Šta je novo?

Pešačka pasarela od Kalemegdana do Savskog pristaništa

После раздобља мировања, радови су настављени на три места: постављању коцака испод Пасареле, на суседној парцели према ресторану "Бела виста", и на стази која се одваја према Париској улици.
О томе колико грађани знају и прате оно о чему се пише овде, ево примера: један пар средњих година се приближио огради овог градилишта, да би жена одједном рекла: "Види, већ су прешли на другу страну!" Мислила је на то да је пасарела (већ! :mrgreen: :bash: ) изграђена преко улице.









Занимљив је масиван ивичњак који је откопан овде:









Стаза на другој страни улице је - баш уска:









 
Digli su Ušće 2 brže nego ovi bednu pasarelu...
 
Ne mogu da vam opšem koliko mi ide na živce što ne asfaltiraju ovo parče izemeđu staze i ograde. :bash:

20191123-140742.jpg
 
Ova stazica do pasarele sa tockase deluje malo komicno.
 
Možemo da se prijavimo za ski spust sa vrha, takozvana Tvrdjava di Kampiljo.

Sent from my Mi 9T using Tapatalk
 
Апропо оне приче о "нарушавању тврђаве" модерним решењима. Или још луђе тезе да се "то нигде у свету не ради" ... Једно далеко радикалније решење из Британије:

Tintagel Castle Bridge in Cornwall has a gap where it meets in the middle

tintagel-castle-bridge-mattheew-williams-associates-photo-david-levene_dezeen_2364_hero_a.jpg


Architecture studio William Matthews Associates and engineers Ney & Partners have built a bridge in Cornwall from two 30-metre cantilevered spans that don't quite meet in middle.

Tintagel Castle Bridge is a footbridge over a 58-metre drop between two cliffs that has reconnected two sides of a medieval ruin.

tintagel-castle-bridge-mattheew-williams-associates-photo-david-levene_dezeen_2364_col_0.jpg


The original bridge between the island and the mainland was lost some time between the 15th and 16th century.

William Matthews Associates and Ney & Partners designed the new bridge to have a 40-millimetre gap in the middle that allows the bridge to expand and contract with the changing temperature.

tintagel-castle-bridge-mattheew-williams-associates-photo-david-levene_dezeen_2364_col_3.jpg


The cantilevers are made of steel and local slate from the Delabole quarry – England's oldest working quarry – is aligned vertically for the pathway. The handrails are made of lengths of oak.

"The footpaths either side are made of slate and quite rustic, and we felt that a very rustic finish on the bridge wasn't really appropriate," studio founder William Matthews told Dezeen.

"So we took the same material, the slate, but used it in quite a fine and more modern way."
Its remote clifftop location, the high winds that the site experiences, and development restrictions imposed by its historic and ecological significance made re-connecting the two halves of the castle a challenge.

"When you stand there you think, 'how on earth am I going to build a bridge here?'" said Matthews.

tintagel-castle-bridge-matthew-williams-associates-photo-jim-holden_dezeen_2364_col_4.jpg


Cantilevers provided a solution that wouldn't require any temporary formwork, such as scaffolding, during the construction process.

"And it created this gap for thermal expansion, which we decided to celebrate as something fun for people when they cross the footbridge," he added.
The two cantilevers were built in Devon over the period of a year and transported to Cornwall in five-tonne pieces.

A special cable crane was used to position each section as they were bolted into place. The assembly process took just two weeks.
To anchor each side to the cliff, specialists used ropes to hang over the edge and drill supports into the rock face.

"It's quite a common way of stabilising cliffs, you see it done on high roads in the Alps. So it's existing technology but it's quite unusual [to see it] in the UK," said Matthews.
An incoming storm has delayed the bridge's official opening, as the exposed island is unsafe in extremely windy weather, but when visitors can cross it they will be able to walk over a natural gap that hasn't been crossed in 500 years.
Previously, visitors to the English Heritage site – which legend has it is the place of King Arthur's conception – had to climb steep steps and queue for a much smaller footbridge at the base of the cliff.

"Tintagel Castle has been made whole again," said English Heritage chief executive Kate Mavor. "Once more, people will cross from one side of the castle to the other and their footsteps will echo those from hundreds of years ago."

tintagel-castle-bridge-matthew-williams-associates-photo-jim-holden_dezeen_2364_col_9.jpg

Извор: https://www.dezeen.com/2019/08/09/tinta ... -cornwall/
 
I nije isto premošćavati klisuru i graditi običnu pasarelu preko puta. Koliko god bilo i ovo u VB glupost, opet je opravdanije nego ova naša pasarela.
 
Tok gradnje ovog Tintagel mosta:

Jun 2015 - izrada dizajna
Mart 2016 - objava pobedničkog rešenja
Oktobar 2017 - dozvola za izgradnju
Jun 2018 - pripremni radovi
Oktobar 2018 - početak glavnih radova, zatvaranje okoline za posetioce
Zima 2018/2019 - izgradnja temelja
Proleće 2019 - izrada konstrukcije
1. avgust 2019 - otvaranje mosta

Znači, od uspostavljanja gradilišta do otvaranja za javnost - 10 meseci.

Šta se izgradi u Engleskoj za 10 meseci:
Pogledajte prilog 1
Šta se izgradi u Srbiji za 2 godine:
 
Ја сам се у старту оградио и написао да пример не наводим са аспекта практичности, већ са аспекта мешања стилова и модерних интервенција на историјским локалитетима. Овај замак је аутентичнији од Калемегдана а интервенција је далеко радикалнија и изведена је по сред среде објекта. Такав је принцип очито у далеко развијенијем, свеснијем и традиционалнијем свету сасвим нормалан.

У тексту се такође наводи да је мост изграђен више као омаж старом него што је његова практична примена била неопходна јер за туристе постоји мост ниже од изграђеног.
 
Primer nije adekvatan. U Kornvolu je očigledno primenjen jedini mogući način da se obavi funkcija premošćavanja. Kad je već tako onda se samo može diskutovati o izboru materijala, estetici i uklapanju u arheološki lokalitet - i slažem se sa principom da je jedino moguće uklapanje po kontrastu.

Na primeru Kalemegdana, pasarela (kao i raniji primer prilaza česmim Mehmed Paše), nema blage veze sa funkcijom zbog koje je zamišljena, a čak je graditelj same tvrđave predvideo sijaset drugih načina da se u tvrđavu uđe.

Nakon projektovanja pasarele da se preskoči blaženopočivša i nepostojeća pruga, i stavljanja mosta da obavlja svoju funkciju u parku, sledeći korak može biti jedino most na reci (bez dodira sa obalama) - kojim bi, recimo, labudovi sa zemunskog keja prešli na dorćolski kej, bez da pokvase cenjene guzice.
 
Гоје, од тебе не очекујем површност, а управо си је показао. Као што већ трећи пут пишем, пример сам ставио само као показни пример уклапања старог и новог јер се то на форуму сматра најстрашнијим злочином. А ви инсистирате на поређењу по практичној примени, што је најбаналнија таблоидна замена теза.
 
Pa čekaj, valjda je osnovno pitanje: Da li je nešto potrebno ili ne? Ako nije potrebno, zašto bi se raspravljalo o uklapanju. Ova skleparela pada već na tom osnovnom pitanju. Ja ne mogu da se pomirim sa tim, i uvek ću to stavljati na prvo mesto.

Ako nešto jeste potrebno, onda možemo da pričamo o uklapanju, i mislim da jeste zločin kako je skleparela uklopljena i izvedena. A to nas upravo vraća na pitanje broj 1. Ni skleparela ni prilazi česmi Mehmed Paše nisu bili potrebni, pa zato nije ni bilo potrebe za uklapanjem starog i novog. To je suština.

A ovako, čisto diskusije radi, tvoj primer može da se posmatra nezavisno od ove teme. Mislim da njihovo rešenje nije baš idealno, ali nije ni toliko loše, kad je već moralo da se radi.
 
Na ovoj temi postoje bar tri srodne, ali opet različite rasprave odnosno pravca rasprave:

1) Izgradnja moderne pasarele podno srednjevkovne tvrđave (odnosno to ''mešanje modernog i starog'')
2) Sam način i dužina izgradnje pasarele
3) Izgled i dizajn same pasarele

Ja sam primer Tintagel mosta iskoristio za raspravu pod brojem 2). O broju 3) sam ranije pričao. A broj 1) mislim da nikad nisam ni potezao. Odnosno nikad nisam komentarisao taj aspekt što se ispod stare građevine pravi nešto novo. Više me nerviraju njen dizajn (gde god da se smestila) i što se objekat dužine 70 metara u 21. veku gradi dve godine.
 
A nit se njome premošćava neka klisura , niti neki planinski venac, već najobičniji kolovoz. U svetu se ulica razrušena cunamijem i zemljotresom, gde je polovina ulice odnešena u more, vraćena u prvobitno stanje u roku od nedelju dana, uz izvinjenje da su se radovi neplanirano odužili zbog nepredviđenih okolnosti na terenu.
 
Niti jedan jedini, vremesni kruzeras, nema uzgon, niti pogon, da se uspenje gore, a zbog njih se i vaspostavila, cela ova sklepotina.

Sent from my Mi 9T using Tapatalk
 
pa u dizajnu postoje dva principa: ili ides u skladu sa stilom ili ides na jak kontrast....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683765#p683765:3n12pwdp je napisao(la):
GOJE » 28 Нов 2019 03:05 pm[/url]":3n12pwdp]Pa čekaj, valjda je osnovno pitanje: Da li je nešto potrebno ili ne? Ako nije potrebno, zašto bi se raspravljalo o uklapanju.
Поставио си право питање. Ако је пасарела у практичном смислу непотребна, зашто је потрошено толико страница расправљајући око прекорачења рокова за завршетак? И нон стоп се о томе расправља и та тема покреће и на њу подсећа?.. Ако је стилско уклапање небитна тема у односу на практичност, зашто исто не важи и за тему о роковима? Не очекујем од тебе Гоје двоструке аршине, ти си бре три класе изнад просечног форумског талога.

И на крају крајева и практичност моста у Корнволу је упитна јер њену улогу годинама и деценијама уназад успешно испуњава један други пешачки мост, који се налази нешто ниже. :wink:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683767#p683767:3n12pwdp je napisao(la):
zexland » 28 Нов 2019 03:07 pm[/url]":3n12pwdp]Ali TABLOIDNA ! Ahahahahha !

Pasarela je sporedni krsic od proejkta i po meni potpuno nevazna za bilo kakvu dalju raspravu i bunaranje...

Пасарела је потпуно небитна у практичном смислу јер не испуњава никакав практичан критеријум. Она је скулптура и тако је треба посматрати.
 
Pa naravno, ja pričam o trenutku razmišljanja o izgradnji. Ali, pošto je NEKO već odlučio da gradi nepotrebnu pasarelu, onda na red dolazi uklapanje, ali i tu je NEKO već odlučio da sklepa beton i pleh direktno u tek obnovljeni prostor tvrđave. Pošto se i to već desilo,tek onda na red dolaze diskusije o ceni, rokovima i ostalim "koještarijama".

Dakle, napravili su strašnu brljotinu, pa onda još jednu, pa sve tako redom. Nijednu od tih brljotina ne treba zaboraviti i relativizovati, ali ih treba pravilno poređati, jer da nije bilo prve, možda bi se stvari odvijale logično i normalno.
 
Pasarela je super.
Najlepša i najkvalitetnija na svetu.
Jako sam srećan što 80 godina nakon što je izgrađen Most na Đurđevića Tari srpski neimari i graditelji prave objekat od 70 metara 2 godine.

Hvala Vesiću, Partiji, projektantima i izvođačima. Nek su živi i zdravi. Preserećan sam i počastvovan što živim u Srbiji. I, razume se, što imam tu čast i privilegiju da moja malenkost može da se oglašava na ovakvom forumu punom moralnih gromada, veličina srpske kulture i bastiona srpske nauke i struke.

Maštam o tome da jednog dana kad porastem budem kao oni. Dosledan kao Vesić, pošten kao Simonović, stručan kao projektanti ove pasarele, vredan kao njeni izvođači, obrazovan i potkovan kao njeni dizajneri. :kk:

#ProudToLiveInSerbia #VesićIsThaMan #BelgradePasarelaTheBest #SrpskoGraditeljstvoFTW #KoČekaDočeka #BeogradJeUzVesića #NiRimNijeIzgrađenZaDanŠtoBiOndaPasarelaZaDeceniju
 
Sto se stilskog uklapanja tice, na tvrdjavi vec postoje pasarele/mostovi po cijem ugledu je ova pasarela mogla da se projektuje.

Zindan_kapija_i_most.jpg

slika_942_King_Gate_004.jpg
 
Драгче, твој став је легитиман, али по мом мишљеу погрешан. Зашто?

Зато што се на тај начин неповратно нарушава аутентичност тврђаве јер будуће генерације неће разликовати оригинал од лажи већ ће све сматрати оригинално а то је увод у кич.

Ево рецимо ова два пирга на првој фотографији имају лажне средњевековне фризове и зупца за заштиту стрелеца које су последица романтизираних преправки из 20. века. И коме одговара та лаж? Никоме. А колико људи за то зна? Јако мало. И која је разлика између те интервенције и оне најаве изградње лажног "Деспотовог града"? Или лажног Андрићграда?

Значи, мој став је следећи: Ако се врши нека грађевинска интервенција на старом историјском здању - она мора бити модерна да би се направила јссна разлика између оригинала и интервенција.

Све остало је Скопље 2014.
 
Neko je spomenuo uklpanje po kontrastu, pa sam probao da zamislim sta bi, onda, bilo suprotno od toga u konkretnom slucaju.

Uvek sam bio za autenticnost, mada glede Kalemegdana tesko je reci sta je tu stvarno autenticno. Tako da bi se u nekom umetnickom smislu mozda moglo igrati sa tom idejom, ali ne previse. Ne u smislu da neko zeli nekog da prevari, kao u slucajnu skoplja 2014, vec mnogo decentnije, fokusirano na detalje, koji se skoro ne primecuju, ali cine neki balans, celokupnu sliku potpunijom itd.
Skoplje je tragicno jer je postojala ta jedna makro vizija, ali kada pridjes blize vidis da su detalji fush i zbog toga je (i ne samo zbog toga) taj projekat jedna ogromna prazna ljustura.

Mozda gresim, ali mislim da je moguce, ne samo pasarelu stilski uklopiti sa tvrdjavom, vec revitalizirati citav taj jugo-istocni deo tvrdjave ispod pobednika.
 
Vrh