumpe do gornjeg setalista uopste nemas delove praistorije.
Nit je tu bio rimski kastrum, nit su tu bile zidine iz doba vladavine austrije i madjarske.
Tu ima onaj plato koji je podignut za vreme kraljevine 1924.
 
Pa kako da ti kažem, niko nikada nije tu zakopao (mislim tačno na mesto na kojem je predviđena instalacija žičare), samim tim svi ljudi misle da na tom prostoru nema kulturnih slojeva. Međutim istina je drugačija, tu ima ostataka svega od praistorije na ovamo. Kulturni slojevi su očuvani po obodu bastionih fortifikacija........., samo su one drastično devastirale starije slojeve.....
 
Što se tiče JZ bedema kastruma on je išao mnogo jugozapadnije nego što svi postojeći planovi prikazuju.....
 
Jel tebi Arahne bitiniji prilaz tvrdjavi sa reke ili neki ukopani sloj neceg koje ni ne mozes da vidis a ni ne znas cak da li postoji?
A druga stvar na tom mestu nece nikad biti uradjeni iskopi i istrazivanja jer prosto za tim nema potrebe.
Padina je padina i velika je verovatnoca da niko tu nije ni gradio u proslosti jer nema razloga da se gradi na kosini.
 
Prilaz sa reke već postoji. Tvrđavi se pristupa iz Donjeg grada uz dva pravca, pored barutane kroz Defterdarevu i pored crkve Ružice. U prezentaciji Tvrđave mora da se zadrži autentičnost. Prilaz Kalemegdanu je isključivo iz pravca Knez Mihajlove. To je urbanistički tako postavljeno, a i takva mu je pozicija.
Arhitektura kastruma mi je neuporedivo značajnija nego bilo šta drugo, zato što je to nešto što postoji, ali što iz raznih razloga do sada nije prezentovano, a poprilično je jedinstveno u Srbiji. Trend je, kao i u prošlosti, da se u potpunosti zanemari realno postojanje legijskog utvrđenja Singidunuma pa se zida i kopa i po Kalemegdanu i po tvrđavi kao da nemamo institucije zaštite.
Beograd ima veoma moćno izraženu rimsku prošlost, jedino što je ubi neznanje i diletantizam, opšta neprofesionalnost......
Kako možeš da kažeš da nema potrebe za istraživanjima?
 
Slažem se, ali ovde se primenjuju posebni kriterijumi. Ne možemo se voditi kriterijumima da je jedino potrebno da čovek dođe od tačke A do B u što kraćem roku. Ovo je spomenik od izuzetnog značaja, gde čovek dolazi da vidi i oseti kako je bilo nekada, nije u pitanju normalan urbani prostor. Inače ovo je vojna postaja kroz celu svoju istoriju i kao takva ima posebne zakonitosti u rešavanju komunikacija..........
Inače nisi jedini koji smatra da treba povezati Donji Gornji grad na neprirodan način, jedino što me interesuje je, koja je ta ciljna grupa koju treba prebaciti od dole do gore. Ako su to posetioci, onda ne prihvatam da treba vršiti nasilje nad spomenikom zbog posetilaca.
 
Dobro ja sve to ne sporim ali kako onda smatras da je najbolje povezati pristaniste gornje setaliste Kalemegdana posto je to glavno pitanje koje do sad nije bilo reseno?
Koja je ciljna grupa?
Turisti koji dolaze brodom, ljudi koji bi posle setanja na Kalisu otisli da popiju pice u beton hali, neko ko se setao setalistem i ko bi da ode do kalisa.
Ima tu jos primera.
 
Nije kriva arhitetktura tvrđave što je praktično nemoguće isključiti bulevar Vojvode Bojovića i stratešku prugu. To je ključan problem. Da nije toga ne bi se razmišljalo o tome kako da se premoste dve frekventne komunikacije. E sad turisti koji dolaze brodom su jedino za prevoz ( uglavnom veoma star svet koji inače nije za dugo hodanje. Znači ili busevi ili tramvajska linija ili žičara. Ja bih najradije te ljude strpao u poseban tramvaj koji može da ih čeka tamo na okretnici tramvaja. Žičara je loše rešenje zato što je pod jedan skupa pod dva podrazumeva ozbiljnu infrstrukturu (u pitanju je najmanje dve tri gondole) i narušava siluetu starog grada i kalemegdana sa tvrđavom.
Ko hoće sa Kalemegdana ka beton hali može lepo stazom da se spusti da pređe dva semafora kod kraja Karađorđeve i eto.
Koliko vidim ljudi ne razmišljaju o tome da se lepo može proći i prošetati od Gornjeg grada, preko Donjeg, preći prelaz kod Kule Nebojše( dva semafora) proći kroz kapiju i izaći na Ušće. Odatle uz reku gde hoćeš. To je šetnja lepa i prijatna.....Dakle ne pričamo o poslovnom svetu koji žuri na sastanak.....
 
Да додам да успињача и жичара нису исто. Успињача више личи на трамвај који иде великом узбрдицом са шином или дуплим шинама, зависи од изведбе.
 
Лепо би било да паркинг на бетон хали добије раван кров са травњаком по себи. Мислим да не би било ни скупо.
 
A gdje cemo sa automobilima?
Pohvale Zumi na fotkama...
 
Vrh