Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

u starom delu kod bzdj je bash pusto. realno, bash je veliki broj ovih nevalidnih mesta tek kada se pogleda kada su oznaceni, ali vidi se da nisu bili konzistentni, negde su stavili zonu gde mislim da nisu trebali zbog drveca a negde gde drvo nije nista uradilo nisu.. kontam sarali malo

ono sto je najlepse da nema vise auta koja blokiraju druga auta (bar za sada), i sto su ulice sada dvosmerene skroz, sem ona do autoputa gde se parkiraju ukoso

edit: iskreno iznenadjem sam ovolikim brojem slobodnih mesta, mislim da nijedan blok u blizini nema ovakav odnos. videcemo kroz vreme a i kada se nekada srede u ova nevalidna
IMG_3527.jpg
 
Велики број празних места никако не може бити нешто похвално за планере, с обзирим да је плава зона у ванблоковском делу у БЗЂ препуна у периоду 8-17. Можда су могли да осмисле да један део ових блоковских паркинг места не буде зелена зона, већ у неком хибридном режиму тј да до 17 часова може да се плати дневна карта, а након тога да важе правила искључиво за зелену зону. А ако је то сувише компликовано онда да барем један ред паркинг места унутар блока, вероватно овај најближе самом булевару ставе да буде плава зона, а остатак зелена.
 
pre bih rekao da firme obezbede parking ljudima koje rade. jer optimizacija da auto bleji od 9 do 5 ne treba da bude problem zone. Sada kada mi dolaze majstori na primer ili doktor ne moraju da brinu gde ce da parkiraju

a ovo sto je pusto se bas odnosi na vreme posle 5, preko dana ima mesta ali daleko da je pusto

mislim da jedna garaza tipa obilicev venac isplatila sebe vrlo brzo :D

(doduse nije mi jasno gde ti svi ljude rade… ok u mom delu dosta stanova je pp sto je poseban problem ali nije kao da ima mnogo poslovnih zgrada…)
 
Poslednja izmena:
pitanje je kako bi stanje bilo u bloku sto se tice parkinga, da umesto svih tih stanova za poslovni prostor, u stvari zive porodice
 
Od kada je "očišćena" unutrašnjost bloka 28, u večernjim satima je primetno veći broj vozila na parkingu duž televizorke u BMM, posle 20h je vrlo teško naći prazno mesto.
 
Плава зона преко дана (до рецимо 16.00) у блоку 29 би сигурно била пуна, то управо говори плава зона на самом булевару БЗЂ где већ десетак минута после 8 не можете наћи ни једно место макрар чекали сат времена.

Што се тиче тога да фирме изграде паркинге, то је научна фантастика у нашим условима.

Искрено ми је драго што је су у први план стављени станари зграде и што им је овом зоном помогунуто, али мора се мислити и на оне који имају посао у близини, а верујте ситуација је близу очаја, више сам пута писао о томе. Ту донекле још увек ствар ваде блокови са друге стране Омладинских бригада (попут 33 и 38), када се они зонирају запослени више неће имати опцију доласка аутомбилом на посао. Онда једино праведно решење остаје да се зонира цео Београд и да скоро нико не иде на посао колима осим ако нема среће да његова фирма има резервисана паркинг места или се налази негде ван Београда где нема проблема са паркирањем, или можда има опцију да на посао дође у пола осам како би нашао место у делу где могу и "нестанари" да паркирају.

Градња великих гаража би могла да помогне али само ако би постојала опција куповине месечних карата која не би коштала више од неколико хиљада динара.

Не причамо ово због мене, ја сам се преселио ближе и сад могу без већих неугодности да користим градски превоз, па чак и пешке да идем, а кад због неких обавеза морам колима обично успем да нађем неко место у блоку 33 (док се и он не зонира у зелено) или дођем пре осам кад се још увек може наћи место у плавој зони.
 
Велики број празних места никако не може бити нешто похвално за планере, с обзирим да је плава зона у ванблоковском делу у БЗЂ препуна у периоду 8-17. Можда су могли да осмисле да један део ових блоковских паркинг места не буде зелена зона, већ у неком хибридном режиму тј да до 17 часова може да се плати дневна карта, а након тога да важе правила искључиво за зелену зону. А ако је то сувише компликовано онда да барем један ред паркинг места унутар блока, вероватно овај најближе самом булевару ставе да буде плава зона, а остатак зелена.
Mislim da ne to ne smeju, jer ta parking mesta ne ispunjavaju tehničke uslove.
U tom smislu, ne mogu naplatiti dnevnu kartu, a ako vozač ošteti auto zbog neuslovnog mesta, morali bi da plate odštetu
 
Искрено ми је драго што је су у први план стављени станари зграде и што им је овом зоном помогунуто, али мора се мислити и на оне који имају посао у близини, а верујте ситуација је близу очаја, више сам пута писао о томе. Ту донекле још увек ствар ваде блокови са друге стране Омладинских бригада (попут 33 и 38), када се они зонирају запослени више неће имати опцију доласка аутомбилом на посао

Samo da odgovorim na ovo, radim u centru ceo život i gotovo nikad nisam imao mogućnost da dolazim na posao automobilom, niti je bilo koji od mojih poslodavaca imao dužnost prema meni da mi obezbedi parking mesto. Tek od skoro radim u jednoj zgradi gde imam mogućnost da se parkiram, ali to je nakon mnogo godina dolaska na posao javnim prevozom.

Zaposleni treba sa svojim poslodavcem da dogovaraju uslove oko dostupnosti parkinga kao benefita koji firma pruža, ali mislim da nije ok da se očekuje od grada da obezbeđuje parking za zaposlene u jako naseljenim opštinama. Prioritet moraju ostati stanari.
 
Градња великих гаража би могла да помогне али само ако би постојала опција куповине месечних карата која не би коштала више од неколико хиљада динара.
A ko će to da subvencioniše? Mesečna karta može da bude 100-150 evra, ne manje.

I plava zona lako može da se rastereti. ako je u Nišu prošle godine dan parkiranja na ulici bio 450-550 dinara, zašto bi na Novom Beogradu bio 200?
 
Poslednja izmena:
Samo da odgovorim na ovo, radim u centru ceo život i gotovo nikad nisam imao mogućnost da dolazim na posao automobilom, niti je bilo koji od mojih poslodavaca imao dužnost prema meni da mi obezbedi parking mesto. Tek od skoro radim u jednoj zgradi gde imam mogućnost da se parkiram, ali to je nakon mnogo godina dolaska na posao javnim prevozom.

Zaposleni treba sa svojim poslodavcem da dogovaraju uslove oko dostupnosti parkinga kao benefita koji firma pruža, ali mislim da nije ok da se očekuje od grada da obezbeđuje parking za zaposlene u jako naseljenim opštinama. Prioritet moraju ostati stanari.
Да, али ако ти у делу града омогућиш станарима приоритет у односу на "дођоше" а у другом делу града не онда то дефинитивно јесте неправда или чак дискриминација. Станари овог блока дуго су били дискриминисани јер су околни блокови били зонирирани а они не. Сад су дочекали да буду пребачени из дискримисаних у привилеговане, а јако дуго су то чекали.
Око 80% урбаног дела града је у проблему са паркирањем а само део од тих 80% је покривен зонама. ОК, слажем се приоритет треба да имају станари али у целом граду, а јако споро се иде са овим зонирањем. Кад се све зонира могуће да део људи схвати да имају вишак аутомобила, јер их више не могу користити за одлазак у поједине делове града, да ли због посла да ли због посете пријатељима, можда почне више да се користи градски превоз или алтернативни видови превоза, све подржавам, само да се успостави јасан принцип.
 
A ko će to da subvencioniše? Mesečna karta može da bude 100-150 evra, ne manje.
...
Не треба нико да субвенционише и не предлажем да се граде нерентабилне гараже, нисам био прецизан. Само сам изнео свој утисак да једино на тај начин ове велике гараже могу решити проблем са паркирањем запослених, јер нико није спреман да даје 10% своје плате за паркирање, а свакако је сулудо трошити паре из буџета, да би појединци имали комодитет да колима долазе на посао и за то не потроше више од пар процената своје плате.

Ја сам за тржишну политику. Само пре петнаестак година је овде било лакше паркирати ауто и било је бесплатно, и то сам наравно користио. Како се број аутомибила повећавао, нестала су лако доступан места и самим тиме порасла је тржишна цена паркинг места које си онда морај да плаћаш стрпљењем, потрошеним бензином на кружењем. Међутим цена је расла, али су изграђена нова паркинг места у Булевару Зорана Ђинђића, и уведена је директна тарифа. И као што кажеш и није нека тарифа. Колико се сећам почетна целодневна тарифа и ако није била висока била је већа од тада тржишне цене и демотивисала је велики број грађана па су ова плава места једно време била јако мало попуњена. А када су цену спустили на 150 динара паркинг се одједном попунио. Касније је подигнута на 200 али консантан прилив тражње за паркингом је и ову цену учинио да буде мање од тржишне. Ценим да је сад реална цена најмање 300 динара за плава места, и да би се са том ценом попунио паркинг, додуше нешто спорије. Свакако најбоље је да нам се градски превоз удостоји, то би значајно смањило навалу.

О претварању дела зелених места у плава сам писао јер сам стекао утисак на основу других писања да се појавио значајан део празних места, а то сматрам да је беспотребено трошење простора. Могуће да сам лоше схватио, а како већ одавно не паркирам тамо нисам могао да проверим.
 
Mogla bi se, eventualno, uvesti i neka dnevna karta za zelenu zonu na NB za, tipa, 700 dinara, plava da bude npr. 300, pa ko se kako snađe...

Ipak tu ima dosta parkinga, kao śto reče, može se tržišno regulisati tražnja.

A ovo što si napisao da niko neće davati 10% zarade na parkiranje, da znaš da mnogi to rade, ovde, a i po svetu. Koliko košta zakup garaže tu u 29? Izračunaj koliko trošiš na kola mesečno - u Srbiji ima ljudi koji spaljuju i trećinu mesečne zarade (što je pakao). Da li ćeš imati skuplji auto ili jeftiniji auto i obezbeđen parking - realna je dilema.
 
Mogla bi se, eventualno, uvesti i neka dnevna karta za zelenu zonu na NB za, tipa, 700 dinara, plava da bude npr. 300, pa ko se kako snađe...

Ipak tu ima dosta parkinga, kao śto reče, može se tržišno regulisati tražnja.

A ovo što si napisao da niko neće davati 10% zarade na parkiranje, da znaš da mnogi to rade, ovde, a i po svetu. Koliko košta zakup garaže tu u 29? Izračunaj koliko trošiš na kola mesečno - u Srbiji ima ljudi koji spaljuju i trećinu mesečne zarade (što je pakao). Da li ćeš imati skuplji auto ili jeftiniji auto i obezbeđen parking - realna je dilema.
Postoji dnevna u celom gradu vec 15 godina, kosta 900 din.
 
Vrh