Zuma » 06 Dec 2019 07:00 pm[/url]":11w61as1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=686140#p686140:11w61as1 je napisao(la):
stf » 06 Dec 2019 09:18 am[/url]":11w61as1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=684078#p684078:11w61as1 je napisao(la):
Drakche » 29 Нов 2019 03:45 pm[/url]":11w61as1]Uvek sam bio za autenticnost, mada glede Kalemegdana tesko je reci sta je tu stvarno autenticno.
Написао си и најважнију чињеницу неопходну за дискусију на ову тему. А и Зекс је исто то поновио. Једино Зума и даље не капира. Калемегдан нема А од аутентичности. Преправљан је и превише пута јер је превише пута рушен и исто толико пута мењао своје владаоце.
И то је његово богатство а не мана.
Мешавина векова и стилова која заједно коегзистира на истом месту. На њему нема само различитих интервенција различитих владара у истој стилској и историјској епохи. Не, на Калемегдану постоји најразличитији низ интервенција, од римског времена, преко раног и касног средњег века до озљиних интервенција у самом 20. веку.
Људи, нема веће и озбиљније модерне интервенције од изградње Бетон хале тик до тврђаве. Да не набрајам све остале модерне интевенције, јер је Бетон хала највећа и најрадикалнија и сасвим довољан аргумент који побија тезе да је једна ситна интервенција попут ове пасарелице или оне реконструкције чесме Мехмед Паше Соколовића нарушила аутентичност тврђаве.
То што ми једну сцену познајемо као такву од кад смо рођени и прогледали, не значи да је она аутентична већ само да смо се на њу навикли као такву.
Ne, nego si ti taj koji ne razume ili neće da razume. Tvoj "argument" je namerno natezanje logike dok ne pukne, odnosno teranje nekog opšteg principa u ekstrem, pa onda tvrdnja kako je to apsurdno i nemoguće, posle čega odjednom CEO princip odbacuješ, pošto je tobože "dolazano" da je on neodrživ i nerealan. Tvrđava se stalno menjala, pa onda po tebi tobože autentičnost nije ni bitna jer i ne postoji? Nije nerealan princip nego tvoja ektremna interpretacija tog principa, i to je poznata logička greška. Konkretno, nije osnovna vrednost održavanje svake bukvalno shvaćene autentičnosti po svaku cenu, pogotovo objekta koji se toliko menjao kroz vreme, kao što je tvrđava, nego pokušaji da se autentičnost poštuje koliko je to realno moguće i razumno. A šta u ovom slučaju znači autentičnost? To je ono što je kroz istoriju imalo velikog značaja, ili se dugo zadržalo, ili po nekom drugom kriterijumu ima veliku vrednost. To je onda "znak" grada, neka vrsta simbolične predstave glavnih elemenata njegove istorije i onoga što je ostavilio značajan pečat na događaje, važne objekte u gradu, njegovu estetiku ili svakodnevni život ljudi u njemu. Na taj način neki novo sagrađeni objekat u nekom vremenu može vremenom poprimiti veliki značaj, veći od značaja onoga što je tu bilo pre njega, pa onda ON postaje nešto što treba čuvati, jer ON onda postaje značajan reprezent jednog drugog, ali takođe bitnog dela istorije grada i života u njemu.
Iz ovoga onda sledi i jasna posledica, da se uvek moraju posmatrati i
upoređivati vrednost starog i novog, onoga novog što razmatramo da bi moglo da se pravi umesto nečeg starog, ili umesto restauracije tog starog. Šta je vrednije? Šta bi u budućnosti moglo biti vrednije? To su kriterijumi. A ne prazna i neobjašnjena "autentičnost" koja se primenjuje kako je nekome trenutno retorički zgodno. Ona bez ovakve definicije šta u konkretnom slučaju znači nema smisla, to je samo verbalni trik da se opravda stav za koji je već i intuitivno jasno da nije dobar.
Konkretno, u slučaju česme Mehmed Paše. Agresivna metalna ograda obične rampe za prilaz česmi je savšeno bezvredan dodatak u odnosu na vrednost pokušaja da okolni ambijent česme posetiocima što manje odvlači pažnju od uživljavanja u neki stari istorijski period. Šta je potencijalna prednost novog? Da se neki naodubodni savremeni umetnik među svojim konkurentima istakne kako je napravio super kortensku ogradu rampe u sred stare tvrđave? To je ordinarana budalaština, a ne relevantna vrednost bar istog ranga u odnosu na vrednost onoga što se time degradira.
Ili pasarela. Zašto je uopšte morala da uđe u zidine tvrđave? Zašto se nije mogla završiti bar sa druge strane puta, pre zidina (da ne spomnjemo sada da je čitava nepotrebna)? Zar je agresivno odvlačenje pažnje vašaraskim izložbom savremenih materjala (staklo, niklovani metal, beton, tobože da bi se razlikovala od zidina) zbog uklanjanja potrebe da se čovek ponovo popne bedna 4 STEPENIKA preko onog kamena na ulazu, zaista vredno ovako drastične vizuelne degradacije srednjevekovnih bedema? Kakav je tu odnos vrednosti starog i novog?
Što je najgore, pišem i gubim vreme uzalud jer znam da je tebi sve ovo savršeno jasno. A i nije prvi put da se priča poteže.
Appeal to Extremes
https://www.logicallyfallacious.com/too ... o-Extremes
Logical Fallacy of Appeal to Extremes
http://www.seekfind.net/Logical_Fallacy ... eqLc602MW0