Šta je novo?

Pešačka pasarela od Kalemegdana do Savskog pristaništa

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490882#p490882:nai8pice je napisao(la):
Kailan » 09 Nov 2017 09:53 pm[/url]":nai8pice]
сви комунистички покушаји грађења вештачки разбацаних насеља из "хуманих" побуда су били чист економски, транспортни и социјални фијаско.
Чак и данас, Нови Београд доживљава демографски пад и исељавање становништва у свим "хуманим" деловима са доста "зелених површина" а "дивља насеља" са огромним бројем становништва цветају и расту јер људи вољно бирају да у њима живе.
Nemoj vise, molim te. Tvoja ideoloska ostrascenost ti ometa zdravo rasudjivanje.
 
Sem privlačnosti prostora, drugi glavni uslov njegove eventaulne popularnosti je dostupnost. Postojeće tramvajske šine su uglavnom previše daleko od obale. Na Dunavu od 300m kod zoološkog vrta pa do 1 km, a zatim dalje nizvodno još i mnogo više, ili tramvaja uopšte nema. A na Savi, sem oko pristaništa, ima 500m u SA do Savske ulice, i prosečno 350m vazdušne linije kod Sajma do Vojvode Mišića. To je previše za masovnu posetu. Obalska tramvajska linija bi omogućila da svi ti prostori odjednom postanu dostupni i komercijalno privlačni ne samo za velike investitore nego i za za male privatne uslužne objekte. Ali i za masovniju rekreaciju ili redovno druženje uz vodu. Ljudima u početku i ne treba bog zna kakva obala. Dovoljno je da bude bezbedna i da se ne gubi mnogo vremena u odlasku i povratku. Pa nemaju ništa protiv da sede i na panjevima ako treba. Tako bi jednim potezom sve Beogradske obale starog dela grada odjednom oživele, i to u punoj dužini od bar 8 kilometara, daleko pre gigantskih i često problematičnih stranih investicija. U odnosu na nevelike troškove i minimalne radove korist bi bila ogromna. Mnogo kasnije, ako bude potrebno, tuda možda može da se provuče i neka metro linija. Trasa će biti sačuvana, a zemljište će biti iskorišćeno i pre toga. Inače će ga neko vrlo brzo zauzeti, pa posle možemo kolektivno da plačemo kao nesposobnjakovići koji su zbog nedovoljnog truda ispustili svoju šansu iako su vrlo dobro znali kako se i zašto donese odluke ako se to ostavi samo onima koji bi to inače trebali da rade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491063#p491063:n70mjwbm je napisao(la):
Zuma » Fri Nov 10, 2017 2:06 pm[/url]":n70mjwbm]...Trasa će biti sačuvana, a zemljište će biti iskorišćeno i pre toga. Inače će ga neko vrlo brzo zauzeti, pa posle možemo kolektivno da plačemo kao nesposobnjakovići koji su zbog nedovoljnog truda ispustili svoju šansu iako su vrlo dobro znali kako se i zašto donese odluke ako se to ostavi samo onima koji bi to inače trebali da rade.

To bi i trebao biti osnovni cilj. Ne dozvoliti da se zemljiste u vlasnistvu zeljeznice, oduzima i koristi za izgradnju objekata koji ce onemoguciti izgradnju eventualnih saobracajnica u buducnosti.

Na zalost, iskustvo Beograda je upravo takvo. Prilikom izgradnje Novog Beograda uklonjeni su kilometri pruge i zeljeznicka stanica Zemun. Ni tada, kao ni danas, niko se nije ni pocesao po guzici i nikog nije bilo briga sto Novi Beograd nece iskoristiti zeljeznicku infrastrukturu. Ista prica se nastavlja i 50 godina kasnije. zalosno.
 
Video sam danas (al sa Kališa, zato nisam slikao) tu metalnu skulupturu što će da se montira na pasarelu. Izgleda... pa malo čudno, da ne kažem bezveze. Al ajd sačekaću da se montira pa ću onda da dam konačni sud.

Inače radi se uveliko, bilo je i majstora i mehanizacije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491197#p491197:3pjt6y3w je napisao(la):
RioBL » 10 Nov 2017 10:29 pm[/url]":3pjt6y3w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491063#p491063:3pjt6y3w je napisao(la):
Zuma » Fri Nov 10, 2017 2:06 pm[/url]":3pjt6y3w]...Trasa će biti sačuvana, a zemljište će biti iskorišćeno i pre toga. Inače će ga neko vrlo brzo zauzeti, pa posle možemo kolektivno da plačemo kao nesposobnjakovići koji su zbog nedovoljnog truda ispustili svoju šansu iako su vrlo dobro znali kako se i zašto donese odluke ako se to ostavi samo onima koji bi to inače trebali da rade.
To bi i trebao biti osnovni cilj. Ne dozvoliti da se zemljiste u vlasnistvu zeljeznice, oduzima i koristi za izgradnju objekata koji ce onemoguciti izgradnju eventualnih saobracajnica u buducnosti.

Na zalost, iskustvo Beograda je upravo takvo. Prilikom izgradnje Novog Beograda uklonjeni su kilometri pruge i zeljeznicka stanica Zemun. Ni tada, kao ni danas, niko se nije ni pocesao po guzici i nikog nije bilo briga sto Novi Beograd nece iskoristiti zeljeznicku infrastrukturu. Ista prica se nastavlja i 50 godina kasnije. zalosno.
Samo da se potsetimo kakvu smo slobodnu trasu imali od Save, preko Novog Beograda i kroz Zemun, i koliko bi ona danas vredela. Hajde da zbog vremena kad je to rađeno i razumemo uklanjanje dela kroz Novi Beograd. Ali kad vidite šta je Šešelj mnogo kasnije dopustio da se gradi na delu kroz Zemun tuga da vas uhvati.


Krivina i presecanje trase pruge sa bivšom Tvorničkom ulicom. Skroz desno je Karađorđev trg u Zemunu.

file.php
 
Trasa bivše pruge kroz Novo Beogradski deo.

file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491257#p491257:21vw2fcr je napisao(la):
Zuma » Sat Nov 11, 2017 2:04 am[/url]":21vw2fcr]
Krivina i presecanje trase pruge sa bivšom Tvorničkom ulicom. Skroz desno je Karađorđev trg u Zemunu.

file.php

Da. Ta pruga je bila dvokolosecna i na nasipu. Nadvoznjak koji se vidi na ovoj zuminoj slici postoji i danas u ulici Jerneja Kopitara...

Pogledajte prilog 1



Tada, krajem 60-tih se mogao i trebao bar sacuvati nasip i ostaviti za neka druga vremena kad bude bilo para (ako je to bio problem) i na tom nasipu izgraditi metro sa stajalistima kad se ukaze prilika. Posto je to sve poruseno i izgradjeni su soliteri za radnicku klasu (koja i dan danas za prevoz koristi autobuse) postalo je skoro nemoguce na Novom Beogradu napraviti metro koji bi povezao Zemun i "Stari Beograd". kazem skoro nemoguce jer 1km tunela kosta oko 30 miliona eura, bez stanica.
 
@zuma

Provlacenje sina na trasi od 200 m je verovatno 1% posla. Moze i jeftinije ali onda dobijete sistem sa infrastrukturom kao sto su ona stajalista ispod Pancevackog mosta. Skupe su stanice, elektoro-energetska infrastruktura, pp infrasturuktura, uredjenje povrsina, prilagodjavanje saobracaja itd.
Indikativan rezultat troskova moze da se dobije kada pomnozi korisna povrsina (m2) sa cenom radova. A cena radova u infrastrukuri nije mala, cak ni za prilagodjavanje. A ni broj kvadrata nije mali. Nemojte to porediti sa cenom predlozenog metro-a koja je tri ili pet puta podcenjena.

Tih 100-200-300 miliona evra su male pare za ono sto meze da se dobije i to relativno brzo. U svakom slucaju grad treba da pocen da planira liniju Ada-Ada odmah. Jer je ona osnova za zoniranje, pravce kretanja, pasarele. Priobalna zona trenutno nema plana, plan je fluidan i menja se telefonski.
 
Ta procena je davno napravljena. Gradiće se zgrade a BNV i Dorćol neće imati nikakve koloseke. Saobraćajni problemi će nastaviti da se gomilaju a rješavaće ih buduće generacije po većoj ceni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491060#p491060:xvv3myvl je napisao(la):
mekbejn » 10 Нов 2017 01:58 pm[/url]":xvv3myvl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490882#p490882:xvv3myvl je napisao(la):
Kailan » 09 Nov 2017 09:53 pm[/url]":xvv3myvl]
сви комунистички покушаји грађења вештачки разбацаних насеља из "хуманих" побуда су били чист економски, транспортни и социјални фијаско.
Чак и данас, Нови Београд доживљава демографски пад и исељавање становништва у свим "хуманим" деловима са доста "зелених површина" а "дивља насеља" са огромним бројем становништва цветају и расту јер људи вољно бирају да у њима живе.
Nemoj vise, molim te. Tvoja ideoloska ostrascenost ti ometa zdravo rasudjivanje.
Можда је идеолошки острашћен, али није погрешио. Сателитски урбанизам нас је економски унаказио.
 
Па није баш у праву. Нови Београд доживљава само статистички пад јер је много непријављених људи, али сигурно је да ту живи више људи него раније, а опет је прилично функционална општина. На све то је и пословни центар града.

Што се сателитских насеља тиче, ту се слажем, али НБГ је све само није сателитско насеље...
 
За Нови Београд се слажем да није у праву, али је НБГ једино насеље из тог периода које није урбанистички промашај.
 
Ја још чекам иједан конкретан аргумент овде осим критике на "идеолошку острашћеност". Нови Београд и "статистички" и реално пропада свуда осим у новоизграђеним деловима попут Белвила, А блока и "нехуманих" пословних центара без паркова и "зелених површина". Сав "понос" Новог Београда као пример "хуманог" урбанизма је криминално и мртво ругло.

Људска бића воле да живе заједно и друже се и послују, свако веће органско људско насеље од Северне и Јужне Америке преко Европе и Африке до Азије је било компактно и имало велику густину насељености. Сваки град без "државног планирања" је био компактан и пун ситних занатлија, трговаца, гостионица и шетача. То важи и за Мароко и за Токио и за Лондон и за Истамбул.

Нови Београд је имао ту срећу да на њему раде надарене архитекте (углавном) који су успели колико толико да пониште катастрофални против-тржишни принцип градње да се психолошки не осети толико празнина ирационално и еколошки катастрофално коришћеног простора. И поред тога се осети недостатак тржишта и комерцијалних објеката као што свако ко је икада живео у центру 60 и неког блока може да сведочи након пешачења од 20 минута од и до апотеке у случају нужде (не рачунајући чекање лифта, вожњу истим итд.)
 
Ako ti se nedopada nbg preselis se u stari dio grada i da procitaj nesto o urbanizmu po kom principu je radjen nbg itd
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492062#p492062:1dgmdhkx je napisao(la):
Kailan » 13 Nov 2017 09:58 pm[/url]":1dgmdhkx]Ја још чекам иједан конкретан аргумент овде осим критике на "идеолошку острашћеност". Нови Београд и "статистички" и реално пропада свуда осим у новоизграђеним деловима попут Белвила, А блока и "нехуманих" пословних центара без паркова и "зелених површина". Сав "понос" Новог Београда као пример "хуманог" урбанизма је криминално и мртво ругло.
Ovo prosto nije istina. Statisticki mozda da, mada nisam video te podatke ali hajde da ti verujem.
Ali u realnosti, NBG je i dalje jedan od najpozeljnijih delova grada za zivot. Ja licno poznajem desetine ljudi koji su se doselili na NBG a bukvalno nijednog ko je otisao u drugi deo grada. Opada broj jer ljudi stare - umiru, sele se u srecnije krajeve itd.
A da li je ruglo ili ne, nije problem u planiranju vec u odrzavanju, tradicionalnoj nasoj boljki.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492062#p492062:1dgmdhkx je napisao(la):
Kailan » 13 Nov 2017 09:58 pm[/url]":1dgmdhkx]
Нови Београд је имао ту срећу да на њему раде надарене архитекте (углавном) који су успели колико толико да пониште катастрофални против-тржишни принцип градње да се психолошки не осети толико празнина ирационално и еколошки катастрофално коришћеног простора. И поред тога се осети недостатак тржишта и комерцијалних објеката као што свако ко је икада живео у центру 60 и неког блока може да сведочи након пешачења од 20 минута од и до апотеке у случају нужде (не рачунајући чекање лифта, вожњу истим итд.)
Nedostatak komercijalnih objekata jeste bio problematican prvih godina NBG. Ali vec sredinom 80-ih svaki blok je imao centar MZ gde su postojale prodavnice, apoteke i sl. Ali priznacu da je NBG dostigao vecu zivost izgradnjom nekih komercijalnih objekata.
Ta praznina o kojoj pricas je takodje stvar licnog dozivljaja. Tebi se ne svidja, ok, apsolutno imas pravo. Ubedjen sam da bar 90% zitelja NBG bas voli tu prazninu, koju mnogi poistovecuju sa otvorenoscu, slobodom i sirinom. Ali opet, to je mozda stvar mog dozivljaja pa ne bih sirio.

I za kraj jos nesto, da ne ostanem duzan i STF-u. Problem satelitskih naselja u nasem slucaju nije kako su planirana, nego sto nisu zavrsena do kraja. Fali im pre svega infrastruktura. Visnjicka banja je tek skoro dobila skolu, Cerak Vinogradi imaju 1+1 vezu sa gradom. Uzimam 2 prelepo zamisljena naselja, koja nisu ispunila svoj potencijal.
I dajem kontra-primer: moja sestra zivi u Helsinkiju i njen kraj izgleda ovako:

20057674.jpg


Ima i mini TC ali ima i ogroomne zelene povrsine. Ali kljuc je ovo:
1920px-Puistola_%28Parkstad%29_railway_station1.jpg


Cetvorokolosecna pruga bzine 120 km/h, kojom ona stigne do centra grada za 10-15 minuta, sto je duplo manje nego sto meni treba od centra Zemuna do centra BG, sto je 3x manja udaljenost (takoreci stize 6x brze :))

Jos jednom da podvucem, zamislite sad da su Cerak ili V. banja ljudski sub-urbanizovani, plus da imaju dobru infrastrukturu, pre svega nezavistan sinski sistem. Meni bi to bila sjajna mesta za zivot.
Opet, to je stvar preferencija. Nego voli da zivi u centru i to je to. Ali ne moze i ne treba sve da bude centar.
 
Koliko je nas grad zarastao u korov i neplansko sadjenje i gradnju da su mnogi fenomenalni vidikovci zaklonjeni , odavde se prelepo vidi pobednik...
 
Da su uradili samo ovu skulpturu bilo bi ok ovako ovaj tobogan ce izgledati uzasno.
 
Pa mogli su da se strpe jos koji mjesec kad vec ukidaju prugu i da otvore prolaze ispod asflata akoji su bili zatvoreni prugom. Te je prolaze Zuma slikao prosle godine...



Ovako prave trajnu skelu preko zidina koja se ne uklapa ni vizuelno ni funkcionalno sa tvrdjavom.
 
Da, to je najduhovitiji deo cele priče. Da su ozbiljnije razmislili o ovom predlogu, ne bi sada džabe krečili. Pošto se pruga ukida već sledeće godine, ova pasarela se neće mnogo ni koristiti. Kad se podignu šine i ukloni šljunak u osnovi, tuneli će se sami otvoriti. Sem čišćenja đubreta i vrlo malo nanete zemlje u jednom od dva tunela za početak ne treba ništa dodatno raditi da bi se tuda fizički moglo proći, i to prlično komotno. A ako možete da birate, valjda je prirodnije da se prvo pređe u Donji Grad, pa onda kroz park, diveći se monumentalnim zidinama koje još bolje izgledaju kad se posmatraju odozdo. Zatim se čovek polako penje do autentičnih ulaznih kapija, pri čemu je vidik stalno otvoren i stalno sve lepši. Tako se naporni uspon skoro i ne primećuje. A ako se ide pasarelom, ubace te direktno u "zatvor", u obliku golih stepenica sa dva vertikalna bedema sa obe strane, pa se sve do vrha ne vidi ama baš ništa, niti tu ima bilo čega. Uspon je isti, a prlično je očigledno koja je putanja bolja. Pa ko će onda tuda da ide, sem ako je baš u žurbi, a nije se popeo ili stepenicama pored pećine ili onim kod Nebojšine kule? Drugim rečima, kandidati za pasarelu su samo posetioci dalje polovine Beton hale koji se žure, a nemaju kola. Prilično malobrojna klijentela.

Pošto je fotografije pojeo bivši besplatni server koji sada za "otkup" mojih fotki traži bezobrazno mnogo novca, evo ih ponovo.

Jedan, manji prolaz:

Pogledajte prilog 17
Drugi, veći prolaz:

Pogledajte prilog 16
Pogledajte prilog 15
Pogledajte prilog 14
Pogledajte prilog 13
Pogledajte prilog 12
Pogledajte prilog 11
Pogledajte prilog 10
Pogledajte prilog 9
Pogledajte prilog 8
Pogledajte prilog 7
Pogledajte prilog 7
Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
 
Ovakvo stanje u prolazima na Kalemagdanu bi trebalo prijaviti.
 
A zašto sve moraju građani da prijave? Postoji toliko službi koje to mogu da prijave, a prvi ko treba time da se bavi je JAVNO PREDUZEĆE BEOGRADSKA TVRĐAVA
 
Meni je ideja o korišćenju tih postojećih prolaza pala na pamet još na početku priče o pasareli. Al reko bolje da ni ne pominjem, da ne bude opet posle ''buaaaa, terate pešake pod zemlju, odma na lomaču!!!'' :D
 
Vrh